بازدید 13843
خوانده می شوید؛

آیا با افزایش یا چند نرخی کردن قیمت بنزین موافقید؟

علی مطهری: مسئولان در مسأله قیمت بنزین اعلام کرده‌اند فعلاً تا پایان سال افزایش قیمت نداریم اما طرح‌هایی مطرح است که هر از گاهی به بیرون درز می‌کند؛ ما باید با قاچاق سوخت مبارزه کنیم؛ یعنی اگر قیمت بنزین بنا به افزایش داشته باشد، احتمالاً به سمت بنزین چند نرخی خواهیم رفت و حدس بنده این ‌است احتمالاً مردم نیز با افزایش قیمت بنزین موافق هستند.
کد خبر: ۸۵۹۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱ 10 December 2018

افزایش قیمیت بنزین، یکی از چالش‌های پیشروی دولت و مجلس در ماه‌های آینده است. با توجه به نابسامانی‌های اقتصادی در یک سال گذشته و افزایش شدید قیمت‌ها، به نظر می‌رسد دست و دل دولت و مجلس برای وارد آوردن یک شوک قیمتی دیگر به بازار کمی می‌لرزد.

با این حال، آفاتی چون مصرف بیش از حد سوخت در ایران و قاچاق گسترده آن به دلیل ارزانی هم تصمیم گیران و تصمیم سازان کشور را مجاب کرده تا بر طبل افزایش قیمت سوخت بکوبند. علی مطهری، نایب رئیس مجلس ـ که شب گذشته و در جریان یکی از سلسله برنامه‌های روز دانشجو در اصفهان سخنرانی می کرده ـ در بخشی از سخنان خود به مسأله افزایش قیمت بنزین هم اشاره کرد و گفت، حدس می زند مردم هم با افزایش قیمت بنزین موافق باشند.

او در این برنامه گفت: در مسأله قیمت بنزین مسئولان اعلام کرده‌اند فعلاً تا پایان سال افزایش قیمت نداریم اما طرح‌هایی مطرح است که هر از گاهی به بیرون درز می‌کند؛ ما باید با قاچاق سوخت مبارزه کنیم یعنی اگر قیمت بنزین بنا به افزایش داشته باشد احتمالاً به سمت بنزین چند نرخی خواهیم رفت و حدس بنده این‌ است احتمالاً مردم نیز با افزایش قیمت بنزین موافق هستند.


* نظر شما درباره حرف های علی مطهری چیست؟ آیا شما هم با افزایش قیمت سوخت موافق هستید؟
* به نظر شما افزایش قیمیت سوخت چه تأثیری در بازار می گذارد؟
* راهکار شما برای کاهش مصرف انرژی در ایران چیست؟
* چه پیشنهادی برای جلوگیری از قاچاق سوخت به خارج از کشور دارید؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۹
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۳۴۴
سلام
مگر نظر ما هم مهمه؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
دقیقا.اگر نظر ما مهم بود در کشور های دیگر خزانه مملکت را خرج نمی کردید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
اگه مشکل قاچاق بنزین است دولت اعلام کنه فقط با کارت بنزین میشود بنزین زد و کارت جایگاه ها را جمع کند. آنگاه هرکی مصرف غیر متعارف داشت معلومه داره قاچاق میکنه و ستاد اورا فرابخواند تا توضیح بدهد.
ناشناس
| Canada |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
میگم چه کاریه ، یه هویی بگین از این مملکت برین دیگه ، این کارا چیه ، یه اقامت دائم واسه هر کشوری که خودتون صلاح میدونین غیر از کره شمالی بدین به قرآن میریم از این مملکتتون
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
وقتی میبینم تمام کالاها که می خرم نسبت به پارسال دو تا سه برابر گران شده اما حقوق من کارمند نسبت به پارسال ده درصد افزایش یافته از خیلی ها که اگه بنویسم سانسور می کنید حالم بهم میخورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
اونی که میگه چه اشکالی داره دو نرخی بشه، بدونه اشکالش اینه که از فردای اون روز، قیمت بالاتر بنزین مبنای قیمت گذاری تمام کالاها و خدمات میشه. مثل الان که ارز سه نرخی هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
مگه میشه موافق نبود؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
به لطف تدبیر و امید شیب افزایش همه قیمت ها کم شد.
فقط مونده شیب قیمت بنزین کم بشه که بزودی اجرا میشه.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
نظر چی هست اصلا ؟ من که تا حالا ندیدمش ؟ نظر دادن خوردنیه یا پوشیدنی ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
قیمت خودرو نصف کنید بنزین دوبرابر نه بیشتر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
سهمیه بندی و چند نرخی شدن و البته غیر قابل فروش بودن به غیر میتونه مفید باشه.
اونهایی هم که از بنزین استفاده ندارن خوب چیزی را از دست نمیدن ((از قدیم گفتن آسوده منم که خر ندارم از کاه و جووش خبر ندارم.)) چرا باید براشون سهمیه در نظر گرفت و اجازه فروش بهشون داد تا فرصت یک بازار قاچاق را دو دستی ایجاد کرد!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
چون طبق قانون اساسي افزايش حقوق بايد مثل تورم باشه و نيست پس افزايش قيمت بنزين خلاف قانون و جرم محسوب مي شود. مجلس ، شوراي نگهبان كجايي خلاف قانون مي خواهد بشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
وقتی نظرات همین یک سایت رو میخونی به حال خودت و کشورت گریه ت میگیره که توی خونه خودت غریبه ای
مخاطب تابناک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
هر تغییری در سهمیه بندی و نرخ سوخت باعث گرانی وحشتناک کالاها میشود
علي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
سلام ،، يه روز قانون گذاشتن كه بنزين به قميت ٩٠ درصد فوب خليج فارس باشه
با دلار هزارتومن ما داشتيم ١/١ برابر فوب مي پرداختيم بعد بخاطر توانايي هاي مسولين دلار شد ٣٠٠٠ تومن مجددا مسولين تلاش كردن و دلار رو به ١٢٠٠٠ تومن رسوندن ، حالا دوباره مي خوان بگن بنيزين ارزونه . برادر مسول بزرگوار تو كه نمي تومي ارزش پول رو حفظ كني جرا ملت چوبش رو بخوره ؟
كل يارانه ملت در سال مي سه ٤٠ هزار ميليارد تومان ، اگه بنزين رو به ٢٠٠٠ تومن برسونن نسبت به سال ٨٦ كه ١٠٠ تومن بود هر ليتر ١٩٠٠ نومن گرون شده و با توجه به مصرف ٩٠ ميليون ليتر در روز ، فقط پول افزايش قيمت بنزين بارانه ملت هميشه در صحنه رو مي ده ، پس پول اب و برق و گازوييل و ... رو كه گرون كردن كجا رفت ؟؟؟
برادر مسوول تو كه كرون مي كني ، اقاي مطهري شما كه از زبون ما مي گي ما موافق هستيم ، بس چرا اينقدر اذيتمون مي كنيد ، گوش بكنيد وسلام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
دوست عزیز، خیالت راحت دولت جرات گران کردن بنزین را نخواهد داشت
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
مطهری اقا زاده ای است که خودش را مثل جهزیه عروس میداند و حق دارد هر حرفی که به ذهنش برسد بیان کند و خودش را مدعی العموم که نه خود عموم میداند.من شخصا با افزایش قیمت بنزین مخالف و با قاچاق ان مخالفم.
رسول
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
آقا حمید نظر ما مهمه ، جناب مطهری میگویند مردم هم موافق گران شدن بنزین هستند . بنظرم باید میفرمودند اصلا مردم عاشق گرانی هستند . جناب مطهری لطفا اصلاح بفرمایند . رو دربایستی که نداریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
از فقیر ترین مردم دنیا نظر می خواهید؟
kingheart
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
مگه براشون اهمیتی هم داره که موافق باشیم یا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
موافق باشم یا نه باشم باید تا 1400 با این وضعیت زندگی را ادامه بدیم البته این وضعیت هم با این روحانی خوب است از این بتر نباشد چون کارت یعنی دو نرخی چند مدت بعد کارت برداشته میشود با نرخ بدون کارت این موارد قبلا آزمایش شده و نتیجه داده شده است
سلام بله ما موافقیم اصلا بیاید تنفس هم که میکنیم سهمیه بندی کنید چطوره از اول هم دو نرخی و یا سه نرخی اسمش را عوارض هم می تونید بگذارید
در این شرایط اقتصادی افزایش قیمت سوخت باعث تورم شدید خواهد شد. باید راهی جهت پیشگیریاز قاچاق سوخت پیدا شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
علی آقا پا تو کفش بزرگان نکن.تهمت قاچاقچی هم بهشون نزن.9 میلیون لیتر روزانه که عددی نیست در مقابل این همه خدماتی که آقایون داردند بهمون میدن.
ناشناس
| Netherlands |
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
احتمالا امار 9 میلیون لیتر سوخت قاچاق صحیح نیست. این مقدار روزانه نیازمند 5000هزار تریلی 20 هزارلیتریه. که به راحتی قابل ردگیریه تو جاده هاست....
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
البته ظاهرا اشتباه محاسبه دارید و 450 تریلی 20 هزار لیتری برای این منظور کافیست و نیازی به 5000 تریلی نیست.
بله به شرط اینکه تفاوت قیمت بنزین را به صورت یارانه به مردم برگردانند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
خدا شفایت بده یارانه چی هست ؟ 45 هزار تومان یارانه میدهند هر جنسی از 1000 به 10000 رسیده تو دلت را به یارانه خوش کردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
وقتی درآمدها ثابت است ولی قیمت تمامی اجناس حداقل دو برابر و حداکثر آن نامشخص است افزایش یافته و به بهانه های مختلف یارانه افراد را قطع می کنند افزایش قیمت بنزین یعنی نابودی قشر زیادی از مردم جامعه . دولت باید با راهکارهایی مصرف سوخت را کنترل کند و از قاچاق آن جلوگیری کند و به مردم هم آموزش دهد که چگونه کمتر و بهینه مصرف کنند از طرفی وسایط نقلیه عمومی را هم افزایش دهند تا مردم به راحتی بتوانند بدون استفاده از وسیله شخصی به کارهایشان برسند . وگرنه این که گران کنند و یارانه اش را بدهند خواهید دید که گران می کنند ولی یارانه را هم نمی دهند . از طرفی اضافه شدن قیمت سوخت یعنی افزایش دومرتبه تمامی کالاها . چون افزایش قیمت سوخت تمامی هزینه ها را بالا می برد .
متاسفم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
قاچاق کدومه؟؟؟؟همیشه قاچاق بهونه ای واس گرونی بنزین بوده..حیف ملت حافظه تاریخی ندارن
نخیر
نخیر می خواهید تیر خلاص را هم به مردم بزنید مردم با افزایش قیمت هیچ چیز موافق نیستند بیخود مردم را سپر ندانم کارهای خود نکنید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
یک بطری اب نیم لیتری 1000 تومان است انوقت تیر
خلاص میخوری با بنزین 1000 تومانی؟؟؟ برو ترکیه ببین بنزین چند است
مژگان
| Germany |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
ناشناس 12:26
آیا ترکیه نفت دارد؟
آیا ترکیه گاز دارد؟
آیا ترکیه در کشورهای دیگه هزینه می کند و به مردم خودش سختی می دهد؟
حداقل دستمزد در ترکیه چقدر است؟
می شه ساکت شی؟
اگه بنزین گرون بشه فقط بنزین قیمتش بالا نمیره
لبنیات قیمتش بالا میره چون حمل و نقلش گرون تره
همه چی گرون تر میشه به دلیل حمل و نقل... حتی اجاره خونه
باز میخوای ترکیه رو مثال بزنی؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
تو هم برو ترکیه ببین حداقل دستمزد و حقوق کارگر و کارمند و قیمت خودرو و از همه مهمتر نرخ کالاهای اساسی چنده بعد بیا اینجا افاضات بفرما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
این که یک بطری آب 1000تومنه دلیلش گرونیه و ناتوانی مردم در خریده به مردم دلار یارانه بدین بعد گرون کنید
بنزین و گازئیل باید یک نرخی باشد و نه فقط وجه جهانی ان دریافت شود بلکه حداقل 50 درصد هم مالیات روی ان ببندند لذا قیمتی حدود 8000 تومان مناسب است.اگر هم قرار است یارانه ای پرداخت شود اولا به صورت نقدی یا جنسی باشد ثانیا فقط به 50 درصد فقیر تر پرداخت شود و ثالثا حداکثر 30 درصد عایدات حاصله باشد تا بقیه وجه صرف عمران کشور شود و نه همه ان به قصد کسب مطلوبیت انتخاباتی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
صدات از جای گرم میاد برادر
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
اقا رضا یا وضعت خیلی خوبه یا اینکه اقا زاده ای مرد حسابی الان بنزین 1000تومان است من که بیماری خاص دارم زندگیم فلج شده بعد تومی گی بنزین بشه 8000تومان بدون شک اره دیگه خودت بفهم ؟/.....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
اقا مازیار اقا رضا ممکن است وضعش خوب باشد یا نه ولی حرفش کاملا درست است ولی نه اینکه دولت نه اینکه دولت این پولهای مالیات و بنزین 8000 تومانی را بردارد برود برای هم ولایتی خودش اب شور برای زمین شور خودش بیاورد از شمال و اون دریاچه اب رفته و آلوده هم پاک خشک کند. شاید هم بهتر است دستشان به پول نرسد و چون اگه دستشان به پول برسد عوض اباد کردن نابود میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
خودت هم فهمیدی چی گفتی
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
شما درست می گویید به شرطی که خودرو ورودش ازاد باشه و مجبور نباشیم خودرو را به چند برابر قیمت جهانی خریداری کنیم لازمه بدونید که اگر مازاد پولی که ما بابت خرید خودرو به جهت دریافت عوارضات وگمرک وغیره به دولت می پردازیم را تو همین بانکهای خودمان سپرده گذاری کنیم نه تنها تمام عمر خودرو را میتوانیم از سوخت مجانی استفاده کنیم بلکه از مازاد ان هم میتوانیم ارتزاق نماییم
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
اگه خودت از چیزایی که نوشتی سر دراوردی به ما هم بگو.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
آقارضا میخواد با بنزین 8000 تومانی خیابان ها رو واسه دور دور کردن بچه پولدارا خلوت کنه .. خودشم حتما بچه پولداره
البته منم با بنزین 8000 تومانی موافقم به شرطیکه حقوق من کارگر به حداقل 500 دلار برسه
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
جناب اقای ناشناس نه من ونه دیگران نفهمیدیم که ماجرای جوابیه شما چیست وچه ربطی داشت اگه امکان دارد واضح بگوید کهمن ودیگران منظورت را بفهمیم ؟؟
اگر تونستيد مثل لوكزامبورگ حمل و نقل عمومي را رايگان كنيد يا حداقل بسيار ارزان كنيد. از اتوبوس بين شهري گرفته تا داخل شهري و قطار و مترو ارزان به صرفه و سريع و راحت شد. هرچقدر خواستيد بنزين را گرون كنيد اصلا به نرخ روز آمريكا به مردم بنزين بفروشيد. ولي تا وقتي وضع حمل و نقل عمومي افتضاحه به خصوص تو تهران فقط فشار به قشر پايين جامعه مياريد.
خیر موافق نیستم وقتی حقوق بنده به صورت لاکپشی و سالی 100 تومن اضافه میشه قیمت بنزین و بقیه کالا و خدمات سالی چند بار اضافه بشه اونم چند برابر قیمت قبلی!! البته فکر نکنم نظر ما مهم باشه.دوستان لطفا قیمت بنزین رو با هیچ کجای دنیا مقایسه نکنید چون هیچ چیزمون اونجا ها نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
اقا رضا قرار از گرون کردن اینست که شما وبقیه مردم کمتر مصرف کنند و نه همین اندازه که الان مصرف میکنند
مژگان
| Germany |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
ناشناس 12:33
که راه افتادی پایین همه نظرها یه پاسخی دادی که مردم رو داغ کنی
ما کمتر مصرف کنیم که بیشتر بشه صادر کرد و پولشو بالا کشید نه؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
مژگان خانم مردم باید یاد بگیرند کمتر مصرف کنند مخصوصا آب و برق و سوخت اگر بیمارستان خوب میخواهند و اگر جاده خوب میخواهند و تحصیل خوب میخواهند و مردم ما باید بفهمند که فقیر هستند و برای تولید بهتر و بیشتر سرمایه گذاری کنند نه اینکه بگویند ما نفت داریم پس پولدار هستیم . ثروت یعنی دسترسی به کالا و خدمات بهتر و بیشتر نه نفت و نه حتا پول وقتی شما و میلونها نفر دیگر ایرانی فهمیدند که فقیر هستند انوقت مثل کره جنوبی و تایوان سعی میکنند ثروتمند شوند البته این کم مصرف کردن را برای قشر محروم و فقیر استانهای محروم کشور که حتا از اب اشامیدنی و بهداشت و اموزش و پرورش ابتدای ووو محروم هستند را نمیگویم بلکه برای مردم پر توقع که میخورند و بنزین مصرف میکنند و وام انچنانی میگیرند میگویم ولی شما و میلونها ایرانی باید بفهمند کشور ما کشور فقیری است و سرانه ناخالص ما بسیار پایین و و تخصص و تعهد به کار بسیار بسیار پایین وووووووو باز هم بگویم؟؟
Saman
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
ناشناس 13.33 حالت خوبه خوشی در جریان هستی که فقط 15 میلیون تحت پوشش کمیته امداد داریم کسایی که به زور دارن زندگی میکنن میدونی همین الان چند نفر بیکار هست که به زور دارن زندگی میکنن با این وضعیت.
گرونی دیگه کار ما از حقوق بشر گزشته کم کم حاضریم حقوق اندازه ی برده داشته باشیم بخورو بخواب که اونم با گرونی بنزین از برده هم بدتر میشه وضعمون خدا شاهده به من تابعیت افغانستانو بدن اگه ی دیقه بمونم همه ایران برا شما
خودم
| France |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
اقای ناشناس که به خودت زحمت دادی فقط به جنبه بنزین نگاه کنی بنزین رو با کدوم کشور مقایسه کردی بگو بدونیم تا بقیه چیزاشم با اون مقایسه کنیم
کمتر مصرف کردن هم یه چگونه و چرایی داره که تو کشور ما اون چرا و چگونش وجود نداره پس پز کم مصرفی نده بهتره این ها از بیت المال و منابع ملی و ذخایر غیر غابل بازگشت و کلا از گوشت و خون این مملکت کمتر مصرف کنند تا مردم بتونند به اندازه مصرف کنند البته کاش جرات داشتی حقایق کشور رو می گفتی
بله . چرا کسی که خودرو داره باید بیشتر یارانه بگیره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
حالت خوبه؟ اگه تو ماشین نداری، به طور غیر مستقیم از مزایای خودرو استفاده می کنی. کرایه ی اجناسی که مصرف میکنی یکی از این موارده. سوخت گرون بشه کرایه گرون میشه قطعات گرون میشه و همه چیز به همین بهونه گرون میشه. اونوقت دودش توی چشم تو هم میره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
برادر بسیجی بنزین گرون بشه همه چی گرون میشه..همه چی..بدتر از دلار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
چون که وقتی بنزین گرون بشه کرایه اونی که ماشین ندارد ۳ برابر میشه
با سلام
آقایان چرا شما بجای اینکه تعدادی محدودی قاچاقچی رو مهار کنید می خواهید کل مردم ایران را به دردسر بیندازید متاسفانه چون مسئولین در انجام وظایف خود ناتوان یا عمدا و یا سهوا قصور می کنند تاوان آن را مردم باید بدهند این موضوع در ایران اپیدمی شده شما را بخدا اینقدر به مردم فشار نیارید برای رضای خدا
دولت ابتدا با افتخار گفت بنزین را تک نرخی کردیم و گران شد حالا با تورمی که خودش عاملش هست چرا روی حرفش نمی ایستد این بار ارزان بفروشد .
دو بحث دارد فرهنگ سازی مردم مهم است که درست مصرف کنند بدون اینکه چوب بالای سرشان باشددر حال حاضر مردم تفریحی جز سوزاندن بنزین ندارند دولت باید فکری به حال تفریح مردم بکند . مورد دوم اینکه مردم مخالفند در این شرایط افزایش قیمت بنزین باعث ایجاد گرانی و نارضایتی میشود که حقیقتا بخش زیادی از مردم تحت فشار بیشتر قرار میگیرند باید برای مردم رفاه ایجاد کنند .
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
اقا این فرهنگ سازی فرهنگ سازی چیه که شده نقل دهن شما؟من وقتی ماشینم صدی 10 تا 12 میسوزونه فرهنگ سازی رو کجاش باید بذارم
دوستان دولت نه فکر آب و هواست نه محیط زیست نه مردم فقط فکر جیب خودش است و تأمین بودجه و هدفش از افزایش قیمت همین است و بس
پاسخ ها
مژگان
| Germany |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
سزای ما مردم بی بخار همین است و حتی بدتر از این است!
یه نگاه به فرانسه بیندازید
ممکنه اصلا دولت رو عوض کنند برای چندرغاز که به مالیات سوخت اضافه کرد
تازه تو فرانسه سن بازنشستگی و ساعت کار از همه جا کمتر هم هست....
نفت و گاز هم نداره
ما حقمونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
مژگان : فکر میکنی برای 4 سنت افزایش مالیات بر بنزین اینقدر خرن که برن چوب بخورن ؟؟ البته بی بی سی همچین چیزی رو نشون نمیده . طرف رو پراهنش نوشته غذا ندارم بخورم بهم شلیک کنید شما میگی بخاطر افزایش 4 سنتی؟؟؟
موضوع اینه که ما فکر میکنیم همه تو فرانسه جزو قشر مرفه هستن
چرا باید هزینه بی کفایتی مسئولیت در مقابل قاچاق را مردم بپردارند؟ هر وقت آقاجان به مشکل میخورند فقط جیب مردم را میک بینند.
مگه در کشور ما نظر مردم اصلا مهم هست که پرسیده میشه؟شاید در خیلی چیز های دیگه نظر مردم با نظر مسولین متفاوت باشه ولی مگه مهم هستش؟
قیمت بنزین باید هر چه سریعتر افزایش پیدا کنه و به سطح جهانی برسه تا هم دولت از قرض دربیاد هم هوا تمیز بشه و سلامتی افزایش پیدا کنه.
با این کار مشکل ترافیک هم حل میشه
یعنی یک تیر و سه نشان.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
چند بار بنزين گران شد در كدام مورد اين موارد انجام شد برادر گرامي برايت ارزوي سلامت دارم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
اونی که شما میگویی در اروپا جواب میده نه اینجا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
علی مطهری خودتی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
خودت جایگاه داری؟
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
اقامحسن خداکند حرفت درست از اب در بیاید ولی اگر بنزین بشه 8000تومان وحقوقت 2.5میلیون باشه می تونی زندگی کنی الان ملت داره می میرند .وبدون شک تو از ان ادمهای بیدرد عار هستی وپولدار که برایت گرانی هیچ دردی وسوزشی ندارد ؟؟اره برادر اگر سوزش ودرد گرانی روی تواثر می کرد عمرا این بحث را می کردی ؟/....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
اونوقت شما چلوی افزایش گررانی بدلیل افزایش قیمت بنزینو میگیری؟
مسلمه که موافق نیستم !! مسئله و مشکل دلار خودش باعث شده از ماشین تا موبایل تا همه اقلام ضروری زندگی 3 تا 4 برابر بشه مگه حقوق من کارگر جز10 در صد رشد کرده چطور بتونم اینهمه گرانی را بگذرانم و پیش خانواده رو سیاه و شرمنده نباشم چه خیره مگه که هم ماشین را گران میکنید هم خدمات و قطعه هم طرح زوج و فرد هم حالا بنزین !!!! به هیچ عنوان موافق نیستم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
هیچ کسی به فکر زندگی مردم و هزینه های زندگی نیست و زندگی هر روز داره سخت تر میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
بازم خوشا به حال شما که توی آمریکا کارگری .. مگه اونجا هم گرونی سرایت کرده؟؟؟
هروقت میزان حقوق و درآمد متناسب با سایر هزینه ها افزایش پیدا کرد اونوقت میشه گفت بالا بردن هزینه سوخت گزینه مناسبیه
اما در شرایط فعلی همه چیز داره گرون میشه و قدرت خرید من و امثال من هر روز داره کمتر و کمتر میشه
راه حل های بهتری برای مبارزه با قاچاق سوخت وجود داره ولی متاسفانه مثل اینکه همیشه ساده ترین راه انتخاب میشه و فکری به راحتی معیشت مردم نمیشه
متاسفانه مسئولین بجای اینکه مشکل قاچاق سوخت را حل کنند بدنبال پاک کردن صورت مسئله هستند البته اینها انتظاری بیش از این نمیشود داشت. خدا عاقبت مردم ایران را با این مسئولین بخیر کند.
به نظرم این سوا و پرسش اشتباه است. یک سوال اساسی از مردم ایران بپرسید. اصلا به رفراندوم گذاشته بشه که آیا می خواهید زنده بمانید یا خیر؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
زنده که الان هم هستیم حداقل یک رفراندوم بگذارند که میخواهید زندگی کنید یا نه؟؟
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
دمت گرم ناشناس جان مسئولان فقط وفقط می خواهد ملت (کارمند وکارگر وقشر اسیب پذیر )را ازبین ببرد بعد زندگی برای خودشان راحت تر شود؟/.
با توجه به اینکه به لحاظ اقتصادی مردم در کالاهای مورد نیازشان تورم صد تا دویست درصدی رو تجربه کردند و از طرفی حقوق و دستمزدهای عمده جامعه که حقوق بگیرند ثابت مانده است افزایش قیمت بنزین با توجه به صحبتهای که بیان می شود باعث مشکلات عدیده ای برای مردم می شود . عین همان کاری که در دهه های گذشته اتفاق افتاد و یک تورم لجام گسیخته رو مردم باید مجددا تجربه کنن در حالی که واقعا دیگه مردم تحمل این را ندارن . همین الان مردم ما خیلی فقیر شدن حتی نسبت به دوره احمدی نژاد. لذا تنها در صورتی میتوان قیمت حاملهای سوختی را گران کرد که حقوق و دستمزدها نیز به صورت عادلانه افزایش یابد . متاسفانه دولتمران حرف از ارزان بودن بنزین در ایران میزنن که یک ایرانی حتی از کشورهای همسایه نیز کمتر درامد دارد الان شما ببینید یک کارگر عراقی از یک استاد دانشگاه ما بیشتر دستمزد دارد . خوب شما چرا به اینها رسیدگی نمیکنید . چرا وقتی به بنزین میرسه به دلار محاسبه می کنید ولی حقوق کارگران و کارمندان را به دلار محاسبه نمیکنید؟ آقایون دولتمرد مردم ما فقیر شدن کجای کارید؟
من کاری با حرف آقای مطهری ندارم ولی متاسفانه وقتی نرخ برابری ارز تغییرمیکنه و قیمت عرضه ی کالایی (چه دارای سوبسید و چه بدون سوبسیدهای دولتی) تغییر نمیکنه به این معنی هست که قیمت عرضه آن در داخل یک کشور کمتر از نرخ جهانی متعارف آن میگردد. محصول این پدید تنها صادرات رسمی و غیر رسمی آن کالا به بازارهای گرانتر است. (یک روز ربع، یک روز گوجه فرنگی یک روز هم بنزین و گازوئیل)
در مورد بنزین نیز در کشور ما این اتفاق می افتد. اگر قرار به دادن سوبسید است سود آن باید به مردم برسد و نه قاچاقچی. اهرم کنترلی فعلی
- کنترل و مانتیورینگ عرضه (کارت سوخت)
- جلوگیری از مصرف غیر متعارف
- اصلاح قیمتی برای مازاد مصرف از عرف
این یک پدیده طبیعی و جهانی است که کالاهای با قیمت تمام شده کمتر به سمت بازارهای پر کشش مهاجرت میکنند و اگر کل مرز رو نیز با صرف چندین برابر بودجه، توسط ارتش و سپاه و نیروی انتظامی کنترل کنید از هوا و زیر زمین و زیر آب بالاخره یک راهی برای قاچاق پیدا میشود.
پاسخ ها
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
اصلاح قیمتی برای مازاد مصرف از عرف؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عزیزم این راه را بارها پیمودیم ، تعریف شما از عرف با تعریف آقایان از عرف متفاوته ایشان روزی یک لیتر و ماهی 30 لیتر را عرف میدانند و بر اساس آن کسی که بیش از روزی یک لیتر مصرف می کند خارج از عرف بوده و بایستی پول بیشتری بدهد و در مرحله بعدی این عرف را کمتر می کنند و در مرحله بعد از آن می گویند که بنزین را تک نرخی میکنیم ( بخوانید گران ) و قص علیهذا
آیا بنظر شما این سناریو بارها تکرار نشده
اگر قدری فکر کنیم متوجه میشویم که مقدار قاچاقی که اعلام میکنند خیلی بیش از مقداری است که بدون اطلاع و هماهنگی از مرز خارج شود.
کافی است کارتها فعال شده و هر کارت در روز محدود به مصرفی مثلاً 100 یا 120
.لیتر شود
با گرانی های اخیر مردم توان سیر کردن شکمشان را ندارند لطفا بس کنید آقایان مسئول . برای حقوقهای نجومی مسئولین و باصطلاح هنرمندان و مجزیان تلوزیون فکری کنید برای اختلاسها فکری کنید بس کنید با اعصاب مردم بازی نکنید
کدوم مردم راضی هستند
دولت مردان حتما
چه چیزی تا الان با نظر مردم قیمت گذاری شده که این دومیش باشه

در صورت افزایش خدمات عمومی نیز مترو اتوبوس و تاکسی ارزان قیمت میتوان قیمت بنزین را افزایش داد ولی در غیر اینصورت مثل گذشته بارش رو دوش مردمه
خوانده میشوید چیه برادر؟!!!
نظرسنجی بذارید
ننننننننننخخخخخخخخخییییییرررررررررر موافق نیستیم
قیمت بنزین باید حداقل لیتری 10000 تومان بشه تا هم قاچاق نشه و هم خیلی ها بیخود و بی جهت ماشیناشون نیارن تو خیابون و دور دور کنن.
اما باید به تاکسی ها و خودروهای مسافر شناسنامه دار شخصی 1000 بدن و البته راهکاری باشه که این عزیزان سوختشونو مصرف کنن نه اینکه برن و بفروشن
جلوی مسافرکش های شخصی که شناسنامه دار نیستن هم گرفته بشه
درآمد حاصل از این طرح رو بدون اینکه ناخنکی بهش بزنن برین به حساب سرپرست خانواده هایی که خوردر ندارن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
کشوری که کوچکترین قاچاق را رصد می کند چطور نمی تواند قاچاق سوخت را که به میلیون لیتری فروخته می شود ،نمی تواند رصد کن . پس کار خود دولت است وآدرس را اشتباهی می دهد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
راه حلت برای بیچاره کردن ملت خیلی عالیه!! هم ملت بیچاره میشن و هم آلودگی رفع نمیشه!!!
lمازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
ناشناس جان بنزین 10000تومانی یعنی ساقط شدن ملت از خوردو خوراک شاید شما کیاه خوار باشید ویونجه وعلف نوش جان کنید ولی ما انسانیم وباید غذاهایی جزیی مانند ماکارانی واملت و..مصرف کنیم انوقت با بنزین 10000تومان منافاتی نداردکمی منطقی فکر کن انسان؟/..
يادش بخير قرار بود همه چيز مجاني بشه.
پاسخ ها
احسان
| - |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
بوی نفت عذابمون میداد نیاوردن سر سفره هامون........
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
برای خودشون ! نه برای ما !
آقا ما كه از روز اول گفتيم نرخ بنزين رو به دلار بزاريد حقوق مردم رو هم مثل بقيه كشورها به دلار چرا سعي ميكنيد صورت مساله رو پاك ميكنيد درآمد به ريال باشه خرج به دلار كدوم ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
گرون شدن بنزین خیلی بهتر از گرون شدن مواد لبنی و گوشن و مرغ و غیره است. قیمت کالاهای اساسی رو پایین بیارین قیمت بنزین رو افزایش بدین.
پاسخ ها
مژگان
| Germany |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
جناب در قیمت تمام شده تمام کالاها، هزینه حمل و نقل تاثیر به سزایی داره
مثلا حمل و نقل خوراک طیور با گران شدن بنزین، گرون میشه، حمل و نقل شیر گرون میشه، پخش مویرگیش گرون میشه، حمل و نقل بسته بندی به کارخونه لبنیات گرون میشه، یعنی تاثیر مستقیم بر همه چی حتی اجاره خونه کذایی که توش چپیدی!!!!
سرت رو مثل کبک کردی تو برف که چی بشه؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
به همین خیال باش!!!!
من موافقم به دلیل ارزانی آن که از آب ارزانتر است و کاهش ترافیک و آلودگی هوا و حفظ آن یرای آیندگان و جلوگیری از قاچاق سوخت

البته دولت از محل صرفه جویی بایدبه اقشار کم درآمد کمک کرده و ایجاد اشتغال نماید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
سلام دوست عزیز ممنونم از موافقت تون. گزینه بعدی شمارو که دادن یارانه به ملته ..حتما به دولت میگم که بعد گرون کردن بدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
این معرکه برای گرون کردن بنزینه و اینکه به چه بهانه ای اینکارو انجام بدن!!! دنبال یارانه نگرد!!
دادن یارانه ظلم بزرگی به ملت بود و ارزش مبلغ 4550 سال 89 الان به اندازه 1000 تومان هم نیست!!! یارانه موقعی ارزشمنده که ارزش پول ملی ثابت باشه.
تا حالا متوجه نشدی که چند برابر یارانه ای که دادن از حلقومت کشیدن بیرون؟؟؟!!!
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
هومن جان انوقت که بنزین ارزان بود نفت فروش می رفت انطوری اختلاص ودکل دزدی کشتی با بارش کم می شد اقازاده ها با ان پولها عشق می کردن بعد الان بنزین گران شود تمام کالاها فکر می کنی ارزان می شود ؟/فکر می کنی اضافه قیمت بنزین توجیب اقشار ضعیف می رود ؟/هومن جان در کشوری هستی که وعده رفاه وارزانی داده می شود ایا یکبار این وعده عملی شده ؟؟هومن جان ما در ایران هر لقمه غذایی که بادرد رنج برای خود وخانواده امان راره تهیه ومی خوریم حدود 2تا سه هزار تومان هزینه دارد چرا اینقدر بچه گانه صحبت می کنی ؟/
قبل از هر چیز باید تعداد زیادی تاکسی و اتوبوس به ناوگان شهری حمل و نقل اضافه کنید و بعد قیمت بنزین رو بکنید 12000 تومان تا برای کسی صرف نکنه واسه خرید نون و سبزی و ... ماشینشو روشن کنه و با تاکسی و مترو و اتوبوس خودشو جابجا کنه
درآمد حاصل از این کار رو هم صرف پرداخت حقوق کارمندا و کارگرایی کنید که حقوقشون کمه و دیر به دیر حقوق میگیرن و بخشی هم بریزید به حساب اونایی که ماشین ندارن.
زمانی باید قیمت حامل انرژی افزایش پیدا کند که 1-حقوق و دست مزد متناسب با افزایش قیمتها به واسطه افزایش هزینه سوخت ، افزایش یابد
2- انحصار گرایی برای محصولات داخلی که عمدتا پر مصرف و راندمان کمی دارند برچیده شود تا مصرف کنند از تکنولوژی روز دنیا بابت راندمان بالا ،کاهش مصرف و ایمنی بهره برد
متاسفانه مسئولین فقط و فقط به دنبال افزایش قیمتها هستند بدون در نظر گرفتن تبعات بدی که به مردم تحمیل میکنند
با افزایش قیمت سوخت و حامل های انرژی بیشک قیمت تمامی محصولات و خدمات افزایش خواهد یافت
سیستم کنترلی مرز ها باید به دقت افزایش پیدا کند و حقوق و تسهیلات شهروندان متناسبا افزایش پیدا کند
باید با توجه به مصرف بنزین هر فرد، قمیت بنزین تصاعدی محاسبه شود البته به استثنای مسافربرها، درست مانند برق و اب که هرچه بیشتر مصرف کنید هزینه تصاعدی بالا میرود، نمیشه یک آغازاده ای صبح تا شب در خیابان دور دور کند و خوش بگذراند و قیمت بنزینش مساوی یک شهروند عادی یا یک مسافرکش باشد.
ما روی چاه نفت و گاز خوابیدهایم همه سوخت ها باید رایگان باشد یا حداقل قیمت را داشته باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
البته کیفیت زندگی مان به لطف مسئولین انگار که روی چاه فاصلاب خوابیدیم .
تدبیر که ندیدیم هیچ امیدمونم از دست دادیم !
مساله ما در این کشور اینه که درآمدها و استانداردهای زندگی رو برای اکثریت جامعه ریالی و در بدترین حالت ممکنه نگه داشتند و در عوض همه هزینه ها و عوارض رو دارند دلاری می کنند!
مطمئنا بازنده اصلی بالا رفن نرخ بنزین بازم مردم هستند چون مثل نرخ دلار بهانه ای دست همه میده برای گران تر کردن هر نوع کالا و خدمات.
پس تا وقتی که درآمد و سطح زندگی ما در چنین شرایطی هست قطعا به نوبه خودم راضی نیستم!
خیر
بنزین گرون بشه بهداشت روانی مردم میره پایین هم از نظر افزایش قیمت ها هم از نظر اینکه ما فقر با پیکان مدل 75 حداقل یکماه یک در میان میزنیم بیرون خارج از شهر اونوقت برای وزارت بهداشت هزینه بر میشه
افزایش قیمت که توروم را بالاتر میبره
سهمیه بندی و چند نرخی شدن و البته غیر قابل فروش بودن به غیر میتونه مفید باشه.
اونهایی هم که از بنزین استفاده ندارن خوب چیزی را از دست نمیدن ((از قدیم گفتن آسوده منم که خر ندارم از کاه و جووش خبر ندارم.)) چرا باید براشون سهمیه در نظر گرفت و اجازه فروش بهشون داد تا فرصت یک بازار قاچاق را دو دستی ایجاد کرد!!!!
با سلام
بله بنده هم موافقم. بنزین رو بکنن لیتری 50000 تومان خیال خودشان را راحت کنند. مملکت که مدیر نداره.
به نام خدا
خیر . زیرا عواید و عوارض آن قابل حمل نیستن د . همین الان کمر خمیده و نزاریم .
آقای مطهری تا به حال نازل پمب بنزین را لمس کرده اند. چهل سال از ماشین دولتی با راننده وبادیگارد تردد می کنند. حق ندارند از جانب مردم حرف بزنند
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
شما به همچین لیستی رای دادین پس بیخودی شلوغش نکنید
اسماعیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
نه به هبچ وجه
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
چگونه است اقای احمدی نژاد بنزین را گران کرد همه سوت زدید برایشان منتهی الان علی اقا مطهری نظرش را با توجه به حجم قاچاق سوخت گفته این گونه علیه ایشان موضع میگیرید؟
با نام مردم در كام پولداران
مشخص است مردمي كه اعتماد ندارند به دولتشان مخالفند مردمي كه در نان شب مانده اند
اما متاسفانه اين واقعيت امر نيست
دو سوال اساسي دارم؟
چرا وقتي مثل روز روشن است كه سهميه سوخت بايد به فرد داده شود به ماشين داده مي شود
آيا اين همان مافياي خودروساز نيست كه سود مي برد ؟
كاملا واضح است بايد سوخت گران شود و يارانه آن
مستقيم بين همه ايرانيها بدون هيچ دخل و تصرفي واريز شود
اما به نظرتان مافياي قاچاق با نام مردم و ترساندن مردم مي گذارند ؟
معلوم است مردمي كه ترسيده شده اند مخالفند اما علم اقتصاد چه مي گويد
تا كي مي خواهند با نام مردم در كام پولداران بريزند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
دوست اقتصاد دان عزیز، کتاب را از صفحه یکش شروع می کنند
کلا با سهمیه بندی و ایجاد رانت و دلال بازی مخالفم . اگر ارزش پول ملی بالا باشه مشکل قاچاق پیش نمیاد هرچند بنزین الان بسیار ارزان هستش ولی مگر قاچاقچی از پمپ بنزین بنزین میبره. حالا یک عده کمی با ماشین بنزین قاچاق میکنند که میشه کنترل کرد اصل مطلب قاچاق عمده بنزینه که همه میدونیم از کجا آب میخوره. راستی راههای دیگه هم برای فشار بر مردم هست .
سلام همین جوری مشگل نان خوردن داریم وای به روزی که بنرین گران شود
آقای مطهری عزیز از اونجایی که مثل بقیه مردم زندگی می کنند و دریافتی هایشان از جمله حقوق و غیره میزانی متعارف هست کاملا شرایط موجود رو درک می کنند و به همین لحاظ احساسشون در مورد نظر مردم نسبت به افزایش قیمت بنزین را اعلام داشتند فقط هیچ صحبتی از ژن خوب خودشون که اخیرا شهردار منطقه 17 تهران شدند چیزی مطرح نکردند. واقعا آقای دکتر! حال آقازاده خوب هست؟
آقایون به خدا بنزین ارزون نیست .پولمون بی ارزشه.نمیشه که تو مملکت پول رایجش ریال بعد با دلار همه چیو حساب می کنن.حقوق به دلار بده با دلار حساب کنن نه اینکه به ریال پول بدن با دلار ازمون بگیرن.یا نفهمن یا خودشونو میزنن به نفهمی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
احسنت
سلام مسئولان كشور واقعا خجالت بكشند اين همه تورم هست حالا بنزين را هم گران كنند حتما مردم بايد بريزند تو خيابان تا صداي اعتراض مردم را بشنويد ديگر مردم تحمل تورم جديد را ندارند از كجا بياورند بروند دزدي
بدون سوبسید شدن کامل قیمت بنزین از حماقتهای بزرگی است که هیچ کدام از دولتها از زمان هاشمی تا الان از پس آن بر نیامده اند. بنزین،‌برق و آب نباید برای مصرف کننده های عام سوبسید داشته باشد و حتی باید برای آن مالیات تعیین شود. در غیر این صورت این ثروت خود مردم است که از بین می رود. در ضمن در هر جایی که سوبسید وجود دارد دزدی و حیف و میل هم بیشتر است. این امری ثابت شده در اقتصاد است.
طبق ا علام وزارت نفت روزانه ده میلیون بنزین قاچاق میشود اگر هرکامیون حمل بنزین بیست هزار تیتر حمل کند پانصد تانکرنیازاست مگر با الاغ واسب چقدر میشود قاچاق کرد پس اینهم مثل سایر موارد فقط جهت سخت ترکردن زندگی مردم است
خیر اگه دستمزد ما مثل کشورهای نفت خیز شد قیمت بنزین هم برابر آنها شود
میدانیم نظر مردم برایتان مهم نیست این حرف ها همه برای زمینه سازی گران کردن بنزین است تیر خلاص را به بهانه قاچاق سوخت به مردم بزنید و بنزین را گران کنید و این همه با اعصاب مردمی که در باتلاق گرانی دست و پا می زنند بازی نکنید اینهم مثل روش پلکانی افزایش حقوق آقای نوبخت !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
با چند نرخی موافق نیستم
ولی برای حمایت از خوروسازان محترم بنزین پنجاه هزار تومان باید بشود هم هوا سالم میشه هم منتی روی سر ما مردم نیست و مسئولین هم با خیال راحت به امور خودشان و نه مردم میپردازند خودمان برای خودمان ایجاد درآمد میکنیم اصلا چه دلیلی دارد بنزین ارازان باشد فکر کنم بااین طرز تفکر علمای اداره حکومت باید فکر کنند که نفس کشبدن مردم هم ارزان است اصلا چرا باید نفس مجانی بکشیم بابت هر دم و بازدم با بلعکس باز دم و دم میتوان به راحتی محاسبات انجام و از هر جنبنده ای بابت نفس کشیدن پول گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
اتفاقا سالهاست که برای درآمدزایی از نفس کشیدنمان هم برنامه ریزی کرده اند .. اول با خودروها و سیستم های گرمایشی آلاینده و صنایع فرسوده و آلاینده و سوخت غیر استاندارد ، هوا را آلوده و غیر قابل استنشاق می کنند و بعد کپسول های هوا به مردم میفروشند

اگه تا چند سال دیگه همینجوری نشد هر چی میخای بگو
در همه دنیا از ریاضیات بعنوان ابزاری برای حل مسایل استفاده میشه . میشه معدل مصرف منظقه ای محاسبه کرد . مثلا میانگین مصرف ماهانه خودروهایی که در فلان استان بودن چقدر هست؟ همون میشه شاخص مصرف . متخصصان علم آمار به دقت میتونند پارامترهای بسیار دقیق و کاربردی ارایه بدن تا نیازی به این تصمیم های چکشی نباشه.
هر چند تصور میکنم دولت اساسا نیازی به اینکارها نداره و فعلا پشت تحریمها قایم شده.
مطمئن باشيد انهايي كه موافق گرون شدن هستند ثروتمندان ميباشند چرا كه نمي خواهند يك خانواده ضعيف يا متوسط ماشين داشته داشته باشد .تا ترافيك ايجاد نكند تا انها با خيال راحت جولان بدهند
پاسخ ها
خودم
| France |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
نکته جالب و قابل تاملی هست چون کسی که داراست براش 1000 تومان یا 50000 تومن مهم نیست چون منبع درامدش هم به همون نسبت افزایش خواهد داشت فقط کسایی که حقوق بگیر هستند ضرر می کنند
با افزایش قیمت بنزین شوک سنگینی به سایر کالاها و خدمات وارد میشود و بشدت قیمت ها دوباره افزایش پیدا می کنند و کشور فلج میشود آقای نمایندگان دنیال راه حل برای یک مسئله بروید گران کردن راه حل نیست درد سر برای مردم بیچاره است
نظرش در مورد افزایش حقوق کارمندا و کارگرای بیچاره چیه
جلو قاچاق رو بگیرید به جای اینکه دست تو جیب مردم کنید.
من موافقم قیمت بنزین دوبرابر حتی سه برابر بشه شاید این مردم از خواب بپرن و تکونی بخورن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
مرسی !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
کاش دشمن یه بمب اتمی بزنه همه راحت شیم خسته شدیم از این مردن ذره ذره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
ملت توسری خور لیاقت مردن راحت با بمب اتمی را هم ندارد
iهر کاری در هر کشوری به نفع ملت ان کشور و با برنامه باید باشد انشالله که دیگر نتوانید نفت بفرو شید تا طمع کاری شما دولت مردان دندانش کنده شود
بله موافقم
آقای مطهری رانت موقعیت و ژن خوبشون را میخورند ولذا نمیتونند وضعیت معیشت مردم عادی در طبقات فقیر و متوسط را درک کنند بنابراین حق ندارند از قول این مردم نظر بدهند.
درصورت افزایش نرخ سوخت خودروها, قطعا تورم بیشتری در همه ی اقلام در سطح کشور خواهیم داشت.
جلوگیری از قاچاق سوخت همانند سایر قاچاقها , نیاز به عزم واقعی قاندنگزار و مجری قانون و قوه قضاییه داره, که با توجه به رشته های اتصالی که بنظر میرسه بین این سه قوه و منافع حاصل از قاچاق هست , جلوگیری از قاچاق اعم از سدخت و سایر اقلام بسیار بعیده.
راهکار کنترل مصرف انرژی باید براساس الگوهای جهانی و مدل بومی کشور در قالب طرح بلندمدت معرفی بشه و نیاز به کارشناسی علمی و مشارکت محققین داره و قطعا دولتمردان این موصوع را میدانند ولی با توجه بیماری مصرفگرایی وابسته به درآمد نفتی و فساد منتشر , عزم و ارداه ای برای استارت چنین پروژه ای وجود نداره.
بحث یارانه ها حتی اگر بر روی کاغذ بتونه مفید باشه, بدلیل اجرای غلط و غیرعلمی, پاسخگو نخواهد بود.
امید روزهای بهتری برای خودم و خانواده ام و همه هموطنان عزیزتر از جانم دارم.
مطهری هم در تغییر نظرات خود بعد از انتخابات مجلس از روحانی سبقت گرفته.بعید است دور بعدی۱۰۰هزار رای داشته باشد
همه چی دست خود دولته بزارید با افزایش قیمت سوخت و فراوردها اخرین تیر خلاصو به این ملت بزنن اقایان فراموش نکنید افزایش قیمتها از ارز گرفته تا لبنیات و گوشت و ماشین و همه چی دست خود دولته خاک تو سر دولت بی لیاقتی کنن که نمیتونه جلو افزایش هر روزه تنها یه لبنیاتو بگیره اهای دولت مردان اسب نفس بریده را طاقت تازیانه نیست
بله
موافقم
بخاطر اينكه افزايش قيمت بنزين معادل است با:
١ كاهش آلودگي و ترافيك
٢ تعطيل شدن خودروسازهاي داخلي كه خودروهاي پرمصرف و در پيت توليد ميكنن
٣ جلوگيري إز قاچاق بنزين
قيمتش هم هر چه بيشتر بهتر.
مملكت هم كه الان تعطيله چه لزومي داره حمل و نقلش فعال باشه
حقوق و دستمزدها رو به نرخ جهانی بدن بنزین هم به نرخ جهانی بفروشن وقتی حقوق کارمندای ممکلت زیر خط فقره صحبت از افزایش هزینه اوج بی انصافی و ظلم به مردمه
بهترین روش واقعی کردن قیمت ها و دادن یارانه مستقیم به خود مردم نه به کالا یا تولید کننده است کا موجب فساد و رانت میشود .دقیقا طرح احمدی نژاد
با گرون شدن بنزین همه چی دوباره گرون خواهد شد اگه زرنگ هستید برید جلوی قاچاق سوختو بگیرید
با کاهش نرخ ارز موافقم، بنزین هم کمی تعدیل شود ولی نه خیلی زیاد که دوباره باعث شوک به اقتصاد و بهانه دست سوداگران برای افزایش قیمت کالا میشود.
منو توچکاره ایم : اون مثل معروف که میگه "کردیم شد"میکنن ومیشه
تحویل بنزین فقط با کارت سوخت. بعد از آمار گیری قاچاق کننده ها مشخص خواهند شد. دستگیرشان کنید...

چرا همه ملت رابخاطر تعدادی قاچاقچی تنبیه میکنید؟؟؟
لطفا آقای مطهری سری به مغازه های بازار بزنید و ببینید مردم برای تأمین همین مایحتاج اولیه زندگی مانند نان برنج مرغ و تخم مرغ و میوه جات و ........با چه مشکلاتی روبرو هستند و روش پلکانی دولت و مجلس بگونه ای است که گویا قرار است همه را چه کارگر و چه کارمند و.....را به فقر و نابودی برسانند الان مردم میوه را دانه ای میخرند (تازه برخی که میتوانند) شما کجای کار هستید که به نیابت از مردم حرف میزنید در حالیکه یک روز مثل مردم زندگی نمی کنید گران کردن بنزین یعنی تیر خلاص به مردم بیچاره و نابود کردن کشور از ما گفتن و از شما نشنیدن
این همه فشار به مردم بنزین هم روش.
موافق نبوده و نیستم .گرفتن قاچاقچیان کار نیروی انتظامی و سپاه و بسیج است . نه اینکه ما مردم تاوان اون چند قاچاقچی را با گرون کردن بدهیم
سلام
شما و همه میدونن مشکل این مملکت چیه چرا اینقدر خودتونو مردمو میپیچونید.........نظر چیو رو میخواید مگه بقیه جاهای دیگه نظر مردم مهمه ک اینجا نظر مردم مهم باشه........
چه فرقی میکند که ما مردم نظر بدهیم!!!! شما نظرات را جمع میکنید و دولتمردان امید برعکس عمل میکنند.خوب معلومه ما به دولت امید به اشتباهی رای دادیم و اصلا" به خاطر این رای دادیم که دیگه شاهد تغییر قیمت بنزین و... به بهانه های دیگه نباشیم ولی بنظر میرسد که اینها به نظر مردم توجه نمیکنند و بیشتر تظر اجنه ها را دنبال میکنند؟؟!!! در رابطه با قیمت بنزین هر دفعه یک بهانه ای جور میکنند و با آن جیب ما بدبختهای بی پناه را خالی میکنند و به این تصمیمشان افتخار هم میکنند !!!!!در خودرو و ارز و.... به همین روش عمل میکنند و بی مدیریتی خود را پشت تصمیمات ویرانگر مخفی میکنند!!!! خداوند به همه ما رحم کند.
نظر کارشناسی برای آقایان مهم نیست تصمیم مدیریتی است
با درود سلام
1- فقط مخارج را با دلار نسنجیده بلکه درآمد ها را هم با دلار محاسبه کنید.
۲- زیر ساختها را درست کنید گران کردن راهکار نیست چرا ماشینهای بی کیفیت را با چند برابر قیمت به مردم می دهید در حالیکه خیابانها و شهرها و جاده ها کشش اینهمه خودرو را ندارند. در ازای اینهمه خودرو که به مردم می فروشید چند خودرو از رده خارج می شود؟
۳- چرا از ارزانی سوخت و برق و آب و گاز صحبت می شود و برای آن راهکار میدهند ولی کسی فکر گرامی مایحتاج مردم مثل گوشت و مرغ و لبنیات و برنج غیره نیست؟
۴-پسی رفاه مردم چه میشود مسافرت برویم و با خودرو جابجا شویم . مصرف بنزین بالا می رود. در زمستان گاز مصرف کنیم سرانه مصرف گاز از سرانه همه جهان بیشتر می‌شود تابستان کولر روشن کنیم مصرف آب و برق بالا می رود از سال آینده که برق هم اگر مصرف کنیم باید چند برابر پول بدهیم پس آسایش و رفاه ما و خانواده ما چه می شود ؟ ما چه سهمی از این کشور داریم ؟ چرا مشکلات ریشه ای حل نمی‌شوند گران کردن راه حل نیست و مخالفم
خیر
به شدت مخالفم
بنزین چیه ؟ اصلا" شما بیایید ما رو تکه تکه کنید شما اینقدر خوبید و مثل شما اصلا" توی دنیا وجود نداره ما که هیچ تمام مردم دنیا اشاره کنید برای خوبیهای شما حاضرند همه کاری بکنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
!احسنت
حقوق با ریال
تورم بالا
راه و شهرسازی جهان سومی
خودروسازی جهان دهمی
زیرساخت حمل و نقل ضعیف
اونوقت بنزین رو دو نرخی میخوان بکنن و نرخ دوم به دلار
آخه بی انصافا یه ذره به بلایی که سر جیب ملت اوردین فک کنید و بعد دوباره دزدی کنید
درآمد ریالی چندبرابر شده، فقط زورتون به مردم میرسه
چقد توی صنعت خودروسازی پیشرفت کردین که بنزین خدا تومنی بریزیم تو این فرغونا
(((((((((((((لطفا تا آخر بخوانید)))))))))))))
***** شدیدا موافق افزایش قیمت بنزین هستم**** (البته به شرطی که یارانه ی فعلی بنزین بین تمام مردم ایران تقسیم شود.)
و اما به چند دلیل موافق افزایش قیمت هستم:
۱- باعث کاهش چشمگیر ترددهای بی مورد و در نتبجه باعث کاهش ترافیک و کاهش آلودگی هوا می شود.
٢- جلوی قاچاق سوخت کاملا گرفته می شود.
٣- دیروز در همین سایت تابناک خواندم که اغلب روستائیان در فقر مطلق به سر می برند و حتی روستائیان چند استان، چنان فقیرند که غذا برای خوردن ندارند و روزانه حداکثر ٢۱۰۰ کیلوکالری مواد غذائی برای تمام خانوارشان میرسد که این واقعا خبر ناراحت کننده ای بود. در شرایطی که روستائیان و خیلی از مردم فقیر شهرها پول برای غذا ندارند، به بنزین یارانه ی هنگفت تعلق میگیرد که از این یارانه آنهائی بهره مند می شوند که اصلا نیاز به یارانه ندارند یعنی صاحبان خودروهای چند صد میلیونی و چند میلیاردی.
اگر رایانه ی بنزین بین تمام مردم ایران پخش شود مطمئنا آن روستائیان خواهند توانست غذای بیشتری بخرند و صاحبان خودروهای چند میلیاردی هم بنزین یارانه ای نخواهند گرفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
آزموده را آزمودن خطاست .. احمدی نژاد هم میگفت میخاست همین کارارو بکنه ولی مردم رو نابود کرد .. من ترجیح میدم تمام بنزین مملکت صرف دور دور کردن و مسافرت رفتن پولدارا بشه ولی قیمت آب و نون من فقیر بالا نره .. افزایش نرخ سوخت یعنی بالا رفتن قیمت کالاهای اساسی .. چون سیستم حسابداری و نرخ گذاری و قیمت گذاری دقیق اجناس بر اساس هزینه ها در این کشور تعریف نشده و تولید کننده ها با هر بهانه ای قیمت ها رو بالا میبرن .. نرخ دستمزد کمترین درصد رو در سبد هزینه ها داره ولی وقتی میخان 10 درصد به حقوق کارگر بیچاره اضافه کنن ، چنان جنجالی راه میوفتنه که نگو و نپرس و بعد هم دوباره به بهانه همین افزایش جزیی نرخ دستمزد ، نرخ کالاها و خدماتشونو بالا میبرن و بیشتر سود میکنن ... نرخ سود هم در سبد هزینه ها اگه مثلا 5 درصد باشه با بالا رفتنش یهو 50 درصد به قیمت کالاها اضافه میکنن و سودشون بیشتر میشه
کلا بگم چون اینجا حساب نداره ، هیچی درست نمیشه
هرچند که نظر اینجانب به عنوان یک شهروند ایران هیچوقت ارزش نداشته و نداره و نخواهد داشت ، اما من موافق این هستم که بنزین بشه لیتری 100 هزار تومن و هر سال هم 20 درصد افزایش پیدا کنه تا شاهد ترافیک و آلودگی هوا و شلوغی شهر و وقت گذرونی مردم با ماشین و دور چرخیدن های بیهوده و ... نباشیم. منی که ماشین ندارم چرا باید جور بقیه رو بکشم؟! منی که هر روز با اتوبوس و مترو و تاکسی میرم سر کار چرا باید تاوان مصرف زدگی اونهایی رو بدم که صبح به صبح برای رفتن به سر کار و دانشگاه و ... با یک سرنشین ماشین خودشون رو راهی خیابون های شهر میکنند و ترافیک و آلودگی هوا ایجاد میکنند و عصر هم همونها ترافیک عصرگاهی رو درست میکنند؟!
من مخالف این نیستن که بنزین سهمیه ای همون لیتری 1000 تومن باقی بمونه اما مازاد بر سهمیه همونطور که گفتم ، قیمت باید حداقل به لیتری 100 هزار تومن برسه. اینطوری دیگه شاهد قاچاق حتی یک قطره بنزین هم نخواهیم بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
بعد باید بری نون لواش بخری دونه ای 50 هزار تومن
خودم
| France |
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
یعنی جدا شما فکر می کنی مردم به خاطر ماهی فلان قدر بنزین خودرو نگران گرون شدن بنزین هستند .کمی فکر کن عزیز مشکل قیمت سوخت و قاچاق نیست مشکل اینه که از فردای گرونی بنزین شیر 3 هزار تومنی میشه 20 هزار تومن بعد تو که ماشین نداری قیمت تاکسی و بلیط متروت میشه 10 برابر و من هم که دور دور می کردم از فردا دور دورم رو می کنم منتها با بنزین گرون تر برام هم اصلا مهم نیست چون من میخوام این کارو بکنم چه با بنزین 1000 تومنی چه با 50000 تومنی چون تفریح دیگه ندارم
با چند نرخی شدن منطقی و یا دریافت مالیات بر میزان مصرف کاملا موافقم، یک عده بی حساب و کتاب مصرف بیهوده دارند، اگر بنزین برای پر مصرفها گران شود به نظر من آمار تصادفات و خسارتهای مالی و انسانی کمتر میشود.
پاسخ ها
خودم
| France |
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
جناب استاذ از شما بعید بود شما که استاذین باید بدونید که مشکل تصادفات این نیست مشکل کشور هم اون نیست
مشگل کشور اینه که شیپور رو دارن از سر گشادش میزنن
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
اقای استاد بنزین گران شود بد ملت از گرانی بروند صحرا دیگه درسته ؟؟..بی خود نیست کشور پیشرفت نمی کند تا استادانی مثل تو باشند وبا حرف بی منطق وبدون عواقبش حرف بزند همینه دیگه ؟/ولی استاد مواظب باش بعضی دانشجوها وقتی تمام زندگیشان بشه درد وغصه واه انوقت بد جوابی بتو وامسال تو می دهند ها؟/دقت کن؟/...
مگه نگفتند سال آینده هم بنزین همون هزار تومنه تو بودجه هم که به مجلس دادن اومده دیگه این حرفا چیه ؟
پاسخ ها
هموطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
همه مثل روباه مردم را بازی می دهند سیاست انگلیسی یعنی همین
این مسئله به این صورت درست نیست که پاسخ دهیم موافق افزایش قیمت بنزین هستیم یا نه افزایش بنزین در کنار کارهای دیگری نظیر توسعه حمل ونقل عمومی ، افزایش متناسب هزینه حمل و نقل ، افزایش متناسب حقوق کارکنان دولتی و کارگران ، دریافتی متناسب مدد جویان و غیره قابل ارزیابی است که نیازمند کار کارشناسی است که روشن کند ما با بنزین به عنوان سرمایه ملی چه برخوردی کنیم که منافع ملی را بهتر تامین کند علی خصوص مصرف بی رویه بنزین آ لودگی هوا، قاچاق سوخت را حل کند
چجوری حدس زده مردم موافقن؟ من و کل خانواده و هر کی میشناسم مخالفن.
چه کسانی باعث شدند بنزین در داخل به ظاهر ارزان شود. مردم چقدر در این امر دخالت دارند. اصلا چه کسی گفته ارزان است؟ پول ملی را بی ارزش می کنید بعد بنزین را با قیمت بین المللی محاسبه می کنید بعد می گویی ارزان است. بابا ایول دارد این کارهای شما. شیطان را خانه نشین کرده اید و بیکار. امروز فهمیده است چه اشتباهی کرده بر این انسان سجده نکرده، واقعاً دست مریزاد دارد با این طرحهای صدمن یه غاز.
پول ملی و پایه های اقتصاد را تقویت کنید، دیگه قاچاق نمیشه...
ارزش پول ملی از بی توجهی مسئولین سقوط می کنه و همه ی کالا ها چند برابر می شه و می گویند اخلال گران ارز را بالا برده اند. در مرحله ی بعد بر اساس قیمت ارز قاچاق، نرخ بنزین رو بالا می برند.
جالب نیست؟
این سوال یعنی چی؟ یعنی مردم باید موافق باشن؟
اگه اینجوریه ما با افزایش دستمزدهای کارگری هم موافقیم
نظر نظره مردم نیست که. مردم هیچ ارزشی ندارن تو این جامعه
به نظر من بیایند دم و بازدم هر شخصی که تو این مملکت نفس می کشه رو به ثانیه و دقیقه و ساعت و روز و ماه حساب کنند و ماهانه بابت نفس کشیدن مردم هم یه پولی بگیرن. این هم یکی از بهترین راهکارها برای حل مشکلات اقتصادی توسط این دولت محترم هست!!!!!!!!
پاسخ ها
خودم
| France |
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
چرا این کار همه غیر خودی هاشون که ما مردم باشیم رو از دم تیغ بگذرونن دیگه نیازی به اون هم نیست یک زمین به وسعت ایران دارن برا عده کمی که خودشونن
یجوری سوال میپرسین موافقین؟ انگار اینجا سوییسه نظر مام مهمه بعدش رفراندوم میذارن سره قیمت!!!!
هر وقت دستمزد ها واقعی شد اونوقت قیمت همه چیز رو واقعی کنید!!
نمیشه که همه مملکت آنلاین و آنتایم و لحظه ای با قیمت دلار در اروپا و آمریکا و فوب خلیج فارس و بورس های دنیا آپدیت شه ولی دستمزد ها سالی یکبار لاکپشتی اونم عشقی بصورت پلکانی یک چهارم تا یک سوم رشد قیمت ها بصورت سنتی عهد قجری تنظیم بشه !!!
85 درصد جامعه ایران رفتن زیر خط فقر!!! چرا نمیفهمین؟؟
به شرط آنکه مصرف سوخت خودروها هم استاندارد شود.
نه موافق نیستیم سئواله آخه میپرسی
خیر خیر خیر فقط ارزان کنید و مردم را با این حرکاتتان مسخره نکنید
دولت به بهانه این که بنزین ارزونه و به کشورهای همسایه قاچاق میشه می خواد بنزین رو گرون کنه .به عبارت دیگه هزینه عجز دولت در کنترل مرزها رو باید مردم بدبخت باید بپردازن.
اشکال نداره بنزین رو با قیمت جهانی عرضه کنن اما حقوق کارگر و کارمند و کلا درامدها رو هم بر اساس شاخصهای جهانی بالا ببرن. اون موقه همه راضی میشن و فرمایش آقای مطهری هم کاملا درست از کار درمیاد.
روی صحبتم با دوستانیست که وقتی موضوعی مثل بنزین مطرح میشود شروع به تجزیه ،تحلیل و ارائه ی راهکار مینمایند ،است.
دوستان ؛ همه حرفهایی که میزنید و میزنیم روی هیچیک از مسئولین اثری نخواهد گذاشت.شُکی که بالا رفتن قیمت بنزین ایجاد میکند بالاتر از شُک اقتصادی چند ماه قبل نیست.اگر نظرات و ناله های من و شما در همین سایت تابناک در مورد شُک اقتصادی را مسئولین شنیدند و در تصمیم گیریشان اثر گذاشت این بار هم اثر میگذارد.!!!
بنده و شما جزو مردم غیور ،نجیب ،قهرمان پرور روزهای انتخاب شدن مسئولان دو جناح هستیم.و گر نه در بقیه ی مواقع جزو کسانی هستیم که همین ها باید بر ما محکم حکومت کنند و ما را به معنای واقعی مدیریت کنند تا بعضی مسائل را بهتر بفهمیم.
کافیست کامنت های روزهای جهش قیمت ها را بیاد بیاورید خواهید دید که :
البته آنچه که بجایی نرسد فریاد است.
پس بدون اینکه نظری در مورد افزایش یا کاهش که نه ،بدهیم مثل همیشه و مثل یک ملت نجیب سرمان را پایین می اندازیم تا ببینیم زعمای قوم با قول اضافه حقوق تورمی 20 درصدی پلکانی که داده اند چه تصمیمی میگیرند.؟
45دلار یارانه ابتدایی بدن نه 3 دلار اون وقت بگن بنزین ارزونه
به هر دلیلی که باید قیمت بنزین افزایش یابد به همان دلیل نیز باید درآمد مردم به خصوص حقوق حقوق بگیران افزایش یابد
جلوگیری از قاچاق سوخت توجیهی برای فشار بر مردم نیست و راهکارهای دیگری دارد
بهتر است دولت خودش سازوکار صدور سوخت به کشورهای همسایه را با نرخ واقعی و حتی بالاتر ایجاد کند و اجرای آن را به دست مردم بومی مناطق مرزی کشور واگذار نماید یکی از راه های مقابله با تحریم نیز همین است.
آقای روحانی رئیس محترم جمهور شما که وعده رفاه به مردم داده بودید حالا هر جا کم میارید از جیب مردم هزینه می کنید پول ملت را ظرف چند ماه 3 برابر بی ارزش کردید حالا با بی ارزش شدن پول ملی نمی توانید جلو قاچاق سوخت را بگیرید اگر نمی توانید جلو میلیونها لیتر قاچاق سوخت رابگیرید چگونه ادعا دارید می توانید جلو قاچاق مواد مخدر را بگیرید با مردم روراست باشید لطفا"
مردم ما باید مثل فرانسویها باید خود از حقوقشان دفاع کنند .نمی دانم کدام مقام از جانب مردم فرموده اند که مردم موافق افزایش قیمت هستند . این مقام اگر نظر مردم را می دانست که در کشوری که این همه ثروت دارد چرا همه مردم فقیر شده اند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
بزرگترین درس امام حسین ، ظلم پذیر نبودنه .. ما از امام حسین فقط زنجیر زدن و طبل کوبیدن روی اعصاب مردم و قیمه خوری را داریم ولی درس ظلم ناپذیری امام حسین و البته حکومت عدل و پاکدست و پاسخگوی علوی را اروپایی ها پیاده کردند
مگر نظر مردم برای مسئولین محترم مهم است؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دیگه از این سناریوهای تکراری خسته شدیم . وقتی میخوان بنزین رو گرون کنن اول شب و روز خبر پخش میکنن که اینقدر مصرف بنزین بالاست و اینقدر قاچاق بنزین هست بعد تو پرده دوم چندتا گزارش از صدا وسیما پخش میشه که مثلا مردم از مسوولین میخوان با گرون کردن آن جلوی این اتلاف گرفته بشه و در پرده سوم دولت گرون میکنه که مازاد منافع اون یا با یارانه یا اشکال دیگر به مردم برسه . و بعد از مدتی مردم میمانند وگرونی همه اجناس ... چقدر این سناریو آشناست
پاسخ ها
خودم
| France |
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
احسنت
و البته هممون میدنیم ولی کاری از ما بر نمیاد جز کامنت زدن اینا
علت این مشکلات بیکاری هست. بیان در سیستان و بلوچستان چن تا پالایشگاه و پتروشیمی بزنن تا مردم اون منطقه درش کار بکنن و بنزین و گازوئیل تولید کنن و چن تا مبادی رسمی بزنن و مردم بیکار به طور رسمی بنزین و گازوئیل صادر کنن. هم اشتغال ایجاد میشه و هم به جای فروش نفت خام، فرآورده های نفتی صادر کنن
اول گفتن کارت سوخت فقط برای جلوگیری از قاچاق، کم کم دارن سهمیه بندی و افزایش قیمت و... میگن، خوب چرا کارت سوخت میارین وسط یک دفعه گرون کنید، کمر مردم دیگه خورد شد تموم شد رفت
باید بنزین تولیدی در کشور به افراد و نه به خودروها اختصاص یابد. قیمت نیز در بورس بنزین بر اساس عرضه و تقاضا تعیین گردد.
بنده کارشناس اقتصاد هستم
دولت بخاطر عدم کفایت در گذشته و حال از سوبسید به عنوان وسیله عوام فریبی استفاده می کند
نرخ سهمیه بنزین حداقل 3000 تومان و نرخ آزاد بنزین حداقل 10 هزارتومان باید باشد
در مقابل افزایش حقوق فرهنگیان تا 3 برابر و کارگران و کارمندان تا 2برابر باید در دستور کار دولت باشد

ایجاد اشتغال ، توسعه پایدار و کنترل نقدینگی از طرق اصحاب علم اقتصاد باید عمیقا مورد بررسی قرار بگیرد

راه های جلوگیری از ایجاد رانت و اختلاس و فرصت فساد اقتصای باید بررسی و به هر طرق ممکن محدود شود ( نه اینکه با تصویب و اجرای قوانین ناقص فرصت رانت و فساد برای بهره مندی عده ای خواص ایجاد شود )

دولت با مردم حرف بزند رسانه ها و هنرمندان و افراد سرشناس در صف قرار بگیرند و مردم را مخاطب خود قرار بدهند - درشرایطی که رسانه ها یا ساکت هستند و یا از ادبیاتی استفاده می کنند که با واقعیت جامعه فاصله دارد طبیع است که بی بی سی - صدای آمریکا - شبکه من و تو و امثالهم میشود منبع تغذیه خبری ملت و یاس و ناامیدی و بدبینی به دولت و آینده شکل می گیرد که مخربتر از هر جنگ و بمبی است

بنزین باید به نرخ بین الملی باشد بشرطی که حداقل های معیشتی و زنگی مردم هم در حد استانداردهای بین المللی باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
بنزین ده هزارتومنی یعنی چی ؟ می فهمی چی میگی آقای کارشناس ؟؟؟ همین الان هم با توجه به سطح دستمزد ، قیمت بنزین ایران با آمریکا یکسانه و حتی اگه حقوق کارگر و کارمند هم دوبله بشه بازهم بخاطر گران شدن کالاها به بهانه افزایش دستمزد ، هیچ دردی دوا نمیشه و دوباره قیمت بزنی همون همون میشه .. البته برای کارمندان آمریکایی و کسانی که درآمدهای بالاتر از درآمدهای حداقلی کارگری دارن ، قیمت بنزین آمریکا خیلی خیلی کمتر از ایرانه ... چرا ما که خودمون نفت و گاز داریم باید بنزین را با نرخ آمریکا و اروپا بخریم درحالیکه حتی از داشتن خودروهای استاندارد و کم مصرف و کم آلاینده ی روز هم به لطف حضرات محروم هستیم؟؟؟ چقدر ظلم چقدر بیداد
با افزایش قیمیت بنزین مخالفیم
يه كلام هزينه به دلار درآمد به ريال سياست دو رييس جمهور اخير
چون درآمد حاصل از افزایش نرخ معلوم نیست چی میشه و نظارتی برش نیست من موافق نیستم
بخدا چقدر ساده اید یکی یه چی میگه شما ها میفتید به جان هم نظر ما نیست که اونا هر کار خودشون بخوان میکنند
از لحاظ اقتصاد کلان کشور، بنزین ارزان بزرگترین لطمه رو به کشور میزنه. با محاسبا ساده میشه به این رسید. ولی کشور انقدر بی در و پیکر هستش که این محاسبات و برنامه ریزی ها به دردش نمی خوره.
برای درمان این کشور باید سیستم سیاسی و اقتصادی رو بکوبیم و دوباره از نو بسازیم
افزایش قیمت بنزین تنها در صورتی خوب است که حمل و نقل عمومی به صورت رایگان و یا بسیار ارزان و به فراوانی و در هر زمان در دسترس باشد. نه اینکه در یک خط ساعتی دو اتوبوس حرکت کند که فقط قادر به جابجایی 40 یا 50 نفر است و بعد به مردم بگوییم از حمل و نقل عمومی استفاده کنید اما اتوبوس برای 3 درصد جمعیت هم کافی نیست قیمتش هم که سر به فلک میکشد. بله در این صورت افزایش قیمت بنزین بسیار خوب است تا ثروت ثروتمندان را به خزانه عمومی برگرداند و هزینه برای حمل و نقل عمومی و سایر زیرساخت های ملی شود.فکر کنم کمتر کسی با این نظر مخالف باشد مگر افراد الاف و خودخواه که حاضر نیستند اتوبوس سوار شوند و فقط منافع شخصی خود را در نظر میگیرند.
دوستان با هم دعوا و بحث نکنید....... از کی از کسیز نظر خواسته شده که این دومی باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چه بخواهیم چه نخواهیم سوخت گران میشه..اینو بفهمیم....تبعات گرانی بنزین رو هم مثل قبل خواهیم دید.دود ان تو چشم من و شما خواهد رفت.از گرانی حمل و بار گرفته تا ایاب و ذهاب سروس های شخصی و عمومی و خصوصی و مدارس وغیره.....الان گران نشه تو همین روزاهای اتی حتما حتما.....زنگنه هم بزارین بشکن بزنه....روحانی هم بگه علی برکت الله.البته ما ملت باید بگیم علی برکت الله........واقعا جلوی احمدی نژاد زده شد....بنازم دولت تددبیررررر و امیدددد
خير موافق افزايش قيمت نيستم، نميشود خودرو را گران خريد و بنزين هم گران باشد، در هم دنيا قيمت خودرو ارزان است.
هرگز!
قاچاق را بهانه میکنند. هدفشان گران کردن است و میخواهند با گران کردن سو مدیریت شان را جبران کنند
از ماست که بر ماست. چطور دارید
بیخود اعصاب خودتونو خورد نکنین .. اگه قرار بود

سیستم حمل و نقل عمومی درست بشه ،
خودروها استاندارد بشن ،
آلودگی هوا و ترافیک کم بشه ،
مصرف خودروها پایین بیاد ،
حقوق و دستمزد به سطح جهانی برسه ،
تورم به سطح جهانی برسه ،
به حرف و خواست مردم پشیزی ارزش داده بشه ،

و از همه مهمتر

مسوولین هوشمندتر و عاقلتر و دلسوزتر بشن !!!

تنها کاری هم که مسوولین خوب بلدن اینه :

بکارگیری افراد چاپلوس و بی لیاقت و بی سواد که فقط متعهد !!! باشن ،
فراری دادن و خانه نشین کردن نخبگان و دلسوزان ،
هزینه کردن دلارهای نفتی در خارج از کشور .. دلارهایی که باید برای جلوگیری از کاهش ارزش ریال در داخل هزینه بشه ،
چاپ کردن ریال برای مردم در داخل کشور و هزینه کردن این ریال های بدون پشتوانه برای پرداخت حقوق ها و دستمزد پیمانکاران ،
قربانی کردن دوره ای مردم در سیل پول های چاپ شده بدون پشتوانه تورمی ،
افزایش قیمت ها و فقیرتر کردن مردم ،

و و و این چرخه همچنان ادامه پیدا میکنه .. پس مثل همیشه به خودخواهی های مسوولین تن بدین و تن بدین و تن بدین تا ببینیم آخرش چی میشه
فرانسه جلیق زرد داره و ما هم بی عرضه زرد هستیم، شما هم خیالتون راحت باشه و ما ماستیم و هیچ آبی از آب تکان نمی خوره بزن برو به سرعت برق باد!
افزایش قیمت بنزین یعنی افزایش قیمت همه کالا ها
موافق هستیم با نیستیم یعنی چی ؟؟؟؟؟ قیمت اعلام کنند لیتری 5 هزار تومن که بنده خداها اذیت نشن و ضرر ندن
قاچاق روزی سه میلیون لیتر سوخت مگر کشکه ، باید عوامل دولت کور و نابینا باشند چون این حجم سوخت میدونید چقدر کامیون میخواو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
نه اصلا نیاز به کامیون نداره .. قبل از اینکه وارد کشور بشه ، وارد یه جای دیگه میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
با کامیون نمیبرن .. با کشتی میبیرن
خخخخخخخخخخخخ
آقای مطهری و امثالهم بارها و بارها ثابت کردند که از بنده ی جامعه بسیار بسیار دور هستند و درک درستی از زندگی مردم ندارند !!
واقعا متاسفم که مردم دارند له می شوند اما یک عده به نام وکیل مردم ، فقط فکر جیب دولت هستند!!
#وکیل_الدوله
تابناک جون خوب برای خودت مشتری به پا می کنی.مگه نظر ما مردم مهمه که نظر سنجی میزاری.مگه او نظر سنجی که در مورد خودرو گذاشتی فایده ای هم داشت ؟ مگه شما منتقل کردین به اونائی که باید منتقل می شد.بنزین هم همونه اخر عاقبت کار خودشون رو می کنند.
الانم بیزحمت جمع کن این نظر سنجی رو تا مردم رو بیشتر عصبی نکردی
خیر هرگز هرگز هرگز
صد در صد موافقم به شرطي كه پول آن به جايي نرود كه بالا بكشند بلكه صد در صد مازاد آن نسبت به قيمت فعلي اختصاص داده شود به موارد ذيل
احداث راه اهن برقي بين شهرها همانند همه دنيا
احداث و تكميل مترو
توسعه راه هاي كشور و رفع نقاط حادثه خيز
خريد تاكسي و اتوبوس هاي برقي و هيبريدي و استفاده در شهرها و اجاره به شرط تمليك به متقاضي
خريد كاميون هاي كم مصرف بين شهري و اجاره به شرط تمليك به متقاضي
منافع كلي اينكار
ايجاد بازار كار بسيار زياد براي جذب بيكاران در عوض تقسيم پوپوليستي يارانه
صرفه جويي زياد در مصرف بنزين و گازوييل
ايجاد هواي پاك در شهرها و كاهش شديد الودگي
كاهش شديد هزينه درماني دولت بابت سوبسيد از اين بابت
جلوگيري از ترافيك شديد در شهر ها و صرفه جويي زياد در وقت
ايجاد ارامش براي مسافران و رانندگان در مسافرت و جلوگيري از تنش اجتماعي
صرفه جويي ارزي براي دولت لز بابت واردات بنزين و گازوييل و همچنين امكان صادرات ان
ازدياد در امد دولت از بابت كاهش در هزينه هاي ااين بخش ها
پاسخ ها
اکبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
دقیقا مثل یارانه که قرار بود درآمد حاصل از افزایش حاملهای انرژی صرف همین کارا بشه و یک مقداریش هم به خود ملت برگردد و به این طریق از قشر مستضعف جامعه هم حمایت بشه ولی نهایتا چی شد الآن دولت با پررویی تمام اعلام میکنه ما پول یارانه را از جیبمون پرداخت میکنم!!!!!!!!!!
باز احمدی نژاد بازی شروع شد.
نخیر نمیخواهیم
سلام جواب ها جلوی هر سوال :
1- نظر شما درباره حرف های علی مطهری چیست؟ اگر 10 تا نماینده مثل ایشان داشتیم مجلس اینقدر فشل نیود
2- آیا شما هم با افزایش قیمت سوخت موافق هستید؟ جواب : بله
3- * به نظر شما افزایش قیمیت سوخت چه تأثیری در بازار می گذارد؟جواب : موجب افزایش قیمت ها می شود
4- * راهکار شما برای کاهش مصرف انرژی در ایران چیست؟جواب : فقط گران کردن انرژی
5- * چه پیشنهادی برای جلوگیری از قاچاق سوخت به خارج از کشور دارید؟جواب : در تمام مرز های مشترک پالایشگاه کوچک بنزین و مواد پتروشیمی ایجاد کنید و خودتان صادر کنید البته بهتر است این کار را به بخش خصوصی واگذار کنید .(این کار به ویژه در مرز های پاکستان - افغانستان - ترکیه بسیار خوب جواب می دهد )
به خاطر چهار تا قاچاقچي مردم رو به زحمت ميندازن و اذيت مي كنن
واردات خودرو را آزاد کنید و بنزین را چند نرخی .
قاچاق سوخت باگران کردن حل نمیشه فقط بهانه است اگه بنزین گران بشه بازهم تورم میره بالاتکرارمکرراشتباه ّ،اشتباهه
من نمی دونم شما چی میگین فقط میدونم خیلی گشنمه ، از دیروز صبح تا حالا که دو تا نیمرو خوردم هیچی نخورم ، 1000 تومن بیشتر توی جیبم ندارم به اضافه حدود 500 تومن شارژ نت ، چند ماهه بیکارم و کار هم گیرم نمیاد و الان هم دارم به این فکر میکنم برای سیر کردن شکمم چیکار باید بکنم

البته خدارو شکر که امثال مطهری ها ، دغدغه های من و امثال منو ندارن ولی اینو بهشون بگم که من و امثال من با تک تک سلول های بدنمون ازشون ناراضی هستیم و دنیا هم اینجوری نمیمونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
با تک تک سلول های بدن از یک نفر متنفر میشن نه ناراضی ..
خدا خیرش بده، حتما نظر مارو پرسیده دیگه!!!
البته یادمون باشه بعضی از دوستان توانایی دارن چشم بسته غیب بگن
هه هه مگر نظر مردم مهم است توی این مملکن؟
1- دولت نرخ تورم را حدود 18% اعلام کرده . اگه به گفته خود ایمان دارند ، بنزین هم باید حداکثر 1200 بشود .
2- کلا یک مولفه بنزین را به تنهائی بررسی کردن و قیمت گذاری کردن اشتباه است . اقتصاد کلان کشور باید هدف گذاری شود که قیمت بنزین هم یکی از مولفه های آن است .
3 - تجربه 40 سال گذشته ثابت کرده افزایش نرخ سوخت ، خود مستقیما تورم زا می باشد و نرخ اجناس متناسبا افزایش خواهد یافت .
4- راه حل کلان : تغییر در سیاست های مبتنی بر منافع ملی و نه منافع یک گروه و یا یک اندیشه خاص .
5-راه حل در شرایط فعلی : قطع کل یارانه های انرژی ، آب و برق . درمان و دیگر خدمات دولتی . و واریز مبلغ این یارانه ها بحساب تک تک افراد جامعه در کارت های مخصوص . کارت ها قابلیت برداشت از کارت را نداشته باشند. و مبالغ داخل آن صرفا قابل هزینه کردن در همان مراکز که قبلا خدمات دولتی میدادند باشد . یعنی این پول مجددا به دولت در قبال خدمات برگردانده میشود . بطور مثال ماهانه 600 هزار تومان به حساب واریز میشود . حالا من میتوانم تصمیم بگیرم کل این پول را صرف خرید و مصرف بنزین کنم . یا بخشی را برای بنزین و بخشی برای پول آب و برق مصرف کنم . خلاصه مصرف پول را مدیریت کنم .

البته در کنارش اگر شرایط سیاسی و اقتصادی بهبود یابد به ازای افزایش فرصت های شغلی و افزایش درامد ها عمومی مردم دولت میتواند از مبلغ واریزی کم نماید تا به صفر برسد . در اون نقطه یعنی هزینه های کشور فقط از طریق مالیات بدست می آید و پول نفت صرف خدمات زیر بنائی میشود .
به دلار حقوق بده، بنزین هم را گران کن!!!
بله، باید گران شود ولی وقتی برنامه مشخصی برای خرج کرد افزایش درآمد دولت مشخص شود اگر مثل افزایش قیمت قبل باشد یا مثل افزایش قیمت فعلی باشد فقط سیستم اقتصادی کشور متزلزل تر از الان خواهد شد
بله
چون ما در هر صورت سال دیگه تورم جدی داریم
بنزین هم در نهایت باید گرون بشه تا یکی دو سال اینده
پس بهتره تاثیرات تورمی جداگونه نداشته باشه
و تاثیر اون با تورم سال دیگه همزمان شه
با سلام.
گران کردن بنزین مانع از قاچاق نمیشود فقط مردم را زمین گیر خواهد کرد. سهمیه ماهانه 120 لیتر برای هر خودرو سهمیه قابل قبولی هستش که دولت میتواند آنرا تصویب کند و اضافه بر آنرا باید پیگیری کند که صرف چه شده. البته دولت کلا توان این کارها را ندارد. ما فقط دولت داریم . بس
بابا چندین دهه هست به بهانه قاچاق سوخت زندگی را بر مردم سختر میکنید ...اقا جان ارزش پول ملی شدیدا افت کرده ...شما بنزینو 5000هزار کنید در ترکیه 13000تومان هست نتیجه میگیریم قاچاق سوخت بصرفه هست...یعنی ما همش باید بدوییم ک سوخت قاجاق نشه..
افزایش حامل های انرزی ودرقبال ان پرداخت یارانه به مردم .کلاهی بود به سرمردم ومردم تاابد بایستی حسرت زندگی قبل از افزایش حامل های انرزی را بخورند اگر دولت نتواند جلوی قاچاق سوخت رابگیرد چگونه میتواند ورود اسلحه قاچاق ومواد مخدر را بگیردوبه بهانه جلوگیری ازسوخت قاچاق 80 میلیون نفررا به عذاب گرانی مبتلا میکند
شماهم ازعوامل همین قماش هستیدداریدذهن مردم رااماده میکنیدپس خوب ماموریت محوله راانجام بدید
با طرح این سوال می خواهید اعصاب مردمو خرد و اونها رو وادار به فحش دادن وبد دهنی کنید؟
موافقم به شرط اینکه ماشین های باکیفیت خارجی واردشود،حمل ونقل عمومی پیشرفت کنه ،والبته قدرت خریدمردم هم متناسب باافزایش قیمت بنزین وسایرکالاهاافزایش یابد .
اقای مطهری شما چرا؟ شما که پشتیبان مردم بودید ، چرا میخواهید سختی و مشکلات مردم را زیاد کنید ، بهتر هست بیشتر در بطن جامعه باشین تا نظرات مردم را هم بشنوید و بعد رسانه ای کنید
پاسخ ها
محمدتبریزی
| United States of America |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
پشتیبان کروبی و موسوی است نه من و تو.................
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
مطهری پشتیبان مردم بود؟؟؟؟
با خواندن تاریخ این کشور به این نتیجه میرسیم که تنها عامل بدبختی ایرانی ها این است :

ظلم پذیری و سادگی

تا وقتی خودمان را اصلاح نکنیم اموراتمان اصلاح نخواهد شد چون نه مسولان دلش برای ما سوخته و نه استعمارگر خارجی
سلام
ما پول برای چه می خواهیم؟؟؟؟؟برای ترس از اینده....پیری .... نیازمندی....مخارج بیمارستان...
کجا دنیا اموزش و بهداشت و رسیدگی به کهن سالان پولی است...؟؟؟؟بنزین مهم نیست .رفت و امد مهم است .چگوبه ...هزینه جابجایی در تهران چقدر است..در امدها چطور...تو خودت حقوق نجومی می گیری و حاضر نیستی باز نشسته شوی که حتی هزینه کفن ودفن ندهی مرگ خوبه برای همسایه...فرزندت کجاست..نماینده مجلسش می کنی داد می زند ما حق خود را از انقلاب می گیریم....باز هم ادامه بدم
اقا من درکل موافق این هستم که همه چیز دوبرابردرامدمردم گران بشودتااین دولت "گرانی"به برنامه های خودش برسد ودست از سرمردم بینوا بردارد تادوستان مرفه اش راحت زندگی کنند.دیگرازاین همه شوک مردیم.
سلام. اول به انتقاد به تابناک دارم و اینکه چرا نظر سنجی در مورد قیمت خودرو رو از سایت حذف کردی ؟؟؟؟؟؟
دوم اینکه مگر افزایش بنزین با نظر سنجی مردم کنسل میشه؟؟؟؟اگه کنسل میشد که قیمت خودرو کاهش پیدا میکرد بعد از نظر سنجی ....اصلا ملت رو مگه آدم حساب میکنن
ریال شما بی ارزش کردین تاوانشو ما باید پس بدیم ،بالاخره ما هم خدایی دارم
یعنی شما خودتون نمی دونین نظر مردم چیه
بر هیچکس پوشیده نیست که هدف دولت از کاهش ارزش پول ملی کم کردن بدهی خود به مردم در قالب سپرده های بانکی و فروختن دلار در بازار آزاد و دادن سود یک سوم به سپرده مردم برای کسری بودجه خود است تا بدین واسطه خود را نجات دهد بدون اینکه برایش مهم باشد که بسیاری از مردم غرق خواهند شد در مورد بنزین هم بنا به گفته خود مسولان کارت سوخت از قاچاق جلوگیری می کند پس نیازی به افزایش قیمت نیست
نه کاملا مخالفم
برای جلوگیری از قاچاق جلوی مرزها رو بگیرید
بله موافقم هرچند فرقی به حال ما قشر ضعیف جامعه نمیکند . من با لیتری بیست وپنج هزار تومان موافقم.
مگر نظر مردم ایران اصلا خودشان مهم هستند؟
سلام به آقای مطهری
واقعا به این سطح درک شما از مردم افتخار میکنیم
افتخار میکنیم که همه جا از پدر بزرگوارتون خرج میکنین و مرتب در افشانی میفرمایین
تا امسال شماها نماینده باشن خیالمون از بابت مطالبات راحته که به بیراهه نمیره.
امضا؛ دیوی کلاه قرمزی
پاسخ ها
محمدتبریزی
| United States of America |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
کسیکه همیشه به فکر رفع حصراست تو خیال می کنی برای من و تو عدالتی هم هست؟
نخير
چه بخواییم وچه نخواییم و چه نظر بدیم ویا نظر ندیم، اینا بنزین رو گرون میکنند،و آخرشم میگن با نظر اکثر ملت اینکارو کردیم!!و نتیجه چی میشه؟مثل همیشه ما هم مستحکم و استوار زیر بار تورم وگرونی عرق میریزیم و خدای خودمون رو شکر میکنیم و بخیال از دنیا راه چالوس ومحمود آباد رو درپیش میگریم،مسئولین هم به خدمت رسانی روزافزون خود مثل سرپل زهاب و سایر جاها ادامه میدهند ،
بهتره تمام خودروهای بنزینی و گازوئیلی را به ردیاب ارزان قیمت جی پی ای مجهز و بر اساس نیاز مشروعشان به آنها سوخت ۱۰۰۰ تومانی و غیر از آن را باقیمت جهانی تحویل دهید تا هم دور دور کردنها و آلودگی هوا از بین بره و هم بر قیمتها اثری نداشته باشه و از قاچاق سوخت هم نجات پیدا کنید و مطمئنا صادرات سوخت هم خواهیم داشت. لطفاً به این نظر فکر کنید.
پاسخ ها
محمدتبریزی
| United States of America |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
کسیکه خودرو یک و نیم میلیاردی سوار میشه از سوخت 5هزار و ده هزار تومنی می ترسانید؟
کسانی که کارت سوختهای قبلی را کنار گذاشتند باید پاسخ بدهند قاچاق سوخت با کارت سوخت قابل کنترل است نه با افزایش قیمت همه چیز (سوخت)
روزی روزگاری مردم خواهند ترکید. دیر زود داره سوخت و سوز نداره. هر کاری دلتان می خواد بر سر این ملت بیارید..................
حالا که قیمت اجناس و مسکن و غیره دو تا سه برابر شده دولت بایستی بنزین را هم پنج برابر کند تا از قاچاق جلوگیری شود.مردم فهیم و موقعیت شناس ما هم مثل همیشه مسولین را همراهی و کوچکترین اعتراضی مثل موردی که در فرانسه اتفاق افتاد نخواهیم داشت.
دست دزد و قاچاچی باز است به مردم بیچاره فلک زده فشار می آوردید
چقدر درآمد و حقوق میدهید که افزایش نرخ بنزین هم داشته باشید؟؟؟؟
هدف گرونی در لوای تظاهر به رفع مشکلات مردم!!! مانند قاچاق سوخت و آلودگی هوا و...
مردم ارزش پول ملی را پائین نیاوردن که باعث قاچاق بنزین بشن که الان تقاسشو پس بدن!!!!
تا وقتی بی عرضگی مدیریتی وجود داره این دور تسلسل باطل هم وجود داره!!!!
.من که ماشین ندارم ولی حمل و نقل عمومی که استفاده میکنم.درست نیست مدام جنگ روانی راه بندازید و رو مخ پریشان ملت سوهان بکشید.فکر میکنید اونیکه پولداره براش مهمه شما چقدر رو نرخ بنزین اضافه میکنید؟همه فشار دوباره میافته رو گردن قشر زیر خط فلاکت.گرچه از کسانیکه معلوم نیست با چه رانتی همیشه در مجلس حضور دارن بیشتر ازین هم متوقع نیستیم.شما میخواید شهر فقط زیر سیطره ماشینهای مدل بالا و لوکس خودتون باشه تا راحت برید و بیاید و تو ترافیک کسی شمارو پشت فرمان ماشینای اخرین مدلتون نبینه وگرنه ما شمارو خوب میشناسیم بفکر قاچاق و این حرفها نیستید.قاچاق سوخت هم مال این چند مدت اخیر نیست سالهاست که همینه شاید شما الزایمر دارید ولی ما خوووووب یادمونه.چطوره که شما فقط ماشین لوکس سوار شید شما منطقه یک بشینید شما کار خوب داشته باشید شما ریه هاتون هوای پاک میخواد بقیه ملت آدم نیستن.دلشون زندگی شیک و مسافرت نمیخواد؟برو آقا ولمون کنید.برو اقا یه آینه دستت بگیر ببین روت میشه خودتو تو آینه نگاه کنی.لطف کن مارو ازین ببعد جز اون مردمیکه لقلقه زبانتون شده حساب نکن.ما نه ماشین داریم مثل شما نه خونه شیک و لوکس داریم مثل شما نه کار خوب داریم مثل شما نه رانت داریم مثل شما.پس ازین ببعد بگو مردم منطقه یک نگو مردم ایران کلا.علی برکه الله.
آقای که می فرمایید یک بطری آب 1000تومانه معادل یک لیتر بنزین . خوب یک بطری آ ب تا چند ماه قبل بود 400 تومان . بیخودی گرون شد ارزونش کنید چرا همیشه دست توی جیب مردم . ثانیا ترکیه حقو ق به ریال نمیده هزینه به دلار!!! حقوق یک کارگر درشرایط فعلی 100 دلار هم نمی شه برو ببین حقوق کارگر در ترکیه چند دلاره؟
خیر .. خیر .. سیکل بسته قیمت بنزین از زمان احمدی نژاد ادامه داره اون بنده خدا هم به بهانه جلوگیری از قاچاق بنزین همین برنامه ها رو اجرا کرد حالا هم دولت وعده و شعار داره اینکار رو میکنه البته به کمک نماینده هاش در مجلس !
تابناک جان دست رو دل ملت نزار خب معلومه مردم مخالفن ان هم در این اوضاع تورم و رکود واقعا گاهی
بغض گلوی من رو می گیره که چرا با این همه ثروت ایران ما باید این وضعیت اقتصادش باشه
................وای بر مفسدین ................
اگر به قران اعتقاد دارید این مردم را به حال خود بگذارید همه ان چیز هاییکه قول مجانی شدنش را دادید مجانی شد دیگر بس است
تکلیف ما که وسیله نقلیه نداریم چیه؟بجاش آب وبرق وگاز مارا رایگان کنید،چرا از سرمایه ملی سهمی نداشته باشیم،جوری که پیش میره یه پیکان قراضه مدل هزاروسیصدیونجه هم نمیتونیم بخریم
یارانه ها ثروت های ملی ایرانیان را بلعیدند و باعث عقب افتادگی صنایع و ناوگان حمل نقل عمومی و خصوصی شدند .

ساختمان ها با تکنولوژی های روز ساخته نشدند چون سوخت ارزان بود و نیازی به صرف هزینه برای بهینه سازی سیستم های گرمایشی و سرمایشی احساس نمی شد. صنایع انرژی بر به روز رسانی نشدند چون سوخت ارزان بود . خودروهای استاندارد و کم مصرف ساخته نشد چون سوخت ارزان بود . کشاورزی ما به سبک کشاورزی دوران هخامنشی باقی ماند چون سوخت و آب ارزان بود و کشاورزان از همه جا بی خبر که البته تقصیری هم نداشتند ، منابع آبی کشور را نابود کردند و این روند تا به امروز ادامه پیدا کرده است

سالهاست که مسوولین با مردم برای واقعی کردن قیمت حامل های انرژی دست به یقه هستند و تلاش های صورت گرفته هم متاسفانه به خاطر کارشناسی شده نبودن تصمیمات مسوولین ، فقدان اتحاد ملی و از خودگذشتگی برای حل مشکل یارانه ها و نارضایتی مردم از تصمیمات کارشناسی نشده و یک شبه ی مسوولین شکست خورده است .

امروز به جایی رسیده ایم که به جز قیمت حامل های انرژی ، قیمت همه چیز از مسکن و اجاره و خودرو و کالاهای اساسی تا اقلام وارداتی ، اگر از متوسط جهانی و منطقه ای بالاتر نباشد کمتر نیست در حالیکه دستمزدها به دلیل همان تفکر اول انقلابی ، پایین مانده اند و با رشد قیمت ها ، رشد نکرده اند و باعث فقر و رکود شده است.

حالا که بر خلاف ابتدای انقلاب که هم دستمزدها پایین بود هم قیمت کالاها ، قیمت کالاها به سطح جهانی رسیده است ، مسوولین شجاعت و از خودگذشتگی به خرج دهند و یکبار برای همیشه ، با واقعی کردن همزمان نرخ دستمزدها و حامل های انرژی ، اصلاح سیستم اداری و جلوگیری از ریخت و پاش ثروت مردم در سازمان های دولتی ، پیاده سازی سیستم مالیاتی با استفاده از کارشناسان خارجی و اصلاح سیستم بانکی و جلوگیری از چاپ بدون پشتوانه پول ، این سرطان را برای همیشه درمان کنند تا هم تمام نرخ ها مطابق با نرخ های جهانی شود و هم درآمد مردم
خیر
لابد ایشون با "خودروی خدمت" و راننده شخصی جابجا میشن و حمل و نقل براشون رایگانه . حقوقشون هم بالاست. هزینه های زندگیشون هم به عهده مجلسه . فکر میکنن مردم همه همینطورین. از فقر مردم اطلاعی ندارن.
اين اقايون هربلايي كه خواسته ان سرملت اورده اند رييس جمهوري که بخنده براش مهم نيست لقمه دهان زن وبچه مردم راقطع كنه براي ايشان خنديدن به ريش مردم مهمه كه داره خوب ميخنده .مثل بالا بردن قيمت دلار توسط دولت براي جبران بودجه وجبران بيست هزارميليارد تومان كسري موسسات اعتباري كه سهامدارران ان حلقه هاي نزديك خودشان بود
اگه دولت واقعا نیت خیر داره و هدفش جلوگیری از قاچاق سوخت و کاهش مصرف و کاهش آلودگی هوا و جلوگیری از نابودی ثروت مردم است ، قیمت بنزین را نرخ کشورهای همسایه برسونه ولی با در نظر گرفتن یک کارت مخصوص بانکی به هر فرد ایرانی که فقط باهاش بشه با پوزها خرید کرد و امکان برداشت پولش از طریق خودپردازها نباشه ، اختلاف قیمت نرخ فعلی و نرخ جدید را بطور کامل به حساب تک تک مردم واریز کنه .. در کنار آن یک سیستم حسابرسی دقیق برای محاسبه سهم سوخت در سبد هزینه تولید کننده ها و خدمات دهنده ها باید پیاده سازی بشه تا معلوم بشه با افزایش قیمت سوخت ، تولید کننده ها چقدر اجازه دارن به قیمت محصولات و خدماتشون اضافه کنن تا از افزایش بی رویه قیمت کالاها و خدمات به بهانه افزایش قیمت سوخت جلوگیری بشه

اینجوری هم دولت دست در جیب مردم نکرده تا هزینه ریخت و پاش هاشو تامین کنه و هم مبلغی به هر ایرانی تعلق میگیره که یا میتونه با اون از فروشگاهها کالا بخره و به بازار رونق بده یا این کارت را در اختیار نیازمندان قرار بده .. اهداف خیر خواهانه !!! دولت هم از قبیل جلوگیری از قاچاق و آلودگی هوا و کاهش مصرف و ... هم که مرتب به بهانه اونها مردم را بیچاره کرده ، به واقعیت تبدیل میشه

البته مثل همیشه دولت خودشو به زحمت نمیندازه و راحت ترین راه را انتخاب میکنه و با گران کردن سوخت و خالی کردن بیشتر و بیشتر جیب ملت ، مشکلات خودشو حل میکنه
مخالف افزایش قیمتم؛ مخالللللللللف
دیگه تحمل این یکی رو ندارم
مثلا روی نفت نشستیما!!!
بعد آقای رئیس جمهور ما رو با کشورایی که یه قطره نفت ندارن باید مقایسه کنه که قیمت بنزینشون متغیره؟!!!!!!
کدوم مردمممممممممممممم؟
چی می گی؟
سرمایه داران اجناس خود را گران میکنند و بنزین گران را هم آنها میخرند...کجایند پابرهنگانی که انقلاب کردند
تابناک عزیز
ببین برادر من .. ما خوانندگان سایت اگه با نظر یک هموطن موافق باشیم باید چه جوری ابراز کنیم؟؟ باید یک کامنت جدید بذاریم؟؟ خوب بیا و مثبت منفی ها را دوباره برقرار کن
اقتصاد دولتی که همیشه مزاحم بخش خصوصی بوده و توی سر بخش خصوصی و اقتصاد مردمی زده ، اصلاح پذیر نیست مگه اینکه خودش خودکشی کنه و برای همیشه از سر راه مردم کنار بره

چطور توقع داریم دولتی که مثل سرطان داره کشور را میخورده خادم و حامی ملت بشه ؟؟؟؟ دولتی که روز به روز چاقتر میشه ، کارمندان و حقوق بگیرانش بیشتر میشه ، مدیرانش لوس تر و پرتوقع تر و پر رو تر و پول پرست تر و ضد مردمی تر ، دولتی که که هر وقت کم و کسر میاره دستشو تا آرنج در جیب مردم میکنه و با کاهش ارزش ریال رسما از حساب ها و دارایی های نقدی مردم دزدی میکنه و باعث فقر و عقب افتادگی اقتصادی ملت و مملکت شده

تا وقتی اقتصاد دولتی و خصولتی داریم اوضاعمون همینه .. بدتر میشه ولی بهتر نمیشه .. الانم دوباره طبق معمول کم آورده میخاد با گرون کردن بنزین ، دوباره بهانه دیگه ای برای گرون کردن قیمت کالاها و خدمات جور کنه و دوباره و سه باره و چهارباره و هزارباره با راه اندازی مسابقه گرانی ، جیب ملت رو خالی تر کنه

اگه مسوولین میفهمیدن که این روندی که پیش گرفتن باعث ترکیدن دولت میشه چون هر موجود پرخوری از چاقی خواهد ترکید
" ... حدس بنده این‌ است احتمالاً مردم نیز با افزایش قیمت بنزین موافق هستند ..."

از همین یک جمله آقای مطهری نتایج زیر گرفته می شود :

1- مسوولین با حدس و گمان و نه بر اساس علم و آمار ، تصمیمات کلان را می گیرند

2- سیستم مدیریتی کشور ، از نخبگان و متخصصان و فرهیختگان خالی شده و به دست کسانی افتاده که جز حدس و گمان و خیالات و توهمات خودشان ، مبنای دیگری برای اداره کشور ندارند

3- ملت و مملکت ، موش آزمایشگاهی کسانی شده که می خواهند با آزمون و خطا و حدس و گمان ، مدیریت و کشورداری یاد بگیرند

4- از کلمه ی "احتمالا" در این یک جمله می توان نتیجه گرفت که علم آمار در سیستم مدیریتی این کشور هیچ مفهوم و جایگاهی ندارد وگرنه با یک نظرسنجی ساده و کم هزینه از یک نمونه آماری از مردم ، میتوانستند بفهمند که مردم با افزایش قیمت سوخت موافق هستند یا نه و در نتیجه آقای مطهری از این کلمه استفاده نمی کردند

5- عامل سیه روزی ملت و عقب افتادگی مملکت ، کسی جز مدیران بی تخصص این کشور نیستند و آمریکا و تحریم هایش نقش کمی در این وضعیت دارند
خداشاهد این ها قبلا تصمیماتشون رو گرفتن نیازی به نظر مردم ندارن انشا الله که سر عقل بیان
باسلام
به عنوان یک شهروند که وسیله نقلیه دارم زمانی با افزایش قیمت بنزین موافقم که کلیه مسئولین این کشور حداقل مزد رو دریافت کنند.
والسلام.............
چهل سال همین بساطه
یا اسرائیل یا امریکا یا قاچاقچیان باعث گرانی و کمبودها هستند / بیچاره برادرانی مانند خاوری هم که ناچارا زحمت حمل پولا کثیف را به کشورهای کثیف بکشند
مردم ما هم هر روز راههای جدیدی برای بقا و زنده ماندن و پولدار شدن پیدا میکنن
و شاهد مرگ اخلاق و دین و برابری و عدالت در جامعه هستیم
حالا بجای آخرت /فکرمان فقط شده دنیا طلبی و افزایش قیمت و فخر فروشی به ملت محسور/
بنده با افزایش قیمت بنزین موافقم به شرطی که دولت هم با افزایش حقوق براساس تورم واقعی موافق باشد .در غیر این صورت. ظلمی است در حق مردم بدبخت بد شانس.
اول در ایران خودرو و سایپا رو ببندن بعد قیمت بنزین رو تک نرخی و پنج یا شش برابر کنند اونوقت هم از ترافیک .آلودگی هوا کشتار جاده ای راحت میشیم حقوق کارکنان ایران خودرو و سایپا رو هم از افزایش بنزین بدن و اما مهمتر از همه گازوییل و گاز رو ارزون کنند یا رایگان تا حمل و نقل عمومی و کرایه حمل مواد و اجناس پایینتر بیاد تا بهونه ای برای افزایش قیمت نداشته باشند تا ایرانیان دست از تفریح با دور زدن الکی با ماشین و پرسه زدن بیخودی راحت وبفکر زندگی راحت و اجتماعی باشن حالا یه عده ایراد می گیرند و نظرات عکس می نویسن ولی یه دفعه هم شده به مضرات بنزین پتروشیمی‌ها و بی استاندارد نگاه کنید تا متوجه خیانت پالایشگاهها و خودرو سازان بشید باید هر طور شده به سلامت فرزندان و جامعه اهمیت بدیم توی کلان شهرها در طول سال نصف سال هوای سالم ندارن اینهمه اسم و سرطان همه از بنزینه پس عمیق تامل کنیم و با افزایش بنزین موافقت کنید چون در این مورد نظر ما ملاکه هههه
مطهری نباید بجای مردم ایران فکر کند گرانی بنزین تیر خلص مردم بدبخت ایران است
بله ‌اگر پدرمان را هنوز درنیاوردی لطف کنید دربیارید
کاملا موافقم. بنظرم باید هوا هم پولی کنن تا مردم قدرشو بدونن و بدونن مسیولا چقدر فکر ماهستند.. خداروشکر.چی دیگه میخوایم بهتر از این.
راه حل پیش منه
بنزین ازاد کنید یه سری از امثال من از تورم زیاد میمیریم بعد اونایی که از این ازمون زنده بیرون میان خیلی پوست کلفتن اونا توانایی زندگی رو دارن همه چی اکی میشه
در ضمن وقتی صحبت رقم درشت میشه یعنی قاچاق چی هم درشت هستند
اینو بفهم مجید جلوی اونا رو نمیشه گرفت
منم اگه جیبم رو پر بود از این حرفها میزنم مردم با کدوم در آمد می تونن بنزین کرون بخرن گرونی بنزین یعنی هجوم دوباره قیمتها به افزایش و افت ارزش پول ملی اگر مسئولین راست می گویند جلو قاچاق بنزین را بگیرن این که سخت نیست ببینند می باکارتش بیش از اندازه سوخت می بره کنترل کنند
یکی از عوامل مهمی که باعث سقوط قیمت دلار شد علاوه بر محاکمه مفسدین عامل افزایش قیمت نرخ ارز و سکه عدم افزایش قیمت بنزین بود نرخ ارز طلا و قیمت سوخت تاثیر بسیار زیادی بر تورم منفی و یا مثبت بازار دارند افزایش قیمت سوخت وضعیت را به خط قرمز مردم خواهد رساند
مشكلات بنزين با هيبرتى كردن خودرو ها قابل حل است ولى قاچاق بنزين و سوخت كاملا قابل كنترول است با ديوار كشى مرزها البته با توجه به اينكه به محيط زيست حيوانات وحش صدمه زده نشود ، و اما گرانى كه با برنامه ريزى درست تا حدودى مى توانند جلويش گرفته شود ، البته اين مهم به افراد جوان و پر انرژى و دلسوز و با سواد و متعادل نياز دارد ، متاسفانه در رسانه ها مى ببينيم كه دويست پنجاه ميليون دلار مبايل وارد شده ، ولى پروژه هاى اصلى دچار كمبود أرز و يا أصلا امكانات براى پيشرفت ندارن ، چرا خدا داند بس ، البته نقطه كوچكى را گفتم براى مثال ، اين نشان دهنده آن است كه اولويت ها در نظر گرفته نمى شود و هر كس دستش مى رسد كار خودش را انجام مى دهد ،
مزخرف گته مردم دارن از نداری میمیرن بعد این میگه مردم موافق افزایش قیمت هستن؟!
منظور از مردم در این سخن احتمالا مردم هست نه مردم!!!

مردمی که همشون از نور چشمی ها هستند دستشان در خزانه و جیب مردم (اصلی) است در مواقع لزوم تبدیل به افسران جنگ نرم میشوند در مواقع لزوم میشوند شعاردهندگان عزیز دل و در کل در اختیار هستند و هرچی میکشیم از اینها سرچشمه میگیرد که آینده کشور رو نمیبینند و فقط جلوی چشمشان رو میبینند

پس شامل ما نمیشود
ببخشید یکم پیچیده است
دولتیها یاد گرفتند این روزها ایران رو با خارج از کشور مقایسه میکنند , خوب چرا حقوق و مزایای مردم رو با خارج از کشور مقایسه نمکنید..!؟ چرا وقتی فقط میخواید قیمت کالاها رو که دولتی هست با فوب خلیج فارس مقایسه میکنید...! مگه مردم درآمد دلاری مثل دولت دارند...!؟ دولت به دلال دلار تبدیل شده, و خیال میکنه مردم دلار توی جیبشون چاپ میکنند...!؟ روحانی دیگه اون روحانی سابق نیست. آقا چهره عوض کردند یادشان رفته که کی بهشون رای دادن... اینهم از نوع صداقت انگلیسیه, حتماً در فرنگ هم عادیه , مثل قیمت بنزین خارج از کشور,هی تغییر میکنه.
اینجا ایران است آقا جان , ما در جنگ اقتصادی هستیم و ارزش پول مردم هم سقوط کرده به لطف دلالهای دولتی. مردم بی پول و فقیر شدند,افزایش بی افزایش ...بفهمید
تنها چیزی که میتونم بگم اینه که کاملا حقمونه
چون طی سالیان اخیر نشون دادیم مردمی هستیم حزب باد و بشدت سیب زمینی و ترسو
بنزین هم گرون میشه کارت سوخت هم استارتشه!
لیاقت ما همینه که به مرگ بگیرن برامون و رسما برده باشیم
بهتون قول میدم با همین فرمون تا ۳ سال دیگه میشیم ارزون ترین کشور از نظر کارگر...
اما کاش فقط کارگر باشه،باقیشو خودتون میدونید
بخدا قسم حیف اون همه خونی‌ که واسه ناموس و خاک ریخته شد
حیف اون نسل طلایی
کجان ببینند که چجور به اسم اعتقادات مردم سر همرو با پنبه میبرن
میترسیم همینیم که داریم از دست بدیم
که میدیم...!
متاسفانه دموکراسی تنها یک چیز خنده داریست!
از کامنتا مشخصه همه فقط فکر منافع خودشونن و‌گور پدر بقیه
این حجم از همبستگی!!!! تو مقیاس مملکت ماحصلش میشه وضعیتی که الان مملکت بهش دچاره
حسن کوتاه بیا بیچاره کردی ما را
چندين بار عرض كردم نمايندگان فعلي ميدانند كه ديگر از راي مردم بيچاره خبري نيست نمايندگان بايد بفكر خود باشند
چرا این را از مردم می پرسید..!!!!!!!!!!!......مگر مردم در تصمیم گیرههای یک دسته قدرت طلب نقش داشتند که اکنون داشته باشند ......مگر چیزی گران کردید از مردم پرسیدید .که باید گران کنیم یا نه ...........مگر پول مملکت را بی ارزش کردید از مردم پرسیدید . چرا باید بکنیم .....مگر این وضع اسفناک را برای مردم پیش اوردید از مردم پرسیدید ..خوب الان چرا می پرسید....!!!!به خاطر اینکه زمینه خالی نباشد ......چرا مردم را مسخره میکنید ......
به نظرم اگه خواستیم در مورد مسئولان ایران تصمیم بگیریم کافیه یه دویست سیصد نفرشونو صادر کنیم به کشورهای نچندان دوست ببین در عرض چند ماه اون کشور نابود میشه ولی معجزست که بااین سرتقها در ایران انتی سرتق شدیم خدایا شکرت
مردم نبايد تاوان اقدامات ازمون و خطايي دولت و دستورالعمل هاي رانت هاي پنهان را بپردازند. ريشه قاچاق سوخت در شيوه نامه هاي غير قانوني است .
اگر بنزین به اندازه معقول گران شود و سیاست گذاریهای مناسب انجام شود مط‍مئن باشید وضعیت اقتصادی در کل بهتر می شود به چند دلیل
۱) مصرف بنزین بو سیله مردم یکسان استفاده نمی شود درصد بالای آن برای رفاه بیشتر افراد ثروتمند استفاده می شود لذا هرکه پول دارتر است خیلی بیشتر استفاده می کند
2) با در آمد بنزین که به ریال می باشد دولت می تواند به راحتی مانع تورم مخفی ناشی از فروش نفت شود و در صورت استفاده مناسب از آن در کل شرایط اقتصادی بهتر می شود
3) قطعا در قاچاق سوخت تاثیر گزار است
4) آلودگی هوای کاهش می یابد
5) مصرف سوخت کمتر می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
عباس نگو!!! بگو کل عباس!!!!
نقل است که بزرگان دولت میگوئیند 30-40 میلیون لیتر روزانه بنزین قاچاق میشود. سوال دارم: این همه جایگاه و ماشین و گالن و بشکه و کارگر برای پر کردن فقط در یخش قاچاق در جایگاه و غیره و ..... را واقعا میشه باور کرد؟؟؟؟ اینا شعارهای مخصوص تدبیر و امید به مردم است تا گران کردن را توجیه نمایند. هیچ میدانید چند میلیون نفر فقط با داشتن وانت بار ارتزاق میکنند؟؟؟ لطفا به خیابانهای همه شهرهای کشور سری بزنید و صف وانت بارهای میوه فروش را ببینید و صف پراید ها و سایر شخصی ها را برای مسافر کشی ببینید. ......لطفا آقایان مسئول سر مردم را اینقدر غلیظ گل نمالید. ممنون
دولت ها بیش از ده سال است که توسعه حمل و نقل عمومی رو متوقف کردن حتی به روز که نشده هیچ نوسازی هم نشده مسلم مردم راهی ندارن جز استفاده از وسایل فرسوده با زحمت زیاد یا وسایل شخصی دولتها به وضایفشان عمل نمی کنند مالیات می گیرن اما هیچی رو بهبود نمیدن
وقتی قرار باشه با کارت بنزین زده بشه دقیقا مشخص چه کسانی بنزین بیشتر مصرف میکنن پس میتونن با انها برخورد بکنن لذا لازم نیست بنزین دو نرخی بشه یا اینکه سهمیه بندی کنن ولی با یک نرخ یک نظر دیگه اینکه به هر نفر چه خودرو داشته باشند چه نداشته باشن بنزین اختصاص بدن اگه لازم نداشت به اون کسانی که بنزین زیاد مصرف میکنن بفروشند اینجوری سرمایه کشور بطور مساوی تقسیم میشه
هدف جيب مردم است.قاچاق سوخت يعني چي؟مگر من و شما قاچاق چي هستيم؟؟؟؟خيلي راحت به مردم مارك قاچاق چي مي زنيد.حمل چند گالن سوخت من و شماي نوعي مگر قابل توجه است در ميليونها ليتر سوخت.جلوي خروج تانكرهاي سوخت از مرزها را بگيريد .هر كجا ديديد با آرپي جي بزنيد آنوقت ببينيد كسي جرات قاچاق مي كند يا خير؟؟؟
سلام من نظری نمیخوام بدم فقط دلم به حال خودم و امثال خودم میسوزه
فقط کافیه یه سوال کوچیک از مردم بکنی تا بفهمی چقدر مشکل دارن به خدا کسی رو سراغ دارم که فقط فکر تامین مخارج داروی بچه کوچیکشه اونوقت شما از مردم میپرسین بنزینو دو نرخی کنیم یا نه به خدا اون دنیا باید جواب این مردمو بدین
واقعا خجالت داره؟ پدر مردم درآمد از این همه گرونی، تورم بالای 50درصد، بعد می خوان بنزین گرون کنند رئیس جمهور ما می گن بنزین در کشورهای دیگه ساعتی بالا می ره حقوق و درآمد اونها هم ساعتی بالا می ره شما 20 درصد می خواد حقوق رو اضافه کنید از اون ور 100 درصد کالاها گرون می شه در کشورهای خارجی قیمت ماشین پایین، ماشین با کیفیت و استاندارد به مردم تحویل می دند نه ماشین آدم کش اونجا حمل و نقل عمومی زیاده و همه راحت سرکار می رن ولی توی تهران خودم یک ساعت نیم طول می کشه تا به سر کار برم اونجا وام 4 درصدی می دند و همه مردم راحت وام می گیرند اینجا مردم رو با سود بالا بدبخت می کنند
آقای روحانی و اعضای دولت خداوکیلی اگر انصاف داشتید استعفا بدهید برید شاید کس دیگه ای بتونه مملکت رو بچرخونه اینطوری که شما سکان رو بدست گرفتید به ناکجا آباد پیش می رید از ما گفتن مطمئن باشید استعفا بهترین راه حله بدون جنگ و دعوا و تظاهرات بگید ما گند زدیم مردم رو بدبخت کردیم حسابی جیب های خودمون رو پر کردیم دیگه می خوایم بریم حالمون بهم خورده اینقدر خوردیم مردم همیشه در صحنه هم قبول میکنند چون خیلی فهیمند ترو خدا بسه برید دست از زندگی مردم بردارید ممنون
مگر اینها نماینده مردمند که از طرف مردم نظر میدهند شکمشان سیره از مردم بی خبرند
كاملا موافقم هر چه گرونتر بهتر اصلا ما مردم ايران عاشق گروني هستيم مسوولين درست مي گن
با سلام
1 بنده با افزایش قیمت بنزین تک نرخی به فوب خلیج فارس همراه با افزایش حقوق کارمن و کارگر به همین نسبت و قیمت خودرو به قیمت جهانی بصورت یکجا موافقم .این خیانت است که وقتی صحبت از قیمت حاملهای انرژی و بنزین میشه قیمت سوخت در کشورهای همسایه را پیش بکشند ولی وقتی صحبت قیمت خودرو و حقوق کارمند و کارگر میشه هزار و یک دلیل بی خود میارند و مخالفت میکنند.
2 یک راه حل دیگه ای هم هست که نه نیازی به افزایش قیمت بنزین هست نه نیازی به افزایش حقوق کارمندان هست آنهم اینه که اگر عرضه اش را دارند ارزش پول ملی مان را به حالت اول برگردانند.که اگر این کار را بتوانند بکنند همه چیز حل میشه به نظر من نیازی هم نیست این وضعیت ادامه پیدا کند چرا که با افزایش مقطعی قیمت دلار دولت همه قرض و قوله هاش را پرداخت کرد و حزبها هم پول هزینه های انتخابت آتی را درآوردند
اقایان ماهیانه ده ها ملیون تونان حقوق میگیرد با متیازات فراوان فرزندش هم معاون شهردار است دغدغه ای ندارد بنزین بشود ۱۰۰ هزار تومان مشلی نیست برای این اقایان
اصلا اینها کی بفکر مردم بودند امیدی به این مجلس ودولت نیست که نیست
آره گرانش کنید تا مملکت ازدرون بترکه.
مگه نظر مردم برای دولت بی تدبیر مهم است. آنها که نمیخواهند به بازار بروند!! حتی از بازار خبر هم ندارند.
سلام
یک چیزی خیلی واضح هست . سیاستی وجود داره که قیمت هارو آنقدر بالا میبرند که مردم بیرون نریزند مثل فرانسه . یعنی اگر بدونند بنزین لیتری ده تومن بکنند مردم چیزی نمیگن شک نکنید انجام میدند
بشدت مخالفم
سلام. بنده وقتی که بنزین 100 تومن شد گفتم بزودی بنزین 1000 تومن میشه. وقتی تناسبی عقلانی در اقتصاد نباشه متاسفانه فقط با بازی دادن و سرگرم کردن مردم میشه کنترلهای مقطعی اقتصادی داشت. شما که دفعه قبل هم سانسور کردید. ولی بدانید اقتصاد و سیاست و فرهنگ پایه های اصلی کشور هستند که هرسه فعلا بازیچه عده ای شده است. بدانید بدانید بدانید
ما که نظر نداریم فقط ذرت پرت میکنیم، ولی قاچاق سوخت یه بهانه است، سالهاست که داریم فیلم میشیم، فیلمنامش رو هم میدنیم، از فردا صدا و سیما هی خبر پخش میکنه که چند قاچاقچی سوخت رو گرفتن، پلیس و نیروی انتظامی و .. هم میافتن دنبال چندتا موتور و ماشین سوار (تویوتا) که دارن سوخت قاچاق میکنن، با چاشنی چند تا مصاحبه که اگه قیمت بنزین بالا بره قاچاق کم میشه، فیلمش همینه دیگه نه!!! ولی داداش 9 میلیون لیتر بنزین در روز با موتور و وانت جابجا نمیشه عزیزم، حسن جان اینا دیگه قدیمی شده یه فکر تازه بکن
چیه میخاین گرون کنید بندازید گردن مردم
تمام مشکلات رو خود دولت ایجاد کرده.مایحتاج مردم رو به دلار حساب میکنید؟؟ چرا قیمت دلار رو پایین نمیارین؟؟؟؟؟؟؟ یا باید در امد مردم هم دلار باشه .
اینهمه پول از مردم میگیرید باز هم طلبکار هستید.یک کارگر ساده تو آمریکا 2500 دلار در ماه میگیره .به ما هم 2500 دلار در ماه بدین بعدا مایحتاج مردم رو با قیمت دلار بکوبید تو سر مردم.نمیشه مایحتاجمونو به دلار حساب کنید حقوق به ریال.
اصلا بیایید به مردم سیانور مجانی بدین خودکشی کنیم راحت بشیم اونوقت آب- گاز- نفت- معادن-جنگل و هر چی که هست رو هم به دلار بفروشید ارز آوری حوبی هم داره.هم ملت میمیرن راحت میشن و دولت هم به پول میرسه .کشور هم میمونه برای آقازاده ها.
نظر؟ نذر؟ نضر؟ نزر اي كه ميگي چي هس

مردم رو مسخره كرديد. با اين سوالتون كاملا معامله بدی رو با مردم مي كنيد. آره من خيلي مايلم بنزين گرون بشه سهميه بنده بشه.
الان نزديك به يك ساله كه كامنت ميگذارم ولي هيچ منتشر نميشه. عيب نداره منتشر نكنيد من كه حرصم يك كمي كم ميشه
سوال اینجاست که هدف دولت و مسئولین از اینهمه اذیت و آزار مردم و عدم شفافیت و سو رفتار و بی لیاقتی چیست؟؟؟؟؟؟؟
به نظر من اون مسئولینی که افزایش قیمت بنزین رو، راهی برای جلوگیری از قاچاق سوخت مطرح می کنند، به علت عدم تخصص و هوش کافی این پیشنهاد رو دادن و یا قصد فریب ملت رو دارن. دلیل عمده افزایش قاچاق بنزین، بالا رفتن قیمت دلار است. وقتی به نقل از خبرگزاری های رسمی، قیمت هر یک لیتر بنزین در کشور همسایه (ترکیه) 1 دلار و هشت سنت است ( به دلار 10 هزار تومان یعنی برابر 10800 تومان)، اگر قیمت بنزین آزاد به 5 هزار تومان هم برسد باز برای قاچاقچیان توجیح اقتصادی دارد و این یعنی با این روش جلوی قاچاق سوخت گرفته نخواهد شد. دولت توان کنترل مرزها رو نداره چرا باید فشارش رو مردم تحمل کنن؟؟؟

حضرت امام جعفر صادق علیه السلام می فرمایند: از نظر من فرقی نمی کند که کار را به خائن واگذار کنم یا به نامتخصص و فاقد مهارت.( مستدرک الوسائل، ج 14، ص 19)

عمده گرفتاری های کشور ما در این هست که اکثر مسئولین ما یا تخصص لازم رو در اون حوزه مدیریتی خود ندارن و یا ...
صلا و ابدا
به نام خدا
سلام بر همه دوستان
من و مردم این مملکت داریم تو وحشت و استرس زندگی میکنیم. زندگی ای سراسر از غم و غصه و نگرانی.
بلی
آره من که موافقم بنزین گرون بشه .نه که الان خیلی داره خوش میگزره
لیتری 50000 تومن عالی هستش
با احتساب دلاري 11000 که کاش همین میموند بیشترم میشه,کسی که 3،000،000حقوق میگیره یعنی 272دلار با دلار 15000یعنی 200دلار حالا حساب کنید خودتون حساب کنید. حقوق مردم, تو کشورای دیگه چیده
خبلی جالبه کاش اینقدر که غصه قاچاق سوخت را میخورندغصه قاچاق مواد مخدر را میخورد پیدا کنید پرتقال فروشو
حسن خطرناکه حسن
سهمیه بندی نکنید .ولی با کارت استفاده کنیم . جلوی قاچاق گرفته میشه مردم توان این همه گرانی را ندارن. مشکلات خیلی زیادشده بدترش نکنید .مردم داری کردن بهتر از پولداری کردنه. مردم رو ازدست ندید .هرچند از دست.......
نه
هرچی چیز خوب برای ژن خوب هرچی چیز بده برای ژن بده.ما که ژن خوب نیستم. ما قبول داریم در صورتی که بجای اعدام عده ای از مدیانران فاسد ،برخی مدیرانو اعدام کنید.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی