بازدید 13381
شبکه «تی.آر.تی» عنوان کرد؛

انگلیس می تواند میانجی مؤثری برای کاهش فشارهای آمریکا علیه ایران باشد؟

جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس، روز دوشنبه این هفته به ایران سفر کرد و با محمد جواد ظریف و شمار دیگری از مقامات کشورمان دیدار و گفت وگو کرد. سفر وزیر خارجه انگلیس به ایران با حواشی زیادی به ویژه از سوی برخی رسانه ها و جناح های سیاسی داخلی همراه بود.
کد خبر: ۸۵۳۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶ 22 November 2018

جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه این هفته به ایران سفر کرد و با محمد جواد ظریف و تعداد دیگری از مقامات کشورمان دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش «تابناک»؛ سفر وزیر خارجه انگلیس به ایران با حواشی زیادی به ویژه از سوی برخی رسانه ها و جناح های سیاسی داخلی همراه بود.

در همین زمینه، شبکه «تی.آر.تی» در تحلیلی نوشت: سفر جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس به ایران نتیجه ای نخواهد داشت، مگر آنکه لندن انگلیس بتواند به ایرانیان کمک کند تا ضربه تحریم های آمریکا را خنثی و نرم تر کند.

روابط ایران و انگلیس بی شباهت با روابط ایران و آمریکا نیست و تهران به هر دوی آن ها با بدبینی نگاه می کند. با مرور تارج روابط ایران و انگلیس نیز می توان این بدبینی ایرانیان را درک کرد.

با این حال، توافق هسته ای باعث شد روابط ایران و انگلیس نیز تا حدود زیادی بهبود پیدا کند و این کشور نیز یکی از حامیان اصلی برجام در دو سال گذشته بوده است.

ایران امیدوار است، بریتانیا میزبانی SPV یا همان مکانیزم ویژه اروپایی را بپذیرد یا حداقل بر سر تحریم ها آمریکا و یا گفت وگوهای میان ایران و آمریکا میانجیگری کند.

ایران به احتمال زیاد بر این باور است که بریتانیا بهترین موقعیت برای تأثیرگذاری بر فشار بی وقفه آمریکا بر روی ایران دارد و لذا تهران امیدوار است، لندن بتواند میانجی مؤثری برای کاهش فشارهای آمریکا باشد.

گفتنی است، وزیر خارجه انگلیس قبل از ورود به تهران خواستار آزادی «نازنین زاغری راتکلیف» شد که به جرایم امنیتی در ایران زندانی شده بود.

انگلیس می تواند میانجی موثری برای کاهش فشارهای آمریکا علیه ایران باشد؟

وی گفت: باید ببینیم آن [افراد] بیگناه دو تابعیتی بریتانیایی ـ ایرانی که در ایران زندانی هستند، به [جمع] خانواده‌های خود در بریتانیا بازگشته‌اند. من داستان‌های ناراحت کننده بسیاری از خانواده‌های کسانی که مجبور به تحمل این جدایی وحشتناک شده‌اند، شنیده‌ام».

هانت همچنین گفت: «من با پیام روشنی برای سران کشور وارد ایران می‌شوم، زندانی کردن افراد بیگناه نباید به عنوان اهرم دیپلماتیک استفاده شود».

نازنین زاغری که به عنوان مدیر پروژه در شرکت رسانه‌های گروهی «تامسون رویترز» فعالیت می‌کرد، فرودین‌ماه سال ۱۳۹۵ در تهران به دلیل جرایم امنیتی دستگیر و به تحمل ۵ سال حبس محکوم شد.

جرمی هانت علاوه بر ظریف با برخی مقامات کشورمان از جمله علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز ملاقات خواهد کرد. مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه‌ای شامل اوضاع یمن و مسائل بین‌المللی و برجام، از جمله موضوعاتی است که در سفر هانت به تهران مورد بحث و تبادل نظر با مقامات ایرانی قرار می‌گیرد.

هانت همچنین در مصاحبه ای گفته است: خاورمیانه مثل باروت است؛ جایی که رخدادهای کوچک ممکن است منجر به یک فاجعه در مقیاس جنگ جهانی اول شود. ما موضوع تحریم ها را داریم. رقابت منطقه‌ای ایران و عربستان را داریم که بیشتر و بیشتر در حال خطرناک تر شدن است و منجر به جنگ نیابتی شده است. اگر اینها را کنار هم قرار دهیم و به خطرات منجر به جنگ جهانی اول نگاه کنیم می‌بینیم که رویدادهای کوچک مثل زنجیره‌ای از رویدادها می‌توانند عواقب فاجعه باری داشته باشند.

هانت پیش از سفر به ایران، به عربستان سفر کرده و در خصوص لزوم پایان دادن به جنگ یمن با سران ریاض گفت وگو کرده بود. بر همین اساس، به نظر می رسد موضوع پایان دادن به جنگ یمن نیز یکی از محورهای عمده سفر هانت به ایران بوده است.

در همین زمینه، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در تشریح جزئیات برنامه ها و دیدارهای سفر یک روزه وزیر امور خارجه بریتانیا به تهران اظهار داشت: در دیدارهای جداگانه آقای جرمی هانت با وزیر امور خارجه و دبیر شورای عالی امنیت ملی در خصوص طیف مختلفی از موضوعات از جمله برجام و تعهدات کشورهای اروپایی بویژه EU3 در قبال ایران، مهمترین تحولات منطقه، خصوصا اوضاع وخیم و فاجعه بار انسانی در یمن و لزوم خاتمه دادن به حمایت های تسلیحاتی غرب از متجاوزان به سرزمین و مردم بی گناه یمن گفت وگو و تبادل نطر شد و دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران در این خصوص به تفصیل بیان شد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵۴
هیهات من الذله
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| United States of America |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
وای به حال ما


به کجا داریم میرویم با این شتابان؟
منظور از انگلیس همون روباه پیر نیست که تا حالا چیزی جر شر برای ما و ملتهای دیگه نداشته؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۲
هرگونه میانجیگری که به ابتکار رواه پیر صورت پذیرد، به ضرر ما خواهد بود.
یکبار انگلیس رو واسطه قرار بدید با امریکا رابطه رو درست کنیم و حال عربستان و اسرائیل رو بگیریم ما که از وقتی امریکا از برجام خارج شده وارداتمون از امریکا 20 برابر شده پس چرا ناز می کنیم یکبار برای همیشه بگیم با امریکا روابطمون رو درست می کنیم اونوقت تحریم ها رو هم بر می دارند و اصلا اون چند شرطی هم که امریکا به ایران گذاشته رو کنار می زارند ترامپ تاجر است اهل معامله فقط می خواد همه چی بنام اون تموم بشه اگه دوستی با ایران و عادی شدن روابط با ایران بنام ترامپ تموم بشه اون راضی می شه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
متوجه نشدی انها دنبال بهانه هستند؟
از چاله آمریکا به چاه انگلیس افتادیم
خدا بخیر بذرونه
بازگشت به دوران سیاه .
هر چه می کشیم از همین انگلیس است................
این دولت و غربزدگان کی دست از این سیاست تسلیم و امتیازدهی و تحقیر در مقابل غرب دست می کشند؟
تا کجا باید منتظر بمونیم و از اینها ضربه بخوریم و مسئولان هم مملکت رو بفروشن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
تا زمانی که مردم بهشون رای میدن.ما مردم منافع ایران رو در نظر نمی گیریم.
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
خطاب به ۱۷.۲۸
شاید شما منافع رو در نظر نگیرید ولی مردم اینطور نیستند.من هم منافع ملی برام اولویت بود و برای همین به رقبای شما رای دادم واما پاسخ عادل.تا زمانی که ما به اندازه کافی قوی نشدیم باید منتطر بمونیم.هر وقت تونستیم ارزش ریال رو ثابت نگه داریم و هر وقت که از پول فروش نفت محروم شدیم خم به ابرو نیاوردیم و هر وقت اقتصاد ما اونقدر پیشرفت کرد که بین دو راهی تجارت ما و امریکا ما رو ترجیح دادند اونوقت میتونیم به انتظار پایان بدیم
آره حتما شیر پیر ما رو با عقاب آشتی می ده. اونم دوبار. اینا به ما شر نرسونن خیر پیشکش.
سگ زرد برادر شغاله. سرشون بزنی تهشون بزنی اینا دمب امریکا ان.
عجب کسی میخاد میانجی بشه . دولت بی مایه کی میخاد عاقل بشه. لابد بعد از اینکه حقارتمون کامل بشه
وزیر امور خارجه انگلستان اقای جرمی هانت فرموده اند «من با پیام روشنی برای سران کشور وارد ایران می‌شوم، زندانی کردن افراد بیگناه نباید به عنوان اهرم دیپلماتیک استفاده شود».
چند نکته:
1 - خانم زاغری بیگناه نیست بلکه یک جاسوس است که دستگیر شده است و دوران محکومیت خود را میگذراند
2- انگلستان در موقعیتی قرار ندارد که بخواهد برای سران کشور ایران پیام روشنی بدهد
3- انگلستات اصول اولیه دیپلماتیک را به راحتی نقض می کند لذا نباید کلمه اهرم دیپلماتیک را به زبان بیاورد
4- پیام روشن ملت ایران به انگلستان بسیار واضح است. " مرگ بر انگلیس"
5- به حق پنج تن آل عبا تمامی توطئه های انگلستان و اسراییل و آمریکا به خودشان باز خواهد گشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
این "مرگ بر این و آن گفتن ها دقیقا چه مشکلی از مشکلات ما حل کرده؟ یک فرانسوی توریست آمده بود منزل یکی از اقوام ما، ما هم دعوت بودیم. فرانسویه میگفت دوستانم گفتن ایران نرو مردم ایران خطرناک هستن سرت رو می برند!!!! این ذهنیت خطرناک بودن ما ایرانی ها از همین شعار های پوچ مرگ بر انگلیس و امریکا میاد. ما میتوانیم بدون مرگ بر گفتن سیاست خودمون رو پیش ببریم و از منافع ملی دفاع کنیم. مگه الان مردم روسیه و چین میگن مرگ بر انگلیس و امریکا؟؟
ناشناس
| Canada |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
ناشناس 16:22 خیلی به خودت فشار نیار.ضمنا از طرف خودت فقط پیام بده. کی گفته پیام ملت ایران مرگ بر این و مرگ بر اون هست!!! تو رو خدا از خواب بیدار بشین. متاسفانه بعضی ها بدون اینکه بدونند دارن چکار می کنن، به عنوان پیاده نظام جریانات فکری و عقیدتی عمل می کنند. البته تکلیف آنها که کارشون اینه مشخصه، اونها به خاطر منافعی که دارن، دست به هر اقدامی می زنند. اما اون عزیزانی که این وسط هیچ منافع مالی، سیاسی و اجتماعی ندارن، باید هشیار باشن و گول سیاسی بازی ها رو نخورن و از راه اعتقادات آنها را گمراه نکنند.
ناشناس
| Canada |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
ببخشید دوست ناشناس یادم رفت این به موضوع خانم نازنین زاغری اشاره کنم، من خودم به شخصه اطلاعی از پرونده این خانم محترم ندارم، بنا بر این نمیتونم همانند شما بگم که ایشون جاسوس هستن و باید مجازات شوند. اما اعتقاد دارم بدون دلیل کسی رو بازداشت نمی کنن. اگه هم واقعا بدون دلیل کسی رو بازداشت کنند و بعد بفهمن که واقعا بیگناه هست، مسلما آزادش می کنند. اما این وسط یه نکته ای وجود داره! فرض کنین همین شما آقا یا خانم ناشناس، یه گوشی موبایل داری که از سر کنجکاوی با یه فیلتر شکن تو یه سری کانال و گروه های تلگرامی عضو هستی که کارشون خبر و ... هست و این وسط خیلی با توجه به اینکه داخل ایران نیستنیه سری اخبار و مشکلات اقتصادی و ... داخل ایران رو منتشر می کنند. ضمنا یه تعداد عکس و فیلم هم مثلا از اعتراض های دی ماه گذشته تو گوشی موبایلت داری. بنا به یه اتفاق و یا شانسی (در زمان اشتباه و در مکان اشتباه) قرار می گیرید و شما رو موقتا بازداشت می کنن. به خدا قسم تا ثابت کنی که صرفا یه ائم کنجکاو هستی و عضو هیچ گروه، سازمان و یا مزدور و خائن و ... نیستی پیر می شی. میگم جدا از درصد خیلی خیلی کمی که از سر بدشانسی در زمان اشتباه در مکان اشتباهی بودن و بازداشت می شن، بقیه بدون دلیل دستگیر نمیشن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
مرگ بر انگلیس به خاطر قربانیان فحطی جنگ جهانی اول
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
اولا مدارکی را که دال بر جاسوس بودن خانم زاکری است را علنی کنید، دوما دادگاهی عادلانه و علنی برای او برگزار کنید تا از خود دفاع کند، سوما این سیاست تهمت زدن به دیگران برای عوامفریبی دیگر جواب نمیدهد راه دیگری پیدا کنید، چهارما بهتر است از پنج تن آل عبا برای سیاستهای دیگرستیزی خود استفاده ابزاری نکنید
خوشم میاد که به التماس افتادید! ترامپ همون موقع که هنوز از برجام خارج نشده بود گفت بیایید درست مذاکره کنیم و به یک توافق خوب برسیم ، گوش نکردید. حالا باید با التماس ترامپ رو بکشونید پای میز مذاکره!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
کی انگلستانتون که دارند پیش قدم شدند
!!!
ای کیو متن را بخون تحلیلی است و نه رسمی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
نه اصلا"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ما هیچوقت علنی و یواشکی و با واسطه و بی واسطه و...و...و... مذاکره و زبونم لال التماس نکردیم و نمکنیم.......همیشه هم پیروزیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
سالیانه ساله که همینه روش عملکرد مسئولین محترم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
همیشه باید با خواری و خفت و زجر و خسارت یه چیز رو با واسطه و دلال قبول کنیم...... آخرشم با (چی بگم!!!!!!) بگیم که حرفمون پیش رفته و برنده شدیم و شکست دادیم دنیا رو!!!!
متاسفانه ایرانی ها بجای نزدیک شدن به روسیه خودشان را با انگلیس و امریکا سرگرم کرده اند. روسیه بهترین شریک راهبردی ایران میتواند باشد. قدر روسیه را نمیدانید.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
روسیه سفر کردم. مردم خوبی داره ولی حکومت خوبی نداره
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
بنظر من امریکا نشون داده شریک بهتری از روسیه هست.شرکای روسیه مثل ایران و کره شمالی و سوریه اوضاع خوبی ندارن.بر عکس امریکا نشون داده که پای دوستانش مثل اسراییل و عربستان می ایسته.حتی اگر خبرنگار مثله کنن یا کودک کش باشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
آقا جان یک زن روسی گرفتی و تمام هویت ایرانیت رو گذاشتی کنار.روسیه کی به ایران وفا کرده که حالا قابل اعتماد باشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
حتما"......................................................................................................................................یکی از یکی گل تر.....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ...اتفاقا" آمریکا خیلی با شرف تره......
ناشناس
| Slovakia |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
روسیه هیچوقت ایران را تحریم نکرد ولی امریکا همیشه در حال تحریم ایران بوده. ضمنا مسائل خانوادگی رو وارد تحلیل سیاسی نمیکنم
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
40 بیچاره ها ملت ایران اصلا حافظه تاریخی نداره اگر داشت هیچوقت نصیحت تزار را فراموش نمیکرد .
یعنی مملکت ما یکبار هم که شده نبایستی چشم آسایش از این هستی یزرگ ببیند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
پاسخ خیر است. چون مردم خود چنین سرنوشتی را رقم زده اند. به قول دکتر ظریف نقل به مضمون مردم خود پای انتخابات آمدن و انتخاب کردن. آش خاله است بخوری پاته نخوری هم همینه که هست
فارسی را درست بنویسیم و درست بخوانیم.
"انگلیس می تواند میانجی موثری برای کاهش فشارهای آمریکا علیه ایران باشد؟" گزاره نادرست
"آیا انگلیس می تواند میانجی موثری برای کاهش فشارهای آمریکا علیه ایران باشد؟" گزاره درست
اون پولها جاش تو انگلیس امن تره
سالیان سال بدبختی و فشار و خسارت و کشته و شهید و مجروح و جانباز و..............دادیم که مثلا" مقتدر باشیم و به جایی وابسته نباشیم...اما ظاهرا" الان داریم بغل به بغل میشیم....چشممون روشن!!!!!
برادر تصمیمات را دیگران می گیرند برای آنها نه جنگ نه صلح بهترین گزینه در مقابل آمریکا ست. وانگلیس هم که همیشه روابطش پنهانی است. وروسیه چاپیدن علنی را در دستتور کار دارد.
مبارکههههههههههههه...داریم ذوق مرگ میشیم که آیا انگلیس میتونه به نحوی!!!!! واسطه گری کنه و فشارهای تحریم رو کم کنه؟؟!!!!!!!!!!!!!!
اینهمه زحمت کشیدیم شعار درست کردیم تو نمازجمعه ها!!!!! تکلیف اونا چی میشه پس؟؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
جینگیلی فینگیلی مگه چشه
برای مذاکره با امریکا لازم نیست انگلیس و روسیه و موکرینی را واسطه کنید، مگر قرار نیست ظریف رئیس جمهور آینده ایران بشود، خوب بهتر است او را دوباره برای مذاکره بفرستید، حداقل زبان انگلیسی میداند و با فرهنگ سیاستمداران امریکایی آشنا است. بنظر من اگر مذاکره ایی در کار نباشد بزودی فروپاشی ... حتمی است، ایران فیدل کاسترو ندارد.
مردم جشن بگیریم...انگلیس...انگلیس....انگلیس!!!!!!!
البته همچنان باید دم اون رو دید کمافی السابق
تمام بدبختی های خاورمیانه بخاطر انگلیس هست...
وای بر انگلیسی ها که تمام بدبختی های ایران زیر سر این هاست ......................
ظریف وروحانی اگر تصورکرده اند اروپاییها خواهندتوانست تحریمهای آمریکا راجبران نمایند سخت دراشتباهند ازچند ماه مانده به شروع تحریمها تورم بی سابقه بالای 150درصد براقتصاد کشور واردشد وکمر کارمندان وبازنشستگان واقشارآسیب پذیر را خم نمود
مرگ بر انگلیس .
متاسفانه مسئولان از آمریکا یک تابو ساختند ولی به راحتی با انگلیسی ها و فرانسوی ها و روسها که اتفاقا خیلی بیشتر از آمریکایی ها به ایرانیان ظلم کردند ، عکس یادگاری میگیرند و به ساز اونها میرقصند. در حالی که هیچکدوم از این کشورها بدون اجازه آمریکا آب نمیخورند و نمونش همین اس پی وی که حتی یکی از دولت های این بیست و هشت کشور جرات ندارند میزبان دفتر کار این نهاد بشن چه برسه به اینکه بعد از راه اندازیش، شرکتهای خصوصی بخوان با ایران تجارت کنند. نمیدونم مسئولین کی قراره صدای مردم رو بشنوند و برای موضوعات حساسی مثل همین ارتباط با آمریکا و اندکی تغییر در سیاست خارجی یک رفراندم برگزار کنند و بالاخره نظر مردم رو اجرا کنند؟
مرگ بر آمریکا
مرگ بر انگلیس
مرگ بر پرتعال
مرگ بر مغولستان
مرگ بر تابوان
مرگ بر‌ قطب جنوب
مرگ بر مریخ
مرگ بر نپتون
مرگ اورانوس
جالبه چند نفر دلواپس مدام و بی وقفه پشت سرهم ورگباری کامنتهای ابکی میزارن که چه نشسته اید این ماها هستیم که میخواهیم ایران که هیچ ، دنیا را نجات بدیم و دولت غربزده و اصلاحطلبها مانع هستند ! اقا اولا این مملکت با اون ذخایر ارزی و نفت 140 دلاری 8 سال در دستتون بود و سیاست مشعشع شماها را شاهد بودیم که کشور را بردید زیر تحریم سنگین کل دنیا حتی دوست خوبتون پوتین هم رحم نکرد ثانیا در عالم سیاست اخلاق جایگاهی نداره که شماها ادعا می کنید مجری این سیاست اخلاقی خواهید بود . تمام دول دنیا دنبال منافع خود هستند و دوست و دشمن ابدی معنی نداره ... اگر دیگران حق ندارن از طرف مردم حرف برنند شماها که دیگه اصلا حق ندارید !!
روسیه از امریکا بدتر انگلیس از هردو بدتر .اگر میخواید مذاکره کنید با امریکا مستقیم مذاکره کنید اینقدر واسطه ودلال نمیخواد .مردم هم پشتیبانتان هستند ولی مستقیم بدون واسطه.نه به امریکا باج میدهیم.نه منافع ملی را به دست روسها وانگلبسیهای بسپاریم.
تاریخ نشان داده که سرنوشت هر کسی که بخواهد به کشور خارجی امید داشته باشد بجای اتکا به مردمش و خدا چه خواهد بود...
از جانب آمریکا آسیب فراوانی به ایران رسیده است اما بنده که سابقه همکاری شغلی در نفت ونیروگاه با روسیها وآمریکاییها را دارم به جرات میگویم که مردم آمریکا اصلا قابل مقایسه با روسها نیستند..بنده از فرهنگ وسیاست روسها در قبال ایران نفرت دارم
مگه قبلا مرگ بر انگلیس نبود؟:-/
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل