بازدید 5564

تکنولوژی در خدمت کاهش هزینه چاپ

کد خبر: ۸۴۴۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸ 20 October 2018

افزایش فزاینده قیمت ها مدتی است گریبان تمام صنایع و خدمات را گرفته و به مانعی بزرگ در مسیر رشد و شکوفایی اقتصادی بدل شده است. در یک سال گذشته صنعت چاپ نیز همانند سایر صنایع با نوسان قیمتی زیادی مواجه بوده است و تاثیرات قابل توجهی در تبلیغات و از آن مهمتر ارائه محصولات شرکت های تولیدی و خدماتی گذاشته است. بخش عمده ای از این نوسانات ناشی از افزایش ناگهانی قیمت ارز در شش ماه گذشته می باشد.

به گزارش تابناک، ایرج استاد علینقی رئیس اتحادیه صنعت چاپ کشور در حاشیه هجدهمین جشنواره ملی صنعت چاپ ایران که در شهریورماه سال جاری در تالار وحدت برگزار شد، با بیان اینکه 85 درصد از مواد اولیه مورد نیاز در صنعت چاپ کشور وارداتی است، افزود: مهمترین مشکل امروز این صنعت تامین همین مواد اولیه وارداتی است. وی با اشاره به این موضوع که مهمترین رسالت صنعت چاپ ارائه خدمات به مراکز و مجتمع های تولیدی است، لذا صنعت چاپ را تکمیل کننده فرایند تولید کالای داخلی دانست چرا که بخش زیادی از صنایع تولیدی جهت بسته بندی محصولات خود به صنعت چاپ وابسته اند.

وی خاطر نشان کرد: جهت واردات مواد اولیه مورد استفاده در چاپ، بايد ارز مبادله ای به اين صنعت اختصاص یابد.

بخش دیگری از افزایش هزینه های چاپی در سال گذشته نیز مربوط به افزایش قیمت کاغذ در ایران و بازارهای جهانی است.

محمدرضا دربندی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت و گو با تسنیم با اشاره به این موضوع افزود: اصلی ترین دلایل گرانی کاغذ در کشور سیر نزولی تولید کاغذ در جهان و ایران به دلایل محیط زیستی و اعمال قوانین مخالف قطع درختان توسط نهادهای محیط زیستی است. گرانی دلار و احتکار کاغذ توسط تجار داخلی نیز در التهابات بازار کاغذ بی تاثیر نبوده است. در روزهای اخیر و با توجه به سیر نزولی قیمت دلار، قیمت خدمات چاپی نیز با کاهش 25 تا 35 درصدی مواجه شده است.

عليرضا ميرزائيان مدير عامل مجتمع چاپ کوثر در گفت و گو با تابناک با اشاره به این کاهش قیمت گفت: مجتمع چاپ کوثر قیمت نهایی محصولات و خدمات چاپی خود را بر اساس استانداردهای تدوین شده‌ای که ضمن حفظ کیفیت، با سود حداقلی بتواند مناسب‌ترین قیمت را به مشتریان ارائه دهد، تنظیم می‌نماید. لذا با توجه به کاهش قیمت ارز و به تبع آن کاهش هزینه مواد اولیه برای چاپ، تعرفه‌های محصولات چاپی و تبلیغاتی در این مجتمع کاهش قابل توجهی داشته است تا بتوانیم با استفاده از تکنولوژی روزآمد خود با تولید ملی و اشتغالزایی همگام شویم.

بهره برداری از تکنولوژی و روش های مدرن چاپ برای کاهش هزینه ها

گسترش فناوری های نوین و استفاده از دستگاه های چاپ پیشرفته برای محصولات چاپی خاص، باعث کاهش هزینه های چاپ طی ادوار مختلف شده است. به عنوان مثال در صورتی که شما قصد چاپ در تیراژ بالا را داشته باشید با استفاده از چاپ افست می‌توانید چاپ به صرفه تر و با کیفیت تری خصوصا در چاپ های چند رنگ داشته باشید. البته به این نکته هم توجه داشته باشید که باید زمان بیشتری برای دریافت خروجی کار خود منتظر بمانید. در این نوع چاپ نوشته و عکس بر روی سطح لاستیکی یک سیلندر گردان انداخته شده و سپس توسط فشار یک سیلندر دیگر بر روی بستر چاپ، چاپ می‌شود. در صورتی که قصد چاپ بروشور در تیراژ پایین و تک رنگ را داشته باشید، چاپ دیجیتال برای شما به صرفه تر خواهد بود و در زمان کوتاه تری نیز خروجی مورد نظر خود را دریافت خواهید کرد. در چاپ جوهر افشان هد پرینتر (printer head)به رنگهای مختلف آغشته می‌شود و این هد قطرات جوهر را در رنگ‌های مختلف، مستقیما بر روی متريال چاپ می‌کند تا تصویر مورد نظر شکل گیرد. مجتمع چاپ کوثر با ارائه خدمات کامل در حوزه چاپ امکان مدیریت و کاهش هزینه‌های چاپی و تبلیغاتی را به شما می‌دهد.

مراقب دام کاهش هزینه سودجویان باشید

هر زمانی میان هزینه‌های خدمات چاپی یک مجتمع چاپی و رقبایش تفاوت زیادی مشاهده کردید، حتما قبل از سفارش از میزان کیفیت ارائه خدمات آن‌ها مطلع شوید. برخی از مجتمع‌های چاپی با هدف افزايش فروش و کاهش هزینه‌های ثابت، محصولات خود را با كيفيت بالا و قيمت مناسب به مشتريان خود عرضه ميكنند اما برخی دیگر از مجتمع های سودجو به دلیل فدا کردن کیفیت، محصولات خود را با قيمت پايين ترى به مشتريان خود ارائه می‌دهند كه اين اتفاق صدمات بيشترى را به شركت يا مجموعه شما وارد ميكند!!!

کار را به کاردان بسپارید

وسعت خدمات چاپی بسیار زیاد است. از چاپ بروشور، پوستر، تراکت و سایر اقلام تبلیغاتی گرفته تا چاپ کاغذ دیواری همه مواردی هستند که در صنعت چاپ با توجه به کارکرد آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر می خواهید بهترین کیفیت را در اقلام چاپی خود تجربه کنید پس سعی کنید در حوزه مورد نیاز خود بهترین مجتمع چاپی را انتخاب کنید. در صورتی که قصد چاپ بروشور و سایر اقلام تبلیغاتی از جمله تندیس، نایلون، ساک سوزنی، کارت PVC و ... را دارید، توصیه ما به شما استفاده از خدمات تخصصی مجتمع چاپ کوثر است.

از طرح‌های سه بعدی استفاده کنید

از زمان ظهور فناوری سه بعدی، مردم روش های مختلفی برای لذت بردن از این رسانه ایجاد کرده اند که بیشتر این روش ها از فیلم و مواد چاپی استفاده می‌کنند. این فناوری و خطای بینایی لحظات جذابی را برای همه ما ایجاد کرده است. یکی از کاربردی ترین و جالب ترین کاربردهای این فناوری در صنعت چاپ، استفاده از طرح‌ها و مناظر سه بعدی در چاپ کاغذهای دیواری با استفاده از طرحهای خلاقانه است. در چاپ کاغذ دیواری سه بعدی معمولا از مناظر طبیعی، الگوهای غیرمعمول، برآمدگی‌ها و فرورفتگی‌ها استفاده می‌شود. این تصاویر با کیفیت و با طراحی مناسب، همراه با نورپردازی می‌تواند فضایی لوکس و جذاب در محیط خانه و یا محل کار شما ایجاد کند. اگر قصد دارید تا از خدمات چاپ کاغذ دیواری(پوستر ديوارى) استفاده کنید، طرح‌های متنوع مجموعه پارادایس را از دست ندهید.

 از به روز بودن ماشین آلات چاپ اطمینان حاصل کنید

قبل از سفارش از به روز بودن ماشین آلات مجتمع چاپى مطمئن شوید. به روز بودن ماشین آلات چاپ یک مجتمع علاوه بر کاهش هزینه مشتریان باعث افزایش سطح کیفی کارها نیز می شود. به عنوان مثال در چاپ افست چاپ رنگ ها به صورت جداگانه انجام می‌شود ولى در دستگاههای قدیمی تطبیق این رنگ‌ها برعهده مسئول چاپ بوده است در حالی که امروزه این فرایند به صورت کاملا کامپیوتری و از طریق سیستم های دیجیتال انجام می‌پذیرد و از آنجایی که نقش اپراتور کاهش چشمگیری داشته است، میزان خطای انسانی نیز کاهش می‌یابد و به تبع آن کیفیت افزایش خواهد یافت. در مجتمع چاپ کوثر تمامی ماشین آلات منطبق بر آخرین تکنولوژی موجود در صنعت چاپ می باشد و انواع سفارشات چاپی با استفاده از دستگاه های مخصوص چاپ شده و در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

بنویسید طراحی مناسب، بخوانید کاهش هزینه

فرایند طراحی یکی از موثرترین اجزای یک چاپ مناسب به شمار می‌آید و در هزینه ی نهایی محصول چاپی تاثیر زیادی می گذارد. در طراحی نوع محصول چاپی، کاغذ چاپ و نوع چاپ را در نظر گرفته و متناسب با آن به انتخاب رنگ و نرم افزار طراحی خود اقدام کنید. با این کار ممکن است هزینه طراحی شما افزایش یابد اما در عوض از ضرر و زیان های زیاد چاپ نامناسب در امان خواهید بود. با دریافت این خدمات از مجتمع چاپ کوثر، انتخاب های به صرفه تری برای چاپ در اختیار شما قرار می گیرد.

فرایند ثبت سفارش

فرایند ثبت سفارش در وب سایت مجتمع چاپ و تبلیغات کوثر بسیار آسان تر از آن چیزی است که تصور می‌کنید. تنها کافی است تا فایل مربوط به طرح خود را به همراه اندازه و تعداد در سایت مشخص کنید و به صورت آنلاین ثبت سفارش کنید. علاوه بر آن شما می‌توانید با مراجعه به دفتر مرکزی مجتمع چاپ کوثر به صورت كاملا رايگان اقدام به ثبت سفارش نمایید.

مجتمع چاپ کوثر با بهره گیری از تخصص نیروهای کارآزموده و بروزترین دستگاه های چاپ موجود در بازار ایران و با هدف توسعه بازار خود و ارائه گسترده ی حرفه ای ترین خدمات با بالاترین کیفیت در کنار رعایت استانداردها و اخلاق حرفه ای نسبت به کاهش هزینه های چاپ در راستای حمایت از تولید ملی اقدام نموده است.

مجتمع چاپ كوثر با توکل به خداوند متعال و امید به اعتماد شما، حمایت همکاران و فعالان حوزه های مختلف صنایع، تلاش می نماید تا این سیاست را ادامه و هر روز گسترش دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار