بازدید 54470
شمار شهدای محیط بان به ۱۲۳ رسید؛

جنایتی جدید در پارک ملی گلستان، در آستانه اتفاقی مهیب!

در آستانه تحقق خوابی که مسئولان برای پارک ملی گلستان دیده‌اند، متأسفانه بامداد امروز، رویدادی دردناک در این پهنه ملی رقم خورد؛ رویدادی تکراری از جنس آتش گشودن شکارچیان بر محیط بانان؛ شکارچیانی که ظاهرا خیلی زود پیام های مخابره شده از سازمان حفاظت محیط زیست را دریافت و تفسیر کرده و دست به کار شده‌اند!
کد خبر: ۸۴۳۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵ 17 October 2018
تخریب سازه‌های عمرانی، حاصل امضاء فروشی مهندسین خاکستری است/ واگذاری پروژه‌های عمرانی به سرمایه داران، نتیجه‌ای جز تحویل پروژه ضعیف و نا ایمن ندارد ندارددر آستانه تحقق خوابی که مسئولان برای پارک ملی گلستان دیده‌اند، متأسفانه بامداد امروز رویدادی دردناک در این پهنه ملی رقم خورد؛ رویدادی جانکاه که البته تکراری است!

به گزارش «تابناک»؛ ساعت ۳:۳۰ بامداد امروز (چهارشنبه مورخ ۹۷/۷/۲۵)، در شرایطی که اغلب ساکنان نیم کره شمالی زمین در خواب ناز بودند، در شمال کشورمان، در منطقه خرس دره در محدوده پارک ملی گلستان، درگیری بین محیط بانان و شکارچیان متخلف اتفاق افتاد که نتیجه آن غرق در خون شدن و شهادت یکی دیگر از محیط بانان کشورمان بود.

رویدادی تلخ که شمار شهدای محیط بان در کشورمان را به عدد هولناک ۱۲۳ رساند. عددی بزرگ که نشان می‌دهد چقدر شهادت محیط بانان در کشورمان خبری تکراری است. تکراری، اما جانکاه و رنج آور، به ویژه برای خانواده شهید «تاج محمد باشقره» و همکارانش.

شهید «تاج محمد باشقره» که سال جاری به سفر حج مشرف شده بود، ۴۱ سال سن داشت و از وی یک پسر ۱۴ و یک فرزند دختر به یادگار باقی مانده است.
شهید «تاج محمد باشقره» که سال جاری به سفر حج مشرف شده بود، ۴۱ سال سن داشت و از وی یک پسر ۱۴ و یک فرزند دختر به یادگار باقی مانده است.

رویدادی که امیر عبدوس، مدیرکل حفاظت استان گلستان در توضیح آن می‌گوید: در این درگیری تن‌به‌تن، علاوه بر به قتل رسیدن تاج محمد باشقره با شلیک مستقیم، یک نفر دیگر از محیط بانان به نام «عبدالناصر هادی زاده» سطحی مجروح شد. همچنین دو تن از همیاران طبیعت و محافظین افتخاری به نام‌های «محمود خواجوی» و «امید پاک‌دین» هم مجروح شدند.

وی می‌افزاید: ضاربان حدود ۷ یا ۸ تن بوده‌اند که به زبان ترکمنی صحبت می‌کردند و به علت تاریکی هوا، شناسایی نشدند. پس از این رویداد، برای کنترل و پوشش پهبادی منطقه با سپاه بجنورد هماهنگی لازم صورت گرفته و اقدامات تأمینی و انگشت‌نگاری از ادوات به جای مانده از متخلفین در حال انجام است.

البته بر خلاف گفته‌های عبدوس، آن گونه که منابع آگاه خبر می‌دهند، سرگروه تیم هشت نفره متخلفانی که متواری شده‌اند، شناسایی شده و حتی از آن فراتر، مشخص شده که وی مدتی پیش در پارک ملی گلستان با یک اسلحه کلاشنیکف دستگیر شده بود. متخلفی که با سلاح جنگی وارد یکی از ارزشمندترین زیستگاه‌های کشور شده بود، اما به جز ضبط سلاحش، بهای دیگری بابت ورود غیرقانونی و مسلحانه به پارک ملی گلستان نپرداخت تا امروز رقم زننده رویدادی جبران ناشدنی باشد.

روایتی که ظاهرا مورد تأیید سرهنگ جمشید محبت‌خانی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست نیز هست تا جایی که وی می‌گوید: مظنون اصلی از محل سکونتش متواری شده و تلاش‌ها برای دستگیری وی و همراهانش ادامه دارد.

نکته بااهمیت آنجاست که فعالان محیط زیست و برخی رسانه‌ها از جمله «تابناک»، طی ماه‌های گذشته با انتشار تصاویری هولناک از کشتار حیات وحش در پارک ملی گلستان، نسبت به جولان متخلفان در پارک ملی گلستان و سوء مدیریت در این زیستگاه ارزشمند هشدار داده بودند؛ هشدار‌هایی که به جای آنکه تغییر رویه مسئولان استانی و ستادی محیط زیست را به همراه داشته باشد، به ارسال جوابیه‌ای اعتراض‌آمیز منجر شد.
 
همزمان با انتشار خبر شهادت یکی از محیط بانان پارک ملی گلستان، برخی کاربران فضای مجازی با تهیه تصویری از خبری که چندی پیش توسط مسئولان حفاظت محیط زیست منتشر شده بود، می‌پرسند: #جلیقه_های_ضدگلوله_کجاست؟
همزمان با انتشار خبر شهادت یکی از محیط بانان پارک ملی گلستان، برخی کاربران فضای مجازی با تهیه تصویری از خبری که چندی پیش توسط مسئولان حفاظت محیط زیست منتشر شده بود، می‌پرسند: #جلیقه_های_ضدگلوله_کجاست؟

اما راز جولان متخلفان کلاشنیکف به‌ دست در پارک ملی گلستان چیست؟

یک سالی از آغاز تلاش‌های پیاپی مسئولان محیط زیست برای اجرای طرح استقلال پارک ملی گلستان می‌گذرد. طرحی که با مخالفت‌های بسیار روبه‌رو شده، اما به رغم آن، به شدت از سوی مقامات ارشد سازمان حفاظت محیط زیست در حال پیگیری است و بر اساس آن قرار است مدیریت پارک ملی گلستان از اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان جدا شده و این پارک بی نظیر را دستخوش بازی‌هایی کند.

تصمیمی که عملا از آذر ماه سال گذشته کلید خورد؛ از زمانی که «مهدی تیموری» با حکم عیسی کلانتری و با حضور سعید نمکی، معاون سازمان برنامه و بودجه و مشاور ارشد رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان رئیس اداره پارک ملی گلستان معارفه شد. معارفه‌ای برخلاف رویه‌های معمول که انتصاب رؤسای پارک‌های ملی، بر عهده مدیرکل حفاظت محیط زیست استان‌ها بود، نه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور.

اتفاقی که نشان از اهمیت ویژه پارک ملی گلستان برای حوزه ریاست سازمان حفاظت محیط زیست داشت؛ گزاره‌ای که ابتدا با ایراد یک خطابه ویژه از طرف سعید نمکی، مشاورِ خاص کلانتری در مراسم معارفه رئیس جدید، متجلی شد و بعد با افشای یک نامه، همه تردید‌ها در خصوصش رفع شد. نامه‌ای با امضای حمید ظهرابی، معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست که در آن بر ضرورت بازبینی نمودار تشکیلاتی پارک ملی گلستان و سایر پارک‌های ملی تأکید شده بود.

کدام ضرورت؟ پاسخ این پرسش چندان ساده نیست، ولی شواهد حکایت از آن دارد که تغییر رویکرد سازمان حفاظت محیط زیست به مقوله شکار در ماه‌های اخیر، نقش پررنگی در این ماجرا ایفا می‌کند. اینکه سازمان یکباره ترجیح داده ممنوعیت شکار را بردارد؛ بنابراین، ممنوعیت پنج ساله شکار را که پیشتر وضع شده بود و می‌بایست تا سال ۹۸ پابرجای بماند، لغو کرد تا پروانه شکار صادر کرده و بفروشد و مجوز دایر کردن قرق‌های اختصاصی (بخوانید شکارگاه اختصاصی!) صادر نماید!

تغییر جهتی عجیب که برخی آن را بی ارتباط با حضور افراد علاقه مند به شکار در سطوح بالای سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان نمی‌دانند. افرادی که می‌شود شکاردوست بودنشان را در موضع گیری‌های اخیرشان در رسانه‌ها نیز دریافت. نکته‌ای مهم که ظاهرا شکارچیان نیز به آن واقف هستند و بر این اساس است که ابایی از حضور در مناطق حفاظت شده با اسلحه‌های جنگی هم ندارند.

شکارچیانی که ظاهرا از فروش مجوز شکار نتیجه گرفته‌اند که خطر انقراض از سر حیات وحش کشورمان دور شده که مسئولان ممنوعیت شکار را لغو کرده و پروانه شکار می‌فروشند. پروانه‌هایی که نشان می‌دهند اگر پول پرداخت شود، شکار بی اشکال است و لابد برخی ترجیح می‌دهند از این نعمتِ خدادادی بی پرداخت وجه بهره‌مند شوند!
 
تکمیلی: یکی از مرتبطین جنایت پارک ملی گلستان دستگیر شد
 
مدیر کل محیط زیست استان گلستان، از دستگیری یکی از افراد مرتبط با جنایت به شهادت رساندن محیط بانان پارک ملی گلستان خبر داد و گفت: در این خصوص سه نفر دیگر نیز شناسایی شده‌اند که اقدامات قضایی و پلیسی برای دستگیری آنان از سوی مراجع امنیتی و انتظامی در جریان است.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۴
دولت تدبیر و امید
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
شعر نگو ناشناس
oskar
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
....!!!دولت ناامید !!!..
هیچ دولتی صاحب تدبیر و امید نخواهد شد ...مگر و مگر با احترام گذاشتن صرف به دو چیز ...یکی بهداشت عمومی و دیگری محیط زیست ....اگر
...هنوزمقبول ندارید
...پس بازم بچرخید و بچرخید
ک قطعا و یقینا ورای این دو جایی برای تدبیر و امید نخواهد ماند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
یکی باید برا اصلاحاتیا توضیح بده شکار چیه
شکارچی کیه
انقراض چیه
ناشناس
| Czech Republic |
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
این دعوای زرگری چپ و راستی رو جمع کنید بابا
وای بر مسببینش خواه شکارچی خواه مسئولین...
واقعا من نمیدونم این چه وضعییه که هنوز بعد این همه سال نتونستن یک قانون در حمایت از محیط بانان تصویب کنن!!!!!!
آنموقع که زمین های کشاورزی و جنگل را آتش میزدند و تبدیل به پول می کردند , با حمایت نمایندگان مجلس و آغا زادگان و چوب و سرمایه های مردم و نسل آینده را نابود کرده و می کنند , بخاطر سود دسته جمعی و مافیایی , حالا هم بخاطر امیال شیطانی به جان محیط بانان افتاده اند باید عزم جدی داشت و با هر مسامحه برخورد و با تمام توان جلوی این بخور بخور ها و بکش بکش ها را گرفت
وروزبروز هم بجای بهتر شدن وضع بدتر میشود.خدارحم کند به این مردم محروم بی پناه چه درموضوع قاجاق کالا وارزچه درموضوع صادرات و واردات چه درموضوع قراردادها وپیمانها چه درموضوع تخریب محیط زیست چه درموضوع خصوصی سازی یا بهتر گفته شود خودمانی سازی والی ماشاءالله موارد دیگر.
آیا این حکمرانی کردن واداره مملکت است؟!!!
اگر اینگونه هست که هر مکتب گریخته ای می تواند انجام دهد ودیگر نیاز به مدیر ومدبر وتخصص وتجربه وسابقه مفید وموثر وعملکرد خوب واثربخش وسود ده و...نیست وپرداخت آن همه هزینه برای حقوق وحفظ ادرات اداری
کلانتری باید بره کنار ‌وای بر مسوولین این کشور
وقتی قانون محیط بان را که وظیفه شان نگهبانی از محیط زیست است حمایت نمیکند و بخاطر کشتن شکارچی که با انها درگیر شده در دفاع از خود و محیط زیست قصاص میکند مطمئنا افراد قانون شکن جری تر خواهند شد
من تقریبا دارم اطمینان پیدا میکنم که ما به علم پهپاد سازی نرسیدیم. خیلی جاها باید ربات ها و پهپاد ها کمک کنند نه جان محیط بان
باسلام
وقتی رئیس سازمانش دکتر کلانتری باشد که در دوره وزارتش تیشه به ریشه منابع آب و کشاورزی زده و در دوره ریاستش بر سازمان محیط زیست عرضه دفاع از حق و حقوق زیردستانش در محاکم قانونی را ندارد جز این انتظاری نمی رود و بابگید در چنین سازمانی را گل گرفت
به خاطر پول دیگه چه کاری مونده که انجام نداده باشید ای مسئولان ...........غیرت وحس وطن پرستی ونوع دوستی تون چه بر سرش امده .....همه اینها به کنار انسان بودن وادمیت چی شد ....مسلمان بودن چه ..........چرا بندگی پول را میکنید به جای بندگی خداوند .......دوکلام هم به قاتلان این عزیزان .....ذلیل بشوید انشالله................
این یک ننگ است که اجازه می دهند چهارتا اراذل و اوباش هم محیط زیست را تخریب کنند و هم حافظان آنرا به راحتی بکشند.
متخلفین قطعا از آقازاده ها هستند. چطور ممکنه یک متخلف با اسلحه دستگیر بشه و بدون هیچ حکمی آزاد بشه.
واقعا جاي تاسف داره أين بنده گان خدا بايد بالاترين حقوق و مزايا را داشته باشن سختي كار بگيرن تجهيزات مدرن داشته باشن تازه كرم كردن جليقه دادن بهشون به نظر من كسي كه محيط زيست رو نابود ميكنه چه يه درخت باشه چه شكار حيوانات فرقي باقاتل نداره و همون مجازات رو براشون بايد در نظر بگيرن حالا اگه إعدامه يا زندان فرقي نداره جرم أين كار از قتل كمتر نيست مماشات با اين قاتلان ماحصلش ميشه اين كه كلاش دستشون بگيرن و مثل وحشياي قرون وسطا بيوقتن به جون طبيعت وحتي از كشتن مامور محيط زيست هم نترسن و آبائي نداشته باشن ماموران محيط زيست با غيرت ترين أفراد هستن بايد از اينها حمايت كرد و مزاياي شهيدان رو برأي كشته شدگان انها در نظر گرفت
واقعا متاسفم برای مسئولین مربوطه این مملکت،اون از برخورد نکردنشون با فساد اقتصادی اینم از وضعیت محیط زیست که یارو با سلاح کلاشینکف تو پارک ملی دستگیر میکنن اما آزاد میشه بعدشم میاد محیط بانو‌به راحتی شهید میکنه فردام حتما دستگیر میشه ماه بعدم آزاد میشه....
خیلی متاسف هستم برای این محیط بان و بقیه همکاران او که جلن خود را فدای قانون صددرصد اشتباه قوانین صید و شکار کردند! وقتی به نظرات افراد متخصص و دلسوز اهمیت داده نشود و گوش شنوایی نباشد چه انتظاری باید داشت؟
در همین سایت تابناک مکرر نظرمو نوشتم ولی حتی از درج آن خودداری کردید. نوشتم کسیکه وسع مالی ندارد سالی یکبار برای خانواده خود گوشت تهیه کند محبور میشود یک اسلحه قاجاق تهیه کند ک اقدام بشکار خلاف کند. و میداند اگر دستگیر شود قوانین سخت با او کاری میکند که از هستی ساقط شود!! کسیکه نمیتواند یک کیلو گوشت بخرد آیا قادر است جریمه ۴۰ ملیون تومنی بک راس قوچ یا کل وحشی را بدهد؟ و ایا میتواند محازات حبس را تحمل کند؟ اگر دستگیر شد ک توان پرداخت جریمه را نداشت زن و بچه او چکاد باید بکنند؟ فشار زندگی و گرانی و عدم توان اداره زندگی اعصاب و روان اورا بهم میدیرد و عدم توان پرداخت جریمه باعث میشود علی رغم میل باطنی اسلحه روی محیط بان بکشد وهمین اتفاقتی بیفتد که درین چند سال شاهد آن بوده ایم. تا وضع اقتصادی مردم خصوصا روستاییان خراب است شکار و صید و کشت و کشتار ادامه خواهد داشت!!
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
!چی میگی داداش؟
ینی طرف چون نمیتونه گوشت بخوره،بره واسه بدست آوردن گوشت آدم بکشه؟
این چه منطقیه بابا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
فقط از این عزیز که خود را به ندانستن زده است،میخواهم بپرسم با پول اسلحه چند کیلو گوشت میتوان خرید. فکر میکنم تا اخر عمرش میتواند گوشت بخورد.
محیط بان در هر صورت باید جانش را از دست بده.یا توسط متخلفان و یا اگر از خود دفاع کرد پای چوبه دار!!
وای بر کلانتری و معاونانش و تعجب و افسوس بر روحانی که با چه منطقی کلانتری رو رئیس این سازمان کرد...!!!
پاسخ ها
ابوالهول
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
اقای روحانی .... قیامتی هم هست... حساب و کتابی هم هست...
تا زمانیکه سازمان محیط زیست مجوز شکار بفروشه برایدرآمد زایی نتیجه همینه
باید شلیک در موقع شلیک برا محیط بان مجاز شود
با عرض تسلیت به خانواده محیط بان گرامی
افسوس که باز هم افرادی بی رحم و ملعون با کمال گستاخی؛ محیط بانی شریف را به شهادت رساندند. و افسوس که دیگر در سازمان حفاظت محیط زیست برای نظرات کارشناسان خبره گوش شنوایی نیست و تصمیمات ویران گری برای پارک ملی گلستان گرفته اند.
یادتون باشد که آقای کلانتری وزارت جهاد کشاورزی را ویران کرد و اکنون نوبت محیط زیست است. انهایی که از سر بذل خویش پست ها را واگذار می کنند منتظ اتفاقات بیشتری از این دست باشند.
روحش شاد ، ظاهرا تواين مملكت هيچكس جوابگو نيست ، تا كي شاهد از دست دادن اين عزيزان باشيم ، نهادهای مربوطه چرا هيچ اقدام قاطعي براي مجازات قانون شكنان انجام نميده ؟ دستگاههاي امنيتي و انتظامي چرا پاسخگو نيستند ؟
وقتی طرف گرسنه باشه باید از طریقی شکمشو سیر کنه پس جلوی آدم گرسنه رو بگیری احتمال هرچیزی رو باید داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
لطفا نگو آدم بگو حیوان. هیچ انسانی برای رفع گرسنگی یا تفریح همنوع خودشو نمی کشه. در ضمن اکثر حیوانات هم به هم نوع خود برای رفع گرسنگی حمله نمی کنند.
وقتی طرف گرسنه باشه باید از طریقی شکمشو سیر کنه پس جلوی آدم گرسنه رو بگیری احتمال هرچیزی رو باید داد
روحش شاد ، باید عاملان این جنایت اعدام شوند، ولی تقصیر محیط زیست چرا اجازه پرورش آهو و گوزن و یا قرقاول و کبک را نمیدهند؟آخه چرا ؟
ببخشید شب و روز غرب و شرق داره نه شمال و جنوب!

بنابراین وقتی نیمکره شمالی شبه نیمکره جنوبی هم شبه آقا !!!!
تنها راه حل مجهز کردن تسلیحاتی این عزیزان هستش که تو درگیری کم نیارن از جمله مهمات زیاد دوربین های پیشرفته دید در شب و غیره .و دادن حکم نظامی بهشون که راحت حکم تیر داشته باشن و مجازات دادگاهی نداشته باشن
از تابناک برای این خبر و اطلاع رسانی سپلسگزارم
بعضی از محیط بانان ادمهای کثیفی ان حقشونه خودشون شکارمیزنن من خودم میشناسم چندتاشون رایااگه کسی شکار زده میگیرن وشکارش رامیبرن واسه خودشون
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
پ ن پ
توقع داری شکارو بدن خود شکارچی ببره که زحماتش نافرجام نمونه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
در هر حرفه ای خوب و بد هست ولی جامعیت دادن یک نوع تعصبه. در ضمن محیط بان موظفه شکار را ضبط کند تا به مراجع قضایی بدهد وگرنه چگونه می شود موضوع را ثابت کرد . دانشمند!!!!
خدایا بهمون رحم کن
واقعا متاسفم
سلام با عرض تسلیت خدمت خانواده محترم این شهید عزیز.
به نظر من منطقه های مثل گلستان و جاهای حساس دیگر باید مجهز به پهباد بشن. که ضریب امنیتی گشت زنی نیروهای محیط بان رو افزایش بدن.اول پهباد گشت اگر مورد مشکوک گزارش شد محیط بان دیگه با امنیت و آمادگی جلو میره.فکر نکنم کسی اهمیت بده آمار افراد شهید شده زیاد هست و این استاندارد نیست.هولناکه
در جواب اون ناشناسی ک گفتن بعضی از محیط بانان آدمای کثیفی ان و حقشونه کشته بشن بایست عرض کنم اولا احتمالا قبلا نتونستی چیزی شکار کنی و تیرت به خطا رفته ک همچین اظهار نظر غیر منطقی و غیر انسانی میکنی دوما حالا اگه شکار رو از دست شکارچیان متخلف گرفتن و خوردن در مقابل به خطر افتادن جانشون اینا هیچی نمیشه به نظر شما کسی ک سلاح کلاشنیکف تو دستش میگیره و بعد ب زندان و بعد با اینکه حمل اسلحه غیر قانونی جرم زیادی داره ولی ایشون آزاد میشه و مجددا اسلحه بدست میگیره و راحت مثل آب خوردن در دسته ی گروهی وحشی اقدام به تیراندازی و آدم میکشه ب نظر شما چجور آدمیه ؟ ... و در کلام آخر خداوند روح این محیط بان بخت برگشته رو قرین لطف و رحمت خودش قرار ده و به مجموعه ی خانواده داغدارشان تسلیت میگویم و امیدوارم جانیان متخلف هر چ سریعتر ب سزای عمل جنایتکارنه شان برسن و هیچگاه شاهد اتفاقات ناگوار نباشیم ان شاءالله
خدا رحمتش کنه،من نمیدونم چرا در کشور ما،با دزد و خلافکار برخورد نمیشه،دزد اگه بیاد تو خونت دزدی،بزنیش تو دادگاه تو مقصری،اخه این چه قانونیه،خب اون محیط با بدبخت میترسه برخورد کنه و شلیک کنه،اگه این محیط بان اونو میکشت،الان باید به جای تشویقی دادن میرفت زندان و دیه هم میداد
نماینده؟
کدوم نماینده
تسلیت
به نظر من....
هر هشت نفر که متواری هستند اطلاعات چنان قوی هست که دستگیرشون کنه ...و بعد هر هشت نفر اعدام بشن تا درس عبرت آیندگان بشن....وسللام
روحش شاد
فقط باید گفت متاسفم.. .......
خدا رحمت کنه. خدا به خانوادش صبر بده
متاسفانه ما ایرانیان از لحاظ بلوغ فکری عقب افتاده ایم و خیر و صلاحمان را تشخیص نمیدهیم.
اتفاقهای اینجوری برای آدمهای عادی میفته ودولت هیچ تصمیم جدی برای جلوگیری از این اتفاقها وحمایتشان انجام نمیده یهنی اصلا براشون مهم نیست نهایتش یه تسلیت بگن به خانوادهایشان ...ولی اگه مشابه این اتفاقها برای آقا زادها یا نمایندهای مجلس میفتاد مطمئن باشید همون روز یه تصمیم قطعی وجدی میگرفتن ...درعجبم چرا یه بار آقازادها نمیمیرن
این نهایت ناتوانی مسئو لین سازمان است که نمی تواند از نیرو هایش مراقبت کند.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی