بازدید 9393
تأکید دبیر مجمع و دادستان کل بر لزوم جلوگیری از اقدامات نفوذی‌ها برای فلج کردن اقتصاد کشور؛

نفوذی‌های اقتصادی قیمت‌ها را بالا بردند؛ حالا نمی‌گذارند پایین بیاید/ می‌خواهند هر طور شده کشور را زمین‌گیر کنند

حالا با کاهش قیمت ارز، می بینیم نه تنها قیمت کالاها کاهش نمی یابد، بلکه دست هایی در بازارهای مختلف که اخیرا نمونه های آن را در بازارهای لبنیات و خودرو می توان دید، وجود دارد که نه تنها نمی گذارند همان منطق افزایش قیمت را در کاهش قیمت ها اجرا شود، بلکه تلاش دارند از طریق صعودی کردن قیمت ها هر روز یک معضل جدید در کشور درست کرده و حواس ها را پرت آن کنند.
کد خبر: ۸۵۸۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۲ 07 December 2018

رهبر انقلاب در سال 94 و در دیدار با فرماندهان سپاه نسبت به پیگیری پروژه نفوذ از سوی دشمنان جمهوری اسلامی ایران به ویژه در چهار حوزه امنیتی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی هشدار دادند؛ موضوعی که حالا پس از گذشت سه سال از هشدارهای صریح ایشان، یکی از مصادیق آن از سوی برخی مسئولان اعلام شده و تأکید می شود که دشمن برنامه مفصلی برای اقتصاد کشور ریخته و حتی عوامل خود را برای جلوگیری از حرکت جرخ اقتصاد کشور در این بخش نفوذ داده است.

به گزارش «تابناک»؛ چندی پیش، دبیر ‌مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به برخی نفوذی ها که تلاش دارند وضعیت اقتصادی ایران را به هم ریخته و مطابق با خواسته های آمریکایی ها و حتی بدتر از آنان به حرکت اقتصادی کشور لطمه می زنند هشدار داده بود؛ موضوعی که اکنون حجت الاسلام «محمد جعفر منتظری» دادستان کل کشور آن را تأیید و تأکید کرده است که این افراد تلاش دارند به اقتصاد کشور لطمه بزنند.

چندی پیش، محسن رضایی در مراسم گرامیداشت شهدای جبهه مقاومت گفته بود، «امروز نفوذی های آمریکا در داخل چرخ اقتصاد را معطل کرده اند و در وزارتخانه ها بیشتر از ترامپ در حال فعالیت هستند.» این سخنان دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد برخی در داخل مواجه شده و به ویژه در شبکه های اجتماعی بازتاب گسترده ای یافت.

محسن رضایی: نفوذی‌ها نمی‌گذارند چرخ اقتصاد کشور راه بیفتد

او اما تأکید کرده بود: «انتقام کشی غرب از جهان اسلام بی سابقه است اما این جنایت د‌‌ر قرن اخیر بسیار وحشتناک تر از جنگ های صلیبی بود. آنها با نفوذ در جوامع اسلامی بر فرهنگ و اقتصاد تأثیر‌ گذاشتند و در کشور خود ما که چهل سال از انقلاب می گذرد، عوامل داخلی بیش از ترامپ و آمریکا بر اقتصاد تأثیر‌ گذاشته و آن را به زانو درآوردند.»

رضایی مقاومت را رمز بازگشت جهان اسلام به عظمت از دست رفته خودش خوانده و یادآوری کرده بود، «این مقاومت می خواهد سیاست و استقلال و اقتصاد اسلام را احیا کند.»

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد ورود نفوذی ها به اقتصاد ایران هشدار داده بود که «بعد از مذاکرات برجام ظلم بزرگی بر کشور ما وجود آوردند. امروز نفوذی های آمریکا در داخل چرخ اقتصاد را معطل کرده اند و در وزارتخانه ها بیشتر از ترامپ در حال فعالیت هستند و اجازه نمی دهند کار انقلابی پیش برود. بدنه لیبرال ها و نفوذی ها نمی گذارند چرخ اقتصاد راه بیفتد.»

او به رغم وجود چنین مسأله ای تأکید کرده بود، «ما یک بار دیگر در برابر ظلم ایستادگی می کنیم. ناکارآمدی در کشور ریشه در تفکرات آمریکایی دارد و ربطی به انقلاب ندارد. چرا نمی گذارند سیاست اقتصاد مقاومتی اجرا شود؟ چرا برخی از نظارت می ترسند و اجازه نظارت نمی‌دهند. می خواهند ناکارآمدی را به پیشانی انقلاب بزنند. چرا برخی در یک روز با وارد کردن ذخایر بانک مرکزی به بازار پول ملی را بی پشتوانه کردند.»

محسن رضایی در تحلیل خود از وضعیت اقتصادی کشور نسبت به ورود جریان نفوذی برای جلوگیری از بهبود وضعیت اقتصادی کشور هشدار داده و تأکید کرده که نشانه های این موضوع را در روند اقتصادی کشور، برخی تصمیم گیری ها و همچنین جلوگیری از اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی می توان مشاهده کرد.

دادستان کل کشور: نفوذی‌ها می‌خواهند برنامه دشمن برای اقتصاد کشور را اجرا کنند

حالا چندی پس از دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، دادستان کل کشور هم سخن از تلاش نفوذی ها برای ورود و ضربه زدن به اقتصاد کشور سخن گفته و عنوان کرده است: بر اساس اطلاعاتی که داریم، نفوذی‌ها در بخش‌های مختلف اقتصاد کشور تلاش می‌کنند که ضربه اقتصادی دشمن را کاری کنند و نباید بگذاریم که این‌ها بتوانند اهداف خودشان را محقق سازند.

حجت‌الاسلام «محمدجعفر منتظری» در نشست بررسی مشکلات و چالش‌ها در رسیدگی به پرونده‌های جرایم اقتصادی که به همت دادستانی کل کشور برگزار شد، به فرمایشی از امام علی (ع) اشاره کرد و گفت: این امام بزرگوار، نشانه یک مدیر خوب را تدبیر و برنامه‌ریزی و پرهیز از زیاده‌روی عنوان کرده است. شرایط کشور ما نیز به گونه‌ای است که مدیریت هر بخشی باید به این دو مؤلفه توجه کافی و کامل داشته باشد.

وی با اشاره به وضعیت امروز کشور تصریح کرد: ما در یک جنگ جدی دشمن قرار گرفته‌ایم؛ جنگی که هم اقتصاد کشور را و هم ارزش‌های دینی و انقلابی و هم امنیت ما را در حوزه‌های مختلف هدف‌گیری کرده است.

دادستان کل کشور یادآور شد: این جنگ با مطالعات کامل و جامع و با رصد شرایط کشور و به گونه‌ای که هرچه را در اختیار و توان داشته‌اند به کار گرفته‌اند، صورت گرفته است. چه اتاق فکر و اندیشه که خودشان درست کرده‌اند و چه مدیران و اندیش‌ورزانی که خودشان در زمینه جنگ دارند و چه به کار گرفتن عناصر منطقه‌ای و هماهنگ کردن با دولت‌های سرسپرده‌ای که در منطقه مثل یک گاو شیرده دارند به آن‌ها شیر می‌دهند و آن‌ها را پشتیبانی مالی و اقتصادی می‌کنند. برای این دولت‌ها هم هیچ مهم نیست که چقدر پول و در کجا و به وسیله چه کسی و در چه جایی خرج می‌کنند.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه میلیاردها دلار به میدان آورده‌اند تا هزینه کنند و در این جنگ ما را به شکست بکشانند، گفت: دشمنان همه نیرنگ و توطئه‌های خودشان را به میدان آوردند و عقل و منطق و وظیفه شرعی و ملی ما اقتضا می‌کند که همه دست‌اندرکاران بخش‌های مختلف اجرایی، تقنینی، قضایی و اطلاعاتی و امنیتی با همه توان به میدان بیایند و همان گونه که در هشت سال دفاع مقدس برای دفاع از ایران اسلامی سر از پا نمی‌شناختند، به همین ترتیب وارد میدان جنگ اقتصادی شوند.

منتظری با بیان اینکه متأسفانه در برخی مراکز و دستگاه‌ها انسان می‌بیند که مسئولین این احساس جدی را در مبارزه با توطئه‌های دشمن ندارند، گفت: جاسوسانی که امریکا، رژیم صهیونیستی و عوامل منطقه‌ای آن‌ها قطعا در بخش‌های مختلف کشور و دستگاه‌های گوناگون جاسازی کرده‌اند، دو کار انجام می‌دهند؛ نخست اینکه عواملی هستند که جاسوسِ انتقال خبر هستند و تخلیه اطلاعاتی می‌کنند و دیگر آنکه بستر موردنظر دشمن را فراهم می‌کنند، به گونه‌ای که جاسوس در یک دستگاهی راه پیدا کرده و به نحوی عمل می‌کند که دشمن بتواند به اهداف خود برسد.

وی با تأکید بر اینکه بخش‌های مختلف، باید جاسوسی را جدی بگیرند، چون دشمن در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده است، خطاب به دادستان‌ها تصریح کرد: دادستان‌ها باید در این زمینه فعال باشند و با دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی همکاری‌های لازم را بکنند، چون امروز خطر جاسوسی، خطری بسیار جدی است که نظام ما را هدف قرار داده است.

دادستان کل کشور درباره نحوه برخورد با افرادی که مجرم اقتصادی هستند یا مجرمانی که زمینه رسیدن به اهداف دشمن را فراهم می‌کنند و یا کسانی که به دنبال منافع، این خیانت‌ها را می‌کنند اظهار کرد: ابزار اطلاعاتی در اختیار واجا است و انتظار ما این است که در این زمینه با جدیت و برنامه‌ریزی کار کنند. مجموعه اطلاعاتی که ما داریم، این است که دشمن در این زمینه به سرعت، به شدت و با برنامه‌ریزی کار می‌کند؛ لذا جزو وظایف جدی وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه و نیروی انتظامی است که رصد کنند؛ این‌ها را زمین‌گیر کرده و نگذارند این خائنین به کشور، نظام و ملت بخواهند دانسته یا ندانسته اهداف دشمن را پیاده کنند.

این مسئول عالی قضایی افزود: ابزار اطلاعاتی در اختیار قوه قضاییه نیست. قوه قضاییه وظایفی تعریف شده براساس قانون اساسی و قوانین عادی دارد؛ منتها حتما باید از نیروی انتظامی، اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات این حمایت و پشتیبانی را بکنند تا آن‌ها بتوانند با اتکا به دستگاه قضایی، کارهای خودشان را انجام دهند.

درخواست از وزارت اطلاعات برای دستگیری نفوذی‌های اقتصادی

وی از وزارت اطلاعات خواست تا دستگاه‌های اقتصادی را رصد کند و گفت: بر اساس اطلاعاتی که داریم، نفوذی‌ها در بخش‌های مختلف اقتصاد کشور تلاش می‌کنند که ضربه اقتصادی دشمن را کاری کنند؛ بنابراین، نباید بگذاریم که این‌ها بتوانند اهداف خودشان را محقق سازند.

منتظری در ادامه با اشاره به چند نکته که در پرونده‌های اقتصادی باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: باید همه تلاش کنیم که مراکز تولیدی و صنعتی به هیچ وجه در این مرحله از تاریخ کشور معطل و تعطیل نشود. هرچه توان داریم باید برای همکاری با مراکز تولیدی و صنعتی بگذاریم و اگر تخلف هم دارند باید ضمن رسیدگی به تخلفات از تعطیلی کارخانه یا بیکار شدن کارگران جلوگیری شود.

این مسئول عالی قضایی از دستگاه‌های تحقیقاتی خواست، در زمان تحقیقات با قاضیِ مربوطه کاملا هماهنگ باشند و هر چند روز یک بار جلساتی برگزار کنند تا مستندات پرونده کامل باشد. وی در رابطه با شناسایی اموال مجرمان نیز گفت: گاهی شناسایی اموال زمان می‌برد و نیاز به بررسی و تحقیق بیشتری دارد و در برخی پرونده‌ها با این مسأله مواجه هستیم و دستگاه‌های اطلاعاتی سعی کنند در شناسایی اموال تلاش بیشتری داشته باشند.

نفوذی‌ها نمی‌گذارند قیمت‌ها پایین بیاید

آمریکایی ها در کنار صهیونیست ها و عمال منطقه ای شان بر شروع جنگ اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران تأکید و این موضوع را آشکارا بیان کردند که می خواهند از این راه کشور ما را زمین گیر کرده و تحت فشار قرار دهند؛ بنابراین، چندی پیش اطلاعاتی از هزینه های سنگین برخی کشورهای عربی منطقه به منظور به هم ریختن وضعیت اقتصادی کشور و خروج دلار و طلا از کشور عنوان شد.

حالا این جنگ ابعاد جدی تری پیدا کرده و تأکید دادستان کشور بر مقوله ورود نفوذی ها به اقتصاد کشور نشان می دهد که هشدار چندی پیش دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این خصوص صرفا یک تحلیل نبوده، بلکه موضوعی بر اساس فکت و اطلاعات موثقی مطرح شده که انتظار می رود دستگاه های امنیتی و انتظامی، جدی در خصوص آن اقدام کنند.

اینکه برخی گاهی شاهد کارشکنی هایی از سوی برخی افراد در بهبود وضعیت اقتصادی هستیم نیز برگرفته از همین نفوذ عوامل دشمن می تواند باشد. این مسأله را در جلوگیری عده ای از کاهشی و نزولی شدن قیمت ارز و طلا می توان به وضوح دید که برخی گویا آنقدر منافع زیادی در این حوزه دارند که برای رشد دوباره قیمت ها هر نوع هزینه و کاری را جایز می دانند. یا در موضوعاتی نظیر جلوگیری برخی از نزولی شدن قیمت کالاها یا در ماجرای جلوگیری از کاهش قیمت خودرو می توان این موضوعات را محسوس مشاهده کرد، چون برخی در زمان افزایش قیمت ارز تأکید می کردند این افزایش قیمت با صعودی شدن قیمت کالاها رابطه مستقیم دارد و نباید در این حوزه دخالت کرد، چون بهتر است بازار قیمت ها را تعیین کند.

حالا با کاهش قیمت ارز شاهدیم که نه تنها قیمت کالاها کاهش نمی یابد، بلکه دست هایی در بازارهای مختلف ـ که اخیرا نمونه های آن را در بازارهای لبنیات و خودرو می توان مشاهده کرد ـ وجود دارد که نه تنها همان منطق افزایش قیمت را در کاهش قیمت ها نمی گذارند اجرا شود، بلکه تلاش دارند از طریق صعودی کردن قیمت ها هر روز یک معضل جدید در کشور درست کرده و حواس ها را پرت آن کنند.

هم اکنون با اخباری که «محسن رضایی» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از ورود نفوذی ها به اقتصاد کشور و تلاش آنها برای جلوگیری از بهبود وضعیت اقتصادی داده و تاکیدی که حجت الاسلام «محمد جعفر منتظری» دادستان کل کشور بر موضوع «نفوذ در اقتصاد کشور» داشته، باید به زودی شاهد جدی تر شدن بخش های اطلاعاتی و امنیتی در این زمینه باشیم و احتمالا شاهد دستگیری برخی عواملی که چنین کارهایی کرده اند نیز خواهیم بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار