بازدید 4488

فعالیت مرز شلمچه ۲۴ ساعته شد

کد خبر: ۸۴۵۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۵ 23 October 2018

فرمانده مرزبانی کشور از فعالیت ۲۴ ساعته مرز شلمچه به منظور خدمات رسانی جامع و گسترده به زائران اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش مهر، سردار قاسم رضایی عصر امروز در جلسه مشترک قرارگاه اربعین که با حضور مسئولان عراقی در محل پایانه مرزی شلمچه برگزار شد، گفت: امروز توفیقی بود که از مرز مهران حرکت و پایش از مرزها را آغاز و سپس به چذابه و شلمچه بیایم و گفتگویی نیز با مرزبانان و سایر مسئولان داشته باشم، در بازدید که از مرز عراق و شلمچه عراق داشتم. خوشحال هستم که این هماهنگی ها به خوبی انجام شده و زائران به شکل مطلوب و در امنیت کامل در حرکت هستند.

وی با بیان اینکه تسهیلات خوبی در کنار سایر امکانات فراهم شده توسط مسئولان و مردم، مهیا شده، افزود: شما در مسیر واقعی زندگی قرار گرفته اید و ا گر بخواهم این اقدامات را تشریح کنم، شما در زمره کسانی هستید که خارج از زمان شمسی و قمری و در زمان واقعی قرار دارید.

سردار رضایی با بیان اینکه کریدور و کوچه ای که شما ایجاد کرده اید مسیر بستر ساز ظهور امام زمان(عج) است، اظهار کرد: اربعین پدیده ای است که مسیری را برای ایجاد فضا و بستر ظهور فراهم می کند، همه ما مسئول خدمات رسانی به زائران اباعبدالله هستیم و خدمات در مسیر الی الله انجام می شود، آنها زائر هستند و شما بستر ساز ظهور، فلسفه فراتر از نمایش یک حرکت است.

وی تصریح کرد: تردد میلیون ها زائر و حضورشان در کربلا مبین این است که مردم عراق و جمعیتی که از ایران و سایر کشورهای خارجی وارد این کشور می شوند و نه به طور صرف شیعیان و مسلمانان بلکه سایر ادیان دینی، بسترساز ظهور است و باید قدردان آن باشیم.

فرمانده مرزبانی ناجا خطاب به حاضران در جلسه با تاکید بر اینکه کمتر کسانی توفیق اینچنینی پیدا می کنند، گفت: اگر زائر ثواب انفرادی می برد شما ثواب جمعی می برید، هر کس به طریقی توفیق خدمت رسانی به زائران را پیدا می کند لذا نباید آن را ارزان فروخت، باید با صاحب این مسیر به جای بندگان معامله کرد، جمعیت زائرانی که می آیند صاحب دارند و صاحبشان امام حسین(ع) است.

رضایی افزود: به رغم تمامی توطئه های استکبار و دشمنان اما هیچ موردی از ناامنی در دو طرف مرز برای زائران وجود نداشته و این ناشی از آنست که امام حسین خود هوای زائرانش را دارد، اینکه هیچ کس از خدمت کردن با زائران خسته نمی شود به خاطر آنست که کارها به بهترین شکل آن انجام می شود.

وی با اشاره به بازدیدش از مرز شلمچه اظهار کرد: مرز شلمچه به طور ۲۴ ساعته فعال است و به زائران خدمات ارائه می کند و هیچ مشکلی در این باره وجود ندارد، نمایش خوبی در مرز شلمچه دیدم، در بازدید از بخش عراقی شلمچه نیز به چشم خود دیدم که مسئولان عراقی برای کمک به عبور آسان زائران پاکستانی و آذربایجانی که به تعداد زیادی در پشت گیت ایستاده بودند دستور داد تا گیت های بیشتری برای پذیرش گشوده شوند و این حرکت بسیار خوب و قابل تقدیری است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار