کتاب «گردشگری» حلال، تالیف و ترجمه دکتر سید علی موسوی نور، حجت الاسلام و المسلمین اکبر فلاح نژاد و شراره نورانی زنوز رونمایی شد
ناشر این کتاب «مرکز ملی تحقیقات حلال جمهوری اسلامی ایران» است و در آن به برخی مسائل گردشگری در کشورمان پرداخته شده است.
این کتاب در چهار بخش تنظیم شده است و هر بخش دارای چند فصل می باشد که عبارت اند از:
▪بخش اول: در سه فصل که به بیان مفاهیم و گروه بندی گردشگری و جایگاه گردشگری حلال، میانی مبحث گردشگری حلال در حوزه های مختلف، تجربیات جهانی در عرصه گردشگری حلال می پردازد.
▪بخش دوم: در چهار فصل به بیان برنامه ریزی و مدیریت در حوزه توریسم، مارگتینگ در گردشگری منابع و جزئیات تاریخی، مدیریت مارکتینگ، برنامه ریزی مارکتینگ و مارکتینگ ترکیبی پرداخته شده است.
▪بخش سوم: با عنوان برندسازی و بازاریابی اسلامی در 6 فصل مفهوم بازاریابی و برندسازی اسلامی، نیاز جهان اسلام به ایجاد برندهای قوی، استراتژی ساخت یک برند، فرصت های پنهان در حوزه ی برند اسلامی، چالش ها و استراتژي های کلیدی برای ساخت و جذب برندهای غیر مسلمان جو و برندسازی اسلامی، راهبردهایی برای توسعه فضای کسب و کار بررسی می کند.
▪بخش چهارم: در این بخش به جاذبه های جزیره قشم، به عنوان اولین مرکز گرشگری حلال در جهموری اسلامی پرداخته شده است.