بازدید 5719

فرستنده بسته‌های مشکوک بازداشت شد

کد خبر: ۸۴۶۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۲ 27 October 2018

بررسی و آزمایش دی ان اِی و اثر انگشت برجای مانده بر روی بسته های ارسالی به آدرس برخی از منتقدان دموکرات ترامپ، به دستگیری مردی ساکن ایالت فلوریدای آمریکا انجامید.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، مأموران پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) پس از بررسی و آزمایش دی ان اِی و اثر انگشت برجای مانده بر روی بسته های حاوی مواد منفجره که به آدرس برخی از منتقدان دموکرات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا ارسال شده بود، مردی ساکن ایالت فلوریدا را به اتهام ارسال این بسته ها دستگیر کردند.

«جف سشنز» دادستان کل آمریکا اعلام کرد که فرد مظنون با نام «سزار سایوک» به پنج جرم فدرال از جمله تهدید رئیس جمهور پیشین آمریکا متهم شده و در صورت اثبات جرم و گناهکار شناخته شدن، به ۴۸ سال زندان محکوم خواهد شد. جف سشنز در ادامه گفت: «ما یک چنین بی قانونی به ویژه خشونت سیاسی را تحمل نخواهیم کرد».

مقامات پلیس فدرال آمریکا همچنان در حال بررسی سایر مظنونان احتمالی این پرونده هستند و از احتمال بازداشتهای بیشتر یا دریافت بسته های پستی حاوی مواد منفجره در روزهای آتی خبر دادند.

گفتنی است که مأموران اف بی آی این فرد مظنون ۵۶ ساله را در شهر «پلانتیشن» فلوریدا دستگیر کردند.

ساعتی پیش رئیس اف بی آی در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که اثر انگشتهای به جای مانده بر روی بسته ارسالی به «ماکسین واترز» نماینده دموکرات در کنگره آمریکا به سزار سایوک تعلق داشت.

کریستوفر رای در ادامه گفت که احتمال ارسال بسته های مشکوک بیشتری در روزهای آینده وجود دارد.

با این وجود، اعلام خبر بازداشت این فرد مظنون توسط پلیس فدرال آمریکا موجی از شادی و هلهله را در میان کارکنان کاخ سفید به همراه داشت و رئیس جمهور آمریکا نیز در این ارتباط گفت که «این گونه اعمال مرعوب کننده، غیرقابل قبول بوده و در آمریکا جایی ندارد».

طبق اسناد موجود، سزار سایوک یکی از اعضای ثبت شده در حزب جمهوریخواه با پیشینه ای طولانی از جرائم کیفری از جمله تهدید به بمب گذاری است و همچنین در به اشتراک گذاری مطالب فتنه جویانه و خصمانه در رسانه های اجتماعی علیه مخالفان سیاسی دونالد ترامپ ید طولایی دارد.

لازم به ذکر است که چهارشنبه گذشته روز چهارشنبه سه بسته حاوی مواد منفجره به ترتیب در منزل خانواده کلینتون، نزدیکی دفتر کار باراک اوباما و دفتر یکی از رسانه های آمریکایی کشف شد. روز دوشنبه نیز «جورج سورس» پدر انقلاب های رنگی یک بسته پستی مشکوک را دریافت کرد.

یک منبع بلندپایه در کاخ سفید اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از تهدیدات علیه بیل و هیلاری کلینتون و باراک اوباما آگاه شده است. به گفته وی کاخ سفید این موضوع را «بسیار جدی» تلقی می کند.

بسته های مشکوک به مواد منفجره در زمانی به منازل باراک اوباما و بیل و هیلاری کلینتون ارسال شد که کمتر از دو هفته به برگزاری انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا باقی مانده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر