بازدید 4493
۲
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

تقویت ۰.۸۵ درصدی نماگر بورس پس از عقب نشینی ۴۴۳۱ واحدی

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه ۲۱ آبان ماه ۹۷، با افزایش ۱۵۴۳ واحدی معادل ۰.۸۵ درصد به رقم ۱۸۲ هزار و ۲۱۱ واحد رسید. این در حالیست که در دو روز گذشته شاهد عقب نشینی ۴۴۳۱ واحدی  نماگر کل بورس بودیم.  
کد خبر: ۸۵۱۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲ 12 November 2018

تقویت ۰.۸۵ درصدی نماگر بورس پس از عقب نشینی ۴۴۳۱ واحدیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه ۲۱ آبان ماه ۹۷، با افزایش ۱۵۴۳ واحدی معادل ۰.۸۵ درصد به رقم ۱۸۲ هزار و ۲۱۱ واحد رسید. این در حالیست که در دو روز گذشته شاهد عقب نشینی ۴۴۳۱ واحدی  نماگر کل بورس بودیم.  

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در سومین روز کاری هفته، بر خلاف دو روز قبل، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۴۴۹ واحدی معادل ۰.۸۵ درصد به رقم ۵۳ هزار و ۶۶ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۳۰۱ واحدی معادل ۱.۰۷ درصد، عدد ۲۸ هزار و ۴۸۲ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۱۲ واحدی معادل ۱.۰۷ درصد به رقم ۲۰ هزار و ۸۹ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز، ۱۸۱۴ واحد افزایش معادل ۰.۹۵ درصد را رقم زد و به سطح ۱۹۲ هزار و ۳۱۲ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با ۱۲۲۲ واحد افزایش معادل ۰.۹۱ درصد به رقم ۱۳۵ هزار و ۵۴۶ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۶۵۹ واحد افزایش معادل ۰.۷۵ درصد همراه بود و عدد ۳۵۶ هزار و ۶۳۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۱۲:۳۰ داشت و در سطح ۱۸۲ هزار ۲۳۱ واحد قرار گرفت.

تقویت ۰.۸۵ درصدی نماگر بورس پس از عقب نشینی ۴۴۳۱ واحدی

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۱۱۷ واحد، نماد فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۹۶ واحد، نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۸۳ واحد، نماد فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۶۷ واحد، نماد کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۶۰ واحد، نماد شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۵۳ واحد، نماد خساپا متعلق به سایپا و نماد وغدیر متعلق به سرمایه‌گذاری‌غدیر هلدینگ با ۵۱ واحد، نماد وبصادر متعلق به بانک صادرات ایران و نماد شپدیس متعلق به پتروشیمی پردیس با ۴۸ واحد، نماد وصندوق متعلق به سرمایه‌گذاری‌صندوق‌بازنشستگی و نماد وامید متعلق به گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۴۷ واحد، نماد خودرو متعلق به ایران خودرو با ۴۶ واحد، نماد پارسان متعلق به گسترش نفت و گاز پارسیان با ۴۵ واحد، نماد کچاد متعلق به معدنی‌وصنعتی‌چادرملو با ۳۹ واحد، نماد فخوز متعلق به فولاد خوزستان و نماد وتجارت متعلق به بانک تجارت با ۳۸ واحد، نماد وبملت متعلق به بانک ملت با ۳۲ واحد، نماد حکشتی متعلق به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و نماد شخارک متعلق به پتروشیمی خارک با ۳۰ واحد و نماد بترانس متعلق به ایران ترانسفو با ۲۷ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد بفجر متعلق به پتروشیمی فجر با ۱۹ واحد، نماد جم متعلق به پتروشیمی جم با ۱۱ واحد، نماد شبهرن متعلق به نفت بهران با ۹ واحد، نماد اخابر متعلق به مخابرات ایران و نماد شبریز متعلق به پالایش نفت تبریز با ۷ واحد و همچنین نماد حتاید متعلق به تایدواترخاورمیانه با ۶ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

معامله‌گران بورس امروز ۲ میلیارد و ۴۶۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱۵۹ هزار و ۶۹۹ نوبت معامله و به ارزش ۷۵۸ میلیارد و ۸۵۴ میلیون تومان داد و ستد کردند.

در بازار امروز، نماد‌های معاملاتی وبملت متعلق به بانک ملت، خساپا متعلق به سایپا، وتجارت متعلق به بانک تجارت، شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان، زپارس متعلق به ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس، وبصادر متعلق به بانک صادرات ایران، فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان، پارس متعلق به پتروشیمی پارس،‌های وب متعلق به داده گسترعصرنوین-های وب و رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام)، به عنوان نماد‌های پربیننده بورس تهران معرفی شدند.

در معاملات امروز بازار سهام، شرکت‌هایی که نماد آن‌ها از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند، عبارتند از: روه دارویی برکت، بورس انرژی ایران، قند نقش جهان، صنایع تولیدی اشتاد ایران، صنعتی بوتان، سرمایه‌گذاری اعتبار، تامین مسکن جوانان، بیمه دی، مهندسی نصیرماشین، داروسازی زهراوی و داروسازی اکسیر و همچنین شرکت‌هایی که از سوی ناظر بازار سهام متوقف شدند، شامل: داروسازی اکسیر، بیمه دی، مارگارین، بانک انصار، قند شیرین خراسان، پلاست‌ایران، ذوب آهن اصفهان، آزمایش، چرخشگر، معدنی دماوند، سایپا آذین، بورس انرژی، کارخانجات تولیدی شهید قندی، بهمن لیزینگ، سرمایه‌گذاری ملت و اعتباری ملل بودند.

به نقل از گزارش سنا؛ در بررسی روند کلی بازار، توجه ویژه سهامداران به نماد‌های گروه‌های بانکی همچنان ادامه دارد. بسیاری از شرکت‌های این گروه این روز‌ها در حال افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی هستند، از سوی دیگر تعیین نرخ تسعیر ارز از مهمترین دلایل اقبال سهامداران به این گروه است. از سوی دیگر خودرویی‌ها نیز این روز‌ها با رشد تقاضا از سوی سهامداران همراه شده اند. زمزمه‌های رشد قیمت خودرو این روز‌ها در حالی در بسیاری از محافل شنیده می‌شود، که تاکنون هیچ مقام رسمی این موضوع را تایید نکرده است. اتکا به چنین شایعاتی از نگاه بسیاری از کارشناسان چندان خوشایند نیست، زیرا میتواند تحلیل‌های سهامداران را از روند بنیادی منحرف کند. امروز حقوقی‌ها بار با رویکرد حمایتی وارد بازار شدند. بر همین اساس خالص تغییر مالکیت بورس تهران به حدود ۷ میلیارد تومان و از سوی حقیقی به حقوقی ثبت شد.

در بازار فرابورس نیز امروز شاخص با رشد ۲۵ واحدی به رقم ۱۹۸۶ واحد رسید. در بازار فرابورس، معامله‌گران ۶۷۲ میلیون و ۵۴۳ هزار برگه بهادار در قالب ۹۰ هزار و ۴۳۵ نوبت معامله و به ارزش ۳۸۲ میلیارد و ۱۴ میلیون تومان داد و ستد کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
وضعیت فعلی بورس دقیقا مشابه وضعیت ان درسال ۹۲ است در ان سال هم بخاطرسه برابرشدن قیمت ارز شاخص بورس بصورت عمودی رشد کردوچندین هفته متمادی رکورد زد وبه قله ۹۰ هزارواحدی رسید اما ازدیماه ۹۲ روندنزولی بورس اغازشد وبیش از ۳۰ هزارواحد ریزش کرد وبعدازان به مدت ۴-۵ سال نوسان ناچیزداشت وعملا درجازد درحالیکه درمدت مشابه سایربازارهای رقیب ازجمله مسکن رشدچشمگیری داشتند.درسال ۹۷ نیز درحالیکه قیمت ارز وطلا حدود۳۰۰ درصد ومسکن بیش از۱۰۰درصدرشد داشته اند بازار بورس نتوانست بیشتراز۸۰ درصدرشد کندکه انهم درحال کاهش است !!!
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۲
ولی این بار ریزش آنچنانی نخواهد داشت چون رشد انچنانی نکرد و نسبت به 91 و 92 خیلی معقول تر بالا اومد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل