بازدید 10620
پیمانه اقتصادی؛

کسری ۱۰.۵ میلیارد دلاری قدرت اقتصادی پایتخت/ طلای سرخ به ۱۲میلیون تومان رسید/ فراخوان ۲۰ هزار خودرو به علت امکان وجود نقص در سیستم ترمز/ درآمد نیمی از جمعیت جهان روزانه چند دلار است؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص کل بورس ۸۶۲ واحد تقویت شد، نیوزلند هم نشست سرمایه‌گذاری ریاض را تحریم کرد، تلاش سریلانکا برای معافیت از تحریم‌های نفتی ایرانی، صادرات نفت عراق در ۲۰۱۹ به ۴ میلیون بشکه در روز می‌رسد، بازار اوراق مسکن؛ نزول دسته‌جمعی اوراق، ایران با خرید طلا به دنبال تقویت اقتصاد و پول ملی، دولت اوکراین قیمت گاز مصرفی مردم را افزایش داد و ترخیص برنج‌های وارداتی از گمرکات را در بر دارد.
کد خبر: ۸۴۴۹۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 22 October 2018

کسری ۱۰.۵ میلیارد دلاری قدرت اقتصادی پایتخت/ طلای سرخ به ۱۲میلیون تومان رسید/ فراخوان ۲۰ هزار خودرو به علت امکان وجود نقص در سیستم ترمز/ درآمد نیمی از جمعیت جهان روزانه چند دلار است؟پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص کل بورس ۸۶۲ واحد تقویت شد، نیوزلند هم نشست سرمایه‌گذاری ریاض را تحریم کرد، تلاش سریلانکا برای معافیت از تحریم‌های نفتی ایرانی، صادرات نفت عراق در ۲۰۱۹ به ۴ میلیون بشکه در روز می‌رسد، بازار اوراق مسکن؛ نزول دسته‌جمعی اوراق، ایران با خرید طلا به دنبال تقویت اقتصاد و پول ملی، دولت اوکراین قیمت گاز مصرفی مردم را افزایش داد و ترخیص برنج‌های وارداتی از گمرکات را در بر دارد.

کسری ۱۰.۵ میلیارد دلاری قدرت اقتصادی پایتخت

غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران در چهلمین نشست هیات نمایندگان اتاق ایران گفت: یکی از این حقایق این است که بپذیریم اقتصاد ایران آن‌گونه که عنوان می‌شود بدون درآمدهای نفتی اگرچه در ابعاد اجتماعی پیشرفت‌های خوبی داشته ولی درزمینهٔ اقتصاد، تولید و صادرات در اقتصاد جهان حرفی برای گفتن ندارد اما از آن‌سو در مصرف یکه‌تاز است. شهرهای بزرگ بسیاری را خواسته یا ناخواسته رشد و گسترش داده‌ایم، بدون آنکه به لطمه‌های انسانی این حجم آشفته از ساختمان‌ها، ماشین‌ها، آلودگی‌ها، مؤسسات دولتی و شبه‌دولتی، بنگاه‌های کوچک و بزرگ ورود پیدا کرده باشیم و آن‌ها را در تناسب با اندازه تولید واقعی کشور و بخش‌های مولد اقتصاد بنیان نهاده باشیم. از این‌ رو می‌بینیم قدرت اقتصادی پایتخت در صادرات کالا 1.5 میلیارد دلار و واردات 12 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، یعنی 10.5 میلیارد دلار کسری وجود دارد که این موضوع در بحث خدمات وضع به‌مراتب آشفته‌تری دارد. نفت موجب شده تا جامعه به سطحی از رفاه دست یابد و مطالبه بخشی از امکانات از دولت‌های وقت را داشته باشد که در شرایط کاهش درآمدهای نفتی، این امر جز با انتشار و چاپ اسکناس و رشد هزینه‌های دولت‌ها امکان‌پذیر نبوده و نیست. هزینه‌های اضافی که به‌طور غیرمستقیم از قدرت خرید جامعه کاسته است و زیان‌های آن بیشتر از منفعت آن نصیب اقشار آسیب‌پذیر جامعه شده است.

شاخص کل بورس ۸۶۲ واحد تقویت شد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز یکشنبه، با افزایش ۸۶۲ واحدی معادل ۰.۴۶ درصد به رقم ۱۸۹ هزار و ۴۳۸ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۲۵۱ واحدی معادل ۰.۴۶ درصد به رقم ۵۵ هزار و ۳۴۶ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با بر خلاف روز قبل با افت ۴۶ واحدی معادل ۰.۱۶ درصد، عدد ۲۹ هزار و ۳۱۲ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۳۳ واحدی معادل ۰.۱۶ درصد به رقم ۲۰ هزار و ۷۰۴ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز، ۶۲۶ واحد افزایش معادل ۰.۳۱ درصد را رقم زد و به سطح ۲۰۱ هزار و ۲۴۸ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با ۴۴۵ واحد افزایش معادل ۰.۳۱ درصد به رقم ۱۴۲ هزار و ۵۵۰ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۲۶۲۷ واحد افزایش معادل ۰.۷۳ درصد همراه بود و عدد ۳۶۲ هزار و ۹۲۵ واحد را به نمایش گذاشت.

کسری ۱۰.۵ میلیارد دلاری قدرت اقتصادی پایتخت/ طلای سرخ به ۱۲میلیون تومان رسید/ فراخوان ۲۰ هزار خودرو به علت امکان وجود نقص در سیستم ترمز/ درآمد نیمی از جمعیت جهان روزانه چند دلار است؟

نیوزلند هم نشست سرمایه‌گذاری ریاض را تحریم کرد

دولت نیوزلند در اطلاعیه ای اعلام کرد که نیوزلند قتل جمال خاشقجی را توسط دولت سعودی محکوم می کند و در نشست سرمایه گذاری عربستان موسوم به «داووس صحرا» شرکت نخواهد کرد. همچنین «دیوید پارکر» وزیر تجارت نیوزلند در اطلاعیه ای گفت: هیچ مقام رسمی نیوزلندی در نشست «سرمایه گذاری آتی» عربستان سعودی که در ریاض برگزار خواهد شد، شرکت نمی کند. بر پایه این گزارش خاشقجی، مقیم آمریکا و روزنامه نگار واشنگتن پست و همچنین منتقد سیاست های ریاض بود که ۲۰ روز پیش در کنسولگری عربستان سعودی در آنکارا توسط مزدوران دولت سعودی به قتل رسید. /سی ان بی سی

تلاش سریلانکا برای معافیت از تحریم‌های نفتی ایرانی

سریلانکا که به واردات نفت خام سبک ایران وابسته است، در گفت‌وگوهای دوطرفه با مسئولان هندی، درباره راهبرد خرید نفت از ایران پس از تحریم‌های آمریکایی، از هند راهنمایی خواسته است. طبق بیانیه دفتر نخست وزیری سریلانکا، آرجونا راناتونگا، وزیر نفت سریلانکا، درباره چگونگی واکنش هند در برابر تحریم‌های آمریکایی، از سوشما سواراج، وزیر امور خارجه هند، راهنمایی خواسته است. وزیر امور خارجه هند درباره راهبرد این کشور در برابر تحریم‌ها به طرف سریلانکایی توضیح داده و اعلام کرده است که سریلانکا می‌تواند از این فرآیند پیروی کند. پالایشگاه قدیمی و دولتی سریلانکا که در دوران شوروی سابق ساخته شده است، بهترین کارکرد را با استفاده از نفت سبک ایران دارد.

طلای سرخ به ۱۲میلیون تومان رسید

نایب رئیس شورای ملی زعفران با بیان اینکه برداشت رسمی زعفران از بیستم مهرماه در کشور آغاز شده است، گفت: زمانی که برداشت آغاز شد، طی حدود ۱۰ روز نخست که  زعفران گل نوبرانه به بازار آمد، قیمت آن به شدت افزایش یافت به طوری که قیمت هر کیلوگرم زعفران نگین از ۱۲ میلیون تومان به ۱۸ میلیون تومان رسید و می توان گفت میانگین نرخ هرکیلوگرم طلای سرخ بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یافت. غلامرضا میری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه با عرضه بیشتر گل زعفران قیمت ها روند کاهشی یافت، ادامه داد: هم اکنون قیمت هرکیلوگرم زعفران حداقل ۶ میلیون تومان و حداکثر ۱۲ میلیون تومان است.  

صادرات نفت عراق در ۲۰۱۹ به ۴ میلیون بشکه در روز می‌رسد

وزیر نفت عراق اعلام کرد صادرات نفت این کشور در سال آینده میلادی به ۴ میلیون بشکه در روز می‌رسد. به گزارش رویترز از اربیل، جبار اللعیبی، وزیر نفت عراق ابراز امیدواری کرد که این کشور بتواند از طریق بندر عقبه در اردن، روزانه یک میلیون بشکه نفت صادر کند، اما به زمان این اتفاق اشاره‌ای نکرد. وی همچنین اعلام کرد سوزاندن گازهای همراه نفت در میدان‌های نفتی عراق، از سال ۲۰۲۱ میلادی متوقف خواهد شد. به گفته وی، پالایشگاه نفتی بیجی در شمال عراق نیز فعالیت خود را از سر گرفته و اکنون روزانه ۷۰ هزار بشکه نفت را فرآوری می‌کند.

بازار اوراق مسکن؛ نزول دسته‌جمعی اوراق

اوراق تسهیلات مسکن اسفند ۹۵ (تسه۹۵۱۲) در معاملات دیروز با افت ۴/ ۱ درصدی مواجه شدند و به سطح ۶۰ هزار و ۸۳۸ تومانی رسیدند. بازگشت قیمت این اوراق به کانال ۶۰ هزار تومانی در حالی رقم خورد که نوسان قیمت سررسیدهای اوراق طی نیمه دوم مهرماه عمدتا محدود و کمتر از یک درصد بود. با این حال، پس از گذشت حدود دو هفته، قیمت‌ها در معاملات دیروز تحت فشار عمومی عرضه با افت قابل‌توجه و دسته‌جمعی مواجه شدند. این الگوی معاملاتی در مهرماه سال گذشته نیز بر بازار اوراق حکمفرمایی کرد. نوسانات شدید نیمه نخست در پی تحرکات بیشتر معامله‌گران این بازار، و سپس تثبیت قیمت‌ها در سطوح پایین‌تر طی روزهای بعد. با توجه به کاهش تقاضای فصلی به نظر نمی‌رسد که شاهد نوسان چشمگیر اوراق باشیم. هرچند برنامه‌های تامین مالی برای تقویت قدرت خرید متقاضیان می‌تواند بهبودی نسبی در این بازار حاصل کند.

فراخوان ۲۰ هزار خودرو به علت امکان وجود نقص در سیستم ترمز

شرکت ژاپنی میتسوبیشی فراخوانی را برای شاسی‌بلندها«ی‌ای اس ایکس» اکلیپس کراس مدل ، ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ و نیز اوتلندر مدل ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ صادر کرده است که دومین فراخوان در این هفته به‌شمار می‌رود. این فراخوان به علت امکان وجود نقص در سیستم ترمز اضطراری خودکار صادر شده است. به گفته کمپانی این سیستم پس از اعمال ترمز و رفع خطر، بازهم ترمز را در حالت فعال نگه می‌دارد که علاوه‌بر ایجاد ترافیک، ممکن است موجب برخورد خودروهای عقب در ترافیک شود. این فراخوان مجموعا ۲۰ هزار و ۹۸۷خودرو را شامل می‌شود. میتسوبیشی با مالکان این خودروها تماس برقرار می‌کند تا با حضور آنها در نزدیک‌ترین نمایندگی، مشکل برطرف شود. /دنیای اقتصاد

ایران با خرید طلا به دنبال تقویت اقتصاد و پول ملی

«دنیز لیسیتزین» تحلیل گر موسسه مالی FinIst گفت: نشانه هایی وجود دارد که نظام مالی جهان که دلار آمریکا بر آن مسلط است، می تواند به فروپاشی منجر شود. این نشانه ها شامل انتشار پول کنترل نشده از کشورهای مختلف، افزایش نرخ بهره در آمریکا، جنگ های تجاری، افزایش سریع در قیمت انرژی، تنش های ژئوپولتیکی در سوریه، عراق و همچنین جنگ در یمن است. وی افزود: بسیاری از کشورها در حال خرید طلا هستند و متوجه شدند که پول کاغذی توسط تورم دائما در حال از دست دادن ارزش خود است و ارزش سهام هم به دنبال یک بحران به شدت کاهش پیدا می کند؛ ضمن اینکه سپرده گذاری های خارجی هم می تواند مصادره یا مسدود شود. همچنین ترکیه ۱۸۷ تن طلا در سال گذشته میلادی خریداری کرد و طلای خود را از فدرال رزرو آمریکا به آنکارا استرداد داد. بر همین اساس، «دنیز لیسیتزین» گفت: ایران هم از طلا برای تثبیت بخشیدن به اقتصاد خود استفاده می کند. ایران مجبور به تغییر پرداخت ها از دلار به طلا است. اقتصاد ضعیف و تورم بالا، تهران را مجبور کرده که طلا را به بازار داخلی خود تزریق کند که بعداز آن می تواند شاهد ثبات اقتصادی و تقویت ارز ریال بود. ضمن اینکه بسیاری از کشورهای همسایه ایران از قبیل ترکیه از تسویه حساب ها به طلا با ایران سود می برند. ترکیه تراز تجاری مثبت دارد و لیر را تقویت می کند. /راشاتودی

برنج های وارداتی از گمرکات ترخیص می‌شود

علی معقولی مدیر کل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه در بخشنامه ای به کلیه گمرکات اجرایی موضوع «بلامانع بودن ترخیص برنج های وارداتی قبض انبار صادر شده و ارز آنها تامین و پرداخت شده و یا تا پایان ۱۳۹۷/۰۶/۳۱ اظهار گردیده» را ابلاغ کرد.

در راستای ریاضت اقتصادی؛ دولت اوکراین قیمت گاز مصرفی مردم را افزایش داد

دولت کیِف اعلام کرد که از آغاز نوامبر(۱۰ آبان) اوکراینی‌ها باید ۲۵ درصد بیشتر برای گاز خود بپردازند. این تصمیم‌گیری به عنوان بخشی از توافق انجام شده با صندوق بین‌المللی پول در راستای برنامه کمک مالی به این کشور است. نخست‌وزیر اوکراین، ولادیمیر گرویزمن گفت: از روز اول نوامبر قیمت‌های گاز ۲۳.۵ درصد افزایش می‌یابند و ۶۰ درصد گران نمی‌شوند. این چیزی است که ما با تلاش‌های قابل‌توجه در نتیجه مذاکرات به دست آورده‌ایم. وی به این مساله اشاره کرد که دولت اوکراین در مذاکرات خود با صندوق بین‌المللی پول، بر روی حذف شرط این صندوق برای افزایش قیمت‌های گاز، به عنوان بخشی از همکاری خود، پافشاری کرده است. برنامه ۴ ساله کمک مالی صندوق بین‌المللی پول به اوکراین، ۱۷.۵ میلیارد دلار را به این کشور تخصیص می‌دهد. از سال ۲۰۱۵ کیِف ۴ کمک مالی را دریافت کرده است. مقامات اوکراین انتظار داشتند که تاپایان ۲۰۱۷ پنجمین بسته کمک مالی خود را دریافت کنند، اما هنوز این پرداخت انجام نشده است.

چین به ذخایر جدید شیل گاز دست یافت

وزارت منابع طبیعی چین اعلام کرد، به میزان 376.76 میلیارد متر مکعب  گاز از منابع غیر متعارف کشف کرده است. وزارت منابع طبیعی چین اعلام کرد، آنچه که اعلام شده است، براساس اطلاعات فنی است که در اختیار دارد و قطعا حجم ذخایر اعلام شده می‌تواند بیشتر از این میزان باشد که البته همین رقم نیز 62 درصد بیشتر از رقمی است که سال گذشته میلادی اعلام شده بود. این گزارش حاکی است کل سرمایه گذاری چین در زمینۀ زمین شناسی در سال 2017 حدود 78.285 میلیارد یوان بود که به میزان 1 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است که این اکتشافات جدید نتیجه افزایش سرمایه گذاری در این زمینه است. به گزارش فارس  رسانه‌های رسمی چین،اعلام کرده بودند: مبارزه چین با آلودگی هوا سبب شده است این کشور در مسیر تبدیل شدن به بزرگترین واردکننده گاز جهان قرار گیرد.

درآمد نیمی از جمعیت جهان روزانه چند دلار است؟

بانک جهانی در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که با وجود پیشرفت ها در کاهش فقر شدید، همچنان تعداد افراد فقیر در سراسر جهان به طرز غیر قابل قبولی بالا است که نشان می دهد میلیاردها نفر هنوز برای تامین نیازهای اساسی خود به شدت تقلا می کنند. در این گزارش آمده که تقریبا نیم از جمعیت جهان با کمتر از ۵.۵۰ دلار در روز امرار معاش می کنند و سهم فقرا در اقتصادهای ثروتمندتر رو به افزایش است. مجموع افرادی که در فقیر هستند بین سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ میلادی بیش از ۶۸ میلیون نفر کاهش پیدا کرده که این رقم تقریبا معادل جمعیت تایلند یا بریتانیا است. به نقل از ایبنا، این مطالعه نشان می دهد که فقر جهانی با درآمد روزانه ۵.۵۰ دلار از رقم ۶۷ درصد بین ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۵ میلادی به ۴۶ درصد کاهش پیدا کرده است. ماه گذشته میلادی بانک جهانی اعلام کرد که فقر شدید در سال ۲۰۱۵ میلادی به ۱۰ درصد کاهش پیدا کرد. /وب سایت بانک جهانی

 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۱
سایپا و ایران خودرو نیز فراخوان داده اند برای چپاول جیب مردم ایران با ماشین هایی صددرصد بدون ترمز و بی کیفیت .و بازهم باید جلوی رفتن زنان به ورزشگاه را گرفت تا دچار گناه نشوند . ترمز و کیفیت و وووووواهمیت ندارد .گناه نکردن اهمیت دارد .
در ايران تقريبأ اكثر مردم با درآمد روزانه كمتر از ٥.٥ دلار زندگي ميكنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
امنیت داریم خوب. همه چیز که پول نیست









!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
ضمن اظهار تأسف برای وضعیت ارز فعلی، باید بدانید معیار بانک جهانی قیمت ارز نیست. بلکه امور مختلفی است که سهم ایران را بالاتر از متوسط حساب می کنند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
چه امنیتی داریم؟
با سلام
من یک کارمند دولت هستم که ماهانه حکم من 2200000 ریال می باشد که با کسر بیمه و مالیات روزانه 1700000 ریال دریافتی دارم با حساب دلار 10700 بانک مرکزی و 13000 تومان بازار به ترتیب روزانه 5.29 , 4.35 دلار حالا من کجای این رده بندی هستم صد البته اول از آخر این دره بندی ما کارمندها (نه اونایی که خوب می گیرندو کارگران دیگه از فقیر فقیر تریم حالا حساب کنین کاگرای ما چند می گیرن به دلار (هیچی) حالا کاگر مفت به ماها می گن
پاسخ ها
سلام:
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
اشتباه محاسبه کردی دوست عزیز .درامد ماهیانه شما این است نه رو زانه . .درامد روزانه فقط خود شما و نه افراد تحت تکفل با این حقوق ماهیانه یعنی یک میلیون هفتصد هزارتومان می شود تقریبا روزانه حدود چهار دلار . حال همین رقم را بین اعضای خانواده تقسیم کن ببین چقدر می شود. "
احسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
دوست من عامل اصلی فقر کارشکنی شما در کار تولید و بخش خصوصی است. حالا حالا ها باید فقیر باشید.
صادرات؟
احه مگه ما اگاهی داریم که صادرات کنیم
همینکه ۴۵۰۰۰ تومان یارانه می گیریم و شصت هزارتومان هزینه اینترنت وموبایل بازی می کنیم یعنی ملت پرتی هستیم .(با عرض معذرت ) .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
دقیقا حرفتون درست و منطقیه. همچنان ما همون ملتی هستیم که قابلمه میرفتیم تو خیابون و میگفتیم مشروطه میخواییم. فکر میکردیم غذا ست . الان هم هنوز همون ادما هستیم
تراز تجای ترکیه منفی است
محاسبه درامدها بر اساس دلار اشتباه است و باید قدرت خرید را مد نظر قرار داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
چطور برای خریدن همه چیز حتی سیب دماوند قیمت با دلار بالا پایین میشه حالا موقع درامد نباید به دلار حساب کرد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
قدرت خرید یک کارگر و کارمند که به هیچ رسید
عامو خوشحال شدم گفتم شاید ایران خودرو فراخوان زده لنت عقب دنا رو اصلاح کنه از بس لنت عقب صدا میده هر روز براشون دعای خیر می کنم . ماشین صفر خریدم بخدا لنتش ایراد داره رفتم پرسیدم میگن طبیعیه همش همینجوریه
5.5*13000 میشود 71500 روزانه و به عبارتی ماهانه2145000 تومان.
قطعا تمام کارگران کمتر از این مبلغ ماهانه دریافت میکنند و البته اکثر کارمندان.
یعنی این همه مردم توی فقر مطلق زندگی میکنیم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
یعنی این با این همه سرمایه (نفت - گاز - مس - الومینیوم - فولاد - جنگل و....) مردمش باید توی فقر مطلق زندگی کنن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اما امنیت داریم!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
اگر فقیر بودی در اینترنت نبودی و سایتهای ماشین هجوم نمی بردین
!!!!!!!
ایران به تنهایی اون 50 میلیونی که از درصد آمار جهان کاسته شده رو همین امسال تامین کرد...درامد 50 میلیون کارگر ایرانی تو سری خور و خانوادش روزی تنها 3 دلار!!!
احسنت بر این دولت!!!!
شماها بیایین دهات ما کارگرای کارخانه های ما متوسط 1.5 دریافتیشون هس + بیمه (300 تومن) + ایاب ذهاب مفت+ناهار مفصل+(سهمیه فصلی یه گونی برنج +10 کیلو گوشت(ماهی یا گوسفند) + 3 کیلو چای ))+ حمام و توالت و لباس کار و کفش و مکان استراحت مفت + کار سبک + اکثر مواقع در حال خندیدن یا نشستن هستن.
بنده خداها دارمد اینجاس تازه زن وشوهری درکنار هم کار میکنن که ماهی جمعا میشه 5 میلیون متوسط، بیچاره ها کجای کارین شماها
بانک جهانی بیاد ببینه در ایران کارگر بیچاره با روزی تقریبا سه دلار با معجزه زنده است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل