بازدید 3042

رزمایش مشترک ژاپن و آمریکا آغاز شد

کد خبر: ۸۵۹۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۱ 10 December 2018

نیروی زمینی دفاع از خود ژاپن و ارتش ایالات متحده آمریکا در حال برگزاری یک رزمایش مشترک گسترده در استان 'هوکایدو' در شمال ژاپن هستند که با رایانه شبیه سازی شده است.

به گزارش ایرنا، تلویزیون ژاپن روز دوشنبه اعلام کرد حدود 6 هزار و 600 تن از نیروهای دو کشور در این تمرین نظامی سالانه که «یاما ساکورا» به معنی «شکوفه های گیلاس کوهی» نام دارد، شرکت کرده اند.

این تمرین به منظور بهبود توانایی نیروهای ژاپنی و آمریکایی در مقابله با رویدادهای پیش بینی نشده از جمله «حملات موشک های بالستیک و یورش نیروهای عملیات ویژه» طراحی شده است.

از جمله ویژگی های این رزمایش جدید، واکنش نشان دادن به یک حمله سایبری است ارتش ایالات متحده یگان های ویژه ای را برای این تمرین تشکیل داده است.

انتظار می رود که دولت ژاپن، فضای مجازی را به عنوان یکی از حوزه های دارای اولویت در خط مشی دفاع ملی کشور ذکر کند این خط مشی قرار است در اواخر ماه میلادی جاری مورد بازبینی قرار گیرد.

پیش از این ژاپن خواستار آن شده بود که آمریکا و کره جنوبی همچنان رزمایش های مشترک سالانه را برای مهار کره شمالی برگزار کنند.

سه ماه پیش نیز نیروی هوایی دو کشور با بمب افکن استراتژیک B-52 مانور هوایی مشترکی بر فراز دریای چین شرقی و دریای ژاپن انجام دادند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی