بازدید 9255
اتاق ایران روایت می‌کند؛

کدام عامل مانع بلندتری بر سر راه کسب و کار ایرانیان است؛ تحریم‌های ترامپ یا فساد مسئولین؟

موریانه‌های فساد بر پایه‌های اقتصاد سالم نفوذ کرده اند و عدم مبارزه جدی با فساد در این چند ساله باعث شده است تا پایه‌های اقتصاد سالم، نحیف‌تر از گذشته شوند. بررسی گزارش‌های پایش محیط کسب و کار نشان می‌دهد، در یک سال گذشته، مانع فساد و سوءاستفاده افراد از مقام و موقعیت اداری در دستگاه‌های اجرایی از دیدگاه فعالان اقتصادی به مشکل جدی تری بر سر راه کسب وکار‌ها تبدیل شده است.
کد خبر: ۸۵۲۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۱ 16 November 2018
فسادموریانه‌های فساد بر پایه‌های اقتصاد سالم نفوذ کرده اند و عدم مبارزه جدی با فساد در این چند ساله باعث شده است تا پایه‌های اقتصاد سالم، نحیف‌تر از گذشته شوند. بررسی گزارش‌های پایش محیط کسب و کار نشان می‌دهد، در یک سال گذشته، مانع فساد و سوءاستفاده افراد از مقام و موقعیت اداری در دستگاه‌های اجرایی از دیدگاه فعالان اقتصادی به مشکل جدی تری بر سر راه کسب وکار‌ها تبدیل شده است.
 
به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ شاید محیط کسب و کار کشورمان از جانب تحریم‌های آمریکا، ضربه‌هایی را خورده باشد و برخی موانع ایجاد شده بر سر راه کسب و کار‌ها در نتیجه تحریم‌های آمریکا به وجود آمده باشد؛ اما بیشتر این موانع نیز ارتباطی به تحریم‌های آمریکا نداشته و ندارد و ریشه این موانع و مشکلات به عوامل داخلی بازمی‌گردند و از این موانع می‌توان با عنوان خودتحریمی‌ها یاد کرد.

اگر به گزارش‌های پایش محیط کسب و کار ـ که توسط اتاق بازرگانی ایران به صورت فصلی تهیه و منتشر می‌شود ـ نگاه کنیم، خواهیم دید در فهرست ۲۸ مؤلفه تأثیرگذار بر محیط کسب و کار، از این دست خود تحریمی‌ها کم نیستند. به عنوان نمونه یکی از این خودتحریمی ها، فساد و سوءاستفاده افراد از مقام و موقعیت اداری در دستگاه‌های اجرایی می‌باشد.

در اهمیت موضوع فساد و تاثیرگذاری آن بر کسب و کار‌ها همین بس که جمال رازقی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس طی مصاحبه‌ای در نوزدهم مرداد ۱۳۹۷ اعلام کرد، فساد از موانع اساسی فضای کسب و کار و جذب سرمایه گذاری در کشور است، به گونه ای که بیش از سایر بخش ها، اقتصاد کشور را تحت تأثیر قرار داده است.

بررسی گزارش‌های پایش محیط کسب و کار در یک سال و نیم گذشته نشان می‌دهد، از دیدگاه فعالان اقتصادی مانعی به نام فساد و سوءاستفاده افراد از مقام و موقعیت اداری در دستگاه‌های اجرایی، رفته رفته به مانع جدی تری بر سر راه کسب و کار‌ها تبدیل شده است.

نمودار زیر که از گزارش‌های پایش محیط کسب و کار استخراج شده است، به خوبی این موضوع را نشان می‌دهد. هر چه عدد مؤلفه به ده نزدیکتر باشد، نشان دهنده آن است که مؤلفه و مانع مورد نظر به مشکل جدی تری بر سر راه کسب وکار‌ها تبدیل شده و هر چه این عدد به صفر نزدیکتر باشد، نشان دهنده آن است که مانع و مؤلفه مورد نظر از دیدگاه فعالان اقتصادی تأثیر چندانی بر کسب و کار‌ها نداشته است. همان گونه که دیده می‌شود، در حالی که فعالان اقتصادی به مؤلفه و مانعی به نام فساد و سوءاستفاده افراد از مقام و موقعیت اداری در دستگاه‌های اجرایی در بهار ۱۳۹۶ نمره ۶.۱۶ داده اند، این نمره در تابستان ۱۳۹۷ با رشدی ۱۸ درصدی به عدد ده (بدترین ارزیابی ممکن) نزدیکتر شده و به ۷.۲۸ رسیده است.

فساد
 

گزارش‌های پایش محیط کسب و کار نشان می‌دهند، در حالی که از نظر فعالان اقتصادی مؤلفه فساد و سوءاستفاده افراد از مقام و موقعیت اداری در دستگاه‌های اجرایی در بهار ۱۳۹۶ در بین ۲۸ مؤلفه موجود به عنوان دهمین عامل تأثیرگذار بر محیط کسب و کار مطرح بوده است، این عامل در تابستان ۱۳۹۷ به پنجمین عامل تأثیرگذار بر محیط کسب و کار‌ها تبدیل شده است. این موضوع به نوعی نشان دهنده آن است که فساد و سوءاستفاده افراد از مقام و موقعیت اداری در دستگاه‌های اجرایی از دیدگاه فعالان اقتصادی در یک سال و نیم گذشته بیشتر شده است.

البته از دیدگاه فعالان اقتصادی میزان تأثیرگذاری این مؤلفه بر محیط‌های کسب و کار در استان‌های مختلف متفاوت بوده است. نمودار زیر نشان می‌دهد مؤلفه فساد و سوءاستفاده افراد از مقام و موقعیت اداری در دستگاه‌های اجرایی در تابستان ۹۷ در استان چهار محال و بختیاری در مقایسه با سایر استان‌ها مشکل و مانع جدی تری بر سر راه کسب و کار‌ها بوده است. همچنین این مؤلفه از دیدگاه فعالان اقتصادی استان سمنان در مقایسه با سایر استان‌ها کمتر بر محیط کسب و کار این استان تأثیرگذار بوده است.

فساد
 
در پایان باید یک بار دیگر به این موضوع اشاره کرد که برخی موانع و مشکلات موجود بر سر راه کسب و کار‌ها، اصلاً ارتباطی به آمریکا و تحریم‌های آن ندارد، بلکه این عوامل و موانع ریشه در داخل کشور دارند و مسئولین باید تلاش کنند تا این موانع را از سر راه کسب و کار‌ها بردارند؛ برای نمونه نمونه همان گونه که دیده شد، مؤلفه فساد و سوءاستفاده افراد از مقام و موقعیت اداری در دستگاه‌های اجرایی رفته رفته در یک سال و نیم اخیر به مانع جدی تری بر سر راه کسب و کار‌ها تبدیل شده است که این نشان می‌دهد باید مبارزه با فساد به شکل جدی تری از گذشته باید دنبال و به تعبیر رهبر انقلاب با این اژد‌های هفت سر مبارزه جدی تری شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۰
چند سال است که تحریمهتی داخلی و بخشنامه های پی در پی بدون مشورت و کارشناسی کسب و کار مختل کرده متاسفانه عده ای خود را عقل کن میدانند و ژن خوب !
فساد زنجیره ای شده و مانع نیست بلکه امید و انگیزه تلاش را می گیرد اما کسانی که دست پاک خود را نامید اشتباهش بیشتر دولتی که تدبیر وامید نام گرفت هر روز بی تدبیری و چرخش مقامات و نا امید کننده تر از روز قبل عمل کرد
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| Germany |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
مگه ما تو کشور فساد داریم؟






تابناک ناقلا چیزهایی میدونیا




پس چرا افشا نمیکنی؟
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
پیر و جوان و ریز و درشت می دانند همه مشکلات کشور ناشی از فسادهای مسئولان است دشمن مجازی خارجی درست می کنند و دم از مبارزه با دشمن مجازی می زنند و حتی با دشمن سازی های واقعی می خواهند افکار عمومی مردم ایران را از فساد درونی منحرف کنند. .
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
سوءمدیریت،فساد،تنبلی
تحریم ها هم به همین سه دلیل موثر است وگرنه اینقدر وابسته نبودیم و مصرف گرا که تحریم اذیت کنه.
nashenas
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
مطمعنا 99 درصد مشکلات کشور به مسایل داخلی مربوط می شود. اگر تحریمها هم اینقدر تاثیر دارند باز به سوء مدیریت و فساد داخلی بر می گردد. چونکه ما با شعار استقلال آزادی انقلاب کردیم. پس کجاست ان استقلال و آزادی.
با سلام بدون شک فساد
به عنوان یک وارد کننده تجهیزات پزشکی صراحتا میگویم که پس از مدتها از تقاضای ارز برای تکمیل تجهیزاتمان هنوز ارزی تخصیص نداده و مرتب مدارک عجیب و غریب درخواست میکنند در صورتیکه این وسایل بالای 30 سال سابقه ورود و پرونده دارد.دقیقا این اتفاق در سال 91 هم برای شرکت ها افتاده بود.
یقینا بخش اعظمش فساد است.
برای عامه مردم این سوال اساسی مطرح است که چطور ارزش پول ایران از کشورهای جنگ زده و بحران زده مانند افغانستان وعراق و یا سوریه کمتر شده.چه اتفاقی افتاد که دلار بی ارزش امریکا اینقدر ارزشمند شد..چه پشتوانه علمی و منطقی می گوید برای صادرات چند کیلو پسته و زعفران و ...پول ملی را اینقدر بی ارزش کن که 80 میلیون شبانه روز بدوند و در آخر هر ماه ارزش حقوق آنها نصف اول ماه شده باشد.بر چه مبنای علمی و آماری وضع اقتصادی ما باید طوری شود که سیب زمینی و گوجه فرنگی و سبزی خوردن قاچاق محسوب شود.آیا به غیر از فساد گسترده و سو استفاده دلیل دیگری دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
برای اینکه عمده سرمایه های مردم ایران دقیقا در همان کشورها خرج جنگ می شود و بقیه اش هم به جیب بستگان و فرزندان و نوه نتیجه مسئولان می رود که در آمریکا و اروپا و کانادا و استرالیا خوش گذرانی کنند و به ریش مردم ایران بخندند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
پولی که در دیگر کشورها خرج می کنیم به اندازه پول تو جیی است
شاید این دو تا هم عامل باشد ولی با تجربه شخصی که از زندگی در این مملکت دارم هر اداره ای که گذرم افتاد کارمند ان،اگر از دستش بر میامد که سنگی جلوی راهِ منِ مراجعه کننده بیندازد مسلما دریغ نمیکرد.کلا از ماست که بر ماست و مسئولین هم جزئی از ما ملت هستند
سلام چه کسی تو ایران از تولید ملی حمایت میکنه.......؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
منی که چندین ساله دارم پراید میخرم . امری داشتید؟
هعی .... گفتی... فساد کاملا به یک ارزش تبدیل شده و اگر کسی موقعیت داشته باشه و سالم باشه خیلی دوام نمیاره.
ولی امثال اقایانی مثل ظریف اصلا اعتقادی به حل این چیزها در کشور ندارند و حتی قانون پول شویی که چند سال است دارد خاک می خورد در کشور را اجرا نمی کنند و ان را فدای خارجی ها می کنند!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
بابا تو دیگه کی هستی؟؟!!اون بنده خدا که علنا داره میگه که این مشکل تو کشور هست و حالا تو میخواهی بندازی تقصیر خودش؟تو دیگه کی هستی؟؟!!!
به نظر من فساد
فساد مسئولین .
تفکر مشکل اصلی است... خط فکری این مدیران مشکل به مراتب بالاتر از فساد است... به عنوان مثال این مخالف سرمایه گذاری خارجی هستند! میگویند آمده اند که دزدی کنند و فساد و استعمار و غیره... اگر شما تفکر خودتان را درست کنید و قانون را جاری کنید، چون قانون دارید دیگر اهمیت ندارد حتی یک صهیونیست بیاید سرمایه گذاری کند!! چون قانون دارید و اگر خطایی کند، شما دست برتر دارید. یرمایه خارجی یعنی اشتغال... یعنی کار... یعنی ثروت...
مسئولین در قبال کارهایی که می کنند پاسخگو نیستند. دشمنان برنامه ریزی می کنند و مسئولین فشار بر مردم را (با کاهش ارزش پول ملی، گران کردن اجناس و وعده و وعید های بیهوده) بیشتر می کنند. فقط هزینه زندگی را افزایش داده اند و از بلایی که بر سر ثروت مملکت،نفت، که متعلق به همه است می آید خبری نیست.
چه سوال بی موردی
چرا باید فساد باشد
چرا باید تحریم باشیم .
هر دو فساد بر انگیز است
هر وقت دیدید توی یک مجموعه یک مشکل فراگیر شد مطمئن باشید مدیر و رئیس اون مجموعه خودش ب اون مشکل گرفتاره
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
احسنت. این از فرمایش معصومین هست. ولی متولیان مملکت میخواهند موضوع را منحرف کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
دقیقاً
اول فساد مسوولين دوم تحريمها وگذينه سوم كه بايد ميزاشتين عدم تعامل بادنيا چون هيچ كشوري باماهمراه نيست
روزی یک نفر را داشتند سنگ سار می کردند ،هرچقدر سنگ به ایشان می زدند فریادی نمی زد! ولی یک لحظه فردی از راه رسید بجای سنگ یک شاخه گل به طرف ایشان پرتاب کرد در این لحظه باکمال تعجب شروع به فریاد زدن که ای وای کمرم شکست ،مسئول اجرای برنامه تعجب کرد و پرسید این همه سنگ به می زنند ناراحت نبودی و ایشان یک شاخه گل بطرف شما پرتاب کرد ناراحت شدی مرد جواب داد آخر این مردم ما را نمی شناسند ولی ایشان بنده را خوب می شناسد .
نتیجه اخلاقی اینکه تمام دنیا مارا تحریم کنند موفق نخواهند شد اما چیزی که ما را نابود می کند دین و ایمان و اعتقادات جوانان را از بین می برد عملکرد ناثواب برخی مسئولان و مدیران است.
فساد مسولین
من کار راه انداختم و ۲۰ نفرم اشتغال ایجاد کردم اما متاسفانه تا در ادارات باج ندیم کارمونو راه نمیندازن و دولت خیلی بد با ما رفتار می‌کنه . ما هیچ نوع حمایتی از دولت نمی‌خوایم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۵
ای کاش خبرنگار محترم سایت وزین تابناک گزارشی از دیوان عدالت اداری در رابطه با شکایت ایثارگران و جانبازان از دولت روحانی تهیه می کرد تا معلوم می شد که این دولت به کارمندان جانباز و ایثارگر خودش هم رحم نمی کند چه برسد به تولید کنند بخش خصوصی
این تن بمیره خودتون جواب این سوال رو نمیدونین تحریم کیلو چنده
فساد گستردهٔ مسولین است که باعث دشمنی ترامپ ،و دیگر حکومتها بر علیه ملت ایران شده است ؟ اکنون خیلی کم در مجموعهٔ جمعیت ۸۱ میلیونی ایران یافت نمیشود که سالم باشد ،آنکه سالم است کاری از او ساخته نیست ؟ این وضعیت در یکی ،دو ،دهه اخیر بوجود آمده ،و اکنون گسترده شده است ؟ ،،
مسولین ایران فقط در راستای نابودی مردم کشور خودمون عمل میکنند.به قول صاحب کارخانجات .. هر چیزی رو خواستید نابود بکنید بدید دست مسولین ایرانی!
مسولین نقش مهمی در ایجاد بیکاری ایجاد سنجش بیهوده سوالا بی ربط زیر سوال بردن مدارک دانشگاهی خود برتر بینی برتر دونستن مدارک دانشگاهی خودشون ایجاد سطح بندی دانشگاهها به سخره گرفتن شاگردان ممتاز دیگر دانشگاها انباشتن فارغ التحصیلان به روی هم بازی با احساسات مردم عدم کار افرین بودن مفت پول گرفتن پارتی بازی باند بازی دور حرم خود اوردن به کار اوردن بچه های ثروتمندان به کار سهمیه بندی ایجاد مشکلات پنهانی رد کردن افراد جویای کار نیازمند گرفتن پول یتیم و فقرا برا یک شغل جهت امتحان قبولی مصاحبه های بی ربط عدم بکار گداشتن نیازمندان خوردن بودچه به عنوان مثال از تمام مسولین و نیروها امتحان شنا بگیرید از نصف بیشتر رد میشن شنا مهمترین نشانه مومن هست هرکس در رسته خودش مدیر باشه برا اداره مدیریت فنی برق ارشد دکتری برق برا حسابداری ان ارشد ذکتری حسابداری تمامی مسولین کشور دوباره ممیزی شود و هرسه ماه وظایف خود به ممیزان پاسخگو باشد درصورت رد شدن در پرونده انها درج و تمامی کارکنان هم ممیزی شود سیستم هوشمند و تمامی خرج هزینه ها در سیستم ثبت به صورت میدانی به ممیزان پاسخگو و ایجاد مدیریت با کیفیت جهانی ممیزی دقیق پیشزفت کنترل وتضمین ایجاد سامانه سامانه اشتغال استعلام مدرک از دیپلم پایه تا اخرین حراست از کیان اسلام پدافند غیر عامل حراست از اطلاعات فنی جلو گیری از ارسال شدن به ژورنالهای خارجی خیلی موارد دیگر....
فساد وقتی برچیده می شود که هیچ سازمانی .... فراقانونی وجو نداشته باشد. فساد وقتی برچیده می شود که شما نامه ای یا تلقنی به عنوان سفارش از هیچ شخصی نداشته باشی. در غیر این صورت خواهشا با اعصاب مردم بازی نکنید و بگذارید کارها همینطوری با فساد جلو برود.
هیچ اراده ای برای مبارزه با فساد نیست، فقط شعار داده شده،
تحریم ترامپ همش چرتو پرته. فقط تحریم فرصتی تازه برای مفسدین ایجاد میکنه تا مردم رو بچاپند.
شکی نیست فساد
وامضا های صوری الکی بیجا مهمترین فساد مسولین هست
صد البته که فساد مسئولین........
تابی جان میخای بنویسیم فساد ! که فردا پس فردا هوار بدهند که حرف دشمن شاد کن زدید و از قوه محترم قضائیه بخواهند تا بموضوع ورود کنند / نه عزیزم ترامپ مشکل بزرگ است ما در کشورمان بکوری چشم دشمنان هیچگونه فسادی نداشتیم ونداریم
ترامپ یک سرمایه دار ونماینده این طبقه هست .ولی مسئولان خودمان خیلی از ترامپ بدترند.کسیکه به مردم خودش رحم نمیکنه از ترامپ خیلی بدتره.
چو دانی وپرسی سوالت خطاست اگر جرات انتشار داری در یک کلام اگر هم جرات انتشار جواب درست رو نداری چنین مطالبی رو طرح نکن به اعتبار سوپاپیتت صدمه میزنه
بی کفایتی دولت از ترامپ فساد و طبیعی هم بدتر ست چون یک دولت لایق میتواند ترامپ را مهار فساد را ریشه کن و خیلی کارهایی بزرگ انجام دهد
مقاله بسیار عالی بود. به نظر اینجانب یکی از راهکارهای مبارزه به فساد در کسب و کار و به عنوان پایلوت، بررسی روند و چگونگی جذب و release نیروی انسانی در شرکتهای زیر مجموعه سازمان ها و ادارات خصولتی مانند صندوق بازنشستگی نفت می باشد.
اگر به همین منوال اظهارنظرها زیاد بشود، نزدیک است روزی که همه رسانه‌های خبری قسمت "نظر شما" رو حذف خواهند فرمود. همین حالاهم، کم و بیش این اتفاق علنی شده است.
قطعا تحریم در درجه اوله چون حتی کشورهای پیشرفته هم که فسادی ندارن و مدیریت خوبه دارن در صورت تحریم فلج میشن. حالا تحریم مسئولش ترامپه ؟ نه . سیاست غلط ایران
نمونه بارز و آشکار فساد دو خودروساز کشور هستند.تا دو ریال رفت رو قیمت ارز ببین چی نکردند و هر کار خواستند به سر مردم آوردند.از قطع تحویل فوری خودرو وخدمات تا دپو کردن هزاران خودرو به دلیل کمبود آنتن رادیو تا تحویل تیبا به جای رنو.به نظر من اگر زمین ها و انبارهای این دو خودروساز را شخم بزنند وشلغم گاوی بکارند بیشتر به مردم خدمت کردند تا ساخت تابوت های چارچرخ هر روز خراب پدر در بیار.ما پسته خوبی داریم و زعفران کار و فرش باف خوبی هستیم ولی هرگز خودروساز نبوده ونیستیم ونخواهیم شد.
ایران سوئس نبوده نیست و نخواهد شد . یک کالا داریم برای صادرات که اگه درامدش قطع بشه میشیم یمن . در فساد مسئولین با بقیه موافقم ولی واقعیت اینه که تحریم کشور رو داغون میکنه.
قبل از فساد مسئولین این موارد نیز می باشد:
- رانت مسولین برای خود و بستگان
- بی کفایتی مسئولین
- چرخه مسئولیت ها بین یک عدد خاص
- عدم نظر خواهی از مردم در مورد مسائل مهم
- جناح بازی و عدم وجود یک صدایی در مورد مسائل کشور
هیچکدوم
ساختار غلطی بنا نهاده شد که تمام شرکت های خصوصی دولتی شدن
فساد ...فساد...فساد...فساد...
تفاوت مردم ما و مسوولین ما فقط اینه که مردم نتونستند مسوول بشن ، وگرنه همه از سروته یه کرباسیم ، هرکی دستش میرسه به اندازه ای که دستش میرسه فاسده .
فضای کسب و کار مشکل دارد، راه اندازی یک کسب و کار آسان نیست. این به تحریم ربط مستقیم ندارد، بلکه ناشی از سوء مدیریت است.
تحریم ها هم ناشی از فساد مسولان است.
چرا تو کل دنیا فقط ما و یکی دو کشور دیگه همش تحریم می شوند
فاضل خداداد ، مه آفرید خسروی ، شهرام جزایری ، محمود خاوری ، بابک زنجانی ، وحید مظلومین و امثال اینها بدون پشتیبانی افراد فاسد در بدنه ی دولت امکان ظهور نداشته و ندارند تا وقتی که با مفسدین اصلی و واقعی برخورد نشود فساد در کشور و جامعه از بین نخواهد رفت .
ده تادوازده سال قبل من درتولیدی کفش کارمیکردم ان زمان انقدرکفشهای چینی واردکشورکردن وحداقل یک میلیون کفاش رابیکارکردن فقط برای اینکه چندتااقازاده به ثروت برسن صنعت کفش رانابودکردن
مسلما فساد داخلی و نادانی
اگه چند تا مسئول خدوم فاسد رو بگیرن و مثل سلطان سکه به سزای اعمال فسادش برسانند دیگر هیچ مسئولی فکر فساد به سرش نمیزند و فقط به فکر خدمت خاهد بود...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
مگر مسئول سالم هم داریم؟ اگر بخواهند بگیرند که باید کل مملکت را تعطیل کنند.
تشکیل نهاد مستقل انتصابات لا اقل در استانها و تایید نهایی مسئولیت ها در دوائر دولتی زیر نظر نهادی مستقل در حوزه مقام معظم رهبری و انجام مصاحبه های تخصصی و علمی و با احراز صلاحیت اخلاقی و اجتماعی زمینه ساز ه یک تحول در کشور خواهد بود .. فقط راه برون رفت از فساد اینست ..
که بامن هر چه کرد ان اشنا کرد ؟/بون ذره ای شک مسئولین ونظام ؟/!!
ان کس که نداند و نداند که نداند در ابدالجحر بماند....
هر جا آزادی بیان و پس از بیان وجود نداشته باشه و روزنامه ها و رسانه ها آزاد نباشند شک نکنید که فساد ساختاری و سیتماتیک هم وجود خواهد داشت.
تمام مشکلات ایران فقط و فقط داخلی است و بس . شاید یک درصد خارجی باشد و همان یک درصد هم از مشکلات داخلی متاثر است . واقعیت و حقیقت را باید پذیرفت 99 درصد مشکلات فقط و فقط داخلی است .
برادر عزیزم کشور ایران رابا یمن هر گز مقایسه نکنید . ایران کشور پهناور و دارای امکانات بلقوه و بلفعل است و به ابهای ازاد دسترسی دارد و از لحاظ سوق الجیشی دارای اهمیت فراوانی است و همه گونه منابع زمینی و زیرزمینی دارد . این مدیریت ناصحیح و منافع شخصی و حزبی است که مملکت را به این روز انداخته که روز به روز به امار فقرا افزوده می شود . سوء استفاده کنندگان بخاطر رد گم کردن/ این مشکلات بوجود امده را به گردن تحریمها وامریکا می اندازند تا اذهان را منحرف نمایند . . از ماست که برماست . لطفا تقصیرها را به گردن دیگران نیندازیم. ترامپ کی باشه بخواهد ما را تهدید کنه اگر درست و منطقی و بر اساس منافع ملی حرکت کنیم امریکا و اسراییل و عربستان خائن هر گز نمی توانند به ملت و کشور اسیب برسانند.
هردو مکمل هم هستند...
البته بنده از شاخصهای این سنجش اطلاعی ندارم اما قطعا افرادی که این گزینش را انجام داده اند دانش کافی داشته اند بر این مبنا عرض کنم در کشوری اسلامی که مدیران آن رزومه های مثال زدنی دارند و همه خود را خادم معرفی میکنند بسیار تاسف میخورم به حال ملتی که به اینها اعتماد دارند . البته دشمنان کشور و شیطان تا لحظه مرگ با ما همراه هستند همانطور که قرآن و عترت نیز با ما همراه هستند . فقط این انتخاب ریشه در فرهنگ و آموزش دینی دارد که شیطان را انتخاب کنیم یا به قرآن پناه ببریم .
پناه میبرم به خدا
سلام مدت بیست ساله که خیلی تلاش کردم که بتونم خدمتی به مملکتم بکنم و همیشه هم تلاش کردم که از راه راست و عدالت خارج نشوم، تجربیات زیادی در تمام زمینه های تجاری با ایران دارم وتلاشم اینبوده که علم،تولید و اشتغال زایی را با بضاعت کم خودم بسط یدهم و بعضی مواقع فکر میکنم تا پای جان و مال و آبرو مایع گذاشته ام که اثرات کارهایم قابل رویت بوده و هستند، سلامت و سرمایه خودم رو در این راه گذاشته و هنوز هم خسته نشده و اعتقاد به خدمت دارم تا این حد که اطرافیان بمن زخم زبون زده و بمن میگویند چرا فکر میکنی که در این کره زمین فقط ایران وچود دارد !
مثلا دیروز در جلسه ایی بودم که راجب سرمایگزاری در آلمان صحبت شد که تعدادی از ایرانیان وابسته پول زیادی را به آلمان آورده و دنبال خرید بانک هستند ! یکی از افراد حاضر در جمع از من سئوال کرد که نظر تو چیه ؟ من گفتم که اصلا وارد جنین محدوده ایی نمیشوم چون من دنبال این بوده و هستم که سرمایگزار ببرم آیران نه اینکه سرمایه ای اون مردم را اینجا بیاورم!
من در حال حاضر دوسال است که قانونی دنیال گرفتن مچوز واردات از یکی از قسمتهای وزارت بهداشت هستم باورکنید که از بهترین تولیدات آروپایی هستند با شرط سرمایگزاری و تولید در ایران ، ولیکن آنقدر من و تیمم را سرکار گذاشتن که متضرروخسته شده انگیزه مان رو از دست داده ایم، باورتان نمیشود که چه مافیایی در آنجا لانه زده اند ، میری پیش مسئولین و کارشناسان آن اداره ، بی دلیل وبا عناوین غیر حرفه ایی ردت میکنن و بعد میایی بیرون دم در بهت شماره میدن و وقتی که تماس میگیری اعلام میکنن که با پولهای کلان برای کالاهایت مجوز میگیرن!
از اون بالا تا پایین رقیبت هستن (البته آدمهای خوب هم هستند ولی اختیاری ندارند)و آنقدر میبرن و میارنت تا خسته شده و پیگیری نکنی !خلاصه با پنجاه و اندی سن و سالها تجربه بین المللی انگشت بدهان شده ام و مهم اینکه برای افرادی مثل ما که حاضر به پرداخت رشوه و پارتی بازی نیستند مرکز یا تشکیلاتی نیست که بتوانی شکایت بکنی تا جواب قانع کننده ایی بگیری ! جون از خودشون باید به خودشون شکایت کنی و تازگیها هم اصلا نمیزارن بری توی اداره و ورود به اونجا بسیار سخت شده حتی از دیدن انگلا مرکل هم سخت تره! یک لغتی رو یاد گرفتن (تیکت بزن). ما بارها از مسئولین خواهش کردیم که اگر مجوز نمی دهند بما کتبی جواب رد بدهند تا تکلیفمان روشن شده و حداقل پیگیری نکرده و خیالمان راحت شود ولی اینکار را هم نمیکنند ! حال سئوال من اینست که مسبب این بی عدالتی و فساد غربیها و امریکای جهانحوار یا تحریمها هستند!

ما نه رانتخواریم نه رشوه بگیر و نه رشوه بده ، آیا نمی توانیم سهمی در کسب و کارو تولید و خدمت و در آمد داشته باشیم؟
خدای چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار
فساد مسیولین
چون وضع به اینجا نمیرسید
اگه فساد مسئولين نبود مملت گل وبلبل بود.تحريم معنا ندارد.
خب............خب...........خب...........
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی