بازدید 16009
پیمانه اقتصادی؛

نخستین افت ماهانه نرخ دلار در ۱۵ ماه گذشته/ تحلیل فایننشال تایمز از بازتاب ترور خاشقجی در بازار نفت/ پژو پارس ۶۵ میلیون تومان شد/ ساعت‌ها صف برای ۱۵۰ هزار تومان مابه‌التفاوت دینار دولتی/ فروش قسطی گوشت با کارت ملی

این پیمانه تیتر‌هایی همچون احتمال کاهش ۵ تا ۱۰ درصدی قیمت آهن در بازار، عقب نشینی ۰.۸۸ درصدی شاخص بورس در آخرین روز مهر، ارزش بورس در ۷ ماهه به ۲۶۷ هزار میلیارد تومان رسید، رشد بازار چین به امید مشوق‌های دولتی، وزیر نفت: برای نفت ایران جایگزینی در بازار وجود ندارد، خروج ارز برای واردات بیش از ۸ تن عینک آفتابی به کشور، درآمد کارگران نهایتا ۳۳ درصد هزینه خانوار را تامین می‌کند و افزایش ۴۰ تا ۳۰۰ درصدی قیمت لوازم یدکی خودرو را در بر دارد.
کد خبر: ۸۴۵۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 23 October 2018

نخستین افت ماهانه نرخ دلار در ۱۵ ماه گذشته/ تحلیل فایننشال تایمز از بازتاب ترور خاشقجی در بازار نفت/ پژو پارس ۶۵ میلیون تومان شد/ ساعت‌ها صف برای ۱۵۰ هزار تومان مابه‌التفاوت دینار دولتی/ فروش قسطی گوشت با کارت ملیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون احتمال کاهش ۵ تا ۱۰ درصدی قیمت آهن در بازار، عقب نشینی ۰.۸۸ درصدی شاخص بورس در آخرین روز مهر، ارزش بورس در ۷ ماهه به ۲۶۷ هزار میلیارد تومان رسید، رشد بازار چین به امید مشوق‌های دولتی، وزیر نفت: برای نفت ایران جایگزینی در بازار وجود ندارد، خروج ارز برای واردات بیش از ۸ تن عینک آفتابی به کشور، درآمد کارگران نهایتا ۳۳ درصد هزینه خانوار را تأمین می‌کند و افزایش ۴۰ تا ۳۰۰ درصدی قیمت لوازم یدکی خودرو را در بر دارد.

نخستین افت ماهانه نرخ دلار در ۱۵ ماه گذشته

دنیای اقتصاد نوشت: در پایان معاملات مهر، نرخ دلار نخستین افت ماهانه خود را در ۱۵ ماه گذشته تجربه کرد. به این ترتیب، دلار که در اوج خود نرخ‌های نزدیک به ۱۹ هزار تومان را نیز تجربه کرده بود، در معاملات دیروز در سطح ۱۴ هزار تومان آرام گرفت تا نزول ۴/ ۳ درصدی را در مقیاس ماهانه تجربه کند. فروکش هیجانات در بازار ارز و همچنین عرضه دلار از سوی بازارساز مهم‌ترین عواملی است که باعث شد قیمت‌ها در این بازار در مسیر کاهشی قرار گیرند. به نظر می‌رسد در شرایطی که تقاضای فصلی مربوط به اربعین نیز نتوانسته جهش خاصی در نرخ‌ها به وجود آورد، همچنان فعالان بازار ارز نسبت به افزایش پرشتاب قیمت‌ها مردد باشند. بنابراین، هرچند به آغاز دور دوم تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا (۱۳ آبان) نزدیک می‌شویم، خبر زیادی از رفتارهای هیجانی معامله‌گران در بازار ارز به چشم نمی‌خورد.

احتمال کاهش ۵ تا ۱۰ درصدی قیمت آهن در بازار

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت‌های کاذب بازار آهن تا حدودی از بین رفته است، اظهار داشت: سقف قیمت در بورس کالا لغو شده و همین امر عاملی شده تا قیمت ها در بورس به بازار آزاد نزدیک شود. محمد آزاد با بیان اینکه هم اکنون قیمت آهن در بورس کالا 4200 هزار تومان اما در بازار آزاد 4500 تا 4600 تومان به فروش می‌رسد، گفت: مهم ترین مشکل امروز بازار آهن عرضه ناکافی کالا در بورس کالاست چراکه این موضوع جوابگویی تقاضای بازار را نمی‌دهد. وی در گفت‌وگو با تسنیم، تصریح کرد: اگر عرضه کالا در بورس افزایش پیدا کند، به طور حتم قیمت آهن در بازار آزاد 5 تا 10 درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

عقب نشینی ۰.۸۸ درصدی شاخص بورس در آخرین روز مهر

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز دوشنبه، با کاهش ۱۶۵۹ واحدی معادل ۰.۸۸ درصد به رقم ۱۸۷ هزار و ۷۷۸ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۴۸۴ واحدی معادل ۰.۸۸ درصد به رقم ۵۴ هزار و ۸۶۰ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز همانند روز قبل با افت ۳۷۱ واحدی معادل ۱.۲۷ درصد، عدد ۲۸ هزار و ۹۴۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۶۲ واحدی معادل ۱.۲۷ درصد به رقم ۲۰ هزار و ۴۳۸ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز، ۲۴۷۴ واحد کاهش معادل ۱.۲۳ درصد را رقم زد و به سطح ۱۹۸ هزار و ۷۷۳ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با ۲۰۳۷ واحد کاهش معادل ۱.۴۳ درصد به رقم ۱۴۰ هزار و ۵۱۲ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز همانند روز قبل با ۶۱۱ واحد افزایش معادل ۰.۱۷ درصد همراه بود و عدد ۳۶۳ هزار و ۵۳۷ واحد را به نمایش گذاشت.

تحلیل فایننشال تایمز از بازتاب ترور خاشقجی در بازار نفت/ پژو پارس ۶۵ میلیون تومان شد/ ساعت‌ها صف برای ۱۵۰ هزار تومان مابه‌التفاوت دینار دولتی!

ارزش بورس در ۷ ماهه به ۲۶۷ هزار میلیارد تومان رسید

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: ارزش بورس ایران ۸۰۰ هزار میلیارد تومان است، ضمن اینکه ۴ بورس فعال بورس اوراق بهادار تهران، بورس کالا، بورس انرژی و فرابورس در ایران مشغول به کار هستند، در هفت ماهه ابتدای سال جاری نیز ۲۶۷ هزار میلیارد تومان بوده است که در مقایسه با سال قبل، رشد خوبی را تجربه کرده است، این در حالی است که کل سال قبل ۲۴۷ هزار میلیارد تومان معامله داشتیم. شاپور محمدی افزود: ارزش معاملات در هفت ماهه ابتدای سال جاری از سال ۹۴ و ۹۵ بسیار بیشتر بوده است و رکوردی نیز به ثبت رسیده است؛ میزان بازدهی که امسال سرمایه گذاران بازار سرمایه ایران در بورس و فرابورس کسب کرده اند، ۹۵ و ۹۲ درصد بوده است که این نشانگر فرصت بزرگ سودآوری در بازار سرمایه ایران است.

رشد بازار چین به امید مشوق‌های دولتی/سهام آسیایی افت خود را جبران کرد

روز دوشنبه، در حالی که سهام چین برای دومین جلسه متوالی رشد کرد و کمک کرد تاثیر تنش‌های ژئوپولیتیکی عربستان سعودی، ایتالیا و برگزیت، کمرنگ شود، سهام آسیایی افت‌های خود را جبران کرد. سهام شرکت‌های بزرگ چین در شانگهای ۳.۵ درصد در ابتدای معاملات جهش کرد و با امید به حمایت پکن از اقتصاد و بازارهای مالی، به رشد روز جمعه خود ادامه داد. افت اولیه شاخص ای‌مینی اس‌اندپی متوقف شد و تا در ۰.۲۵ درصد پایین‌تر باقی بماند. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۲ درصد رشد کرد. نیکی ژاپن و کوسپی کره‌جنوبی، که در ابتدای معاملات بیش از ۱ درصد سقوط کرده بود، در نهایت ۰.۲ درصد رشد کرد. در بازار ارز، یورو هفته خود را با تثبیت در نرخ ۱.۱۵۱۱ دلار آغاز کرد. این درحالی است که یورو روز جمعه در نرخ ۱.۱۴۳۱ دلار قرار داشت. در برابر ین، دلار افت اولیه خود را جبران کرد و به نرخ برابری ۱۱۲.۵۵ رسید. در برابر سبد ارزهای مهم جهان، دلار در نرخ ۹۵.۷۰۴ واحد بدون تغییر باقی ماند. پوند انگلیس هم در انتظار تحولات جدیدی در ارتباط با برگزیت، در نرخ ۱.۳۰۶۳ دلار ثابت ماند.

تحلیل فایننشال تایمز از بازتاب ترور خاشقجی در بازار نفت

فایننشال تایمز در گزارشی به قلم نیک‎ باتلر، اعلام کرده است، ناپدید شدن و قتلخاشقجی «شلاق» دیگری در دستان ترامپ قرار داده تا عربستان را در بازار نفت با سیاست‌های خود همسوتر کند. در واقع عربستان که نیازمند حمایت آمریکا است، مجبور خواهد بود برای جلوگیری از خشم و تحریم‌های واشنگتن، نفت بیشتری به بازار روانه و اثرگذاری تحریم‌های آمریکا علیه ایران را تضمین کند. همچنین به نقل از دنیای اقتصاد، وزیر انرژی عربستان سعودی در پاسخ به اینکه «آیا دنیا می‌تواند از رسیدن قیمت نفت به ۱۰۰ دلار در هر بشکه جلوگیری کند» گفته است: من نمی‌توانم به شما تضمینی بدهم زیرا نمی‌توانم پیش‌بینی کنم چه اتفاقی برای سایر عرضه‌کنندگان رخ خواهد داد. به گفته الفالح، بازار از سویی با تحریم‌های علیه ایران مواجه است و مشخص نیست چه سرنوشتی پیش‌روی روند صادرات نفت ایران قرار دارد. این در حالی است که از سوی دیگر، ممکن است عرضه نفت در کشورهای مختلفی مانند لیبی، نیجریه، مکزیک و ونزوئلا کاهش یابد. فالح گفته است که اگر در نتیجه تمام این وقایع عرضه نفت حدود ۳ میلیون بشکه در روز کاسته شود، عربستان نمی‌تواند این حجم را پوشش دهد و ناچار خواهد شد از ذخایر نفتی خود استفاده کند.

وزیر نفت: برای نفت ایران جایگزینی در بازار وجود ندارد

بیژن زنگنه در آستانه آغاز تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه ایران درباره این که آیا کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در کنار تولیدکنندگان غیرعضو این سازمان، توانایی جایگزین کردن نفت ایران را دارند، تاکید کرد: همان‌طور که بارها گفتم، برای نفت ایران جایگزینی در بازار وجود ندارد، تولید نفت عربستان و روسیه هم اکنون نزدیک به بالاترین سطح تاریخی خود است و این دو کشور ظرفیت اضافی برای تولید بیشتر و جایگزینی نفت ایران ندارند. وی با اشاره به این که عربستان با استفاده از ذخیره‌سازی‌های خود توانسته است در فاصله ماه مه تا سپتامبر، روزانه حدود ۵۰۰ هزار بشکه نفت بیشتر به بازار عرضه کند، یادآور شد: مجموع تولید نفت دیگر اعضای اوپک در این بازه زمانی تنها ۱۰۵ هزار بشکه در روز افزایش یافته است و این بدان معناست که اعضای اوپک توانایی افزایش تولید نفت بیشتر از رقم کنونی را ندارند. زنگنه درباره مقدار تولید نفت روسیه اظهار کرد: تولید نفت این کشور در ماه سپتامبر نسبت به ماه مه، ۳۸۸ هزار بشکه در روز افزایش یافته است که در بالاترین سطح خود قرار دارد؛ بنابراین، روسیه هم در کوتاه مدت بدون سرمایه گذاری در صنایع بالادستی خود نمی تواند بیش از این، تولید خود را افزایش دهد. /فارس

خروج ارز برای واردات بیش از ۸ تن عینک آفتابی به کشور

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی ۵ ماهه سال ۹۷ نشان می‌دهد که در این مدت بیش از ۸ تن عینک آفتابی از ۱۳ کشور جهان وارد ایران شده است. بنا بر آمار واردات ۵ تن عینک آفتابی باعث خروج ۹۸۶ هزار و ۸۲۶ دلار شده که این میزان رقمی حدود ۴ میلیارد و ۱۰۴ میلیون و ۱۹۲ هزار و ۶۴۶ تومان را شامل می‌شود. بنا بر آمار، واردات این حجم عینک آفتابی از ۱۳ کشور جهان از جمله ایتالیا، چین، پرتغال، انگلستان، ترکیه، بلژیک و ... صورت می‌گیرد. به نقل از میزان، بیشترین واردات عینک آفتابی از کشور ایتالیا به حجم بیش از ۳ تن و به ارزش ۴۰۵ هزار و ۹۴ دلار یا به عبارتی یک میلیارد و ۷۰۶ میلیون و ۸۳۲ هزار و ۱۲ ریال بوده است.

بازار اوراق مسکن؛ حرکت «تسه‌»ها حول مرز روانی

دیروز، اوراق تسهیلات مسکن اسفند 95 (تسه9512) در روندی کاهشی به قیمت 59 هزار و 973 تومان معامله شدند. این در شرایطی بود که سایر سررسیدهای اوراق تسهیلات مسکن در همین محدوده 60 هزار تومانی داد‌و‌ستد می‌شدند. به نظر می‌رسد با شروع دوره افت تقاضای فصلی (نیمه سرد سال) از خریداران اوراق تسهیلات مسکن نیز کاسته شده است. در ایجاد این فضا، جهش اخیر قیمت‌ها در بازار مسکن اثرگذار بوده است؛ به‌ طوری که مطابق آخرین آمارها میزان معاملات ملکی در سطح کشور و به ویژه تهران روند کاهشی داشته است. همچنین افزایش تقاضای وام‌های موازی نظیر صندوق یکم برای خانه‌اولی‌های مسکن باعث شده تا تقاضای «تسه»ها روند کاهشی به خود بگیرد. در ادامه شاید برخی سخنان مبنی بر افزایش سقف تسهیلات مسکن بتواند موج تازه‌ای از تقاضا در این بازار ایجاد کند، در غیر این صورت کم‌نوسانی محتمل‌ترین سناریوی پیش روی این بازار است.

درآمد کارگران نهایتا ۳۳ درصد هزینه خانوار را تأمین می‌کند

علی خدایی، عضو کارگری شورای عالی کار گفت: بر اساس آمار رسمی سازمان تأمین اجتماعی بیش از ۸۰ درصد کارگران، دریافتی کمتر از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان دارند که با این تحلیل قطعا دریافتی ۹۰ درصد کارگران کمتر از ۳ میلیون تومان در ماه است. وی با بیان اینکه در حال حاضر میزان درآمد کارگران نهایتا می تواند ۳۳ درصد از هزینه خانوار را تامین کند، گفت: به عبارتی برای تامین هزینه های یک خانوار سه نفره، کارگر سرپرست خانوار باید سه شغله باشند یا هر سه عضو خانواده باید شاغل باشند تا یک خانواده کارگری بتواند ۱۰۰درصد هزینه حداقلی یک ماه را تامین کند. این فعال کارگری در گفتگو با خبرنگار مهر، به تعلل سرپرست وزارت کار به پیگیری و برگزاری نشست شورای عالی کار برای تصمیم گیری در خصوص جبران قدرت خرید از دست رفته جامعه کارگری اشاره کرد و ادامه داد: اگر تصمیمی برای ترمیم مزد جامعه کارگری در میانه سال گرفته نشود، مطمئنا در پایان سال یک فاصله عمیق بین دستمزد و معیشت ایجاد خواهد شد.

پژو پارس ۶۵ میلیون تومان شد

در بازار روز گذشته، پژو پارس با کاهش یک میلیون تومانی نسبت به روز یکشنبه، به قیمت 65 میلیون تومان معامله شد و خودرو 206 تیپ 2 بدون تغییر به قیمت 60 میلیون تومان معامله شد. 

قیمت برخی از خودروهای تولید داخلی ۱۳۹۷.۰۷.۳۰
ردیف نوع خودرو قیمت کارخانه (ریال) قیمت بازار (ریال)
۱ پراید ۱۱۱ ۲۲۴.۹۲۰.۰۰۰ ۳۶۰.۰۰۰.۰۰۰
۲ پراید ۱۳۱ ۲۲۷.۰۹۰.۰۰۰ ۳۲۵.۰۰۰.۰۰۰
۳ پراید ۱۵۱ ۲۳۴.۰۰۰.۰۰۰ ۳۲۰.۰۰۰.۰۰۰
۴ تیبا صندوقدار ۲۷۵.۰۷۰.۰۰۰ ۳۸۵.۰۰۰.۰۰۰
۵ تیبا ۲ ۳۰۳.۸۹۰.۰۰۰ ۴۲۵.۰۰۰.۰۰۰
۶ پژو ۴۰۵ ۳۲۹.۴۴۶.۰۰۰ ۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰
۷ پژو SLX ۳۵۱.۰۵۹.۰۰۰ ۵۶۰.۰۰۰.۰۰۰
۸ پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز ۳۴۷.۴۵۲.۰۰۰ ۵۲۰.۰۰۰.۰۰۰
۹ پژو پارس ۴۰۵.۹۵۷.۰۰۰ ۶۵۰.۰۰۰.۰۰۰
۱۰ پژو پارس TUS کلاس ۱۳ ۴۲۴.۸۱۰.۰۰۰ ۷۴۰.۰۰۰.۰۰۰
۱۱ ۲۰۶ تیپ ۲ ۳۶۲.۸۶۰.۰۰۰ ۶۰۰.۰۰۰.۰۰۰
۱۲ ۲۰۶ تیپ ۵ ۴۱۹.۴۲۰.۰۰۰ ۶۸۵.۰۰۰.۰۰۰
۱۳ ۲۰۶ وی ۸ صندوقدار ۴۲۷.۶۳۱.۰۰۰ ۶۹۰.۰۰۰.۰۰۰
۱۴ سمند LX ۳۳۵.۳۵۴.۰۰۰ ۵۳۰.۰۰۰.۰۰۰
۱۵ سمند EF7 ۳۴۳.۳۸۲.۰۰۰ ۵۶۰.۰۰۰.۰۰۰
۱۶ سمند دوگانه کلاس ۱۶ ۳۶۶.۱۶۰.۰۰۰ ۵۸۵.۰۰۰.۰۰۰
۱۷ دنا ۴۶۹.۸۹۴.۰۰۰ ۷۵۵.۰۰۰.۰۰۰
۱۸ دنا پلاس ۵۳۲.۶۵۸.۰۰۰ ۹۶۰.۰۰۰.۰۰۰
۱۹ ۲۰۷ دنده ۴۷۱.۲۸۳.۰۰۰ ۸۳۰.۰۰۰.۰۰۰
۲۰ ۲۰۷ اتوماتیک ۵۴۳.۶۱۹.۰۰۰ ۱.۰۵۰.۰۰۰.۰۰۰

فروش قسطی گوشت با کارت ملی

روزنامه شهروند نوشت: قصابی‌های تهرانی می‌گویند قیمت هرکیلوگرم گوشت قرمز در پایتخت تا ٧٢‌هزار تومان رسیده و همین موضوع موجب شده است که مشتریان سنگدان مرغ زیاد شوند، زیرا این فرآورده از نظر ظاهر و طعم تقریبا به گوشت قرمز شباهت دارد اما قیمت هرکیلوگرم سنگدان مرغ تنها حدود ٧ تا ٨هزارتومان است. به جز این، برخی فروشندگان جنوب تهران می‌گویند مشتریان به خرید اقساطی گوشت روی آورده و قصابی‌ها در ازای دریافت کارت ملی یا کارت یارانه افراد به آنها گوشت قسطی می‌فروشند. در این آشفته‌بازار برخی هم راه تقلب را در پیش گرفته‌اند؛ به‌عنوان مثال گوشت منجمد را خریداری می‌کنند و به جای گوشت گرم به فروش می‌رسانند. اما از کجا می‌توان به این موضوع پی برد؟! یکی از قصابی‌ها در منطقه ١٠ در این‌باره می‌گوید: «تشخیص گوشت گرم از منجمد برای مشتری به هیچ عنوان قابل شناسایی نیست.»

ساعت‌ها صف برای ۱۵۰ هزار تومان مابه‌التفاوت دینار دولتی

تسنیم نوشت: قیمت دولتی دینار عراقی 96 ریال تعیین و سقف دریافتی هر زائر هم 100 هزار دینار تعیین شده است؛ در حال حاضر قیمت هر هزار دینار در داخل خاک عراق 11 هزار تومان است یعنی تفاوت نرخ دولتی دینار با نرخ آزاد آن صرفاً در هر هزار دینار، 1500 تومان است که اگر این تفاوت را در 100 هزار دینار سهمیه اعلامی هر زائر محاسبه کنیم به عدد 150 هزار تومان می‌رسیم یعنی عملاً با تمام منتی که بر سر زائران اربعین گذاشته شده و البته با معطلی‌ای که هر زائر باید در عراق برای دریافت سهمیه دینار خود متحمل شود، این تفاوت قیمتی صرفاًً 150 هزار تومان است! این تفاوت قیمتی مرحمتی دولت برای زائران اربعین زمانی قابل توجه می‌شود که آن را با سهمیه تخصیصی ارز به هر مسافر خارجی مقایسه کنیم! تا مرداد ماه سال جاری، دولت به هر مسافر کشورهای همسایه مانند ترکیه، ارمنستان، گرجستان و... مبلغ 500 یورو و به هر مسافر خارجی کشورهایی مانند تایلند، فرانسه، اتریش و... مبلغ 1000 یورو به‌قیمت دولتی 5 هزار و 300 تومان پرداخت می‌کرد در حالی که در آن مقطع زمانی قیمت هر یورو در بازار آزاد 11 هزار تومان بود یعنی عملاً با این ارز تخصیصی دولت، هر مسافر رقم 3 تا 6 میلیون تومان از بابت تفاوت نرخ دولتی و آزاد نصیبش می‌شد! حال این رقم 3 تا 6 میلیون تومانی را مقایسه کنید با رقم 150 هزار تومانی تفاوت نرخ ارز دولتی و آزاد زائران اربعین حسینی!

افزایش 40 تا 300 درصدی قیمت لوازم یدکی خودرو

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران گفت: در ماه های گذشته، قیمت لوازم یدکی خودروها بسته به نوع آنها، افزایش 40 تا 300 درصدی را تجربه کرده که بیشترین افزایش ها در قطعات کامیون ها، اتوبوس ها و خودروهای کار بوده است. علیرضا نیک آئین ادامه داد: عمده لوازم یدکی این خودروها وارداتی بوده که متأثر از نرخ ارز، افزایش یافته است؛ عمده افزایش قیمت ها نیز در لاستیک، فیلتر، روغن و برخی از لوازم یدکی است. /ایرنا

افزایش قیمت طلا در واکنش به عقب‌گرد دلار

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا که دلار افت کرد و نگرانی‌ها نسبت به رشد تنش‌های سیاسی بر اقتصاد جهانی از این فلز ارزشمند پشتیبانی کرد، افزایش یافت. به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز دوشنبه بازار سنگاپور ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۲۲۸.۱۵ دلار رسید. بهای معاملات این بازار دوشنبه گذشته به ۱۲۳۳.۲۶ دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت در دو ماه و نیم گذشته بود. در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۲۳۱ دلار رسید. به گفته هلن لو، تحلیلگر شرکت "آرگونات سکیوریتیز"، در معاملات روز جاری شاهد بهبود قیمت طلا بوده‌ایم. کندی رشد اقتصاد جهانی و ابهامات ژئوپلیتیکی در حال حاضر به ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران لطمه زده و از قیمت طلا پشتیبانی کرده است. اگر تنش‌ها تشدید شود قیمت طلا ممکن است تا مرز ۱۳۰۰ دلار صعود کند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۶
پارسال آقای سیف افزایش قیمت دلار را همین سفرهای اربعین اغلام کرد بعد ژانویه و سفرهای نوروزی.....
تعجبم این است چرا سالهای قبل و امسال چنین امری صورت نگرفت با اینکه پارسال ما تحریم هم نبودیم...
این نشان از رانت اطلاعاتی بود که سیف بجای برخورد آن را هدایت و همراهی میکرد و امروز هیچکس مدعی او نیست
تو کشوری که گوشت رو با کارت ملی و به صورت قسطی می فروشند احمقانه نیست چشم اندازی بنام 1444 تدوین میشه .
پاسخ ها
آریایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
خدایی خیلی احمقانه بنظر میرسه !!!!
درودبردولت دلار۱۹هزارتومانی را۱۴هزارتومان کرد،خداخیرشان بدهدچقدربرای اینکه مردم دررفاه زندگی کنندتلاش میکند
پاسخ ها
مجمد نور کجوری
| Germany |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۱
کاملن هشیارنه است . قطعن تمامی بلبشو هایمان به بی برنامه بودنمان باز میگردد.
تازه باید دینار دولتی گرانتر باشد زیرا هر زایر حد اقل 5 ساعت سرکار است و ایجاد اشتغال خودش زحمت و هزینه دارد و این خدمت بانک مرکزی را نادیده نگیرید که زایران را مشغول می کند
سه شنبه اول ابان
هنوز۱۰ دقیقه ازشروع بکاربورس نگذشته شاخص کل ۲۰۰۰ واحددیگرفروریخت همه فروشنده شدند
برخی ها چقدر پر توقع هستند و انتظار دارند برای زایران ملیونی اربعین دولت هزینه نموده و ارز کشور را در اختیارشان بگذارد.
اما گردشگران تایلند، هند و ترکیه جمعیتشان زیاد نیست؛ به علاوه اگر به آنان ارز داده نشود برای کشور مشکل ایجاد می کنند که زایران اربعین اینگونه نیستند
" ساعت‌ها صف برای ۱۵۰ هزار تومان مابه‌التفاوت دینار دولتی "

هم قبلا پرداخت ارز مسافرتی اشتباه بود و هم الان .
ارز دولتی باید فقط برای درمان پرداخت شود

آقا یا خانم مسافر ، توانش را نداری مثل بنده نرو . اگر توانش را داری هم برو . اگر این دولت توان کنترل ارز داشت که وضعمان این نبود .
"پژو پارس ۶۵ میلیون تومان شد"

وااااای چه خبر مسرت باری
چقدر خوشحال و خوشبختیم همه ما !!!
اختلاف دينار دولتي با ازاد دو ميلون تومن هست 100000*96=96000000در مقابل100000*125=12500000
با اختلاف قیمتی دینار که نوشتید.
میلیون و چهارصد هزار تومان مابه التفاوت میشه.
بعدش هم این همه دینار رو زائر میخواد چیکار؟؟؟
کل رفت و برگشت رو اگه با ماشین بره و برگرده یکی دوشب هم کربلا بخوابه ۵۰۰ هزار تومان هم هزینه نمیکنه
خورد و خوراک هم اکثرا موکب هست
خیلی خوبه که این خبرها رو میبینن و کاری نمیکنن
از فرادیمان خبر نداریم و نمی تونیم برنامه ریزی کنیم! از تنظیم بازار تخم مرغ و گوشت و رب و .... عاجزیم !
گوشت را قسطی و با کارت ملی می گیریم و....... انوقت چشم انداز 50 سال میدیم!!!!!!
مهم نیست اخبار خاشچی عشق است اونو دنبال می کنیم!!!
بورس که سیاسی و مدیرانش دولتی نتیجه اش بهتر از این نمیشه!!!!
مردم جدا تو این کشور باید کجا سرمایه گذاری کنند؟؟؟؟؟؟؟
قدرت خريد مردم هر روز كمتر پسته ٢٥٠ خلال پسته براي شله زرد ٥٠٠ هزار تومان حالا كه براي سفر اربعين رانت ني ديد براي ندري هم بديد خداًكه اينها قبول نداره
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل