بازدید 22000
پیمانه اقتصادی؛

پیشنهاد یارانه ۲۵۰ هزار تومانی نقدی به جای ۶۰ لیتر بنزین/ محبوب‌ترین مقصد برای کارگران خارجی/ تب و تاب دلالان برای فروش خودرو/ افت ۳۳درصدی سفر ایرانی‌ها به همسایه شمالی/ نرخ بیش از ۸ هزار تومان ارز بازی دلالان است

این پیمانه تیتر‌هایی همچون قیمت‌های جدید خودرو در انتظار مصوبه ستاد تنظیم بازار، قیمت نفت بخشی از افت اخیر خود را جبران کرد، خرید طلا اولویت اصلی روس‌ها، نرخ برخی خودرو‌ها در کارخانه و بازار، افزایش قیمت طلا در بازار جهانی، تقویت ارزش دلار سدی در برابر طلا، دولت هزینه‎های نانوایان را کاهش دهد و ناکام ماندن اوپک در افزایش تولید نفت را در بر دارد.
کد خبر: ۸۴۴۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۶ 20 October 2018

یارانه ۲۵۰ هزار تومانی نقدی به جای ۶۰ لیتر بنزین/ محبوب ترین مقصد برای کارگران خارجی/ تب و تاب دلالان برای فروش خودرو و نرخ کارخانه و بازار/ خرید طلا اولویت اصلی روس‌ها/ افت ۳۳درصدی سفر ایرانی‌ها به همسایه شمالی/ نرخ بیش از ۸ هزار تومان ارز بازی دلالان استپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون قیمت‌های جدید خودرو در انتظار مصوبه ستاد تنظیم بازار، قیمت نفت بخشی از افت اخیر خود را جبران کرد، خرید طلا اولویت اصلی روس‌ها، نرخ برخی خودرو‌ها در کارخانه و بازار، افزایش قیمت طلا در بازار جهانی، تقویت ارزش دلار سدی در برابر طلا، دولت هزینه‎های نانوایان را کاهش دهد و ناکام ماندن اوپک در افزایش تولید نفت را در بر دارد.

قیمت‌های جدید خودرو در انتظار مصوبه ستاد تنظیم بازار

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران موضوع خودرو را یک موضوع کلیدی دانست و گفت اگر به این موضوع توجه درست نشود ممکن است ایجاد مشکل کند. منصور معظمی افزود: امروز به دلیل تغییرات در نرخ ارز به طور قطع قیمت تمام شده خودروسازان بسیار افزایش پیدا کرده است و خودروسازان درخواست جدی برای اصلاح قیمت ها دارند. وی گفت: نکته مهم‌تر این است که خودروسازان ما قراردادهایی با قطعه سازان دارند که بر اساس قیمت های ارز 3200 تومان و 3800 تومان است و امروز با افزایش 3 برابری قیمت ارز در سامانه نیما اگر قیمت قطعه سازان اصلاح نشود بسیاری از آنها دچار گرفتاری جدی می شوند. وی افزود: ما پیشنهاد تعیین قیمت تمام شده را به رئیس جمهور دادیم و در شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا مطرح شد و اجازه داده شد قیمت بر اساس آنچه سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان تعیین می‌کند و ستاد تنظیم بازار آن را تصویب می‌کند، اجرایی شود. رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تاکید کرد: با این حال خودرو‌سازان نمی‌توانند و حق ندارند که قیمت‌های خود را خودسرانه افزایش دهند. وی گفت: وزارت صنعت متعهد شده است که از نظر میزان تولید نیاز داخل را تامین کند و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد به طور قطع تولید مورد نیاز را تا پایان سال می توانیم تامین کنیم. منصور معظمی گفت:​ سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان پیشنهاد خود را برای اصلاح قیمت خودروها داده و منتظر تصمیم‌گیری ستاد تنظیم بازار هستیم .

نرخ بیش از ۸ هزار تومان ارز بازی دلالان است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر ضرورت هوشمندی مردم برای باور ثبات بازار ارز، گفت: نرخی بیش از ۷ تا ۸ هزار تومان برای ارز بازی دلالان است. مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به اعمال دخالت برخی صرافی ها در تعیین نرخ ارز، گفت: اینکه چند نرخ برای خرید و فروش ارز در بازار دیده شود خود عاملی برای تنش قیمت ها است. نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با نرخ گذاری مشخص از سوی دولت موافق نیستیم، افزود: دولت باید بازار را رها کرده تا در نهایت عرضه و تقاضا قیمت را به تعادل  برسانند. وی با بیان اینکه در حال حاضر برای تامین کالاهای اساسی مشکلی نداریم، تصریح کرد: ارز مورد نیاز تامین کالاهای اساسی کمتر از ١۴ میلیارد دلار بوده که با ارز ۴٢٠٠ تومانی به راحتی قابل تهیه است از این رو دولت برای تامین سایر کالاهای غیر ضرور نباید دخالتی در بازار داشته باشد. این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه موجی از گرانی ها بازار ارز را تحت تاثیر قرار داد، گفت: خوشبختانه اکنون این موج را پشت سر گذاشته از این رو مردم باید بدانند که ارز ١۴ هزار تومانی یا بیش از آن سیاست سواستفاده گرانه برخی سودجویان برای جبران خسارت های وارده به خود است. بائوج لاهوتی با بیان اینکه مردم نباید فریب حباب قیمت ارز را بخورند، افزود: متاسفانه عده ای با فروش اموال خود و خرید ارز با قیمت بالا اکنون در تلاش برای برهم زدن بازار و فروش ارز خود با قیمت بیشتر هستند که به طور حتم موفق نخواهند شد. وی با تاکید بر اینکه قیمت واقعی ارز از ٧ الی ٨ هزار تومان نباید تجاوز کند، گفت: ما در هر دولتی تجربه افزایش نرخ ارز را داشته ایم در این دولت نیز افزایش نرخ ها به این صورت بوده است. /ایبِنا

قیمت نفت بخشی از افت اخیر خود را جبران کرد

در معاملات دیروز بازار جهانی انرژی هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۸۱ سنت افزایش نسبت به روز پنج سنبه ۸۰.۱ دلار قیمت‌گذاری شد. نفت آمریکا نیز ۶۸ سنت افزایش یافت و به ۶۹.۳۳ دلار در هر بشکه رسید. به گزارش رویترز، علی‌رغم افزایش قیمت نفت و اقدام کشورها در ذخیره‌‌سازی هرچه بیشتر نفت و استفاده از فرصت کاهش قیمت اخیر، اما قیمت نفت طی هفته جاری برای دومین هفته متوالی کاهش خواهد یافت. اصلی‌ترین دلیل افزایش روز جمعه قیمت نفت، بهبود چشم‌انداز نسبت به افزایش تقاضای نفت در چین به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان نفت در جهان بوده است. از طرفی تبعات جنگ تجاری آمریکا با چین از افزایش بیشتر قیمت نفت در بازار جلوگیری می‌کند. طی هفته جاری قیمت نفت برنت ۱ درصد و قیمت نفت آمریکا ۳.۴ درصد کاهش داشته است.

پیشنهاد یارانه ۲۵۰ هزار تومانی نقدی به جای ۶۰ لیتر بنزین

به گفته مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران: برآوردها نشان می‌دهد حدود ۹۰ میلیون لیتر در روز، بنزین مصرف می‌شود، یعنی هر نفر ۱.۱ لیتر مصرف دارد که در ماه، حدود ۳۲ لیتر به ازای هر نفر می‌شود. بنابراین اگر بر اساس آمار مرکز آمار ایران، بعد خانوار را به طور متوسط ۳.۳ نفر در نظر بگیریم، هر خانوار حدود ۱۰۰ لیتر مصرف بنزین دارد. خوانساری در ادامه گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ما در گذشته به هر خودرو ۶۰ لیتر بنزین با نرخ یارانه‌ای می‌دادیم؛ اما اکنون به جای ۶۰ لیتر بنزین، می‌توانیم یارانه ۲۵۰ هزار تومانی نقدی برای حمل و نقل با استفاده از مکانیزم کارتی که یارانه نقدی به آن واریز می‌شود، به هر خانواده پرداخت کنیم؛ یعنی به جای اینکه بنزین را به هر خودرو بدهیم، به خانوار بدهیم. نکته مهم در مورد پرداخت یارانه بنزین، شیوه توزیع آن است. وی اظهار داشت: در روش فعلی، افراد ثروتمند نسبت به اقشار متوسط و ضعیف جامعه از یارانه سوخت بیشتری برخوردار هستند؛ به این معنا که هر چقدر فرد پولدارتر بوده و در دهک بالای درآمدی هستند، مصرف بنزین شان هم بیشتر است و از این یارانه بیشتر استفاده می‌کند. این رفتار نوعی بی‌عدالتی توزیعی است؛ پس در صورتی که روند کنونی براساس طرح ارائه شده به دولت اصلاح شود، قاچاق سوخت به کشورهای همجوار هم کاهش پیدا می‌کندوی تاکید کرد: مزیت بزرگ اجرای این طرح صرفه‌جویی در مصرف سوخت است. از سوی دیگر طبقات محروم از این طرح استفاده می‌برند و آنهایی که ماشین ندارند، یارانه بنزین دریافت می‌کنند؛ ضمن اینکه آلودگی هوا نیز کاهش می‌یابد.

تب و تاب دلالان خودرو برای فروش

این روزها بازار خودرو با افزایش عرضه مواجه شده و به نظر می رسد به مرور تقاضاهای کاذب از بازار حذف شده و مصرف کنندگان واقعی به سمت این بازار هدایت شوند. بررسی های میدانی خبرنگار مهر از آگهی های فروش خودرو در سایت ها و نیازمندی روزنامه ها حکایت از آن دارد که آگهی ها برای فروش هر چه سریعتر خودروها افزایش یافته و مصرف کنندگان واقعی اعم از افرادی که خودرو را به عنوان ابزار کار یا مصرف واقعی خود نیاز دارند وارد بازار شده و خریدار شده اند. به این ترتیب قیمت های کاذب در بازار خودرو شکسته شده و اگر چه هنوز هم این بازار با حباب مواجه است اما نرخ ها تا حدودی به سمت واقعی شدن پیش رفته است. تب و تاب فروش برای خودروهایی که با هدف کسب سود خریداری شده بود، به این دلیل بالا گرفته است که دو خودروساز اصلی اعلام کرده اند که طرح های پیش فروش را از اوایل هفته پیش رو آغاز خواهند کرد. این افراد نگران هستند با انجام این پیش فروش ها، حاشیه سودشان بیش از قبل تقلیل رفته و حتی ضرر کنند. 

نرخ برخی خودروها در کارخانه و بازار

در حال حاضر، قیمت پراید ۱۱۱ در کارخانه ۲۲ میلیون و ۴۹۲ هزار تومان و در بازار ۳۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، پراید ۱۳۱، ۲۲ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان در کارخانه و ۳۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در بازار، پراید ۱۵۱ در کارخانه ۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار قیمت خورده است. همچنین نرخ هر دستگاه خودروی تیبا ۲ در کارخانه ۳۰ میلیون و ۳۸۹ هزار تومان و در بازار ۴۱ میلیون تومان، چانگان در نمایندگی ۷۴ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان و در بازار ۱۲۳ میلیون تومان معامله می شود، در حالی که هر دستگاه پژو ۴۰۵ در کارخانه ۳۲ میلیون و ۹۴۶ هزار تومان و در بازار ۴۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پژو SLX در کارخانه ۳۵ میلیون و ۱۰۵ هزار و ۹۰۰ تومان و در بازار ۵۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، پژو ۴۰۵ دوگانه سوز در کارخانه ۳۴ میلیون و ۷۴۵ هزار و ۲۰۰ تومان و در بازار ۵۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است. خودروسازان هر دستگاه پژو پارس را ۴۰ میلیون و ۵۹۵ هزار و ۷۰۰ تومان می فروشند، در حالی که این خودرو در حاشیه بازار ۶۴ میلیون تومان قیمت می خورد، ضمن اینکه هر دستگاه پژو پارس TU۵ در کارخانه ۴۲ میلیون و ۴۸۱ هزار تومان و در بازار ۷۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در کارخانه ۳۶ میلیون و ۲۸۶ هزار تومان و در بازار ۵۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در کارخانه ۴۱ میلیون و ۹۴۲ هزار تومان و در بازار ۶۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و خودروی ۲۰۶ صندوق دار V۸ در کارخانه ۴۲ میلیون و ۷۶۳ هزار و ۱۰۰ تومان و در بازار ۶۶ میلیون تومان است. در خانواده سمند، هر دستگاه سمند LX در کارخانه ۳۳ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۴۰۰ تومان و در بازار ۵۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، سمند EF۷ در کارخانه ۳۴ میلیون ۳۳۸ هزار و ۲۰۰ تومان و در بازار ۵۳ میلیون تومان، سمند دوگانه سوز در کارخانه ۳۶ میلیون و ۶۱۶ هزار تومان و در بازار ۵۵ میلیون تومان است، ضمن اینکه دنا دنده ای ۴۶ میلیون و ۹۸۹ هزار و ۴۰۰ تومان در کارخانه و ۷۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در بازار قیمت خورده است. /مهر

افزایش قیمت طلا در بازار جهانی/ تقویت ارزش دلار سدی در برابر طلا

در معاملات روز جمعه بازار جهانی فلزات گرانبها هر اونس طلا ۱۲۲۸.۵ دلار قیمت‌گذاری شد که نسبت به روز پنج شنبه ۳.۲ دلار افزایش داشت. این قیمت در مقایسه با متوسط قیمت یک ماه گذشته این فلز ۲۴.۸ دلار بالاتر و در مقایسه با متوسط قیمت یک سال گذشته آن ۶۱.۲ دلار پایین‌تر بوده است. نقره نیز ۱۳ سنت افزایش داشت و به ۱۴.۶۷ دلار در هر اونس رسید. پلاتین و پالادیوم نیز به ترتیب با ۱۰ و ۱۳ دلار افزایش ۸۳۵ و ۱۰۷۷ در هر اونس دادوستد شدند. به گزارش رویترز، آنچه از افزایش بیشتر قیمت طلا در بازار جلوگیری کرد، تقویت ارزش دلار در بازارهای جهانی بود. پس از آنکه سیگنال‌های بانک مرکزی فدرال آمریکا انتظارات برای بالا رفتن نرخ بهره در آمریکا را تقویت کرد، ارزش دلار در معاملات امروز به بالاترین میزان در یک هفته گذشته رسید و باعث شد تا طلا روندی نسبتاً با ثبات را تجربه کند.

خرید طلا اولویت اصلی روس‌ها

تا پایان ماه آگوست روسیه حجم دارایی‌های دلاری خود را از محل تملک اوراق قرضه دولتی آمریکا به تنها 14 میلیون دلار رسانده است و این در حالی است که در سال 2011 روسیه با در اختیار داشتن 180 میلیارد دلار اوراق قرضه دولتی آمریکا یکی از بزرگترین دارندگان این ا وراق در جهان محسوب می‌شد. تیمور نیگماتولین کارگزار بانک اوت کریتی می‌گوید دلیل فروش اوراق قرضه دلاری توسط روسیه فقط مناقشات سیاسی و تحریم‌های آمریکا علیه این کشور نیست. بانک مرکزی فدرال آمریکا در حال بالا بردن نرخ بهره است و این مساله به کاهش ارزش اوراق بدهی آمریکا منجر می‌شود. وی معتقد است روسیه منابع مالی حاصل از فروش اوراق قرضه بدهی دولتیآمریکا را در خرید طلا سرمایه‌گذاری می‌کند و بخشی از آن را نیز به صورت کوتاه مدت در بانک‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند. هم اکنون سهم طلا از ذخایر خارجی این کشور در حال رسیدن به 18 درصد و برابر با سرمایه‌گذاری این کشور در دلار است. 

رئیس اتاق اصناف ایران: دولت هزینه‎های نانوایان را کاهش دهد

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: مسئولان باید به مشکلات نانوایان توجه کنند و واقعیات را بپذیرند اما تا به امروز به این واقعیت  توجهی نداشته اند. علی فاضلی افزود: دولت به تازگی بعد از 4 سال قیمت نان را تنها در شهرستانها  10 درصد افزایش داده اما قیمت نان در تهران افزایشی نیافته است؛ هر چند که این افزایش 10 درصدی هزینه های نانوایان را پوشش نمی دهد. وی با بیان اینکه 4 سال است که موضوع رفع مشکلات نانوایان مطرح است و در این مدت باید فکری برای رفع مشکلات نانوایان صورت می گرفت؛ ادامه داد: میزان دستمزدها در این سال ها به طور میانگین 17 درصد افزایش یافته، همچنین نرخ حامل های انرژی و مالیات و بیمه افزایش یافته است  اما افزایش 10 درصد قیمت نان همپای این افزایش هزینه های تولید بالا نرفته است. وی با بیان اینکه 80 هزار بنگاه صنفی نانوایی در کشور چشم انتظار دولت برای رفع مشکلاتشان هستند تصریح کرد: در صورتی که قیمت نان را نمی توانیم هم تراز افزایش هزینه های تولید افزایش دهیم باید حداقل تسهیلاتی مانند عدم افزایش قیمت حاملهای انرژی و عدم دریافت مالیات را برای این واحد ها در نظر می گرفتیم. فاضلی گفت: دو نرخی بودن نان خود رانت ایجاد می کند و سود آن را به جیب برخی افراد وارد می کند؛ بنابراین باید یک فکری برای کاهش هزینه های تولید نانوایان می کردند. رئیس اتاق اصناف ایران گفت: نانوایان سعی دارند که با دولت همراهی کنند اما این به آن معنی نیست که به وضعیت فعلی راضی هستند. /تسنیم

افت ۳۳ درصدی سفر ایرانی‌ها به همسایه شمالی

کمیته دولتی آمار جمهوری آذربایجان طی گزارشی اعلام کرد: تعداد سفر ایرانی ها به جمهوری آذربایجان در این مدت 32.7 درصد نسبت به مدت مشابه سال پیش کاهش پیدا کرده است. مسافرت شهروندان آذربایجانی به کشورهای خارجی در 9 ماه سال 2018 میلادی با 14.1 درصد افزایش به سه میلیون و 563 هزار نفر رسیده است. بنا به این گزارش، 30.7 درصد از شهروندان جمهوری آذربایجان به ایران، 30.3 درصد به گرجستان، 19.4 درصد به روسیه، 13.2 درصد به ترکیه، 1.6 درصد به اوکراین، یک درصد به امارات متحده عربی و 3.8 درصد نیز به کشورهای دیگر سفر کردند. مسافرت شهروندان جمهوری آذربایجان در 9 ماه سال 2018 میلادی به ایران در مقایسه با زمان مشابه یکسال قبل 53.2 درصد، به گرجستان 2.7درصد افزایش ولی مسافرت به روسیه 1.4 درصد و به ترکیه 1.3 درصد کاهش یافته است. /ایرنا

محبوب ترین مقصد برای کارگران خارجی

موسسه "اچ اس بی سی" در یک نظرسنجی که با مشارکت ۲۲هزار و ۳۱۸ شاغل خارجی از ۱۶۳ کشور جهان صورت گرفته است، کشورها را بر اساس چهار معیار تجربه زندگی (سبک زندگی، دید عمومی به خارجی‌ها، استقرار و اسکان)، عوامل اقتصادی (فرصت‌های شغلی، اقتصاد محلی و وضعیت مالی اشخاص)، خانواده (پرورش کودکان، سطح آموزش و بهداشت، ارتباطات) و رتبه کلی، رده بندی کرده است. شاغلان خارجی، حقوق بالاتر، امکان رشد شغلی و کیفیت بهتر زندگی را به عنوان اصلی‌ترین دلایل مهاجرت خود عنوان کرده اند. بر این اساس سنگاپور همچون سال گذشته با در نظر گرفتن کلیه معیارها به عنوان محبوب ترین مقصد برای کارگران خارجی انتخاب شده است و پس از این کشور، نیوزلند، آلمان، کانادا، بحرین، استرالیا، سوئد، سوئیس، تایوان و امارات در رده‌های دوم تا دهم جای گرفته اند. همچنین متوسط درآمد سالانه شاغلین خارجی در سوئیس با ۲۰۲هزار و ۸۶۵ دلار بیش از سایر کشورها است و پس از این کشور، آمریکا با ۱۸۵هزار و ۱۱دلار، هنگ کنگ با ۱۷۸هزار و ۷۰۶ دلار، چین با ۱۷۲هزار و ۶۷۸ دلار، سنگاپور با ۱۶۲هزار و ۱۷۲ دلار، امارات با ۱۵۵هزار و ۳۹ دلار، هند با ۱۳۱هزار و ۷۵۹ دلار، اندونزی با ۱۲۷هزار و ۳۶۲ دلار، ژاپن با ۱۲۷هزار و ۳۶۲ دلار و استرالیا با ۱۲۵هزار و ۸۰۳ دلار قرار دارند.

رویترز: اوپک در افزایش تولید نفت ناکام ماند

خبرگزاری رویترز روز جمعه گزارش داد که دفتر مرکزی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در سندی داخلی از ناتوانی اعضای این نهاد و متحدانش در افزایش سطح تولید به میزان مورد انتظار خبر داده است. به نقل از این رسانه، سند مذکور که در دستور کار نشست روز جمعه یک هیات فنی این سازمان بود، نشانه دیگری از نبود ظرفیت کافی برای جایگزینی سهم ایران در بازار جهانی است. رویترز در همین ارتباط نوشت: اعضای اوپک و متحدانش در اجلاس ماه ژوئن (تیر) توافق کرده بودند که سطح تولید را افزایش دهند. در آن زمان وزیر انرژی عربستان گفته بود که کشورها برای اجرای این توافق، سطح تولید را نزدیک به یک میلیون بشکه در روز افزایش خواهند داد. اکنون با گذشت بیش از چهار ماه، آمار منتشر شده حاکی از نبود ظرفیت کافی برای افزایش سطح تولید است. رویترز اعلام کرد، اعضای این سازمان به استثنای نیجریه، لیبی و کنگو، در ماه سپتامبر ( شهریور - مهر) تنها 428 هزار بشکه نفت بیشتر از ماه مه (اردیبهشت - خرداد) تولید داشته‌اند. عربستان سعودی بیشترین افزایش تولید را داشته و کویت، عراق و امارات هم صادرات خود را افزایش داده‌اند. همزمان تولید برخی کشورها از جمله ونزوئلا، ایران و آنگولا کاهش یافته است. بر مبنای این سند، از میان کشورهای غیر اوپک روسیه تولید نفت خود را 296 هزار بشکه در روز افزایش داده است؛ اما کشورهای قزاقستان، مکزیک و مالزی کاهش تولید داشته‌اند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶۴
دولت اگر به هر ایرانی ماهی یک میلیون هم یارانه بدهد بازهم فایده ندارد زیرا گرانی و تورم و بی ارزشی پول ملی مشکل مردم است و مشکل مردم نداشتن قدرت خرید است و جالب است مدام رسانه ها میگویند بنزین و آب و فلان در ایران تقریبآ مجانی است بله درست است اما حقوق کارگر و کارمند و سطح رفاه و ضریب فلاکت و قدرت خرید و خط فقر هم اگر صادقانه بر مبنای دلار و در مقایسه با دیگر کشورهای جهان اعلام شود آن وقت می فهمیم عجیب ملت بزرگ - صبور - و مقاومی داریم . امید است مسئولان نظام مقداری واقع بینانه با مردم و مشکلات برخورد نمایند . دیگر زمان شعار و دلخوشی به آینده برای مردم جذبه ندارد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
کاملا درست گفتید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
اسم کارت سوخت که میاد باید گفت خدا پدر احمدینژاد را بیامرزد.چون میدونست چه کاری درسته ولی این دولتمردا پس از چند سال ومیلیاردها خسارت تازه فهمیدن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
باید احمدی نژاد آورد تا کشور از نو بسازه.همونی که اصلاحطلبا مسخرش میکردن ولی حالا یک صدم اون کار مثبت نکردن جز افتتاح طرحهای اون مرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
واقعا در مورد احمدی نژاد این حرفها رو نوشتین ؟؟؟؟یا شوخیه؟؟؟من از این وضعیت موجود حمایت نمی کنم ولی الحق کافیه کمی مطالعه و تحقیق بکنین تا بدونین چه خیانتی کرده!ما غیر از دوران آقای خاتمی تقریبا وضعیت بهبود متاسفانه نداشتیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
۲۰۰۰بهمن ۸۳ دلار ۴۰۰تومان ولی گوجه می خریدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
دوستان
تخمی را که امروز بکارید ، فردا محصول نمی دهد.
وضع موجود نتیجه تخمی است که احمدی نژاد کاشت.
وقتی مخالفان خود را خس وخاشاک بنامی، وقتی در تجمعات مردمی وعده میدهی و می گویی 200 میلیارد میدهم
کمه؟
چهارصد میلیارد میدهم
کمه؟
پانصد میلیارد میدهم
.....
حاصلش می شود امروز
قیمت هرکالایی تابع عرضه وتقاضاست اگرفکرمیکنید قیمت دلار۸۰۰۰ تومان است خوب چرا دلاررابه همین قیمت عرضه نمیکنید تامردم سراغ دلللان نروند؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
عزیز دل برادر نقدینگی آنقدر دست مردم زیاد است که تمام دلار های خزانه را هم با قیمت 8000 تومان عرضه کنی ظرف یک ساعت به فروش می رسد
پیشنهاد یارانه ۲۵۰ هزار تومانی نقدی به جای ۶۰ لیتر بنزین= آفرین آفرین آفرین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
اولا دولت چنان رونق اقتصادی ایجاد کرده که مردم به یارانه هیچ نیازی ندارند. ثانیا در دولت قبل باعث تورم همین یارانه و مسکن مهر بود. پس بهترین کار تحمل آقایان تا 1400 است تا بعد ببینیم چه میشود. خود کرده را تدبیر نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
یارانه -مسکن مهر-کارت سوخت اینها برند احمدی نژاده،نزدیک شدن به اینها یعنی آن مرد که رفت کارش درست بود.
دولت به جای افزایش یارانه وسبد حمایتی قیمت ارز را کاهش دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
ارز فقط شماها استفاده میکنید شما چقد گردن کلفت هستید ده درصد هستید ولی به نود درصد زور میگید حرف شما خریدار هم داره
ناشناس
| - |
۰۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
ناشناس 10:39 عزیز خیلی ذوق زده نشو مطمئن باش چنین پولی نخواهند داد
دیگر خودمان و پولمان انچنان از ارزش افتاده که حتی تصور ان هم سخت است...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
اون موقعی که به روحانی رای میدادیم باید به این چیزها فکر میکردیم.ولی عشق کنسرت و ملاقات زنان دراستادیوم ودیوار پیاده روها وبرجام کورومون کرده بودم
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
ببخش برادر رقیب روحانی آدام اسمیت اقتصاددان بود که مردم به او رای ندادند؟
ما یارانه نمی خواهیم در دوره قبل ما را حذف کردند و سهم یارانه ای که به ماندادند چه شد آیا وضع کشور بهتر شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
تو نخواه یارانه ات رو بده من
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
بنده خدا این یذره هم که از دستشون داره چکه میکنه نمیخوای بده بمن من میخوامش
اقاسیصدبدیدخیرش راببینید،بنزین رابکنیدده هزارتومان،الان خیلیهاهستن ماشین ندارن ان موقع من گردن کلفت یارانه بنزین میگیرم عدالت نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
نرخ احمدینژاده اونهم ۶سال قبل الان ضربدر ۶ باید بشه.
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
مغز فندقی بنزین بشه ده هزار میدونی قیمت اجناس چقدر میشه.اونوقت سیصدهزارو باید بدی دو بسته پفک بخری
ناشناس
| - |
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
فکر میکنی تورم چقدر خواهد بود یکبار مگر دادن پول یارانه در این مملکت تجربه نشد ؟ برای ماههای اول و دومت سور و ساتت به راه خواهد بود بعد باید برای ویزیت دکر می دهی سیصد هزار تومان و نان را باید به چند برابر قیمت بخری و دو باره ناله ات در می آید که یارانه ها کم است و الی ماشاا...
عجب منطق اشتباهی واسه محاسبه مصرف بنزین توسط مردم به کار بردن !؟
یک بار یارانه به مردم داده شد و کافی بود. لطفاادامه اش ندهید . چون مردم در نهایت متضرر می شوند!!!!!!!!!!!!!! الان هم می گویند یارانه به خانوارها داده شود و شش ماه می دهند و بعد قطع می شود و مردم می مانند با گرانی ها باید سر کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
لطف کن از طرف خودت صحبت کن
اولا"بالای 90 درصد مردم در شهرهای بزرگ خودرو شخصی دارند.دوما" 95 درصد مردم از خودروهای ساخت داخل استفاده می کنندثالثا" بخاطرترافیک سنگین ومسیرهای طولانی، خودروها بالای 60 لیتر در ماه بنزین مصرف می کنند.راابعا" 95درصد این افراد ثروتمند نیستند.
بنابراین رایانه بنزین در دراز مدت باز هم به نفع ثروتمندان وبه ضرر قشر متوسط وضعیف می باشد.این روش در زمان احمدی نژاد امتحان شدوجواب نداد.آیا حالا قشر ضعیف جامعه با این تورم وحشتناک از زندگی لذت می برند؟قیمت بنزین در هر ماه چه درصدی از هزینه زندگیشان می شود؟ برای ثروتمندان جامعه اگر بنزین لیتری 4000 تومان هم بشود فرقی نمی کند.موضوع اصلی تورم است که مثل اژدها دارد همه چیز را می خورد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
مرکز امار به این می گن
این امار و درصد ها را از کجا اوردی
پیشنهاد یارانه ۲۵۰ هزار تومانی نقدی به جای ۶۰ لیتر بنزین
آزموده را آزمودن خطاست. اگر یارانه را نقدی بدهند اولاً از فردای همان روز شروع میکنند به گفتن اینکه یارانه باید قطع شود و فلان و فلان. ثانیاً مردم غیر ثروتمند هم به نوبه خود از یارانه سوخت استفاده میکنند. یعنی ثروتمند کلی هزینه میکند و خودرو میخرد و با آن تردد میکند ولی افراد غیرثروتمند به واسطه قیمت مناسب کرایه ها از یارانه سوخت بهره مند میشوند. اگر قیمت سوخت بالا برود یقیناً کرایه ها هم بالاتر میرود. ثالثاً یارانه برای آن است که چرخ زندگی مردم بچرخد نه اینکه پول مفت به مردم داده شود. اگر این پیشنهاد اجرایی شود ساکنان شهرهای بزرگ مثل تهران و کرج و اصفهان و ... متضرر میشوند چون روزانه مجبور به تردد زیادی هستند و یارانه کفاف نخواهد داد ولی ساکنان روستاها و شهرهای کوچک سود بی دلیل میکنند.
حقوقم با مدرک دکترا چهار تومن بود یارانه ام را قطع کردند و کارمند دولتم..گفتم عیبی نداره بگذار به دولت کمک بشه و شکایت نکردم..اما ازین مسخره تر هم میشه که منو با میلیاردر یکی حساب کنید و بنزین هم به یارانه بگیر ها یدید....یعنی سرمایه مملکت که همه حق دارند به من ندی و به بقیه بدی و سرجمعش از من حقوق بگیر با یارانه و سبد و حمایت و بنزین بزنه بالا...این عدالته؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
ادم ساده ای هستی
ناشناس
| - |
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
به میلیاردر ها ندهند آنها خوب می دانند چندین برابر پول این بنزین را از اشخاصی مانند من و شما در بیاورند نگران نباش
اصلا چرا باید بنزین سهمیه بندی شود؟ بجای آنکه جلوی قاچاق را بگیرید بنزین را گران میکنید؟
آیا بجای اینکه با دزد برخورد شود راهکار این است که مردم لوازم زندگی نخرند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
در همه کشور ها با افزایش قیمت جلوشو میگرن نمیشه که دور کشور دیوار بکشن
به ناشناس 10:41
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
شما به همه کشورها تشریف بردی که مهمل میبافی؟
مشکل اینه که واقعا مصرف مردم و قاچاق مرزی 90 میلیون لیتر نیست. دولت برای پوشش سوراخهایی که در صندوق فرهنگیان و سایر صندوقها درست شده به صورت صوری بنزین وارد میکند تا پولش را برای جیب آقازاده ها صرف کند.
تجربه دروغین بودن و ناکارامد بودن پرداخت یارانه به هر عنوان در دوره های قبل کاملا"نشان میدهد این پیشنهاد پرداخت 250 هزار تومان یارانه بنزین هم مثل دوره قبل در ابتدا برای چند ماه اجراء میشود بعد دولت و مجلس دائم از حذف یارانه دهک های مختلف حرف میزنند و نهایتا" هم یارانه 250 هزار تومانی دهک های مختلف را حذف مینمایند لذا پرداخت 250 هزار تومان یارانه بنزین از اساس حقه بازی و ترفندی بیش نیست. بنده کارمند هستم و حقوق کمتر از 3 میلیون میگیرم و از اون ابتدا بعد چند ماه یارانه ام را بی هیچ دلیل و منطقی قطع کردند و اطمینان دارم دولت و مجلس با این ترفند ، هم تورم وحشتناکی را به سایر بخش های جامعه تحمیل خواهند نمود و هم بعد از مدتی یارانه بنزین خانوارها را به دلایل واهی مثلا" جلوگیری از گسترش نقدینگی و غیره حذف مینمایند و این مقوله را در اقتصاد سنتی (( دور زدن مردم بیچاره بجای دور زدن تحریم ها )) میگویند.
بجاي دادن يارانه كه ساده ترين و ناكارامد ترين تجويز مسكن اقتصادي است، مي توانيد ناوگان خودرو ها ي كشور را توسط كاهش عوارض گمركي و كاهش قيمت دلار ، نوسازي كنيد تا هم مصرف سوخت كاهش يافته و هم هواي شهرها بهتر شود. قدرتمندانه جلو خروج روزانه 10 الي 40 ميليون ليتر سوخت قاچاق از كشور را بگيريد كه قطعاً سازمان يافته است و از يك مركز قدرت هدايت و مديريت مي گردد. ير چشمه ها را بخشكانيد اگر اراده اي در رفع مشكلات كشور بطور ريشه اي ، موجود است.
باز به اسم یارانه 250 تومن و نشان دادن قاقالی لی می خواهند تمام کالاها و خدمات هم چندین برابر شود؟
اتفاقا یارانه دادن خوبه به شرطی که اجناس گرون نشه وپس از مدتی باز پول ما بی ارزش نشه
یارانه نقدی یعنی تزریق پول و تزریق پول یعنی تورم بیشتر.
با یارانه 250 هزار تومنی تورم ایران از ونزوئلا هم جلو خواهد زد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
پس چرا تو که شهروند اروپا هستی یارانه می گیری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حتما کار خیر کردی بهت پول میدن
آره یک سال یارانه بنزین میدن بعد مثل یارانه موجود قطعش میکنن .که مال مارو قطع کردن .شگرد جدیده.
تکلیف کسانی که به هر دلیل یارانه نمیگیرن چی میشه؟
حالا خدا میداند بعد از این 250 هزار تومان چی بر سر این مردم خواهد آمد اقتصاد کشور با تصمیمات مقطعی و زود گذر درست نمیشود و هرروز با چنین تصمیمات رکود و تورم و مسائل دیگر کمر مردم را خواهد شکست توزیع نا عادلانه ثروت فقط در بنزین خلاصه نمیشود که مثلا بشود با ان عدالت در جامعه برقرار نمود باید یک فکر اساسی و راهکاری درست برای مسائل اقتصادی کشور اندیشید وگرنه روز از نو وروزی از نو خواهد بود
حالا خدا میداند بعد از این 250 هزار تومان چی بر سر این مردم خواهد آمد اقتصاد کشور با تصمیمات مقطعی و زود گذر درست نمیشود و هرروز با چنین تصمیمات رکود و تورم و مسائل دیگر کمر مردم را خواهد شکست توزیع نا عادلانه ثروت فقط در بنزین خلاصه نمیشود که مثلا بشود با ان عدالت در جامعه برقرار نمود باید یک فکر اساسی و راهکاری درست برای مسائل اقتصادی کشور اندیشید وگرنه روز از نو وروزی از نو خواهد بود
باسلام
اینکه یارانه نقدی کمک است به خانواده های پر جمعیت ، البته درست است و خوب ، اینکه تزریق نقدینگی به جامعه میشود درست ، اینکه عده ای مفت خور می شوند درست و...
با موارد مطروحه در بالا عدالت نیم بند اجرا می شود یا اینکه بنزین به من که یک خودرو دارم یا آنکه چند خوردو دارد به قیمت پائین داده شود ، حالا به ضعم بعضی ها که دنبال گران کردن نرخ آن هستند قاچاق نیز ادامه پیدا کند .
حال که حساب و کتابی در کشور در حوزه اقتصادی وجود ندارد و قیمت ها مسیر خود را طی می کند بهتر نیست تفاوت قیمت بنزین در کشورهای همجوار با نرخ فروش 1000 تومان را بر اساس نفر ( به هر ایرانی ) به هر فرد پرداخت شود . هم قاچاق سوخت از بین می رود و هم افراد مصرف سوخت خود را مدیریت می کنند و مهمتر اینکه در این بین جیبی بزرگ برای عده ای اندک دوخته نمی شود .
در این فرایند ثروتمند و صغیر و کبیر همه به یک اندازه متحمل هزینه و درآمد می شوند .
البته اگر برای مرده ها کارت ملی و شناسنامه ارائه نگردد ، که البته با تدارک ساز و کار درست می توان از آن جلو گیری کرد
واییییییییییییییییییییییییییی بازم یارانه بازم ..................................خدایا دیگه نای نفس کشیدن نداریم بدادمان برس
یارانه 250 هزار تومانی عالی است و حق مردم است و بسیاری از مشکلات مردم را حل میکند , به شرطی که تورم هم کنترل شود و جلوی رانت و وام های میلیاردی و خودرو سازان فاسد گرفته شود.
جهانگیری: زمان احمدی‌نژاد کشور در وضعیت ته دره قرار داشت.
این ملت را هر طور بالا و پایین کنید ظرفیتشو دارن و نگرانی نیست
بانی مشکلات عدیده ملت دولتها با کابینه بیسوادش است اگر دولت برود وایرانیان نخبه وپاکدست بر مسند امور قرار گیرند همه معضلات بوجود آمده مرتفع خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۳۰
متاسفانه ایرانیان نخبه و پاکدست را از ایران فراری دادند و یا خانه نشینشان کرده اند. ایرانیان نخبه و پاکدست در آن سوی مرزها در خدمت اروپا و امریکا هستند. به خاطر اینکه در مملکت خودشان به آنها بهایی نداده اند و یک مشت بیسواد بی فکر را بر مسند گذاشتند. انتظار دارند که پیشرفت هم بکنیم.
این آقایی که پیشنهاد یارانه 250 هزار تومن برای هر ایرانی رو داده در اسرع وقت از مملکت اخراجش کنید . این شخص هرجا که باشد ، به دلیل فکر نادرست مضر خواهد بود
اینطوری که بابای بابای بابام هم میتونه کارخونه ی تولید خودرو رو مدیریت کنه و همه اطرافیان و خانواده اش رو هم ثروتمند کنه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
احمدی نژاد گفت بلاخره خودروساز محترم، پراید کیلویی چند
با این جمله آبروشو بردند
الان دکتر روحانی می خواد بگه خودروساز عزیز بلاخره پراید گرمی چند
ولی ایشان همچنان با اعتماد به نفس دولت قبلی را می کوبه
رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران دليل افزايش قيمت خودرو را 3 برابر شدن قيمت دلار در سامانه نيما عنوان ميكنه يعني 3800*3 = 11400 و در خبر بعدي عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس قيمت دلار را 7 الي 8 هزار تومان عنوان ميكنه . جالبه
بهترین پیشنهاد بنزین به نرخ ازاد و همراه قیمت نفت بنزین نیز تغییر کند و یارنه ۲۵۰ هرا تومانی از همان اول اعلام شود فقط برای ششماه پرداخت خواهد شد.
یکبار یارانه را تحویل مردم دادید گند زدید به همه چی خواهشا دیگه اینکار را نکنید
آقای معظمی چه افزایشی ؟؟؟؟؟؟ یکبار در سال 1397 به اندازه 9.6 درصد که بالا بردید دیگه چه خبر مگه اصلا شماها به فکر مردم هستید ؟؟؟؟؟؟ یا نه فقط به فکر جیب خودروسازها هستید مگه تو یکسال چند بار افزایش قیمت باید داشته باشیم و اصلا کسی افزایش قبلی را عنوان هم نمی کنند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اگر ۲۵۰ هزار یارانه بنزین به تمام محرومین بدهند این کار عدالت مردانگی ایمان و جوانمردی است نپردازید ثروتمندان خوشبخت و شکم سیر هر روز مفت مفت تو خیابانها جولان بدهند و مزاحم مردم و ریه شبهایی مردم شهر بشوند قیمت بنزین را ۷ هزار کنید و ۲۵۰ هزار یارانه بدهید تمام محرومین ایران و یارانه تمام پولدارها ایران را حذف کنید چون لازم ندارن در هر شب چلو گوشت و پیتزا و خاویار میخورند و از سیری و خوشی و بیخوابی تا صبح تو خیابانها فقط بنزین مفت مصرف میکنند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر