بازدید 18778
با وجود کاهش چشمگیر قدرت خرید حقوق‌بگیران؛

خبری از افزایش حقوق تا سال آینده نیست!/ حقوق‌بگیران فقط برای زنده ماندن حقوق می‌گیرند

پس از این تغییر و تحولات اقتصادی بسیاری از کارشناسان و البته جامعه مورد اشاره بر این اعتقاد بودند که باید میزان حقوق دریافتی کارگران، کارمندان و بازنشستگان افزایش پیدا کند؛ موضوعی که چند باری از سوی مقامات دولتی مطرح شد، اما گویا قرار است پیگیری های مربوط به این مسأله آنقدر ادامه دار شود تا در نهایت افزایش حقوق به همان سال آینده موکول شود.
کد خبر: ۸۴۳۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰ 15 October 2018

در ماه هایی که از آغاز سال 97 تا کنون گذشته است، تحولات قیمتی و نوسانات ناشی از افزایش بهای ارز، طلا و سکه به شدت اقتصاد و بازار کشور را تحت تأثیر قرار داد که متأسفانه در این بین، بیشترین ضرر را جامعه کارگران، کارمندان و بازنشستگان و در یک کلام «حقوق بگیران» کشور متحمل شدند. اگر قرار باشد حقوق این قشر را بر مبنای نرخ ارز، طلا و یا سکه محاسبه کنیم، خواهیم دید با وجود افزایش اندکی میزان حقوق دریافتی حقوق بگیران در ابتدای سال 97، ارزش حقوق دریافتی از سوی این قشر از جامعه به شدت کاهش یافته و قدرت خریدشان را نیز نسبت به سال گذشته و سال های قبل از آن نیز کاهش داده است.

به گزارش «تابناک»؛ با بررسی اجمالی در خصوص ارزش حقوق دریافتی و قدرت خرید قشر حقوق بگیر جامعه اعم از کارگران، کارمندان و بازنشستگان، درخواهیم یافت که ارزش دریافتی این افراد و قدرت خریدشان به واسطه افزایش قیمت ها در همه بخش ها در بهترین حالت به یک سوم و در بدترین حالت به یک چهارم حقوق دریافتی نسبت به سال گذشته رسیده است؛ این یعنی در هفت ماه اخیر حقوق بگیران به شدت با افت توانمندی مالی مواجه شده اند.

بنا بر آمارهای غیر رسمی و رسمی کشورمان، ایران چیزی حدود دو میلیون و 328 هزار تا دو میلیون و 800 هزار کارمند دارد که شمار آنها در پانزده سال گذشته ثابت بوده است. البته در این مدت، تفاوت هایی در ترکیب جنسیتی کارمندان به وقوع پیوسته، ولی از حیث کمیت تعداد آن حفظ شده است. به گونه ای که 41 درصد کارمندان دولتی زن هستند که مطابق با آمار می توان گفت، این میزان نسبت به پانزده سال گذشته، حدود 10 درصد بیشتر شده است.

بر پایه آمارهای رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران برای این تعداد کارمند، سالانه حدود 82 هزار تا بیش از 90 هزار ‌میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کند که البته باید اشاره کرد، حقوق‌های پرداختی به همین تعداد خلاصه نمی‌شود، چون اگر بازنشستگان و مستمری‌بگیران، کارمندان نهادهای غیردولتی که از دولت حقوق می‌گیرند، نظامی‌ها و ... را به این جمع اضافه کنیم، دولت در مجموع به حدود 8.5 میلیون حقوق می‌دهد که این تعداد حدود 35 درصد شاغلان ایران هستند.

خبری از افزایش حقوق تا سال آینده نیست!/ حقوق‌بگیران فقط برای زنده بودن حقوق می‌گیرند

در کنار 8.5 میلیون کارمند و بازنشسته باید این نکته را هم یادآور شد که بر اساس اعلام رسمی مسئولان، هم اکنون مجموعه کارگران سراسر کشور، بیش از ۱۰ میلیون تن است که از این بین، ۲ میلیون تن از آنها با خانه کارگر در ارتباط هستند و هر ساله بیش از ۱۵۰ هزار تن نیز به شمار کارگران کشور اضافه می شوند. با این احتساب، با یک بررسی و حساب سرانگشتی می توان به این نتیجه رسید که 18.5 میلیون ت از ترکیب جمعیتی کشورمان را کارگران، کارمندان و بازنشستگان تشکیل می دهند که حقوق آنها عدد ثابتی است و ابتدای هر سال با توجه به وضعیت و شرایط موجود کشور محاسبه و تعیین می شود؛ این حقوق که البته رقم بالایی هم نیست، هر ماهه و بر اساس عملکرد کارگران و کارمندان به حساب آنان واریز می شود.

حال در این بین، اگر تغییر و تحول قیمتی در نرخ ارز، سکه و طلا صورت بگیرد و بر سایر کالاها و قیمت آن تأثیر بگذارد، هیچ متولی برای رسیدگی به امور کسانی که حقوق ثابتی دریافت می کنند وجود ندارد، چون قطعا دستگاه ها، ادارات، کارگاه ها و کارخانه ها هیچ تعهدی در این موضوع از خود نشان نمی دهند و بر مبنای ضوابط تعیین شده در ابتدای هر سال پیرامون حقوق و دستمزد این بخش از جامعه اقدام می کند؛ حال اینکه درآمد دولت به واسطه این افزایش قیمت ها اضافه شده، کارخانه ها بر میزان دارایی های شان و قیمت کالاهایی که تولید کرده و به فروش می رسانند، افزوده شده، اما این وضعیت تأثیری بر حقوق کارگران، کارمندان و بازنشستگان ندارد!

اگر برای هر یک از کارگران، کارمندان و بازنشستگان یک خانواده 3 نفره و حداقلی را متصور شویم، به این نتیجه خواهیم رسید که بیش از دو سوم جمعیت کشور را همین افراد و خانواده هایشان تشکیل می دهند، در صورتی که بیشترین آسیب پذیری اقتصادی را هم در مقابل کوچک ترین تغییر و تحول اقتصادی دارند؛ بنابراین، حاکمیت و دولت باید به فکر این باشند که ترتیبی دهند تا اکثریت جامعه تحت فشار اقتصادی ناشی از تغییر و تحول بهای ارز، سکه و طلا قرار نگیرند.

همان طور که رئیس جمهور و سایر مقامات دولتی تاکنون اذعان کرده اند، مبادلات و داد و ستدها در کشور ما از طریق ریال انجام می شود، متأسفانه با کوچک ترین تغییری در ارزش دلار، طلا و سکه بازار متلاطم شده و همین باعث کاهش ارزش پول ملی و در نتیجه ضرر و زیان بخش حقوق بگیر جامعه و خانواده های آنان می شود، چراکه سایر افراد جامعه که شامل افرادی صاحب کسب و کارهایی هستند با افزایش و کاهش قیمت ارز، سکه و طلا و نوسانات اقتصادی به خوبی گلیم خود را از آب بیرون می کشند، چون این وضعیت نه تنها تأثیر منفی بر کسب و کار آنان نمی گذارد، بلکه هر گونه افزایش قیمتی منجر به افزایش دارایی ها و سرمایه های آنان نیز می شود.

البته بخش بسیار کوچکی از این قشر هم هستند که نوسانات قیمتی باعث رکود و یا از بین رفتن فعالیت اقتصادی شان می شود، اما این بخش بسیار کوچک هستند؛ هرچند بخشی از جامعه را هم که جزو مستمری بگیران نهادهای حمایتی هستند، باید از آن دسته از مردم جامعه دانست که بیشترین آسیب پذیری را در مقابل نوسانات قیمتی دارند تا جایی که ممکن است حتی معیشت روزانه شان از این ناحیه در خطر قرار گیرد. پیشتر دولت بخش عمده ای از کالاها را یارانه ای در اختیار مردم قرار می داد، اما پس از اجرای هدفمندی یارانه ها، سیستم کوپنی کلا جمع آوری شد؛ اما همچنان دولت غیرمستقیم این رویه را با تخصیص ارز دولتی به برخی کالاها از جمله کالاهای اساسی ادامه می داد تا بتواند جلوی افزایش غیرمعقول قیمت کالاها در کشور را بگیرد و البته از بروز بحران اقتصادی در کشور به واسطه چنین افزایش هایی جلوگیری کند.

پس از این تغییر و تحولات اقتصادی بسیاری از کارشناسان و البته جامعه مورد اشاره بر این اعتقاد بودند که باید میزان حقوق دریافتی کارگران، کارمندان و بازنشستگان افزایش پیدا کند؛ موضوعی که چند باری از سوی مقامات دولتی مطرح شد، اما گویا قرار است پیگیری های مربوط به این مسأله آنقدر ادامه دار شود تا در نهایت افزایش حقوق به همان سال آینده موکول شود.

هرچند «محمد باقر نوبخت» رئیس سازمان برنامه و بودجه هم آب پاکی را روی دست حقوق بگیران ریخت و موضوع افزایش حقوق را منتفی خواند، چون با وجود طرح موضوع افزایش مجدد حقوق کارکنان در سال جاری او در یک اظهار نظر اوایل مهر ماه موضوع را به گونه ای طرح کرد که دیگر قراری برای این افزایش نیست و اگر هم قرار باشد که افزایش حقوقی برای کارکنان اتفاق بیفتد برای سال آینده خواهد بود؛ هرچند بحث هایی درباره افزایش حقوق 5 درصدی که هیچ دردی را هم دوا نخواهد کرد، مدتی مطرح شد.

با وجود این، دولت بنا را بر این گذاشته که از طریق تأمین یک بسته حمایتی اقشار محروم و آسیب پذیر جامعه را کمک کند، اما این موضوع هم مدت هاست صرفا مطرح می شود و خبری از ارائه این بسته به قشرهای آسیب پذیر نیست. البته اگر بسته ای هم ارائه بشود باز هم دردی از دردهای قشرهای حقوق بگیر دوا نخواهد کرد و از قرار معلوم، باید سود عملکرد کارگران، کارمندان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران، کارمندان نهادهای غیردولتی که از دولت حقوق می‌گیرند، نظامی‌ها و ... صرفا به جیب دولت و افرادی که از شرایط متلاطم اقتصادی ضرر نمی کنند، واریز شود.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۴
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۷۴
از دولت صمیمانه تشکر می کنیم.خداوند نگهدارتون باشه.همین که زنده ایم خیلی خوشحالیم
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
اونهایی که بیکارند باید بطرف قبله دراز بکشند بمیرند شاید به بهشت برین نازل شوند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
تورم 9.999 هست و هنوز 10 درصد هم نشده. فقط نمیدونم چرا همه چیز 4 برابر شده. کاش افزایش حقوق کارمندان حداقل همین 9.99 میشد. امسال 6 درصد افزایش حقوق بود. دولت خرش از پل انتخابات گذشته و دیگه نیازی به جلب رضایت کارمندان نداره.
آقای دولت
| Netherlands |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
حقوق پزشکان رو با ضریب کا طبق کتاب کالیفرنیا آمریکا حساب میکنیم تا راضی باشن . علی برکت ا....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
امسال مجلس قانون گذاشت بین 0 تا 20 درصد پلکانی حقوق کارمندان زیاد بشه. بعد دید دولت نمیخواد اجرا کنه رفت یه استفساریه هم زد. آخرش هم دولت کار خودش رو کرد و به همه 6 درصد اضافه کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
عوضش امنیت داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
عوضش FATF داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
با این وضع مدیریت کشور همین که زنده ایم خدا رو باید شکر کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
سه شنبه ۲۴ مهر
یورو ۱۶۸۰۰
دلار ۱۴۵۰۰
کوکی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
تا وقتی که بچه گریه نکنه مادر بهش شیر نمیده.سیاست این کشور به این صورته تا مادامی که کسی حرفی نزده پس این سکوت به معنی رضایت از شرایط موجود هستش.هر وقت هم حرف زدن اول مقابله میکنیم.اگه بازم نشد تا یه حد خیلی کمی در حد 5 درصد انجام میدن.چاره حل این موضوع فقط اعلام شرایط بد معیشتی بصورت کاملا مسالمت آمیز هستش.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
در جواب برخی افراد ناآگاه
هیچ پزشک عمومی بیشتر از 17 تومن نمیگیره
هیچ متخصصی بیشتر از 80 تومن درآمد نداره
اگر جایی حقوق نجومی 500 م میدن خبر بدین نصفش هم مال شما
تا نوبخت هست برای مردم بدبختی هم است
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
خداحافظ تدبیر و امید!!! خداحافظ اصلاح طلبان!!!!! احمدی نژاد ویرانه کرد ولی حداقل مرد بود و تورم 40 درصدی را میگفت 20 درصده نه اینکه تورم 600 درصدی را بگه 9 درصد!!!!! من متاسفم از رایم به روحانی و متاسفم و معذرت میخوام از کسانی که برای رای به ایشان دعوت کردم!!!!! روحانی برای منشی گری دولت هم خوب نیست!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
جالبه تو این اوضاع که کلی بیکار در کشور وجود داره. افراد حقوق بگیر هم نمی تونن مخارج رو تامین کنن
یه عده شعار فرزند بیشتر میدن و میگن کشور جوابگوی 500 میلیون نفره
من اونقدر ظالم نشدم که بچه مو تو این شرایط به دنیا بیارم. که روزی هزار بار منو نفرین کنه بابت این تصمیمم
باید هر چه سریعتر این کسری جبران شود در غیر اینصورت پیامدهای ناگواری برای کشور رقم خواهد خورد. یک خانواده 5 نفره ...... و این دستمزد پایین !!!!!!!
با نام خدا .

با سلام .

سایت محترم تابناک : شما با این خبر و گزارش در رابطه با کمی حقوق و دستمزد چه کار میتوانید انجام دهید . ؟

شما که قدرتی ندارید در امورات کشور اظهار نظر نمایید . آیا هیچ مسئولی وقعی برای این اخبار شما میگذارد ؟

یا تا به حال در صدا و سیما اظهار نظراتی شده است ؟

بیخود وقت خود و مردم را نگیرید ما و شما در کشور قدرتی نداریم که تاثیر گذار باشد .

بخصوص این حقیر در کشور خودم غریبه هستم ............کسی به فکر کسی نیست ...........مردم از درون با هم

اختلاف عقیده دارند ممکن است در آینده نزدیک ایران مثل سوریه بشود ................هیچ بعید نیست .............

همه به هم دروغ میگویند ............اعتمادی در کار نیست ...........مخصوصا" از لحاظ اقتصادی مردم همه به کلک میزنند ...............
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
;کل حقوق بگیران را 18/5 میلیون ذکر کردند که صحیح نیست و مشاغل ازاد که مزد بگیر هستند را هم باید به ان اضافه کرد که می شوند 28 تا 30 میلیون مزد بگیر و بازنشسته که اگر بودجه حقوق امسال انها را حساب کنیم می شود 750 هزار میلیارد تومان که معادل نصف نقدینگی کل کشور است یعنی اگر کشور مثل یک کارخانه باشد معادل 50 درصد فروشش حقوق می دهد که قطعا چنین کارخانه ای ورشکست خواهد شد چون باید این رقم 15 درصد باشد و عمده هزینه کارخانه مواد اولیه است نه حقوق پس حالا می فهمید چرا پول ملی سقوط کردچون درامد ملی ما به نسبت هزینه حقوق پایین است اگرچه حقوق هم قدرت خریدش ناچیز است اما کشوری با درامد ملی ما حتی نمی تواند همین حقوق را بدهدچه رسد به بیشتر از آن
با توجه به اين نكته كه امسال از انتخابات و راي گيري و ... نيست و كاري دست ملت هميشه در صحنه نداريد، از افزايش حقوق و ... اينا هم خبري نيست. فعلا دولت جيبش رو پر كرده و اين پول كجا داره خرج مي‌شه و خرج چي ميشه، معلوم نيست. اما هر سر بالايي يه سرپاييني هم داره كه ما منتظر اون روز هستيم. فعلا.
پاسخ ها
مهندس
| Netherlands |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
خر دولت از پل گذشته وگر نه موجب ناراحتی 10 میلیون حقوق بگیر دولتی و خانواده هاشان نمیشد و همچنین 10 میلیون کارگر و خانواده هاشون. تنها کاری که کردن این بوده که چند ده میلیون کارانه تو جیب پزشکان ریخته و کاری کرده هر پزشک اندازه یه کارخونه درامد داشته باشه و تازه مالیاتشم نمیده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
مساله انتخابات را خيلي خووووب آمديد
افشین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
گل گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
همین شماها به روحانی رای دادید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
اون موقع که میگفتید روحانی مچکریم باید به این روزا فکر میکردید
پارسا
| Netherlands |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
دوستان بیایید کمپین مخالفت با حقوق و دستمزد کلان پزشکان و رفتار نادرست این قشر با مردم و بازی کردن با سلامت مردم راه بیاندازیم!!!! چرا در کشوری که حقوق کارگر ماهی 1 میلیونه باید یک پزشک برای ویزیت دو دقیقه ای با صحیح و خطا بدون پذیرفتن هیچ گونه مسئولیتی بگیره 50 هزارتومان و درآمد ماهانه بالای 100 میلیون از بیت المال داشته باشه!!!!!! کمپین مخالفت با تجاری سازی پزشکی و بی حرمتی به مردم به خاطر درآمد کلان!!!!!! چرا فقط مهندسان در حال مهاجرت از کشور هستند!!!! چرا پزشکان مهاجرت نمی کنند!!! تو کدوم کشور درآمد پزشکان با قبول مسئولیت بیش از 100 برابر پایین ترین حقوق جامعه است!!!!!
کلاهتان را بگذارید بالاتر!!
این دولت طرفدار سرمایه داری و سرمایه داران است
پاسخ ها
123
| Netherlands |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
فقط به فکر پزشکان است. ببینید درامد پزشکان را چند برابر کرده.
فقط پزشکان خوب حال میکنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
جواب ابلهان.....
امید
| Netherlands |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
واقعا درست گفتی پزشکان به دلار ویزیت و حق زحمه میگیرن در حالیکه پزشکان امروزی جزو پایین ترین افراد در دوره دانش آموزی خود بودند و اون موقع ضعیف ترین افراد می‌رفتند تجربی!! دولت مال وزرات نفت و بهداشت!!!!!
با سلام
با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی چنانچه افزایش نرخ تورم در طی سال به گونه ای باشد که از میانگین نرخ در نظر گرفته شده نرخ تورم در ابتدای سال بیشتر که حدود 10% می باشد ؛ دولت موظف است بر اساس همان قانون حقوق کارگران و کارمندان دولت را بر اساس افزایش نرخ تورم محاسبه و حقوق و مزایای آنها را افزایش دهد .
پاسخ ها
ر ح
| Germany |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
ماكزيمم كار فعال يك كارمند دولت در يك روز كاري بيشتر از يكساعت نيست انهم در اوج بي علاقگي اتفاقا دولت بايد 50درصد از حقوقشان را در اين شرايط كسر كند.به ادارات رجوع كنيد دستگيرتان ميشود.
تابناک محترم بخشی از دردها را بصورت کلی بیان فرمودید ، اما اگر همین بازنشستگان که روزگاری نه چندان دور بار سختیهای حکومت را از اول انقلاب تا زمان بازنشستگی بدوش کشیده اند بخواهند در مقابل مجلس که میتواند با ارایهٔ طرح دو فوریتی بداد این سالمندان برسد تحمع کنند ،هزار جور انگ به آنها زده میشود ؟ جای سوال دارد که چرا یک بازنشستهٔ پیش از سال ۸۸ ( همپایه ،وهم مدرک ،و هم رشتهٔ شغلی ) با یک بازنشسته قبل از سال ۸۸ تفاوتی ۸۰٪ داشته باشد ؟، چرا دولت به اصطلاح تدبیر ،و امید ، قانون خدمات کشوری را بیش از یازده سال است برای کارمندان قبل از سال ۸۸ اجرا نمیکند؟ اگر چه سایر اقشار حقوق بگیری که نامبردید ، گرانی آنها را هم اذیت میکند ، اما سالمندان مشکلاتی دارند که آنها ندارند ؟ آنها نه عروس ‌، و داماد ، و ،نوه ،دارند ونه بفکر تهیهٔ حهیزیه ،و سیسمونی هستند ،ونه اینکه کسی توقعی زیاد از آنها بعنوان بزرگ خانواده دارند ؟ ظلم مضاعف به بازنشستگان قبل از سال ۸۸ میرود ؟ که حتی با جلوگیری از یک اختلاس میشود قانون مصوب سال ۸۶ را هم برای آنان اجرا نمود ؟،،،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
واقعا درسته
آقای نوبخت شمایی که دم از تورم تک رقمی میزدید و حقوق ها رابراساس نرخ تورم افزایش دادید الان کجایید که تورم 50درصدی را احساس کنید
این دولت حتی برای حرف خودش هم ارزش قائل نیست
به یکی گفتند افزایش قیمت بنزین برای شما مشکلی ایجاد نمی کنه؟ گفت نه من همون 10 هزار تومن بنزینمو می زنم. حالا حکایت ما حقوق بگیر هاست . با گرون شدن همه چی، ما مبلغی ثابت داریم و بیش از اون نمی تونم خرج کنیم پس لاجرم باید از همه چی بزنیم و این یعنی کوچک شدن سفره ها
جناب نوبخت واقعاً چگونه با آن خنده های ملیح خود در چشم مردم نگاه کرده به ریش این ملت در جلوی دوربین میخندید !!!!!!!!
آیا کسی هست که صدای خرد شدن استخوان های قشر کارمند و علی الخصوص کارگررا بشنود؟
واقعا دولت نمی داند که صنایع و در نتیجه کارگران در حال نابودی هستند؟
آقایان بهتر است اعتراف کنند مدیریت در این شرایط را بلد نیستند و کناره گیری کنند. اینکار حداقل از وضعیت انفعال و بلاتکلیفی فعلی بهتر است.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
این آقایان مدیریت در هیچ شرائطی را بلد نیستند. سالهاست که سال به سال اوضاع بد و بدتر میشه. البته از زبان مسئولین و بر روی کاغذ پیشرفت و توسعه هم داشته ایم ولی نتیجه عینی اش منفی بوده. از همه بدتر هم اینه که آقایان توسعه را هم به شکل پایدارش ایجاد کردن یعنی مشکلات همیشه سرجای خودشون هستند و نباید چشم انظار اوضاع خوبی بود.
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
بلد نبودن مدیریت جای خود اما این آقایان خوب می دانند که چه می کنند اگر شرایط جامعه بحرانی ، شلوغ و اعتراضات زیاد شود شتابزده اظهار همدردی می کنند و چه بسا کمی هم عمل کنند اما اگر سکوت مردم را ببینند وعده هایشان را به کناری میزنند و کاری به کار ملت ضعیف ندارند و کار خودشان را می کنند، براستی که به معنی و مفهوم واقعی حکومت مستضعفین را فهمیدیم.
لااقل ارز رو بیارید پایین خفه شدیم بخدا
فقط امیدشون رو از دست ندن!!!!!!!!!! امید خیلی مهمه؟؟!!!
اگر بتونن تا آخر سال زنده بمونن و امیدواررررررررررررررررررر ....حله.....
نگران نباشین!! جناب روحانی هر روز صبح زود قیمت تمامی کالاها و ارزاق رو کنترل دقیق و موشکافانه میفرماین.... خیالا جمع!!!!!
پاسخ ها
کارگر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
ظاهرا اقای روحانی با اقای احمدی نژاد همسایه هستند، چون هردو شون از یک مغازه که سر کوچه هست خرید میکنند، که هنوز تورم به اونجا ها نرسیده؟
چرا همش خبرای نا امید کننده میدین؟؟؟!!!!!!!!!! واقعیتش ما شب و روز غذامون امید هستش!!!! شما هم هی یگیرین...هی بگیرین ازما این امید رو.....!!
همین که ریاست جمهوری هر روز قیمت کالاها را می گیرند و از سفره کارگران خبردارند کافیه. تازه قرار است بسته حمایتی هم بدهند که کلی کالا باهاش می دهند.
الکی خوش!
قابل وجه حضرت اقا .اقای ریس جمهور نمایندگان ملت.چشم همگیتان روشن کارمند وکارگرباید در این مملکت بمیرند ؟مرغ 9500 گوشت 64000 تخم مرغ 600 سیب زمینی 3500 گوجه 3800 کرایه خانه 800000و..و..و..بنزین هم اضافه می شود وقسط ومدرسه.و...و..وووو........حقوق من کارمند قراردادی 1850000 خدایی خودتان بگویید چه کنیم ازمن بدتر هم است چقدر تحمل چند سال دیگر بعد از این چهل سال باید تحمل کنیم؟/!!!
امروز 97/07/22 هست و اخرین حقوق ناچیز دریافتی ما برای بهمن 1396 بوده.....
تازه فکر کردی سال دیگه حقوقمون سه برابر میشه؟! نخیر عزیزم، به صورت پلکانی از ۵ تا ۱۰ درصد اضافه می کنن. هدفشون اینه که قشر متوسط رو با قشر ضعیف یکی کنن.
سلام. من پارسال با توجه به قراردادم دریافتی ماهانه ام حدود ۵ میلیون بود، امسال با توجه به افزایش ۶ درصدی حقوق دریافتی ام حدود همان پارسال است که دلیل آن هم افزایش بیمه و مالیات است. حالا ببینید تو این یکسال ما چقدر تورم داشتیم. واقعا باید به دوستان برنامه و بودجه به خاطر این ذکاوت تبریک گفت.
پاسخ ها
reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
خوش به حالت کجا کار میکنی پنج تومن میگیری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
پاسخ به reza
الان با این اوضاع مگر ۵ میلیون چیه!
بعدشم انشاالله دولت و مجلس محترم تصمیم گرفتند اقشار متوسط را هم به اقشار ضعیف تبدیل کنند
کارمند
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
پنج میلیون ممکنه برای شما هیچی نباشه اما برای ما خیلیه، کارشناس ارشد با 17 سال سایقه کار در اداراه میراث فرهنگی 1میلیون و 850 حقوق داریم با چندفرزند دانش آموز اجاره منزل و بیماری ها ووووو
با تشكر، ##ظاهرا رئيس جمهور محترم و البته ديگر مسؤولين به كم هزينه ترين روش ها يعني گفتار درماني و اميد درماني و امثالهم معتقدند و دلسوزي و همدردي آخرين حربه و توان آنهاست، غافل از اين كه به صفر رساندن پتانسيل صبر و اعتماد و "ايمان" مردم مي تواند بسيار خطرناك باشد.
علي بركت الله . . . !!!!!!!
وقتی که قدرت خرید یک سوم شده واقعا حقوق بگیران چگونه باید زندگی خود رابگذرانند
از ماست که بر ماست، کو گوش شنوا
رئیس دولت تدبیر و امید با لبخندی ملیح و دلربا فرمود هر رزو لیست قیمت چند هزار کالا را چک می کنند و چه خوشحال باشید و چه ناراحت و چه حقوق را زیاد بشه چه نشه، می گذره
بتازگی به جای حرف درمانی از بسته درمانی
استفاده میشود.
مگر قرار بود افزایش هم بدهند؟ باور نکنید.
صحبت ها فضلا از دی 1397 در خصوص میزان افزایش آغاز می شود (300 مرتبه تابناک خبر در این خصوص منتشر می کند) و از تیر سال 1398 افزایش حقوق آنهم به میزان 5% اعمال شده که مبلغ مابه التفاوت افزایش حقوق همه اقشار مستمری و مواجب بگیر در پاییز و دی سال 1398 واریز خواهد شد. مثل همیشه. مگه برای اولین بار است که تجربه می کنید؟
مگه تا حالا حقوقمون بیشتر از خط بقا بود
خب جایگاه مجلس این وسط کجاست. بودجه باید از کانال مجلس مصوب بشه
پاسخ ها
فریبرز
| Germany |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
مجلس درگیر FATF است. خبر نداری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
مجلس؟ مجلسی که نماینده اش 20 میلیون دو تا دو تا خونه سازمانی داره ازش انتظار داری بفهمه زندگی با حقوق یکی دو میلیون یعنی چی؟
باسلام لطفافکری برای طبقه کارگر وکارمند که حقوق ثابتی دارند کنیدوضعیت معیشت از زمان جنگ بدتر شده وسفره ها کوچکتروفقط شرمندگی برای پدرها ومادرها مانده،کمرمان زیر گرانی شکسته لطفا تا دیر نشده فکری بکنید
چی بگیم ؟ جز اینکه شرط عدالت این نیست!
خوب مزد مردم رو در انتخابات دادید آقای روحانی !!
سال 1400 هم هست و مردم و انتخابات مجدد!!
در خدمتیم !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
دوباره سر و دست میشکنیم برای رای دادن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
ینی میخوای دوباره بری رای بدی؟؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
به ما میگن ملت همیشه در صحنه ، یعنی هیچ وقت به پشت صحنه ها کار نداریم عروسک خیمه شب بازی هستیم می تونی بفهمی ؟؟؟؟/
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
یعنی فکر میکنی اصلا سال 1400 ......
حقوق بگیران برای زنده ماندن حقوق نمی گیرند.
حقوق بگیران برای زنده ماندن قرض می کنند و وام میگیرند
و امیدوارند افزایش سال بعد چنان باشد که بتوانند بدهی هایشان را بدهند
فرض کنیم نرخ تورم سالیانه 10 درصد باشد و هر سال همین افزایش حقوق رخ دهد ، حجم نقدینگی افزایش یابد ، هزینه تولید و . . . افزایش یابد ، با کاهش مجدد قدرت خرید ، رکود پیش بیاید و سرمایه ها برای حفظ ارزش به سمت دلالی یا انباشت در خانه ها رفته و از چرخه تولید خارج شود . چرا با روش هایی که سبب کاهش تورم گردد به جنگ تورم نرفته و از این راه قدرت خربد حفظ گردد تا از دور تورم جلوگیری شود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
با این حساب اگر حقوق بگبری امسال 2 میلیون تومن بگیره و سالی 10 درصد افزایش بخوره بعد از 10 سال باید 5 میلیون بگیره . منابع این افزایش تصاعدی از کجا تأمین میشه
امسال که 4ماه از سال گذشت بازهم درصد مشخصی اعلام نکردند و با طرح پلکانی از جیب کارگر و کارمند به جیب خودشون خرج کردن!!! آخر سال هم حتما مثل هر سال میگویند تورم نقطه به نقطه شده 9.9درصد و افزایش حقوق 15درصد!!! هورا دست همه درد نکنه 5درصد بیشتر از نرخ تورم حقوق افزایش یافت!!!!!!
اینها فکر میکنند مردم ما از پشت کوه آمده اند و متوجه این مسایل نمیشوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
نه اتفاقا کاملا میفهمن که مردم هم میفهمن اما خیالشون راحته که مردم کاری نمیکنن یا نمیتونن بکنن هر بلایی سرشون بیاریم!!!
متاسفانه دولت به اصطلاح خدمتگزار علی رغم بوق و کرنای خدمتگزاری عملا هیچ بنایی برای خدمتگزاری ندارد. سوالی که اینجا مطرح است و هیچ کس از دولتیها آن را پاسخ نداده و قرار هم نیست پاسخ داده شود این است که چه اتفاقی افتاده؟ حتی بچه های کوچک هم میدانند منشأ این گرانیها ابدا خارجی نیست. یعنی هنوز تحریمی شروع نشده که بخواهد تاثیری اینچنینی بگذارد. پس دلیل چیست؟ دلیل هر چه میخواهد باشد با توجه به ابزارهای کنترلی که در اختیار دولت است و توان دولت در جلوگیری از افسار گسیختگی قیمتها، نگهداشت و ثبات وضعیت اقتصادی و .... دولت این امکان را دارد و مردم هم می دانند که می تواند وضعیت بازار را تثبیت کند (البته با توجه به اینکه اقتصاد ما نیمه دولتی (کنترلی کینزی ) و نیمه سرمایه داری (عرضه و تقاضا و تعادل بازاری) است. پس چرا ورود پیدا نمیکند؟ لازم به ذکر است که حتی در آزادترین و سرمایه داری نرین اقتصادهای دنیا (سنگاپور امریکا استرالیا نروژ و .... ) باز هم دولت در مواقع حساس ورود پیدا میکند و بازار را کنترل میکند (به همین دلیل است که کینزیون معتقدند نه سرمایه داری و دست عرضه و تقاضای محض وجود دارد و نه اقتصاد صد در صد دولتی وجود دارد!!!! پس تنها دلیل باقی مانده این است که دولت از محل عدم ثبات قیمتی بیشترین استفاده رفع کسری نقدینگی را آنهم از جیب مردم مینماید. والسلام
نوبخت خوابه
نوبخت و دارو دسته اش کی به فکر معیشت مردم بوده اند که الان باشند انها فقط فقط فکر کاسبی خودشان هستند
پدرم هم کارگر بود و ما زنگی سختی داشتیم، از همون بچگی لوازم دست دوم میخریدم و باهاشون زنگی میکردیم، الان هم خیلی تغیر نکرده و امیدوارم بچه من عاقبتش مثل من و پدر بزرگش نشه؛ خوردن نون حلال و پول کارگری خیلی سخته و فقط پشت سرت نفرین نیست؛ چون اصلاً کسی پشت سرت نیست تو آخری هستی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
حداقل به بچه ات بگو تا اون دیگه بچه دار نشه وگرنه نوه ات هم بدبخت
دولت معدن طلا دارد ، معدن نفت دارد و از قبل فروش ان دلار دریافت می کند سکه طلا می زند ، در حالیکه قیمت دلارش پنج برابر شده ، قیمت یکه طلاش پنج برابر شده ، نفت را هم هستاد دلار می فروسد و 4 دلار با ملت حساب می کند ! عید پارسال خودشونو کشتند 200 هرار تومان به حقوق بازنشستگان اضافه کردند و گفتند این افزایش بر مبنای تورم است !!! ایا تورم همینقدر است ؟! خوب اینهمه پول نفت و سکه و دلار و پتروشیمی و گاز ..... کجا میره ؟! مگر ما تو اتیوپی زندگی میکنیم ؟!!! دولت درامدش پنج برابر میشه در عرض یک ماه ولی ما همچنان باید تماشاگر اتومبیلهای شیک و گوشتها ، ماهیها و پسته ها باشیم که تا حال بودیم ولی دیگه دست به دهن موندن کسانیکه عمری امور مملکت را چرخانده اند روا نیست !! هست ؟!!
علی برکت الله بر سه قوه که دستشان برای همگان و کارگران ساده و کارمند ساده و کسبه خرد در 8 ماه گذشته از سال 1397 که 3 ماه اول آن را هم حقوق و مزایا سال 1396 دادند و معوقه آن هم بدرد هیچکس نخرد درد نکند ....
بیتی ازفریدون مشیری ما اگر زخاطر خدا نرفته ایم پس چرا به داد ما نمیرسد ماصدای گریه مان به آسمان رسید از خداچرا صدا نمیرسد؟
بسته حمایتی به افرادی خاص تعلق میگیرد که گاها نیازمند هم نیستند و بسیاری از نیازمندان هم مشمول این بسته قرار نخواهند گرفت.
بیست میلیون جوان بیکار اصلا حقوق ندارن
همه کارمندا که وضعشون خراب نیست
مثلا کارمندای بانکها درامدشون 4 برابر یه نیروی بخش خصوصی تو همون بانکه و اینقدر مزایا و پاداش و وام به عناوین مختلف میگیرن که حقوق براشون حکم پول تو جیبی داره(خودم نیروی بخش خصوصی تو یکی از بانکها هستم) حالا بازم میگید باید حقوق بگیرایی مثل اینا حقوقشون بره بالا
روزانه 6 تا 11 واحد نان و غلات،2 تا 4 واحد ميوه،3 تا 5 واحد سبزيجات ، 2 تا 3 واحد شير و لبنيات،2 تا 3 واحد شير و لبنيات،همه با حقوق 1600
خدا ازشون نگدره
ما باید مقاومت کنیم تا از این شرایط سخت عبور کنیم و اسلام را هم زنده نگه داریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
شما بدون یکماه حقوق نمی تونی یکهفته مقاومت کنی
اولین دشمن خدا دروغگوها هستند.
چقدر حقوق میگیری؟ بدون دروغ بگو.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
ظاهرا نقش ما فقط مقاومته نه چیز دیگه
ناشناس
| Germany |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
با عرض معذرت ،خیلی ساده ایم به نظر شما این سالها چکار ، کردیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
داداش انگار شما اونطرفم دیدی ؟ آره ؟! خدا خیرت بده هر سال داریم بدبخت تر میشیم ، کدام عبور ؟
از سایت محترم تابناک جهت پرداختن به مشکلات حقوق بگیران صمیمانه تشکر می کنم واقع با وجود امثال شما احساس میکنیم ما کاملا فراموش نشده ایم و کسانی هستند که به فکر مایند خداوند پشت وپناهتان باد
در سالهای گذشته حقوق کارکنان در حدود 20 درصد افزایش داشت که به نسبت تورم بود و از این حیث فشاری بر آنها وارد نمی شد. اما از زمان دولت فخیمه روحانی و نوبخت به معیارهای من درآوردی و عجیب و غریب و خلق عباراتی مثل تورم نقطه به نقطه و کم اعلام کردن نرخ تورم، نه تنها بعضی از نقاط خاص را هدف قرار دادند بلکه ناامیدی در دولت امید و تیره روزی تحت لوای نوبخت تا عمق جان قشر حقوق بگیر رخنه کرد
پيش به سوي اعتراض و همدردي با کاميونداران و معلمان معترض در حاليکه همه چيز حتي اجناس داخلي 200درصد گران شده رانتخوران و چپاولگران مرفه به ظاهر مذهبي نما تورم ساختگي 15درصدي اعلام مي کنند بدون تخصص و با رانت و نفوذ در قدرت مناصب حکومتي را غصب کرده اند و از جيب ملت و بيت المال زندگي لاکچري و حسابهاي ارزي در خارج و داخل راه انداخته اند و از ملت بي خبرند انتقام ملت نزديک است
خدا از سر تقصیرات مدیران بی کفایت نگذرد. حقوق بگیران دولت دستشان از همه کوتاهتر است.
بازاریان و کسبه و ... طبق شرایط روز قیمت خود را بالا می برند. این جامعه حقوق بگیر ثابت است که باید نظاره گر بدبختی خویش باشد.
امیدواریم که آنچه اضافه می ماند خرج هزینه جنگ در سوریه و لبنان و یمن و بحرین و نیجریه و افغانستان و عراق و ونزوئلا و بولیوی و کره شمالی و روسیه سفید و روسیه سیاه و ...... بشود نه اینکه به جیب مسئولان دلسوز برود .
روحانی برو
خدا به دادمون برسه داریم یواش یواش شبیه کشور هند میشیم آخرش به جایی میرسیم که عده زیادی از مردم نون خالی هم برای خوردن پیدا نکنن و عده کمی هم در ناز و نعمت بهشت گونه زندگی کنن.
روی دولت تدبیر و امید سفید این است افزایش حقوق برابر با تورم لعنت به من که خام این حرفها شدم و بازهم لعنت به من اگه دوباره خام شوم
منتظر معضلات غیر منتظره اجتماعی باشید
معضلاتی که پس از ایجاد، با بالا بردن حقوق و دستمزد هم جبران نخواهند شد.
فروپاشی نظام اعتقادی اجتماعی و فرهنگی در صدر است. مصداق ها قابل ذکر نیست ولی سربسته یکی را میگویم. اگر نیازمندی بداند در داخل کوله یک مثلا توریست، اجاره خانه 6 ماه او هست، چه خواهد شد؟
آنوقت است که مهمان نوازی ایرانی ها دیگر زبانزد نخواهد بود!
بقیه موارد را خودتان حدس بزنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
فروپاشی و تجزیه
تیشه به ریشه
خودزنی
اعتصابات
ورشکستگی کامل
اعتراضات
......
...
...

هیچکدامشان به اغتشاشات ربطی نداره. همه از روی ناچاری است
شما فکر کردید که این همه هماهنگی بین قوای سه گانه ،نهادها ،ارگانها و گروه اصولگرا و اصلاحات در گران کردن ارز و سکه برای این این بود که دوباره پول دست مردم بدهند.نه عزیزم از اضافه کردن حقوق و دستمزد خبری نخواهد شد.شاید سال جدید با ترفند تکراری پلکانی(از جیب یک عده از مردم به جیب یک عده ی دیگر مردم جهت کاهش هزینه های دولت و ایجاد توان ادعای دولت در رسیدگی به قشر ضعیف) یک افزایش ده درصدی به اسم افزایش 20درصدی انجام گیرد.
به قول معروف شب دراز است و قلندر بیدار.
یا این خط و این نشون.
نا گفته نماند تنها مسئله ای که با اتحاد قوای سه گانه و دو جناح انجام شده همین تحمیل گرانی به مردم جهت فرار رو به جلو و عبور از آبان ماه توسط دولت بود.
اشاعه دزدی وفساد با ندانم کاریهای دولت محترم مبارکها باشد!!؟؟
روحانی و نوبخت پدری از ملت در اورده اند که تا سالهای اینده این تورم کمرشکن روی زندگی انها تاثیر منفی خواهد . فقط این را بدانید ملت از شما راضی نیست
واقعا کارمندهای دولت باید چکار بکنند. کارمندهای بیچاره ای که پول اجاره خونشون دو برابر شده و نرخ تورم 100 درصدی را دارن تحمل میکنن با کاسبهایی که هر موقع اراده کنند میتونند رو جنسشون بکشند و درآمدشون را جبران کنند از زمین تا آسمون فرق دارند. واقعا هدف این دولت خدمتگزار چیه؟ شاید میخواد اینقدر به مردم فشار بیاد تا از عقاید و باورهاشون دست بکشند و طبق نظر اونا رفتار کنند!! واقعا بی شرمی هم اندازه ای داره! بعضی ها میگن ما هر روز قیمت اجناس را داریم و میدونیم مردم چقدر در مضیغه هستند ولی دریغ از یک حرکت مثبت!
من واقعا متاسفم. جبران حقوق بخوره تو سر من. من تو رنو کار میکنم. شرکتمون داره تعطیل میشه‌. بدبخت شدیم. کارم نمیشه پیدا کرد
روحانی 5سال با گفتاردرمانی سرملت راشیره مالید سه سال باقیمانده راهم میخواهد باامیددرمانی سرگرزم نماید اینکه 80درصد ملت به زیر خط فقر فلاکت رفته اند وفقط برای زنده ماندن تلاش میکنند برایش مهم نیست
روحانی ونوبخت در 5سال گذشته باپرداختیهای تبعیض آمیز وظالمانه بین کارمندان وبازنشستگان بامقامات ووزرا ثابت نمودند تمام هم غمشان رفاه ده درصد مدیران ومقامات ووزرا هستند وبس
تیم حسن کلید که اصلا نمیتوان به آن عنوان "دولت" داد این سه کار را بکند و برود به ...:
۱- دلار را به قیمت آخر دولت محمود احمدی نژاد برگرداند
۲- تا پایان زمان کار خود بروند پی کارشان و اصلا حرف نزنند
موقع انتخابات همین شماها از نماز صبح در مسجدا صف کشیدین تا مشت محکمی بزنین توی دهن آمریکا و ...
حالا بیاین دندونایی که توی خیابون با مشت شما خرد شده جمع کنین...
آره قربونش...
از ماست که بر ماست. وقتی هیچ مسئولی پاسخگوی مردم نیست و ابایی هم ندارن و توی چشم مردم دروغ میگن چه می توان کرد؟
مطالبه گری رو باید یاد گرفت... نه موقع انتخابات که مردم رو سیاهی لشکر فرض می کنن و حضور مردم رو به پای مقبولیت خودشون میزارن و نه مقبولیت نظام و دین.
مردم را بدبخت کردن اینا
ملت هرچه فریادونفرین دارند برسر روحانی ونوبخت بکشند که بادرآمد سرشاردولت کمر80درصد ملت ایران را زیرفشاراقتصادی خم نمودند وبه ذلت وخفت وخواری کشاندند
به نظرم بهتر است دولت همین امشب حقوق حقوق بگیران را افزایش دهد بعد به جای مقرری ماه اول شش ماه سال را کسر کند! که چی بشه؟ میگم اونوقت کارمندان و کارگران و با ز نشستگان چند روزی خوشحال و سرمست میشوند سپس نوبت سرمستی دولت می شود ترامپ هم هیچ کاری نمی تواند بکند چرا که تا او بفهمه چی شده و سردر بیاره سال تموم شده
هیچ امیدی ندارم مگر فقط برنامه بریزم که از این جا فرار کنم برم کشور دیگه ای که این قدر تحقیر نشوم هر روز بد تر از دیروز هر سال بدتر از پارسال
متاسفانه اینبار بخش بزرگی از کسب و کارهای تولید محور و خدمات محور از بین رفتند.
تنها دلال در این شرایط نفع می برد. نه سایر گروه ها. بد نیست یک آمار از کسب و کارهای بدون رانت و غیر دلال محور گرفته شود، بعد اینگونه نسبت به صاحبان کسب و کار های قانونی، غیر دلال و بدون رانت اظهار نظر شود..
......چون این وضعیت نه تنها تأثیر منفی بر کسب و کار آنان نمی گذارد، بلکه هر گونه افزایش قیمتی منجر به افزایش دارایی ها و سرمایه های آنان نیز می شود.......
اگر مسولین هم مثل مردم با حقوق قانونی یعنی حداکثر هفت برابر حداقل حقوق زندگی میکردند و با این درامد هزینه های روزمره خود را پرداخت می کردند اینقدر صحبت از استقامت و ..... در کار نبود
علی برکت الله برایمان می خورند. ما لیاقت همین درآمد را هم نداریم.
حقوق بگیران. که نفسشان بند آمد
این 10 میلیون شاغل و بازنشسته (بهمراه خانواده میشن نیمی از جمعیت کشور) بخاطر کاهش توان اقتصادیشون به یک سوم و بحرانی شدن وبضعیت اقتصادیشون مثل دیوار سستی شده اند که هر لحظه احتمال فروپاشی اون مثل ساختمان پلاسکو و آوار شدن بر سر دولت میره.
افکار امثال آقای نوبخت هستتش که کارمندا رو گرفتار کرده. مطمئنا تا نوبخت هست وضع همینه.
فکر بیکارها باشید افزایش حقوق پیشکش
ما هر چی سرمون تو زندگی خودمون باشه بهتره.به نظر دولت هم همینو میخواد .پس به نظر مشکل پول داشتن یا نداشتن دولت نیست
خودمون انتخاب کردیم اینطوری زندگی کنیم
دولت تا سیزده آبان فرصت دارد حقوق بازنشستگان وکارمندان را بیست درصد برای نیمه دوم امسال افزایش دهد.. والسلام
اقای نوبخت قبلا گفتند با پزشکان کاری نداریم هر چی میخوان بگیرند حقشون هست چون فقط اونا آدمند تو این مملکت برای همین گفتن دست تو لونه زنبور نمیکنند چون اونا نیش میزنن و خطرناکند. بقیه ملت که هر چی بدیم حرفی نمیزنن.خاک تو سر ما ملت
کارمندم، اگه ترس خدا رو نداشتم تا الان خودکشی کرده بودم/ حتی پول بیسکویت برا بچم رو از دهم به بعد ندارم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
من بیکارم
من که دیگر امیدی به بهبودی اوضاع ندارم
مسئولین تتمه خون مان را می مکند فقط خدا کمک مان کند
تا شما باشید به این افراد رای ندهید...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
به هرکی رای میدادیم همینطور بود شاید کمی بالا و پایین
لیاقت ما همینه.
نوبخت.همه رو کرده بدبخت
من دستم بشکنه دیگه برم پای صندوق رای
آیا سایر مقامات در قوای دیگر نمی دانند که حقوق کارمندان حداقل بابستی متناسب با افزایش قیمت ها اضافه شود . ضمنا دولت لازم نیست ولخرجی کند > با دادن یک بسته حمایتی مانند چند کیلو مرغ و برنج می خواهند موضوع افزایش حقوق را به تعویق بیاندازند . بسته را به همان حقوق بگیران نجومی بدهید و حقوق کارمندان را اضافه کنید .
جسته و گريخته ، بعضى ها بر اين عقيده هستن كه چون دولت خرش از پل راى مردم گذشته ، ديگه مثل قبل به خواستهاى حتى به حق مردمى هم ، توجه كافى نميكنه،،،،، در اين شراذط ، قاعدتا مردم در كسوت نمايندگانشون در مجلس ميبايد با استفاده از ابزارهاى قانونى ، دولت رو مجاب به خدمتگزارى درست نمايند ،،، با وجود يك مجلس قوى، مستقل و كارآمد ،،،، هيچوقت خر دولت بخاطر عدم تداوم خدمت درست، از پل عبور نميكنه،،،انشا الله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
این مستقل و کارآمد رو از اول انقلاب میگن ولی هرکدوم مثل اون نماینده کمیسیون انرژی یه حقوق چند ده میلیونی از دولت میگیرن و یکمی اون مستقل بودن رو تضعیف میکنن
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
دقیقاً
اینجا باید بلافاصله مجلسیان محترم قانون بگذرانند مجلس ميبايد با استفاده از ابزارهاى قانونى ، دولت رو مجاب به خدمتگزارى درست نمايند مُسلمه مواردی چون اضافه نمودن حقوفق و دستمزد کارمندان از نظر بودجه به ضرر دولته و تا اونجائی که امکان داشته باشه از این کار اجتناب می کنه. ،،،
واقعیت اینه که هیچیک از این مسئولین و دو سه میلیون نفر افرادی که دور و بر همان دویست خانواده کذائی که اصطلاحا مدیریت مملکت را بعهده دارند هیچ وقت تا حالا نشده که مانند بقیه اون دو سوم ملت که حقوقهای ثابت و زیر دو سه میلیون دارند یک ماه و یا حتی یک روز بدون پول بمونن و برای نهار و شام زن و بچه و سایر هزینه های پیش پا افتاده حیران و سرکردان کاسه چه کنم دستشون بکیرند. چنانچه عدالت وجود داشته باشه در این مملکت ثروتمند همه باید در رفاه و امنیت اقتصادی باشند . در کشورهایی که برخلاف کشور ما منابع ثروت طبیعی ندارند اما نظام مدیریتی جامعه سالم هست از بالا تا پائین در شرائط اقتصادی کمابیش مساوی و شبیه هم بسر میبرند. حلا خوبه ما کلی نفت و کاز داریم و الا با این آقایون حلقه مدیریتی کشور الآن میبایست چهل پنجاه میلیون کدای واقعی در کوچه و خیابون ها پلاس بودند و هر روز چند هزار نفر از شدت ضعف و کرسنکی و بیماری کنار خیابون می مردن. آقایون که ملت ایران را نابود کردند. تابناک اکر بفکر مردم بدبخت هموطنت هستی منتشر کن و فریاد از این بیداد که از حلقوم شاید نود درصد ملت بیرون میاد رو بکن تو کوش و چشم آقایان.
اواخر دولت احمدی نژاد همه داشتن نفرینش میکردن.واقعا هم گرونی بود ولی در شرایطی که تحریمهای شورای امنیت و امریکا و اروپا رو هم بر علیه کشور داشتیم اینطور رکود و بی پولی نبود.همه بازاریها هم میگن که پول بود و بازار رونق داشت.حالا حضرات اصلاح طلب و دست به کلید که تحریمهای اروپا و شورای امنیت و بانک مرکزی لغو شده و امریکا هم هنوز تحریمهاش شروع نشده چرا قافیه رو باختن و اینقدر هول شدن؟پس کجاست تدبیر و امید؟البته مردمی که به خاطر حرف بازیگرها و مخالفین به چنین دولتی رای میدن لیاقت شون همینه
واقعا به فکر خودکشی افتادم...اینقدر وضعیتم خرابه که از شرم زن و بچه ام شبها تو خیابون میچرخم که دیر برسم خونه ازم چیزی نخواهند.
کفشهای بچه ام تیکه پاره شده رفتم بخرم 60 هزار تومانه...با یک و دویست درامد کارگری و اجاره ماهی 500 و زن بیمار و بچه مدرسه ایی. واقعا کم آوردم
همه ناراضی هستیم ولی موقع انتخابات صف اول وامیستیم
بنا به اظهارات وزير محترم
همينه كه هست شما انتخاب كرديد الانم تحمل كنيد، اخه كجاي روحاني به رئيس جمهور ميخورد كه بهش راي داديد. مردم بهوش باشيد وقتي از يكنفر چندين طيف و جناح حمايت ميكنن مطمئن باشيد باند بازي هستش و همه اونا انتظار دارند اينم كه غلام حلقه بدوش اطلاح طلبهاست، هر چي هم ببرند از حق مردم سير نميشن. فكر ميكنين چرا دلار و طلا و... پايين نمياد اينا اصلاح اقتصلدي بلد نيستند تنها ميتونن راههاي رانت رو افزايش بدن كه دارو دسته هاشون خون مردمو تو شيشه كنند.
چقدر بي عدالتي تو جامعه در وزارت نفت و پالايشگاههاي كشور هميشه سر نيروهاي پيمانكاري غر مي زنند كه پول نداريم كم آورديم و فلان و بهمان... در صورتي كه خدا شاهده پايين ترين رسمي تو پالايشگاهها با كمترين سواد و كارايي بالاي 9-10 ميليون تومان حقوق ميگيرد كه حالا با كوچكترين سمت اين عدد به 20-25 ميليون در ماه ميرسه اما پيمانكاران با بيشترين سواد و كارآيي حداكثر 2 تا 3 ميليون اونم با نزديك به 100 ساعت اضافه كار حقوق ميگيرند
اخه خدايا هيچكي تو اين مملكت نيست به داد اين ملت برسه.
خدا لعنت كنه هركه قراردادي و رسمي رو بنا گذاشت تو پالايشگاههاي ما ده نوع حقوق ميدن اين چه وضعشه ...همين زودياست كه نيروهاي پيمانكاري شركت نفت منفجر بشن...علي بركت ا...
دولت خوابه فقط نوبخت با اون چرب زبانی کافیه
یکی از مبناهای پرداخت حقوق و دستمزد نرخ تورم و هزینه خانوار می باشد دلیل ندارد به فکر قشر های مختلف بود و کارمندان و کارگران را نادیده گرفت . دولت باید بازوهای خود که کارکنان دولت هستند قوی کند تا نتیجه بهتری بگیرد . فردی که دو میلیون حقوق می گیرد و خود مشکل دارد نمی توان انتظار داشت خلاف میلیاردی را بگیرد ؟
البته آقاي نوبخت رو دست كم نگيريد بهتر سري به بودجه هاي تخصيصي سال 1397 دستگاههاي مستقر در استان گيلان بزنيد تا ببينيد رقم افزايش حقوق آنها نسيت به ساير دستگاه ها چقدر است . سوال اساسا اينجاست چرا آقاي طيب نيا كنار گذاشته شد
خدا وند مدیران حقوق بالا را مثل من که مدیر پایین هستم پیش زن وبچه هشون شرمنده کنه انشالله
به سلامتی همه دولت نه تنها به فکر هیچکس نیست و البته برنامه اش اینه که کشور را به ورطه نابودی و انحطاط بکشونه حالا از کجا دستور می گیره طبق جه برنامه ای خدا می داند.

فقط امییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییدتون را از دست ندید آقایون دارن پایش می کنن قیمت ها را می بینن و خودشون گفتن ما اگر بخواهیم وضعیت را می توانیم وضعیت را اگر بخواهیم به حالت قبل برگردانیم پس معلومه این کارها کار هیچ دشمنی جز دشمن داخلی نیست.
فقط امیدتون را به نامیدی از دست ندید. کجایند مجتهدان و کجایند نمایندگان به اصطلاح ملت فقط زمانی از خواب بیدار می شویم که کار از کار گذشته است.
متاسفم این را میگم سالیان است دولت به مردم دروغ گفته و خسته نمیشه از این کار زشت فقط راه کارش اینه که دیگر در هیچ انتخاباتی شرکت نکنیم. تورم از 100 درصد بالاتر رفته اما افزایش ها 6 درصد بنازم این عدالت را
دیگه رای نمیدم....................................
درکشوری که 8% منابع جهان را دارد وا%جمعیت جهان را دارد بایدبه حال آن ملت گریه کردکه چراآن8%منابع ونعمتهای خدا دادی جوابگوی 1%جمعیت ملتش نیست پس واقعاًبایدبه حال و روزخودمان گریست که گرفتارچه مسئولین دلسوزی شده ایم وحال بایدفهمیدکه درآمدومنابع این ملت که متعلق به تمام ملت ایران ازهرقوم ونژادی است درکجاها خرج وهزینه خواهدشد
بابا مواد غذاي از فروردين تا حالا دقيقه به دقييه رشد داشته حد اقل پول يك وعد غذا بهمان بدين !!!
فکرش رو کنید الان تو آمریکا تورم و گرونی ایران بود و افزایش دستمزد هم نداشته باشند... چه مانور خبری میشه برای دلواپسان که چه قدر اون جا ظلم هست و روزی 10 با در اخبار پخش میشد که عدالت رو اجرا نمیکنند
بخدا قشم با حقوق ما کارمندا ( 1 میلیون 850 دریافتی در ماه) همین آقایان بظاهر دلسوز ، خودشان 3 روز هم نمی توانند زندگی کنند.
بقول حضرت خافظ : کجا دانند حال ما سبک باران ساخل ها
راه حل مشکل فقط رفراندم برای تغییر قانون اساسی کشور
ایران ازنظر بعد نظارتی بربازار از ضعیف ترین کشورهای دنیاست
با سلام و احترام ، يك سؤال هميشه ذهن مرا به خودش مشغول مي كنه كه آيا آقاي نوبخت ايرانيه يا فارسي رو فقط ياد گرفته بنده كارمند يكي از وزارتخانه ها هستم اوضاع همكارانم از فاجعه هم گذشته فقط اينو ميدونم فراموش شديم جزء آمار نيستيم هيچكس هم به فكر نيست
با توجه به تورم و سه برابر شدن قیمتها افزایش حقوق کارگران -کارمندان و بازنشستگان ضروری است , در غیر اینصورت منتظر اعتصابات جدید باشید و عوض کردن وزیر جوابگو نیست
دولت پنهان!
در کشور فقیری مثل تایلند بیست سال است که ارزش دلار را ثابت نگه داشته اند با اینکه ذره ای نفت ندارند چون مدیریت صحیح دارند و دزد و قاچاقچی ندارند....
خنده ها یا نیشخندهای آقای روحانی و هم قطارانشان واقعاً تحقیر آمیز است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
به دریا رفته داند معصیبت های طوفان را
کدام یک از این دولتی و حکومتی ها حقوقشان قانون کاری یعنی حدودا یک میلیون تومان وآنهم هر چند ماه و چندماه پرداخت میشه تا درد این قشر بدبخت ها را درک کنند زمان پیامبر برده داری از نوع ساده بود ولی اعلان فقط شکل و شمایل آن روش تغییر پیدا کرده حال حاضر برده داری نوین با اعمال شاقه لحاظ می شود .
ناز شصت دولت فخيمه
با سلام، تا زمانی که کارمندان مثل مرده باشند وضع همین خواهد بود. باید مثل کامیون داران عمل کرد اونوقت می‌توان دید دولت چقدر ضعیف و ناتوان خواهد بود.
مگه شما انتظار دارید دولت کاری برای مردم و حقوق بگیران انجام بده عجب انتظار بیجایی دولت خود عامل گرانی است و مخالف ارزانی
میگم شما که مثبت و منفی را برداشتید تا مبادا کسی از اقبال مردم به برخی از نظرات مطلع بشه. اصلا خود قابلیت نظر دادن را هم حذف کنید و خلاص. کلا چه فایده‌ای داره و مگر تو این مملکت نظر مردم اصلا محلی از اعراب داره.
تنها راه مقابله با دولت عوام فریب تحریم کلیه انتخابات مجلس و ریاست جمهوری و غیره است تا دولتیها بدانند مردم دیگر انان را از جنس خودشان نمیدانند تا زمینه فشار به حکومت فراهم شود . چطور همه اجناس و خدات 300% افزایش یافته ولی حقوق کارمندان کارگران و بازنشسته ها تنها 10% افزایش یابد با این وضع دزدی ها و رشوه ها و ... در ادارات بیشتر خواهد شد انهم در دوره ریاست یک فرد روحانی بعنوان رییس جمهور بر کشور. علی برکت الله

یک کارمند شاغل در واخ
دلخوش به این مقدارنباشید
موضوع افزایش حقوق رد گم کنی هست ، موضوع اصلی این است که نرخ ارز به سر جایش برگردد... اگر دولت با افزایش حقوق قضیه را ماست مالی کند و دلار را روی همین اعداد فعلی نگه دارد عملا بزرگترین اختلاس تاریخ کشور رقم خورده ....
خبر آمد خبری در راه است
کارگران و کارمندان عزیز چشمانتان را ببندید و بعد عمیقاً به خدا توکل نمائید هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد عوضش در امنیت و آرامش حالش را ببرید
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی