بازدید 4920

کانادا هم سند قتل خاشقچی را شنید

کد خبر: ۸۵۱۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۳ 12 November 2018

نخست وزیر کانادا روز دوشنبه اعلام کرد که سرویس های اطلاعاتی این کشور فایل صوتی مورد ادعای ترکیه در باره قتل جمال خاشقچی، روزنامه نگار منتقد عربستانی را دریافت کرده اند.

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس 24، 'جاستین ترودو' گفت: سرویس های اطلاعاتی کانادا همکاری بسیاری نزدیکی با دستگاه اطلاعاتی ترکیه در مورد این پرونده دارند. کانادا پیش تر اطلاعات کاملی از سوی طرف های ترک دریافت کرده و خود من نیز یک هفته پیش در این مورد با آقای رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه تلفنی گفت وگو کرده ام.'
ترودو خاطر نشان کرد: کانادا همراه با متحدان خود مصمم به پیگیری نتیجه تحقیقات جاری در باره قتل خاشقچی است و همچنین با آنها نحوه تعامل با عربستان سعودی در مراحل بعدی را بررسی می کند.
نخست وزیر کانادا همچنین تصریح کرد که در پاریس گفت وگوی کوتاهی با آقای اردوغان داشته و از او به خاطر تلاش هایی که برای روشن شدن پرونده خاشقچی به خرج داده تشکر کرده است.
نخست وزیر کانادا در حالی وجود این فایل صوتی را تایید کرده است که ساعاتی پیش وزیر امور خارجه فرانسه در گفت وگویی با کانال دو تلویزیون این کشور با رد ادعای رئیس جمهوری ترکیه از در اختیار گرفتن مکالمات صوتی مرتبط با این قتل توسط کشورش ابراز بی اطلاعی کرده بود.
وزیر امورخارجه فرانسه که نگران صادرات تسلیحات کشورش به عربستان است، طی اظهاراتی خلاف گفته های رئیس جمهوری ترکیه، اعلام کرد پاریس فایل های مربوط به قتل خاشقچی را در اختیار ندارد.
اردوغان روز شنبه اعلام کرد که فرانسه، آلمان و انگلیس فایل های مربوط به قتل خاشقچی را دریافت کرده اند.
وی گفت: ترکیه اسناد و مدارک لازم در باره این پرونده را به مقامات سعودی، آمریکایی، آلمانی، فرانسوی و انگلیسی تحویل داده و مقامات ریاض دیگر لازم نیست که درباره این جنایت طفره رفته و از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند. با این حال رویترز به نقل از گفت و گوی لودریان با شبکه تلویزیونی2فرانسه نوشت که طبق اطلاع او، چنین چیزی صحت ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار