بازدید 6482

گرانی مسکن در اروپا هم بیداد می‌کند

کد خبر: ۸۵۳۶۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲ 21 November 2018

تامین مسکن ارزان و مناسب، به یکی از نگرانی‌های اقتصادی و اجتماعی در اتحادیه اروپا تبدیل شده است. از آنجا که در سال‌های اخیر افزایش قیمت مسکن در مناطق شهری از رشد دستمزدها پیشی گرفته، این وضعیت در حال وخیم‌تر شدن است.

به گزارش دنیای اقتصاد، در سراسر اروپا، مردم نگران توانایی خود برای یافتن و تامین هزینه مسکن هستند. در ۲۶ پایتخت اتحادیه اروپا (از مجموع ۲۸ کشور عضو این اتحادیه)، عمده مردم معتقدند یافتن مسکن خوب در قیمت‌های معقول آسان نیست. در این خصوص، جمعیت جوان و گروه تازه‌وارد به شهرها بیش از همه در معرض آسیب هستند؛ در حالی که نسل قدیمی‌تری که در مناطق برتر مالک خانه هستند، از افزایش ارزش دارایی‌های خود منتفع می‌شوند. به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای اقتصاد»، در این رابطه «بانک جهانی» در گزارشی به بررسی وضعیت مسکن کشورهای اروپایی پرداخته است. بر اساس این گزارش، «مسکن» در قلب تفاوت‌های اقتصادی اروپا است. این به آن خاطر است که رشد بهره‌وری – که نتیجه دستمزدهای بالاتر و مشاغل بهتر است – عمدتا در شهرها و مناطق صنعتی رخ می‌دهد. با این حال در این شهرها، قیمت‌های مسکن بسیار بالا است. در واقع زمین و دارایی‌های منقول یکی از اصلی‌ترین عوامل نابرابری‌های ثروتی هستند، اثرات گسترده‌ای بر نابرابری‌های جغرافیایی دارند و می‌توانند در جابه‌جایی نسل‌ها درون جوامع تعیین‌کننده باشند.

تحقیقات نشان می‌دهد در برخی شهرهای آلمان طی ۵ سال گذشته قیمت مسکن تا سه برابر افزایش پیدا کرده است. در مناطق شهری این کشور وضعیت اجاره‌بها نیز نامناسب برای زوج‌های جوان ارزیابی می‌شود.

به گزارش «بانک جهانی»، مسکن در مناطق شهری گران و خارج از توان بسیاری از خانوارهاست؛ به این خاطر که ساخت‌وسازهای جدید به اندازه‌ای نیست که جوابگوی تقاضا باشد. کمبود مسکن و افزایش فراگیر قیمت‌ خانه در بسیاری از شهرهای اروپایی حکایت از عملکرد ناکارآمد بازارهای مسکن دارد. در حالی که از دهه ۱۹۷۰، عمده مشوق‌های سیاستی (همچون تخفیف‌های مالیاتی و تسهیل شرایط مالی) به نفع مالکان بوده، اما توجه و منابع کمتری صرف برداشتن موانع و محدودیت‌هایی شده است که عامل ایجاد عرضه کافی برای تقاضای رو به افزایش مسکن می‌شود. بنابراین در کشورهای عضو اتحادیه اروپا، سیاست‌گذاران باید بر این موضوع متمرکز شوند که مقررات مربوط به اجاره، استفاده از زمین و سایر بخش‌های مسکن سازگار با انگیزه‌های ساخت‌وسازهای مسکونی هستند. در واقع سیاست‌گذاران حوزه مسکن اتحادیه اروپا به‌منظور معکوس کردن بحران‌های مسکن مناطق شهری باید در ابزارها و اهداف خود تجدیدنظر کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۵
مسکن در اروپا که درای ثبات اقتصادی می باشد جزء دارایی های غیرمولد می باشد و از نظر اقتصادی قفل کرد سرمایه در دارایی های غیرمولد دارای صرفه نیست..
اره بابا ما از همه جای دنیا اوضاع مان بهتر است خداروشکر که در اروپا و امریکا نیستیم
در اروپا مساحت کشور ها به نسبت جمعیت بسیار کم است و نمیتوان آن را با کشور ما مقایسه کرد در ضمن در آمد یک رفتگر در آلمان ماهیانه 1000 یورو معادل 16 میلیون تومان میباشد . از بهترین خدمات رفاهی و درمانی رایگان نیز استفاده میکند ، برای حقوق خود مالیات نمیپردازد ، فرزندانش تحصیلات رایگان در بهترین موسسات آموزشی تا اخر دانشگاه دارند ، فرزندان بعد از 16 سالگی میتوانند مسکن مستقل با خرج دولت داشته باشند. مسکن در اختیار افراد کم توان و متوسط جامعه حد اکثر سی درصد درآمد خانوار است دولت حتی برای تفریح و مسافرت افراد نیز برنامه دارد . در مقابل مردم به کوچکترین قو انین که بر اساس اصول دموکراسی و حقوق شهروندی وضع شده احترام میگذارند . در خیابانها زباله نریخته و اموال عمومی را تخریب نمیکننند . در محل کار خود با راندمان بسیار بالا کار میکنند و از کار خود کم نمیگذارند . انرژی در اروپا گران است و به این دلیل معمولا مردم خیلی در مصرف انرژی صرفه جویی میکنند و چه بسا در زمستان همه اتاقها را گرم نمیکنند . مردم بیشتر از دوچرخه و وسائل عمومی استفاده میکنند و خودرو های شخصی بیشتر در تعطیلات استفاده میشود . ( خودرو ارزان سوخت گران ولی قیمت مالیات به نسبت اندازه و قیمت خودرو بسیار بالا میرود ، قیمت بیمه خودرو بسیار بالا و معادل قیمت یک خودرو ارزان است ) خودتان قضاوت کنید .
تازه شدن بیست سال پیش ما.....
گرانی همه جا است دنیا ولی ثبات مهم است
چقدر بیچاره اند این اروپائی ها
يك گزارش بدون هيچ رقم و عددي. مثلا متوسط قيمت خانه در اروپا چقدره؟ متوسط درآمد چقدره تا بعد بشه با اينجا مقايسه كرد. در حال حاضر اين گزارش/خبر خيلي بي ارزش است.
با یورو حساب کن نه تبدیل یورو به ریال .
علت رشد و رونق مسکن در آلمان بخاطر بخاطر نرخ بهره پایین است که از حدود ۱ تا ۳٪ است بعنوان مثال اگر آورده خریدار هر چه بیشتر باشد نرخ بهره پایین میاد.
و در این بین به کارمندان و کارگران استخدام داعمی بهتر وام میدن هر شخص استخدامی شده فقط کافی است سه ماه فیش حقوقی آخرین ماهای پرداختی را به بانک ارائه دهد بانک نسبت به در آمد شخص وام مورد نیازش را در مترین زمان ممکن تامین و به دفتر خانه اعلام می کند تا ملک مورد نظر در رهن قرار گیرد.
اونا حقوقشونم بیداد میکنه!!!!!!!!!!!!!!!!
شما سطح درآمد و رفاه مردم ایران به اروپا برسون بعد تا دلت میخواد مسکن رو گرون کن!

مردم ایران به ریال بی ارزش دارن حقوق میگیرن و درآمد دارن اما به مدد سیاستمداران فهیم و پرتلاششون دارن به دلار و یورو هزینه ها رو پرداخت میکنند!
هزینه مسکن چند درصد درآمد مردم انجاست این را ببینید.
بگيد يه آپارتمان چنده و نحوه پرداختش چه طوره بعد با حقوق افراد مقايسه كنيد
اگه مقایسه میکنید همه چیزرامقایسه کنید انها اگر دربخش مسکن مشکل دارند در عوض در مسائل دیگر مشکلی ندارند مثلا با یک نوع بیمه رایگان معالجه می شوند وما درایران با بیمه اصلی و تکمیلی و... بازهم باید از جیب خودمانم معالجه شویمواگرنداشته باشیم باید بمیریم و.......----آموزش ما دانشگاه ما امورفرهنگی ما امورمذهبی ما امور اقتصادی ماهمه با رانت بازی زمین خورده اندوحرفی برای گفتن در هیچ زمینه نداریم عدالت که مهمترین دغدغه پیامبر وحضرت علی ع بود در کشور ما محلی ازاعراب ندارد
وای چقدر خوشیختیم تو ایران زندگی میکنیم ممنون تابناک اگاهم کردی داشتم چمدونمو میبستم برم اروپا خونه بخرم ممنون واااااااااااااای چقدر خوشبختیم ما
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی