بازدید 29540
پیمانه اقتصادی؛

ارزیابی سیف از آینده بازار ارز در ایران/ پُردرآمدترین شغل‌ها در ایران، انگلیس و آمریکا/ چند هزار پروژه نیمه تمام عمرانی در کشور وجود دارد؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون توافق بغداد و اربیل بر سر آغاز صادرات نفت کرکوک، برآورد رئیس کل بانک مرکزی از میزان بازگشت ارز صادراتی تا پایان سال، بهای طلای سیاه در بازار انرژی افزایش یافت، رنو فرانسه از پیدا کردن بازار جایگزین ایران عاجز ماند، قیمت جهانی طلا به بالاترین رقم یک هفته گذشته رسید، کمترین و بیشترین نرخ بیکاری در شش سال اخیر و کاهش فروش خودرو در اروپا را در بر دارد.
کد خبر: ۸۵۲۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 17 November 2018
ارزیابی سیف از آینده بازار ارز در ایران/ پُردرآمدترین شغل‌ها در ایران، انگلیس و آمریکا/ چند هزار پروژه نیمه تمام عمرانی در کشور وجود دارد؟پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون توافق بغداد و اربیل بر سر آغاز صادرات نفت کرکوک، برآورد رئیس کل بانک مرکزی از میزان بازگشت ارز صادراتی تا پایان سال، بهای طلای سیاه در بازار انرژی افزایش یافت، رنو فرانسه از پیدا کردن بازار جایگزین ایران عاجز ماند، قیمت جهانی طلا به بالاترین رقم یک هفته گذشته رسید، کمترین و بیشترین نرخ بیکاری در شش سال اخیر و کاهش فروش خودرو در اروپا را در بر دارد.
 
بغداد و اربیل بر سر آغاز صادرات نفت کرکوک توافق کردند

سخنگوی وزارت نفت عراق از توافق اولیه میان بغداد و اربیل بر سر صادرات نفت کرکوک از مسیر کردستان عراق به بندر جیهان ترکیه خبر داد. 'عاصم جهاد' روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: بر اساس این توافق، صادرات نفت از میادین کرکوک بار دیگر بوسیله خط لوله به مبدا جیهان آغاز خواهد شد. وی گفت: با نهایی شدن این توافق روزانه به طور متوسط ۵۰ تا ۱۰۰ هزار بشکه نفت از کرکوک و با مدیریت شرکت بازاریابی نفت عراق (سومو) صادر خواهد شد.  صادرات نفت از کرکوک جدا از صادرات روزانه ۳۰۰ هزار بشکه نفتی است که کردستان عراق از میدان‌های نفتی تحت کنترل خود استخراج و روانه بازار‌های جهانی می‌کند. دولت اقلیم کردستان عراق در پی از دست دادن میدان‌های نفتی کرکوک در سال گذشته - در پی استقرار نیرو‌های فدرال بجای پیشمرگه‌های کرد عراقی دراین منطقه در تلاش برای کسب رضایت بغداد برای صادرات نفت تولید شده در استان کرکوک از طریق اقلیم بوده است. نفت کرکوک و چگونگی ازسرگیری صادرات آن یکی از محور‌های مهم اختلاف میان بغداد و اربیل بi ویژه از زمان برگزاری همه پرسی جدایی طلبانه و شکست خورده در کردستان عراق در مهرماه ۹۶ تاکنون بوده است. به گزارش ایرنا، عراق ماه سپتامبر گذشته بi طور متوسط روزانه (۳,۴۶۹) میلیون بشکه و به قیمت متوسط هر بشکه (۷۴، ۹۱۲) دلار صادر کرده است.

برآورد رئیس کل بانک مرکزی از میزان بازگشت ارز صادراتی تا پایان سال

عبدالناصر همتی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: صادرات، پیش نیاز رشد پایدار و مهمترین عامل ورود ارز به کشور و گسترش اشتغال و افزایش درآمد آحاد اقتصاد است. طبیعی است به خاطر تحریم‌های ناجوانمردانه، برگشت ارز ناشی از آن به چرخه اقتصاد، مشکلات و پیچیدگی‌هایی داشته باشد. بانک مرکزی با لحاظ تمام شرایط کشور و قوانین و مقررات، همراهی لازم را در این زمینه خواهد داشت. وی در ادامه پیام خود افزود: تعهد برای آوردن ارز به چرخه اقتصاد می‌تواند در قالب ترکیبی از روش‌های مختلف عرضه ارز به سامانه نیما یا عرضه به صورت حواله و اسکناس به صرافی‌ها یا واردات ثبت سفارش شده، برای خود و دیگران باشد. رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: بدیهی است راهکاری غیر از آنچه اشاره شد، عملا نوعی خروج سرمایه از کشور تلقی می‌شود که در تقابل با اهداف رشد و توسعه اقتصادی کشور است. در مشورت با فعالین بخش خصوصی، تمهیداتی در مورد نحوه عمل گروه‌های مختلف صادرکنندگان اتخاذ شده که با اجرای آن، برگشت ارز ناشی از صادرات به چرخه اقتصاد، که برای امسال حداقل ۴۷ میلیارد دلار برآورد می‌شود، سرعت خواهد گرفت.

ارزیابی سیف از آینده بازار ارز در ایران

ولی الله سیف پس از گذشت حدود چهار ماه از پایان ریاست بر بانک مرکزی، در خصوص آینده بازار ارز گفت: اگر منظورتان آینده نرخ ارز است، مطمئنا با توجه به تعداد بی‌شمار احتمالات در آینده چنین پیش‌بینی‌ قابل انجام نیست. فرض من این است که منظور بیان باید‌ها و نباید‌ها در مورد مدیریت بازار است؛ در این صورت باید بگویم این بازار هم مانند هر بازار دیگری از تقابل دو نیروی عرضه و تقاضا شکل می‌گیرد و البته بانک مرکزی هم در این بین به نوعی مدیر بازار و واضع مقررات است. اما متاسفانه چند دهه است یک تناقض بزرگ در مدیریت بازار ارز وجود دارد. تناقض از آنجا نشأت می‌گیرد که از یک سو مسئولان و مردم از بانک مرکزی انتظار کنترل نرخ ارز را دارند، ولی از سوی دیگر بانک مرکزی هیچ کنترلی بر تقاضا و بخش قابل توجهی از عرضه ارز ندارد. وی در مصاحبه با دنیای اقتصاد ادامه داد: برای نمونه شاهدیم که الان بازگشت و مدیریت ارز ناشی از صادرات به یکی از دغدغه‌های جدی کشور تبدیل شده است. البته هماهنگی‌ که این روز‌ها بین قوای سه‌گانه به برکت جلسات هماهنگی سران قوا ایجاد شده است، تاجایی‌که من به‌خاطر دارم بی‌نظیر بوده و امیدوارم بانک مرکزی بتواند با استفاده از این فرصت تاریخی به بهترین نحو جهت حل مشکلات ساختاری بازار ارز بهره‌برداری کند. در شرایط حاضر بانک مرکزی مسئولیت بسیار سنگینی بر عهده دارد و لازم است مورد حمایت جدی قرار گیرد و برای رئیس کل جدید و همکاران محترم در بانک مرکزی آرزوی موفقیت می‌کنم.

سهام آسیایی تحت تأثیر کاهش تنش تجاری آمریکا و چین رشد کرد

روز جمعه، سهام اروپایی از آسیب‌هایی که با نگرانی از برگزیت دیده بود، بازگشت و سهام آسیایی تحت تأثیر امید به کاهش تنش‌های تجاری رشد کرد. هرچند شاخص پن‌یوروپین استاکس۶۰۰، پس از دو هفته متوالی رشد، این هفته را با ضرر به پایان خواهد رساند. آشفتگی‌های مربوط به برگزیت، بودجه ایتالیا و بازار پر اضطراب نفت، این هفته به حال‌وهوای سرمایه‌گذاران آسیب رساند.  تا ساعت ۱۴:۱۹ به وقت تهران، استاکس۶۰۰ توانست ۰.۷ درصد رشد کند و داکس آلمان هم ۰.۶ درصد بالا آمد. شاخص فوتسی انگلیس که روز پنج‌شنبه پس از استعفای وزیران، به شدت سقوط کرده بود، دیروز ۰.۶ درصد بهبود یافت. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا ـ اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، با کمک رسد سهام چین، روز پرتنش خود را با ۰.۳ درصد رشد به پایان رساند. نیکی ژاپن نیز ۰.۵۱ درصد افت کرد.  پوند بزرگترین سقوط یک روزه خود در برابر یورو از اکتبر ۲۰۱۶ تا کنون را ثبت کرد و به نرخ ۸۸.۶۰ پنی در برابر هر یورو رسید. در برابر دلار هم پوند یک شبه ۱.۶ درصد سقوط کرد و به نرخ برابری ۱.۲۷۹۰ رسید. سقوط پوند استرلینگ باعث شد تا دلار در برابر سبد ارز‌های مهم جهان بالا بیاید و نرخ خود را تا ۹۶.۹۹۳ بهبود ببخشد. یورو در برابر دلار اندکی تقویت شد و به نرخ برابری ۱.۱۳۳۳ رسید.

بهای طلای سیاه در بازار انرژی افزایش یافت

قیمت نفت روز جمعه تحت تأثیر انتظارات بازار برای کاهش عرضه از سوی اوپک افزایش پیدا کرد؛ با این حال رکورد بالای تولید آمریکا، رشد قیمت را محدود کرد. بهای معاملات آتی نفت برنت ۴۸ سنت (۰.۷ درصد) افزایش یافت و به ۶۷.۱۰ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با ۳۸ سنت (۰.۷ درصد) افزایش نسبت به روز پنج شنبه، به ۵۶.۸۴ دلار در هر بشکه رسید.  قیمت‌های نفت از انتظارات برای اقدام اعضای اوپک در محدود کردن عرضه به دلیل واهمه از اشباع عرضه در بازار و تکرار ریزش قیمت سال ۲۰۱۴ پشتیبانی شده است. نفت بیش از یک چهارم از ارزش خود را از اوایل اکتبر از دست داده که یکی از بزرگترین افت قیمت‌ها از زمان فروپاشی قیمت‌ها در سال ۲۰۱۴ بوده است.
منابع آگاه به رویترز اظهار کرده‌اند که عربستان سعودی به عنوان بزرگترین عضو اوپک از این گروه و متحدانش خواسته است تولیدشان را حدود ۱.۴ میلیون بشکه در روز ـ که معادل حدود ۱.۵ درصد عرضه جهانی است ـ کاهش دهند. با این حال، بانک مورگان استنلی هشدار داد، کاهش تولید از سوی تولیدکنندگان خاورمیانه‌ای اوپک ممکن است نتیجه مطلوب را به همراه نداشته باشد. این بانک اعلام کرد هر دو قیمت پایه برنت و وست تگزاس اینترمدیت نفت سبک شیرین هستند و افت آن‌ها، اشباع عرضه در بازار را منعکس می‌کند. کاهش تولید اوپک معمولا نفت سنگین و متوسط را از بازار حذف می‌کند، اما مشکل اشباع عرضه نفت سبک شیرین را حل نمی‌کند.

پُردرآمدترین شغل‌ها در ایران، انگلیس و آمریکا

رئیس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان فارس در سمینار آشنایی با مشاغل پردرآمد ایران و برخی کشور‌های جهان در رابطه با مشاغل پردرآمد در ایران، گفت: بر اساس مطالعات علمی انجام شده در سال ۱۳۹۳، جراحان پلاستیک و قلب، دندانپزشکان فوق تخصص، طراحان لباس، مدرسان کنکور زیست‌شناسی در صدر مشاغل پردرآمد ایران قرار داشتند. زاهدیان نژاد افزود: طبق مطالعات انجام شده در آمریکا پزشکان متخصص و جراحان و روان‌شناسان و پزشکان عمومی بیشترین میزان درآمد را کسب می‌کنند، اما بالاترین میزان درآمد در انگلستان به مدیران بازاریابی، مدیران و مقامات ارشد شرکت‌های مالی، کارگزاران مالی و ... تعلق دارد. وی همچنین گفت: شاه‌کلید پول‌دار شدن، درک واقعیت‌ها و پیدا کردن توانایی‌های منحصر بفرد خود است. وی خطاب به دانشجویان شرکت کننده در این سمینار گفت: در شرایط کنونی که دولت برای کوچک‌سازی بدنه تلاش می‌کند، راهی جز کارآفرینی و اشتغال‌زایی نداریم. /ایسنا

رنو فرانسه از پیدا کردن بازار جایگزین ایران عاجز ماند
 
رنو در گزارش جدید خود اذعان کرده است هنوز نتوانسته جایگزینی برای بازار ایران پیدا کند. رنو در اکتبر امسال ۱۵۵ هزار و ۸۴۸ دستگاه خودرو روانه بازار جهانی کرده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۱ هزار و ۳۸ دستگاه کاهش داشته است. متوسط فروش ماهانه رنو به ایران پیش از تحریم‌ها حدود ۱۱ هزار دستگاه بوده است و این گزارش نشان می‌دهد رنو هنوز نتوانسته است برای حدود ۱۱ هزار دستگاه خودرویی که هر ماه روانه بازار ایران می‌کرد، مشتری پیدا کند. به نقل از تسنیم،  فروش رنو به ایران در سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۹۶ هزار دستگاه بوده که این رقم نسبت به سال قبل ۲۴ درصد کاهش داشته است.   رنو در سال ۲۰۱۷ میلادی ۱۶۲ هزار و ۷۹ دستگاه از محصولات خود را روانه بازار ایران کرد. فروش رنو فرانسه به ایران در این سال نسبت به سال قبل از آن رشد ۴۹.۳ درصدی داشت. فروش رنو به ایران در سال ۲۰۱۶ نیز نسبت به سال قبل از آن رشد ۱۱۰ درصدی داشت و به ۱۰۸۵۳۶ دستگاه رسید. رنو در سال ۲۰۱۵ بالغ بر ۵۱۵۰۰، در سال ۲۰۱۴ بالغ بر ۳۳ هزار دستگاه و در سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۳۹ هزار و ۶۰۰ دستگاه از محصولات خود را به ایران فروخته بود.

قیمت جهانی طلا به بالاترین رقم یک هفته گذشته رسید

با کاهش ارزش دلار به علت دستاور‌های اخیر در مورد برگزیت از سوی اتحادیه اروپا، قیمت طلا روز جمه به بالاترین رقم یک هفته گذشته افزایش یافت. قیمت پالادیم به بالاترین رکوردی جدیدی و به نزدیکی قیمت طلا رسید. به گفته تحلیلگران، افزایش قیمت این فلز که به عنوان کاهنده آلودگی در کاتالیزور‌های خودرو به کار می‌رود، سبب خرید احتکاری این فلز با فرض افزایش تقاضا و هر اونس طلا با ۴.۴۳ دلار افزایش ۱۲۱۷.۷۹ دلار فروخته شد؛ که به ۱۲۱۸.۳۳ دلار بالاترین رقم از ۹ نوامبر هم رسیده بود. هر اونس پالادیوم نیز ۱۱۶۳.۵۰ دلار فروخته شد که روز پنجشنبه به رکورد ۱۱۷۸.۳۰ دلار نیز رسیده بود. این فلز گرانبها در مسیر ثبت افزایش هفتگی بیش از ۴ درصدی است و  تنها فلز گرانبهایی است که در مسیر افزایش سالانه قرار دارد. پس از اینکه ترزا می، نخست وزیر انگلیس به رغم استعفای دو وزیرش بر طرح برگزیت تأکید کرد،  ارزش دلار در برابر سبدی از ارز‌های بین المللی به ۹۶.۷۶ واحد سقوط کرد.

کمترین و بیشترین نرخ بیکاری در شش سال اخیر

مهر نوشت: شکاف بیکاری استان‌ها نشان دهنده فاصله بالاترین نرخ بیکاری با پایین‌ترین نرخ بیکاری استان‌ها در یک سال است که این شاخص از تفاضل بالاترین نرخ بیکاری با پایین‌ترین نرخ به دست می‌آید. آمار مقایسه‌ پایین‌ترین نرخ بیکاری با بالاترین نرخ بیکاری استان‌ها به استناد یافته‌های مرکز آمار ایران طی شش سال اخیر حاکی از آن است که طی سال‌های ۹۰ تا ۹۶ بیشترین شکاف نرخ بیکاری در بین استان‌ها مربوط به سال ۹۵ است؛ به این ترتیب که در این سال بالاترین نرخ بیکاری با ۲۲ درصد مربوط به استان کرمانشاه و پایین‌ترین نرخ بیکاری نیز مربوط به استان مرکزی با نرخ ۷.۳ درصد بود؛ بنابراین شکاف مطلق نرخ بیکاری در این سال معادل ۱۴.۷ درصد بود. به عبارتی می‌توان گفت، در سال ۹۵ نرخ بیکاری استان کرمانشاه به عنوان پربیکارترین استان کشور نردیک به سه برابر استان مرکزی به عنوان کم بیکارترین استان کشور بوده است. همچنین کمترین شکاف نرخ بیکاری در دهه اخیر مربوط به سال ۹۳ است؛ در این سال نیز استان کرمانشاه در صدر بیکار‌ترین استان کشور با نرخ ۱.۵۷ درصد نرخ بیکاری قرار داشت و استان کرمان با نرخ بیکاری ۶.۹ درصد کمترین بیکار کشور را به خود اختصاص داده بود که شکاف بیکاری در این سال ۸.۸ درصد بود.

چند هزار پروژه نیمه تمام عمرانی در کشور وجود دارد؟

مهدی جمالی‌نژاد معاون وزیر کشور در بخشی از سخنان خود در نشست با دهیاران، فرمانداران استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۸۶ هزار پروژه نیمه تمام عمرانی در کشور وجود دارد، افزود: با این شرایط تعریف و کلنگ‌زنی پروژه جدید معنایی ندارد. /فارس

کاهش فروش خودرو در اروپا

گروه خودروسازی فولکس‌واگن، فیات‌کرایسلر و رنو در میان شرکت‌هایی بودند که در ماه اکتبر با بیشترین زیان مالی مواجه شدند. در ماه اکتبر میزان فروش خودروسازان در اروپا با کاهش ۴/ ۷ درصدی روبه‌رو بود. از عوامل اصلی این افت فروش اجرایی شدن مقررات جدید و سخت‌گیرانه در رابطه با کاهش درصد آلایندگی خودرو‌های دیزلی و بنزینی است. اطلاعات منتشره از‌ سوی سازمان تجارت آزاد اروپا نشان می‌دهد، میزان ثبت‌سفارش برای خودرو در اروپا ۱/ ۱ میلیون دستگاه بوده است. این در حالی است که این سه خودروساز در ماه آگوست و به‌ دنبال در نظر گرفتن تخفیف برای فروش محصولات خود پیش از اجرایی شدن مقررات آلایندگی جزو پرفروش‌ترین خودروسازان در اروپا بوده‌اند. گروه خودروسازی فولکس‌واگن با توجه به کاهش ۵۳ درصدی فروش محصولات آئودی، ۶۲ درصد افت فروش پورشه و ۱۵ درصد کاهش در تقاضا برای محصولات با برند فولکس‌واگن، در مجموع با کاهش ۲۲ درصدی در ماه اکتبر مواجه شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۳
خودروسازها غیرت به خرج بدهند و به هیچ عنوان اجازه بازگشت رنو را ندهند. خودروسازها از منافع جیبشان بگذرند پای فرانسه از ایران بریده شود. رنو فقط بازار ایران را دوشیده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
کارشناسان در خودرو سازی پورسانت بگیر هستند و گرنه یک بار قبلا هم رنو و پژوه را تجربه کرده بودیم که دست ما را در حنا گذاشته اند و رفته اند، بازم با همین ها قرار داد بستیم.
6 ماه قبل از شروع تحریم ما را قال گذاشتند.
بازم چند باره فریبشان را خواهیم خورد( شاید به لج شریعتمداری کیهان که همه این ها را پیش بینی کرده بود).
سبوس برنج شمال
| Germany |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
این یارو میشه بشینه سرجاش نظر ارزی نده؟









واقعا بعضی ها چقد................
ناشناس
| Germany |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
من برام جالبه این اظهارنظر. شما چی میدونی در مورد رنو. من تو رنو ایران کار میکنم و معتقدم رنو یه ارتقا فوق العاده در استانداردهای خودروسازی تو ایران انجام داده. امیدوارم که حرفی که میزنیم تحقیق کرده باشیم
ناشناس
| Germany |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
کی گفته رنو تو تحزیم قبلی رفت؟ اتفاقا رنو هیچوقت از ایران نرفته. حتی تو تحریم جدید. نیروهای رنو تو ایران هستند. هرچند متاسفانه به خاطر شریاط اقتصادی تعدیل شدن ولی تعطیل نشدن
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۸
غیرت عجیبی به خرج دادند و دو ماشین را درهم و برهم کپی کردند و شدند رانا و تی با دقیقا" بارنو دهه 70 میلادی و ماشین های تویوتا قابل مقایسه سرانگشتی هست.؟روسیه با همه قدرتش که ما با اونها هم قابل مقایسه نیستیم خوردرویی قابل عرضه با هیچ کشور اروپایی را نداره .پس لطفا" زیادی جو گیر نشوید .علم و تکنولوژی را باید از انتقال به یکدیگر آموخت نه ،نه مرگ بر اون میشه و نا با آتش زدن پرچم اونها ،چین بی سر صدا و با مدیریت درست نه مدیریت مسجدی به امریکا رسید و امریکا را وادار کرد به اونها احترام بگذارد .البته حساب ژاپن جدا که از هر دوجلوتر است
برایم جالب است رنو و پژو اجازه ندارند به ایران صادرات داشته باشند حتی اگه ورشکست شوند، بیچاره ها
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
لطفا دروغ نباف رنو و پژو به خاطر از دست ندادن منافع در بازار آمریکا و بر طبق منافع خودشان تصمیم گرفتند و تصمیمشان هم غلط نبوده است شما فکر کرده اید اروپا و آمریکا مثل بعضی کشور هاست با یک حکم حکومتی شرکت ها را وادار به انجام فلان کار بکنند یا وادار کنند کاری نکنند؟؟؟
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
رنو و پژو ورشکست نیستند. یک سری به سایت و اعداد تولید انها بیاندازید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
بیچاره ماییم که از یک سوراخ چندین بار گزیده شده و با دست خودمان خودمان را و ملتمان را تحقیر میکنیم. شما نگاهی به کشوری نظیر عربستان کنید که با ابزار بازار و سرمایه خود سیاستهای کلان امریکا و اروپا را هم در حمایت از خود تغییر میدهد. انوقت ما بجای حذف دائمی شرکتهایی نظیر رنو از بازار که میتواند ریسک همراهی با تحریمهای امریکا را هم نظیر همراهی نکردن با امریکا بالا ببرد جهت شرکتها و کشورها و بانکها و.. بالا ببرد مجدد پس از رفع تحریم برایشان فرش قرمز می اندازیم.
عجب!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تاارزیک کمی پایین میاد این اقایان پیداشون میشه وبدستورارباباشان شوک وارد میکنند تاارز پایین نیاد خدایا ماراازدست این منفعت طلبها نجات بده.
جناب سیف اونوقت که مسوولیتی داشتن با طرح هاشون کاری نتونستن بکنن . یکی نیست به ایشون بگه شما لازم نیست در مورد ارز و اقتصاد و بازار اظهار نظر بکنی ....
سیف باید محاکمه عادلانه بشود و ب م خسارت مردم را بدهد طبق قانون ماده 153
کی میاید با رنو قرارداد ببندد...
باز سرو کله سیف پیدا شد ؟؟؟!!!!
اگه خودرو وارد شه، بمب اتم باهاش میسازن؟!!! خودرو چرا باید تحریم شه؟!!!
چقدر کارشناسان گفتند که تمام تخم مرغ ها را در سبد پژو و رنو نگذارید؟!!
اینها به دنبال ورشکست کردن خودرو سازی داخلی هستند!!
الان نسبت به ده سال قبل خودرو سازی ما عقب تر و وابسته تر است، در حالی که هواپیماهای بدون سرنشینی می سازیم که خودش می رود و بمباران می کند و فیلم می گیرد و خودکار به روی زمین برمی گردد.
به قول وزیر جنگ اسراییل مقام اول در پهباد سازی دنیا را داریم(که البته به خاطر فضا سازی دروغ می گویند) حد اقل جزء 5 کشور اول هستیم
آقای سیف شما کارگذار صدیقی هستی ، اما نه برای ملت
رمز موفقیت و ارتقای شغلیتان هم همین است ونه توامندی علمی
تا وقتی که خودروهای ژاپنی و کره ای با کیفیت بهتر و به روزتر و هزینه تولید کمتر وجود دارد کسی سراغ قراردار با کمپانی رو به شکست رنو نمیرود
هرکس الان بفروشه بعدابدجوری پشیمون میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
دلال
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
شنبه ۲۶ ابان
دلاردوباره رفت بالای ۱۳۰۰۰ تومان
این اقا نماینده دلالان ارز است تا ارزکمی فروکش کرد این اقا میخواهد شوک واردکنه تاارز قیمتش پایین نیاد بس اقا اینقدر دنبال منافع وبدبخت کردن مردم مظلوم نباشید.عجب دولت ضد تدبیر وامید داریم.
لطفا" نظرات آقای سیف را بیان نکنید سیاست های قبیله ای ایشان وضعیت ارز را اینگونه کرد ؟؟؟؟!! و ملت را به خاک سیاه نشاند . تزهای غربی و مملو از تناقضات!!!! اقتصاد گرهای لیبرال با برداشت از تفکرات سرمایه داری غرب به دنبال نابودی اقتصاد و معیشت مردم هستند و نظریه فنر متراکم شده را در رابطه با ارز به دولتمردان القاء میکنند در صورتیکه این فنر متراکم ساخته و پرداخته تفکرات لیبرالیست جهت حمایت از ارز ها در مقابل پول ملی است.و این نگرش به نابودی ارزش پول ملی می انجامد .پس آقای سیف لطفا" الکی و از روی احساسات و شنیده ها اظهار نظر نفرمائید و سکوت را پیشه کنید شاید به یاری حق این مصیبت از سر ملت با کمترین تبعات عبور کند.!!!!
لطفا" نظرات آقای سیف را بیان نکنید سیاست های قبیله ای ایشان وضعیت ارز را اینگونه کرد ؟؟؟؟!! و ملت را به خاک سیاه نشاند . تزهای غربی و مملو از تناقضات!!!! اقتصاد گرهای لیبرال با برداشت از تفکرات سرمایه داری غرب به دنبال نابودی اقتصاد و معیشت مردم هستند و نظریه فنر متراکم شده را در رابطه با ارز به دولتمردان القاء میکنند در صورتیکه این فنر متراکم ساخته و پرداخته تفکرات لیبرالیست جهت حمایت از ارز ها در مقابل پول ملی است.و این نگرش به نابودی ارزش پول ملی می انجامد .پس آقای سیف لطفا" الکی و از روی احساسات و شنیده ها اظهار نظر نفرمائید و سکوت را پیشه کنید شاید به یاری حق این مصیبت از سر ملت با کمترین تبعات عبور کند.!!!!
آقای سیف اگر بیل زن بود زمانی که خودش بود زمینشو بیل می زند که این افتضاح پیش نیاید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
بسوزه پدر توهم. این جناب س یف ... تا دقیقه آخر پنج سالشوندر مصدر امور موندن و اقدامات خویش در راستای منافع انجامدادن حالا دارن لغز می خونن. هر جای دیگه جهان بود طرف رو دادگاهی و حداقل بازخواست می کردن. ولی این جا ایرانه همه چیز زود فراموس
. می شه
شنبه ۲۶ ابان
روندنزولی بورس همچنان ادامه دارد
ساخص کل بورس امروزهم روندنزولی داشت ودقایقی پیش به کانال ۱۷۰ هزارواحدی سقوط کرد شایان ذکراست که شاخص کل بورس تاچندهفته پیش تامرز۲۰۰ هزارواحدرشدکرده بود وپس ازان بطورمستمروپیوسته درحال کاهش است
مگه نام سیف از ایجاد نوسانات ارزی حذف نشد؟
جدی دیدن و شنیدن نام ایشان آدم را دوباره دچار پریشانی میکنه
به چه حقی همچنان اظهار نظر ارزی میکنه?
هرانسان عاقلی جای سیف بود هرگز دراینمورد اظهار نظر نمیکرد خجات هم خوب چیزی است .
پردرآمدترین در ایران دلالان هستند.
یکی از افراد ناتوان بکار گرفته شده توسط حسن روحانی همین آقای سیف بود که زندگی بسیاری را با خاک یکسان کرد.حالا در مصاحبه با رسانه ها حرف از مدیریت و مخالفت با ارز 4200تومان می زند.عملکرد ایشان در بانک مرکزی بسیار فاجعه بارتر از دوران آقای بهمنی بود.در هیچ کشور ی بانک مرکزی اینهمه پول بدون پشتوانه خلق نمی کند و سکه فروش نمی شود.
آقای سیف بهتره ارزیابی خود را از گذشته ارز بیان فرمایند نه آینده
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی