بازدید 5223

۱۴ ماه زمان لازم بود تا رئیس جمهور با استعفای مسعود نیلی موافقت کند

خبر استعفای مسعود نیلی دستیار ویژه اقتصادی رئیس جمهور برای اولین بار در 12 تیر ماه سال جاری منتشر شد. موضوعی که با توئیت رئیس سابق اتاق بازرگانی کلید خورد. چهار ماه بعد از انتشار خبر استعفای مسعود نیلی، امروز طی خبری اعلام شد که رئیس جمهور روحانی با استعفای دستیار ویژه اقتصادی خود موافقت کرده است.
کد خبر: ۸۵۱۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰ 15 November 2018

۱۴ ماه زمان لازم بود تا رئیس جمهور با استعفای مسعود نیلی موافقت کندخبر استعفای مسعود نیلی دستیار ویژه اقتصادی رئیس جمهور برای اولین بار در 12 تیر ماه سال جاری منتشر شد. موضوعی که با توئیت رئیس سابق اتاق بازرگانی کلید خورد. چهار ماه بعد از انتشار خبر استعفای مسعود نیلی، امروز طی خبری اعلام شد که رئیس جمهور روحانی با استعفای دستیار ویژه اقتصادی خود موافقت کرده است.

به گزارش تابناک اقتصادی، در 25 مرداد 1396 بود که رئیس جمهور روحانی طی حکمی مسعود نیلی را به عنوان دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقتصادی و دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی منصوب کرد. حدود یک سال بعد از این انتصاب بود که خبر استعفای مسعود نیلی برای اولین بار سوژه رسانه ها شد.

در مورخه 12 تیر ماه 1397 بود که خبر استعفای مسعود نیلی دستیار ویژه اقتصادی رئیس جمهور برای اولین بار منتشر شد. سرمنشاء این خبر به توئیت محسن جلال پور رئیس سابق اتاق بازرگانی باز می گشت. وی در توئیت خود نوشته بود: "امروز به واسطه یکی از دوستان دولت باخبر شدم دکتر مسعود نیلی بیش از 10 ماه است که استعفا کرده و از ابتدای امسال در هیچ نشست دولتی شرکت نکرده است. در چند هفته گذشته بارها می خواستم نظرشان را درباره سیاست گذاری های ارزی بدانم. امروز بدون آنکه با ایشان تماس بگیرم پاسخم را یافتم".

۱۴ ماه زمان لازم بود تا رئیس جمهور با استعفای مسعود نیلی موافقت کند

هر چند بعد از این توئیت، دولت خبر استعفای مسعود نیلی را تکذیب یا تایید نکرد، اما برخی خبرگزاری ها اعلام کردند که وی استعفای خود را مدت ها است تقدیم رئیس ‌جمهور کرده، اما هنوز مورد پذیرش واقع نشده است. این خبرگزاری ها دلیل استعفای مسعود نیلی را اختلاف بر سر سیاستگذاری‌ های اقتصادی و به خصوص بازار ارز اعلام کردند و عنوان نمودند که بررسی‌ ها نشان می ‌دهد که مدت ها است حضور وی در جلسات دولت کمرنگ شده و وی بیشتر وقت خود را در موسسه نیاوران، به کار تحقیقاتی و پژوهشی روتین خود می‌ گذراند.

در مورخه 22 آبان 1397 دوباره خبر استعفای مسعود نیلی سوژه رسانه ها شد اما این بار این خبر قطعی و موثق بود. محمدرضا تابش عضو شورای پول و اعتبار در بخشی از گفتگوی خود با خبرگزاری ایسنا اعلام کرد که "با توجه به استعفای آقای دکتر نیلی از سمت دستیار ویژه اقتصادی رئیس‌ جمهور، ایشان امروز از ادامه حضور در جلسات شورای پول و اعتبار انصراف داد و اعضای شورا نیز ضمن قدردانی از زحمات ایشان، وجود آقای دکتر نیلی برای این شورا را مغتنم عنوان کردند". همچنین در مورخه 23 آبان 1397 سایت موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی طی خبری اعلام کرد که رئیس جمهور با استعفای دستیار ویژه خود در امور اقتصادی موافقت کرده است. در متن این خبر آمده بود رئیس جمهور ضمن تشکر از همکاری های ارزشمند جناب آقای دکتر مسعود نیلی با دولت های یازدهم و دوازدهم با استعفای ایشان از سمت دستیاری ویژه رئیس جمهور در امور اقتصادی و دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی موافقت کرد.

با این استعفای مسعود نیلی کار وی در دولت دوازدهم عملاً به پایان رسید اما چند پرسش در ذهن ها بی جواب باقی ماند. اینکه آیا مسعود نیلی 14 ماه پیش از این استعفا داده بود یا اینکه در همین چند روزه این اتفاق به صورت جدی افتاد؟ چرا اگر وی 14 ماه پیش استعفا داده بود و از ابتدای سال جاری رفت و آمدش به جلسات دولت کمرنگ شده بود، رئیس جمهور زودتر از این ها با استعفای وی موافقت نکرد؟ و اینکه آیا واقعا مسعود نیلی به عنوان دستیار ویژه اقتصادی رئیس جمهور در سیاست های اشتباه اقتصادی دولت و بر هم ریختگی بازار ارز نقشی نداشته است؟

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی