بازدید 7791
۲
واعظی:

سازوکار مالی اروپا هفته آینده آغاز به کار می کند

کد خبر: ۸۴۷۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵ 31 October 2018

رییس دفتر رییس جمهوری گفت: مذاکرات با اروپایی ها به خوبی پیش می رود و سازوکار مالی اروپا با ایران (اس پی وی) در هفته آینده کار خود را آغاز می کند.

به گزارش ایرنا، «محمود واعظی» روز چهارشنبه در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره پیام راهپیمایی روز 13 آبان باتوجه به اعمال مرحله دوم تحریم های آمریکا علیه ایران اظهارداشت: آنچه امروز آمریکا دنبال می کند هیچ فرقی با 13 آبان سال 58 ندارد.
وی افزود: تلاش آمریکا برای تحریم فشار بر مردم و نظام جمهوری اسلامی و مقابله با ایران است. ما برای هرکدام از فشارها برنامه ریزی کرده ایم و کمیته های مختلفی در وزاتخانه ها و سازمان ها تشکیل شده است.
رییس دفتر رییس جمهوری خاطرنشان کرد: همانگونه که رییس جمهوری اعلام کردند، آنچه قرار بود در 13 آبان اتفاق بیفتد از چند ماه قبل اتفاق افتاده و در این روز شاهد اتفاق جدیدی نخواهیم بود.
واعظی همچنین درمورد همکاری ایران و اتحادیه اروپا تصریح کرد: سازوکار مالی اروپا با ایران (اس پی وی) در هفته آینده شروع می شود و مذاکرات به خوبی پیش می رود، ما نگران نیستیم. طبیعی است که آنچه طی سال های پیش شاهد بودیم جنگ روانی بود، اکنون هم جنگ روانی و تبلیغات است.
وی یادآور شد: مردم نسبت به گذشته عکس العمل بهتری درباره خبرسازی ها دارند و می دانند که واقعیت ندارد.

**مراسم اربعین را سیاسی نکنیم
رییس دفتر رییس جمهوری همچنین درمورد برگزاری با شکوه راهپیمایی اربعین حسینی اظهارداشت: دولت نه به عنوان کار اداری که به عنوان یک کار اعتقادی به برگزاری مراسم اربعین حسینی وارد شد و انتظار داریم گروه های سیاسی از این مراسم بهره برداری سیاسی نکنند.
واعظی درباره جزییات برگزاری مراسم اربعین امام حسین (ع) افزود: دولت حدود 7 یا 8 ماه پیش ستاد اربعین را در تهران و استان های ایلام و خوزستان تشکیل داد، بیش از 30 ارگان مختلف درگیر برگزاری مراسم اربعین بودند و زیرساخت های مختلف را فراهم کردند.
رییس دفتر رییس جمهوری با بیان این که وقتی بحث اربعین می شود، ما برگزاری مراسم را وظیفه خودمان می‌دانیم، تصریح کرد: همه مردم ایران و همه شیعیان با همه وجود در این راه گام برمی‌دارند و وظیفه دولت و ارگان‌های مختلف کمک به برگزاری این مراسم است.
واعظی تاکید کرد: سال گذشته هیچ ارزی تخصیص داده نشد اما امسال تلاش کردیم و هماهنگی های لازم با بانک عراقی انجام شد، علاقه مند بودیم دینار های خودمان را به ایران بیاوریم.
وی تصریح کرد: آنها ابتدا گفتند این کار می شود اما روزهای بعد اعلام کردند که نمی توانند. این حجم وسیعی از زیرساخت ها آماده و خدمت‌رسانی ها انجام شد، نباید اشکال کوچک به وجود آمده را بزرگ کنند و گروه‌های سیاسی وارد شود و سخنرانی و تسویه حساب کنند.
رییس دفتر رییس جمهوری از دولت و مردم عراق به دلیل برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی در امنیت کامل تشکر کرد و اظهارداشت: دست اندرکاران می دانند که جابه‌جایی دو میلیون نفر در زمان کوتاه و با امنیت بالا کار بسیار بزرگی است که خداوند را شاکریم که با امنیت این مراسم برگزار شد.
واعظی همچنین از مردم ایران بویژه در استان های ایلام و خوزستان به دلیل همکاری در برگزاری این مراسم در ایران و عراق تشکر کرد.

**وزارت تعاون و سازمان برنامه مسئلیت تنظیم بسته های حمایتی را برعهده دارند
وی همچنین درباره حمایت دولت از اقشار آسیب پذیر و برنامه های در نظرگرفته شده در این زمینه گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه مسئولیت تنظیم جزییات بسته هایی حمایتی دولت را بر عهده گرفتند.
رییس دفتر رییس جمهوری تصریح کرد: دولت برای کمک و جبران نیازمندی های مواد غذایی کسانی که فکر می‌کنیم نیازمند هستند این بسته ها را تدارک دیده است و فکر می‌کنم نیمی از مردم کشورمان را شامل شود. این طرح از هفته آینده شروع می شود و به تدریج ادامه می یابد.
واعظی درباره افزایش حقوق کارمندان هم گفت: این کار نیاز به قانون دارد و ما بتوانیم در قانون بودجه به مجلس تقدیم می‌کنیم و اجازه آن را بگیریم، طبق روال در فروردین ماه این کار را انجام می‌دهیم.
رییس دفتر رییس جمهوری درباره اتهامات واهی دانمارک توضیح داد: بلافاصله روز گذشته رییس جمهوری دستور بررسی دقیق دادند. آنچه در خبرها آمده نمی تواند قابل قبول باشد. در آستانه 13 آبان و آغاز تحریم های ادعایی، برخی به دنبال تغییر فضا هستند. روابط ایران و اروپا و مذاکرات برجام به خوبی پیش می رود و عده ای به دنبال وارد ساختن خلل به این روابط هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
امیدواریم بعدا تکذیب نشود
چهار عامل تلاش میکنند که ساز و کار اروپاییان ناکار آمد و ناکام شود ، اسراییل ،عربستان و امارات ،امریکا ،و متنفع شدگان از تحریمها علیه مردم ایران ،که ضد دولت روحانی میباشند ؟ که این کاسبان و دلالان تحریمها ،مأثر تر از سایرین است ؟ زیرا با نفوذی که دارند دست به تخریب دولت جمهوری اسلامی ایران میزنند ،که همین باعث میشود که ساز وکار بی اثر گردد ،و اروپاییان در نهایت بسوی امریکا بروند ،و ایران مجبور به خروج از برجام بشود ،و ایران در ذیل ماده هفت شورای امنیت سازمان ملل قرار گیرد ؟،،
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل