بازدید 28255
توسط بانک مرکزی؛

هزینه ماهانه ثروتمندترین و فقیرترین خانوار‌های جامعه در سال ۹۶ منتشر شد!

به تازگی گزارش کامل بودجه خانوار‌های شهری در سال ۱۳۹۶ منتشر شده است. بخشی از این گزارش نشان می‌دهد، خانوار‌های حاضر در هر دهک درآمدی جامعه در سال ۱۳۹۶ چقدر هزینه کرده اند. نتایج ارائه شده در این گزارش نشان می‌دهند، متوسط هزینه ماهانه ثروتمندترین خانوار‌های جامعه ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده و این در حالی است که متوسط هزینه ماهانه فقیرترین خانوار‌های جامعه تنها ۷۶۰ هزار تومان بوده است.
کد خبر: ۸۴۷۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ 31 October 2018

هزینه ماهانه ثروتمندترین و فقیرترین خانوار‌های جامعه در سال ۹۶؛ شما به کدام دهک درآمدی تعلق دارید؟به تازگی گزارش کامل بودجه خانوار‌های شهری در سال ۱۳۹۶ منتشر شده است. بخشی از این گزارش نشان می‌دهد، خانوار‌های حاضر در هر دهک درآمدی جامعه در سال ۱۳۹۶ چقدر هزینه کرده اند. نتایج ارائه شده در این گزارش نشان می‌دهند، متوسط هزینه ماهانه ثروتمندترین خانوار‌های جامعه ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده و این در حالی است که متوسط هزینه ماهانه فقیرترین خانوار‌های جامعه تنها ۷۶۰ هزار تومان بوده است.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ شاید برای شما هم این پرسش پیش آمده باشد که شما جزو کدام طبقات درآمدی جامعه می‌باشید. آیا جزو ثروتمندان جامعه محسوب می‌شوید یا در طبقه فقرا جای دارید؟ یا این پرسش پیش آمده باشد که هزینه ماهانه ثروتمندترین خانوار‌های جامعه چقدر می‌تواند باشد؟ و یا هنگامی که قیمت کالا‌ها و متعاقب آن نرخ تورم افزایش می‌یابد به کدام دهک بیشتر فشار وارد می‌شود؟ ما در این مطلب به دنبال آن هستیم که به این پرسش‌ و پرسش‌های دیگری از این دست پاسخ دهیم. برای این منظور از گزارش بودجه خانوار‌های شهری سال ۱۳۹۶ که توسط بانک مرکزی تهیه و منتشر شده است، استفاده می‌کنیم.

در ابتدا باید بگوییم که دهک، یعنی جامعه به ده گروه تقسیم می‌شود که در هر گروه 10 درصد از خانوار‌های جامعه حضور دارند. دهک اول فقیرترین خانوار‌های جامعه را در بر می‌گیرد و دهک‌ها دهم ثروتمندترین خانوار‌های جامعه را در خود جای می‌دهد.

نمودار زیر نشان می‌دهد، در سال ۱۳۹۶ هر دهک جامعه در سال به طور متوسط چقدر هزینه کرده است. حالا شما می‌توانید ببینید در سال ۱۳۹۶ به طور متوسط چقدر هزینه کرده و در نتیجه در کدام دهک جامعه قرار می‌گیرد.

همان گونه که از نمودار مشخص است، ضعیف ترین قشر جامعه یعنی خانوار‌های حاضر در دهک اول در طول سال ۱۳۹۶ در مجموع به صورت متوسط ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هزینه کرده اند. یعنی متوسط هزینه ماهانه فقیرترین خانوار حاضر در جامعه در حدود ۷۶۰ هزار تومان بوده است.

این در حالی است که خانوار‌های حاضر در دهک دهم در طول سال ۱۳۹۶ در مجموع به صورت متوسط ۱۳۰ میلیون تومان هزینه کرده اند. یعنی متوسط هزینه ماهانه ثروتمندترین خانوار حاضر در جامعه حدود ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده است.

هزینه ماهانه ثروتمندترین و فقیرترین خانوار‌های جامعه در سال ۹۶؛ شما به کدام دهک درآمدی تعلق دارید؟

این اعداد نشان می‌دهند در سال ۱۳۹۶، متوسط هزینه ثروتمندترین خانوار حاضر در جامعه ۱۴ برابر بیشتر از متوسط هزینه فقیرترین خانوار حاضر در جامعه بوده است. این همان اختلاف طبقاتی است که از آن سخن گفته می‌شود.

این نسبت با توجه به آمار‌های منتشر شده در سال ۱۳۹۵، ۱۴.۳ بوده است که مقایسه این عدد با عدد سال ۱۳۹۶ (۱۴ برابر) نشان می‌دهد که اختلاف طبقاتی در سال ۱۳۹۶ اندکی نسبت به سال ۱۳۹۵ کاهش یافته است.

همچنین نمودار زیر نشان می‌دهد، در سال ۱۳۹۶، مجموع متوسط هزینه سالانه شش دهک اول جامعه در حدود ۱۲۹.۱ میلیون تومان بوده است که این رقم تقریباً برابر با متوسط هزینه سالانه دهک دهم است.

هزینه ماهانه ثروتمندترین و فقیرترین خانوار‌های جامعه در سال ۹۶؛ شما به کدام دهک درآمدی تعلق دارید؟

البته برخی شاید معتقد باشند بخشی از این تفاوت هزینه سالانه در دهک‌ها به تعداد اعضای خانوار‌ها بازگردد، اما باید گفت که متوسط تعداد افراد خانوار در دهک‌های مختلف تفاوت چندان معناداری با یکدیگر ندارند. به عنوان نمونه متوسط تعداد افراد خانوار در سال ۱۳۹۶ برای دهک اول ۲.۶۴ و برای دهک دهم ۳.۴۹ عنوان شده است.

مطابق با آمار‌های بانک مرکزی میزان نرخ تورم در سال ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ به ترتیب ۹ درصد و ۹.۶ درصد بوده است؛ یعنی نرخ تورم در سال ۱۳۹۶ نسبت به سال ۱۳۹۵ افزایش یافته است.

حالا می‌خواهیم ببینیم این افزایش نرخ تورم در یک سال بر هزینه‌های کدام دهک بیشتر تأثیرگذار بوده و باعث رشد هزینه‌های کدام دهک شده است. به همین منظور، میزان تغییرات متوسط هزینه‌های سالانه دهک‌های مختلف در سال ۱۳۹۶ نسبت به سال ۱۳۹۵ محاسبه شده و نتایج در نمودار زیر آورده شده است.

هزینه ماهانه ثروتمندترین و فقیرترین خانوار‌های جامعه در سال ۹۶؛ شما به کدام دهک درآمدی تعلق دارید؟

همان گونه که دیده می‌شود متوسط هزینه‌های سالانه دهک دوم در سال ۱۳۹۶ در مقایسه با سال ۱۳۹۵ بیشترین افزایش را داشته است. کمترین میزان تغییر متوسط هزینه سالانه نیز به دهک دهم و ثروتمندترین قشر جامعه تعلق دارد؛ بنابراین می‌توان گفت که افزایش قیمت‌ها و متعاقب آن افزایش نرخ تورم بر روی متوسط هزینه‌های سالانه دهک دوم بیشترین و بر روی متوسط هزینه‌های سالانه دهک دهم کمترین تأثیر را داشته است.

در پایان باید به این نکته اشاره داشت که با توجه به شرایط موجود در سال ۱۳۹۷ و افزایش شدید نرخ تورم، پیش بینی می‌شود که هزینه‌های سالانه دهک‌های مختلف (سال ۱۳۹۷) دستخوش تغییرات جدی‌تر شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۲
بنده فارغ التحصیل یکی از رشته های علوم انسانی هستم با هزار شوق و ذوق درس خواندیم اما شغل دولتی نبود، فعلا شغلی ندارم در سن 37 سالگی، البته خوشبختانه ازدواج هم نکردم و لطف پدر و مادر بوده که هزینه های جاری زندگی رو تامین میکنند. قبل از عید بنا داشتم که مغازه ای بخرم و شروع به کاسبی کنم که آنهم به لطف و تلاش مسئولان، پس انداز ریالی ام یک شبه نابود شده و دلار سر به فلک گذاشته و بازار خوابیده، و در مقابل مغازه هم وحشتناک گران شده. دارم به مهاجرت فکر میکنم، البته مهاجرت قانونی ولی شاید همین هم نشه چون بازم گرانی دلار مانع بزرگی است و پاسپورت ما هم به لطف هموطنانی که هزار راه غیر قانونی را طی میکنند بی اعتبار شده. تو بگو چه کنم تابناک؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
بدون شغل توانايي پس انداز به ميزان خريد مغازه داشتي...کار کني ديگه چه جهنمي به پا بشه.اوفففف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
یه وبلاگ بزن اسمش رو بذار کارهایی که نباید انجام دهید تا موفق شوید. سرگذشت خودت رو توش بنویس.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
ازتو حرکت واز ته قلبت به خداتوکل کن
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
یقینا شما در ایران زندگی نمیکنید وگرنه ما اینجا از این مشکلات نداریم قبول نداری از رییس جمهور محترم بپرس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
شما داری سیاه نمایی می کنی عزیز دل برادر.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
برای ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
من عرض کردم الان شغل ندارم، این دلیل نمیشه قبلا شاغل نبودم، بله چند سال پیش برای یک شرکت خصوصی کار میکردم و پس انداز دارم. اما فعلا بیکار هستم
محمد
| - |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
فقط مهاجرت به هرچیز دیگه ای فکر کنی اشباه کردی. فقط برو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
بشین بخون برای پزشکی. تو ایران فقط به پزشکان بها میدن. اگه پزشک بشی راحت ماهی 30 میلیون درامدته.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
این بهم ریختگی ساختگی ارز که توسط دولت بدون برنامه ریزی انجام شده و درامد اقشار حقوق بگیر را با خاک یکسان کرده تنها یک راه برای آنها باقی گذاشته و آن این که مردم دست به دزدی و غارت یک دیگر بزنند!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
شما از طرف حقوق شهروندی دولت حمایت میشوید چرا این حرفها را میزنید؟
سفره ها اول کوچک شدن حالا هم وقت جم کردنشان شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
دهک ثروتمندان ماهیانه ۱۰ میلیون خرج میکنند؟
من با دوتا بچه مجموع هزینه ها و اجاره منزل و بیمه و قبوض و لباس و درمان و ... رو جمع میزنم نزدیک ماهیانه ده میلیون میشه.
دهک ثروتمند فقط هزینه سفرشون ماهیانه ۲۰ میلیونه.۵ نفر یه سفر اروپا در سال یک مرتبه.
دیگه باقیش بماند.
با ماهیانه چند میلیون فقط میشه به زور زنده موند.
بیچارمون کردین با این مملکت داری اونم با اینهمه ثروت این کشور.
بلاخره یه جایی میپکه و کفگیر میخوره ته دیگ.
کفگیر ما مردم در به در و همیشه در صحنه برای سوء استفاده که از اول ته دیگ بود.
واقعا که
تابناک شما اول بگو چرا منفی و مثبت کامنتها رو حذف کردی؟؟؟
خودتونم میدونید چه خبره توی زندگی مردم.
هیچ امیدی واسه ما نمونده
بازار کار هر روز بدتر از دیروز.هزینه ها ام که هرسال چند برابر میشه.
لابد باید امیدوار باشیم به ۵۰ سال دیگه که هممون اگه از گرسنگی نمرده باشیم از تشنگی و بی آبی مردیم.
جالبه واقعلا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
اگر امروز اعلام کنند پژو از دم به قسط ماهی ۵۰۰بدون بهره ببین چند نفر ثبت نام میکنند،اوضاع به آن خرابی که در تصور مردم و القاء خبرگزاری های خارجی هست نیست،به آن گل و بلبلی هم که بعضی از مسئولان میگویند نیست.اینو داشته باش تو تهران برف بارید کرایه تاکسی شد ۱میلیون!!!!وقتی خودمان به خودمان رحم نمیکنیم چه انتظاری از مسئولین داریم که همین مسئولین پدر،برادر،برادر زاده،پسر دایی و...خودمان هستند و از مریخ نیامده اند.نتیجه رفتار ما مردم همین مسئولین هستند...
حاج منصور ولایتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
دشمنان نظام و امریکای جهان خوار دارند سیاه نمایی می کنند
عده ایی غرب زده و ایادی استکبار خودشان را به فقر میزنند تا چهره نظام را تخریب کنند( می دانم تمسخر می کنید ولی پر بیراه نیست هم وطن)
این کشور متعلق به امام زمان است. نباید برای مشتی نان دنیا،آخرت را بفروشیم.
بحمدالله مسئولین پاکدست کم نداریم و جوانان مومن و انقلابی
اگر کسی به آرمان های امام و شهدا شک کرده است برود. راه باز جاده هم دراز
ما آنچه را که با چشم خود میبینیم باور کنیم یا آمارها را ، حقوقم بنده و امثال بنده زیر بیست درصد اضافه شده ولی مخارج زندگیمون بالای پنجاه درصد . خودم هم مانده ام این آمارها را چطوری تهیه میکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
دوستم پزشک عمومی هست. با اینکه دریافتی 15 تومنی داره میگه حقوقم به نسبت نرم جهانی کمه و پیگیر کیس مهاجرته. با اینکه می دونه باید اونجا از صفر شروع کنه
حالا من با مدرک فوق لیسانس مهندسی و دریافتی یک تومن اونم بدون بیمه موندم چه کنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
همه رفتن یا در حال رفتن هستند،خواهشا چندتا مهندس نگه دارید در آینده نیاز داریم،پزشک رو بزارید برن،فقط بزارید برن...
مطالعه فوق برای شروع بحث خوب است ولی تقسیم بندی انجام شده درست نیست.
68 میلیون در سال درسال 96 یعنی یک دهک مانده به قشر مرفه؟
یعنی ماهی تقریبا 5و نیم میلیون . یا به عبارتی ماهی 1500 دلار.
خط فقر را کاش روی نمودار در همان سال نشان می دادید.
خط حداقل درآمد لازم برای تهیه خانه در پنج سال خرید خودرو در دو سال نگهداری از سه فرزند و حداقل یک مسافرت 7 روزه در سال. (داخلی ولی نه رفتن به خانه فک و فامیل).دادن اجاره بها و اقساط وبهداشت و...
با توجه به آنکه درآمد قشر یکی مانده به مرفه (دهک نهم)به ریال چندان تغییری نکرده با دلار نیمه دولتی در حال حاضر حدود 600 دلار در آمد ماهانه دارند.
به نظر می رسد در سال 97 فقط دو طرف مانده اند فقیر همه دهکها تا نهم و غیر فقیر دهک دهم که بخش اعظمی از غیر فقرا با ادامه همین شرایط به فقیران ملحق خواهند شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
حرف حق همینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
از تحلیل نمودار دوم معلوم میشود که دهک اول در حال محو شدن هستند و این که تورم اثر کمتری روی هزینه های زندگی آنها نداشته یعنی اینکه آنها در حال کم شدن و از بین رفتن هستند. ولی دهک دوم در حال دست و پا زدن با مشکلات زندگی هستند و هنوز وجود دارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
750 هزار تومن همن پرداخت آب و برق و گاز و مدرسه و ... میشه دوباره به دولت بر میگرده تازه من نمیدونم کرایه خونه رو چند حساب کردید؟
اصلا شما فکر کردید که چند خانوار حتی نمیتونند ماهی 500 درآمد داشته باشند که 750 خرج کنند؟
با سلام . در اکثریت کشورها ،معمولا شرکتی را ایجاد می نمایند مانند .(اب. برق . گاز .تلفن . صنایع خودرو . کشت و صنعت . نساجی .و هواپیمایی و غیره ) پس از یک دوره 10 تا 15 ساله وقتی به بلوغ رسیدند . تلاش می کنند که با واگذاری مدیریت انها به بخش خصوصی (اصل 44 ) روی پا خود ت . و خرج و دخل و هزینه جاری و توسعه و پاداش خود را از سود حاصل تامین کنند و دولت تلاش می کند حاکمیت خود را در قالب حداکثرا 40 % سهام حفظ نماید . متاسفانه در کشور ما بعد از چهار دهه هنوز بنظر می رسد شزکتها به بلوغ نرسیده اند . و خبری از اجرای اصل 44 توسط دولت نیست . شاید باید صبر کنیم . سن بلوغ در کشورها متفاوت است
چند دفعه دیگه باید تحمل کرد !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
چی رو؟
این امار هزینه زندگی ثروتمندان با آبمعدنی لیتری 70هزار وگوشت کیلوئی یکملیون تومان وهزینه های خودرو های پورشه ولامبورگینی وبنزکه با افزایش دلار اینک نمیدانم چقدر شده محاسبه شده است گویا بنظر میرسد انچه بجائی نرسد در این کشور پر از آزادی فریاد است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
هزینه ثروتمندان را با ملاحظه محاسبه کرده اند این فقط هزینه های خیابانی آنهاست .
ریال را از دور خارج کنید دلار را به جریان بیاندازید بهترین کار ممکن همین است 25 درصد اقتصاد دنیا در دست آمریکاست..
به نظر بنده اوضاع مملکت آن قدر هم میگویند بد نیست..انبار ها پر از کالاست...وضعیت کالاهای اساسی مطلوب است... زیاده خواه نباشیم..به داشته ها و نظام افتخار کنیم
پاسخ ها
Saman
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
میشه بگی به چیش افتخار کنیم من برای ی وام پنج میلیونی پدرومو درآوردن نمیدونم این اختلاس گرا چجوری پول میبرن کسیم کارشون نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
دقیقا به کدوم داشته ها افتخار کنیم؟؟ به حقوق ناهی 100 دلار؟؟ یا به اختلاس های رکورد شکن یا به اعتبار بین المللی ؟
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
متاسفانه تابناک انتشارنمیده تامن جواب توشکم سیررابدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
بله گفته میشه اوضاع خوبه اما اوضاع 4درصدی هاو این ربطی به نظام نداره چون این افراد اگر به نظام متصل بودند کار را به اینجا نمی کشاندند چرا که نظام یعنی مردم و اینها خود را از مردم جدا می دانند .
با نام خدا .
با سلام .

این فقط یک آمار است که آنهم معلوم نیست سندیت داشته باشد .

در هر صورت حق با جناب آقای قالیباف بود در مناظره ی تلویزیونی ریاست جمهوری اعلان کردند که : 4 درصد

از کل جمعیت ایران حق 96 درصد را میخورند ...........این یک حقیقت است .

درود بر ان مرد شجاع و نترس که در تلویزیون این مطلب شجاعانه را بیان کردند . ایشان یک شیعه واقعی و مسلمان است .

حقیقت را بیان کرد .

البته جناب آقای احمدی نژاد هم خیلی به روستاها رسیدگی نمود ........آب آشامیدنی - گاز - راه آسفالته و.........

اینها حقیقت است .......چه شما بخواهید و چه نخواهید .............و در تاریخ ثبت شده است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
وجود هم وطنانی مثل شما که حاضرن از یه سوراخ ده ها بار گزیده بشن نشون میده این شرایط و بلکه بدتر حقمون هست
خانه از پای بست ویران است. خواجه در فکر نقش ایوان است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
شهرام حقا که مجسمه بلاهتی
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
قرار است این آقایان دوباره کاندید شوند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
ای کاش مردم به هوش بیایند و قبول کنند که دلسوز تر از رهبر پدری برای این مردم نیست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
آقایان قالیباف و احمدی نژاد خودشون جزئ همون %4 هستند بیچاره ما مردم فلک زده
با توجه به شرایط سال ۱۳۹۷ و افزایش شدید نرخ تورم، هزینه‌های سالانه دهک‌های مختلف (سال ۱۳۹۷) دستخوش تغییرات فوق العاده جدی‌تر شده جای شکی هم در آن نیست.
البته امروز جناب روحانی نوید دادند که ممکن است چند ماه دیگر هم این سختی ها ادامه داشته باشد ولی مشخص نکردند دقیقا چند ماه دیگر.خلاصه یک قرن هم از چند ماه تشکیل شده است.با توجه به تجربه های گذشته ما به تعداد ماه های بیشتر ،فکر میکنیم که وسط راه کم نیاوریم مثلا به تعداد ماههای چهل سال تا روی هم بشود هشتاد سال.
ضمنا تا حالا وقتی روحانی میگفت دیدید چیزی نشد فکر میکر دیم روی صحبتش با ماست ولی الان فهمیدیم روی صحبتش با کسانی است که میگفتند اگر گرانی شدید یکباره ایجاد شود اعتراضات مردمی زیاد میشود.در واقع دارد به آنها میگوید دیدید شُک شدید هم وارد کردیم ولی چیزی نشد و اتفاقی نیافتاد.
سلام . ولش کن برو خارج ایران جای ماندن نیست . اقتصاد درست نمیشه
کجای کارید خودتونو به خواب زدید یا خوابید واقعا

عده زیادی فقط با یارانه زندگی میکنن

پس کارتن خوابها و بی خانمانهن جزو کدوم دسته ان یعنی ماهی 760 هزار تومان خرج دارن
من امیدوارم به آینده کشورمون
آزادی و عدالت و قانون و درآمد بالا و شفافیت آینده ماست
کشور ما غنی هست و نیروی انسانی متخصص هم داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
خوش به حالت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
بعد از 1400 انشاالله.
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
داداش چی زدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
من هم امیدوارم و نیازی،البته همیشه تاریک دلان بوده اند
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
شما ها با پرچم خارجی راجع به ایران نظر می دهید؟ مردم ایران نظر نهایی خود را پای صندوق رای خواهند داد
نه تنها در ایران بلکه در همه جای دنیا نه برای قفر و بدبختی کفی هست و نه برای ثروتمندی.
اینکه فردی در جامعه چقدر دربیاره یا چقدر خرج کنه هیچ کراهت شرعی نداره و تنها شرط ان، حلیت اونه که تشخیص اون هم به عهده خود فرد و خداست و حتی رسول خدا و ائمه اطهار صلوات الله علیهم اجمعین هم قضاوت به ظاهر داشتند مگر اینکه با حجتی خلاف ان به یقین به اثبات میرسید
اما مسئله اصلی که اصلا در کشور ما و توسط مسولان مدنظر قرار نگرفته در حالیکه در اسلام و رفتار معصومبن صلوات علیهم اجمعین بسیار نمود داشته، اینست که هیچ شخصی حتی پیامبر خدا، امیرالمومنین، امام حسن، حضرت زینب و حتی جناب عقیل که جانباز 100% در جهادهای رسول اکرم بوده و دو چشم خود را در راه خدا در جهاد از دست داده بود، حق تصرف در ان را نداشتند، بیت المال است، بطوریکه وقتی حضرت زینت از خزانه دار زینت الات برای مهمانی قرض گرفت، حضرت علی خشمگین شدند و فرمودند اگر بی اذن و مجوز خزانه دار تصرف کردی بودی، اولین بنی هاشمی بودی که دستت را قطع میکردم ، یا در ازای درخواست یه فرص نان بیشتر، سیخ داغ بر کف دست عقیل جانباز 100% نهادند.
حالا خوبست شما اماری بدهید از هزینه های میلیاردی مسولان که گاها نبودشان بهتر از بودشان است و بسیتری از انان بیش تز چهل سال است که از،بیت المال تغذیه میکنند، محافظت میشوند، ادم و حشم دارند و ... در حالیکه در همین جامعه با شعار تو خالی مردم سالاری، به حدی تنزل اخلاقی پیدا کرده که برای 100 هزار تومن فردی از درمان زنش باز میماند و همسرش میمیرد و احدی هم از این غصه نمیمیرد چون مطلع نمیشود
براستی کی باید پرونده هزینه های میلیاردی باید باز شود؟ البته برای همه مشمولین جای نگرانی نیست چون همانطوریکه پرونده حقوقهای چند میلیونی بسهولت مختومه شد، این پرونده هم با استدلال های قانونی، شرعی، حکومتی، ملی، خواست مردم، امنیت ملی، حق شرعی و غیره به ارامی مختومه خواهد شد ولی حداقل یه نمایش عدالت خواهی خواهد بود تا مردم بدانند که در این زمینه های حق اظهار نظر ندارند و این هزینه ها از جیب مردم نیست بلکه ...
سوء مديريت ايران هيج جيز كم ندارد فقط سوءمديريت وهركسي براي خودش جاي تعجب است كه دولت در جلسات هفتكي در باره جه صحبت ميكند
متاسفانه من هم جزو دست دوم هستم
فقط هزینه زنده موندن همین!
با اینهمه ثروت مملکت
مشکل آماری ایران این است که تعداد افراد دهکها را لحاظ نمیکند ؟ بیشترین حمعیت ایران را دهکهای سه الا شش ، تشکیل میدهند ،که بیشترین سختی معیشتی مربوط به همین سه دهک میباشد ؟ و دیگر اینکه هزینه ها در مناطق ،و شهر ،و روستا ،و کلان شهرها خیلی متفاوت میباشد ،و هزینهٔ تهران بیشترین تفاوت را در کل کشور دارد ؟ برای همین است که مسولین ناموفق هستند ،چون قایل به تفکیک نیستند ،ویا قادر به تفکیک نیستند ؟،،،
با سلام
از هم وطنان خواهش میکنم اگر توان اقتصادی مناسبی ندارن بچه دار نشن. اون طفل معصوم ها گناهی نکردن تو این شرایط اونم تو ایران به دنیا بیان
من شوهرم پزشک هست و با اینکه به راحتی می تونیم از پس هزینه 15 بچه هم بر بیاییم ولی یه بچه داریم و نمیخاییم آیندشو خراب کنیم
ثروتمندترین اقشار شامل پزشکان، دولتمردان و مدیران و روحانیون سمت دار و بازاریان قدیمی
اقشار فقیر کارمند مهندس وکیل کشاورز و...
این هم مثل اعلام نرخ تورم و بیکاری بانک مرکزیه.قطعا خانواده های ثروتمند تو همین تهران بالای ۵۰ملیون در ماه هزینه میکنن و هزینه ۱۰ملیون تومنی هزینه زندگی یه مدیر یا معاون یه اداره دولتی یا خصولتیه !حالا شما در نظر نگیر حقوق نجومی بگیرانو
جناب نویسنده حقوق مددیار توانبخشی جانبازان در آسایشگاه امام علی ساری ۶۷۰هزار تومان است.آمار شما احتمالا غلط است
یاد حقوق شهروندی افتادم که دولت چقدر آتیشش تند بود . یکی از وظایف دولت مسئولیت حمایتی است و چقدر جایش خالی است .
بدبختی اینکه با این گرونی اگه بمیریم هم تو کفن دفن میمونیم
مدیرکل استانی میگوید ماهی ده میلیون قسط وام دارند، فرزندش در مدرسه ای باشهریه ده میلیون به بالا درس میخواند انهم مقطع ابتدایی، خودش دانشجوی دکتری ازاد با ترمی ۱۸میلیون شهریه است ، اگر ماهی ده میلیون هم درامد داشته باشد کفاف نمیدهد ، به نظر شما پاکدست مانده است؟مگر حقوق یک مدیرکل استانی چقدر است؟
ظلم و بی عدالتی بر قشر حقوق بگیر کارمند و کارگر حدی دارد ؟؟ خداوند آه مظلومان را از ظالمان و زورگویان دولتی بگیرد که این همه آمار دروغ و کذب تحویل مردم ندهند.؟
سلام آقا جان تنها راه نخریدن کالا هاست مثل آلمان تمام

یه عده حریص اند یه عده ندارند که بخرند اما عده ای هم هستند که می توانند نخرند پس بهتر است حریص نباشیم و نخریم و به محض گرانی نخریم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان