بازدید 1878

اعتبارات ۲۳۰ میلیاردی به تنهایی پاسخگوی نیاز این بخش نیست

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، بابیان‌اینکه ۲۳۰ میلیارد اعتبارات به تنهایی پاسخگوی بیمه زنان خانه‌دار نیست از تامین اجتماعی خواست بعد از اطلاع‌رسانی دقیق از نحوه ارائه خدمات برای آن اقدام کند.
کد خبر: ۸۳۹۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲ 05 October 2018

سمیه محمودی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد انتشار خبری مبنی بر اینکه دختران مجرد هم از بیمه زنان خانه‌دار بهره‌مند می‌شوند، گفت: در این مورد بیشتر هدف زنان خانه‌دار هستند، اما بهره‌مندی از مزایای این بیمه برای دختران مجرد هم بلامانع است، ضمن اینکه اضافه شدن این تعداد به جمعیت زنان خانه‌دار باعث گسترش دامنه افراد تحت پوشش این بیمه می‌شود.

واریز حق بیمه زنان خانه‌دار باید اختیاری باشد

نماینده مردم شهرضا درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته یکی از مواردی که برای نحوه ارائه خدمات این بیمه شخصا تاکید زیادی روی آن داشته‌ام، این است که حق بیمه‌ای که باید واریز شود، اختیاری باشد، به این صورت که چند نوع واریز با مبالغ مختلف برای آن وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: اگر قرار باشد تنها یک نوع رقم پرداختی برای بیمه زنان خانه دار تعیین شود که مبلغ محدودی نیز برای آن واریز کنند، قطعا میزان برداشتی هم محدود خواهد بود و تعداد بیشتری از زنان جامعه هم برای بهره‌مندی از آن مراجعه می‌کنند، اما در زمان بازنشستگی مبلغ ناچیزی هم برداشت خواهند کرد.

محمودی یادآورشد: برای نحوه ارائه خدمات از طریق این بیمه باید به گونه‌ای اطلاع‌رسانی شود که با علم به میزان برداشت در زمان بازنشستگی و متناسب با بودجه‌ای که افراد می‌توانند برای بهره‌مندی از امتیاز این بخش هزینه کنند، برای این بیمه ثبت‌نام کنند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی باید در مورد زنان خانه‌دار هم شفاف‌سازی کند تا مانع از اعتراض‌هایی در آینده شود، کما اینکه دیدیم کامیون دارانی که بازنشسته شدند، چون قبل از این حق بیمه کمتری نسبت به سایر اقشار جامعه پرداخت کرده بودند، قطعا دریافتی کمتری هم دارند که در شرایط کنونی پاسخگوی مشکلات آنها نبوده و قابل افزایش هم نیست.

حقوق بازنشستگی زنان خانه‌دار قابل تغییر نخواهد بود

این نماینده مردم درمجلس دهم، اظهار کرد: میزان حقوق بازنشستگی زنان خانه‌دار بر اساس مبلغ و سنواتی که پرداخت کنند، محاسبه خواهد شد و مبلغ آن هم قابل تغییر نیست، بنابراین باید تامین اجتماعی در این زمینه به مردم آگاهی دهد تا افرادی که با یک امیدی در این زمینه اقدام می‌کنند، در آینده از نتیجه آن ناراضی نباشند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به اینکه مبلغ 230 میلیارد تومان اعتبارات تعیین شده در قانون بودجه 97 برای تخصیص به این بخش تا چه اندازه منابع لازم برای این بیمه را تامین می‌کند، تاکید کرد: اگر قرار باشد که تمام زنان خانه‌دار بین سنین 18 تا 50 سال تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند، قطعا نمی‌تواند پاسخگوی نیاز این بخش باشد، بنابراین قطعا باید زنان خانه‌دار متناسب با بودجه‌ای که دارند و با آگاهی از میزان حقوق بازنشستگی که دریافت خواهند کرد، برای آن سرمایه‌گذاری کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل