بازدید 2266
فرمانده انتظامی گلستان عنوان کرد:

دستگیری ۱۴۱ مجرم فراری جرائم خشن

کد خبر: ۸۳۹۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰ 03 October 2018

فرمانده انتظامی استان گلستان گفت: در ۶ ماهه ابتدایی امسال تعداد ۱۴۱ مجرم فراری سابقه دار جرائم خشن توسط پلیس اطلاعات دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر جاویدان، عصر چهارشنبه در نشست مطبوعاتی که به مناسبت هفته ناجا برگزار شد، با بیان این مطلب که گلستان از شرایط امنیتی خوبی برخودار است، اظهار کرد: اگر چه آمار سرقت های خشن در ۶ ماهه نخست امسال کاهش یافته، اما در زمینه سرقت های خرد افزایش داشته ایم که موجب شده در مجموع هفت درصد در زمینه سرقت ها با افزایش روبرو بوده ایم.

وی افزود: در همین زمان سرقت های مسلحانه ۷۵ درصد، تجاوز به عنف ۸۵ درصد، جلع و کلاهبرداری ۵۱ درصد کاهش داشته، اما وقوع قتل ها ۳۰ درصد افزایش داشته است.

جاویدان ادامه داد: در ۶ ماهه امسال ۲۱ هزار و ۸۵۲ جلد گذرنامه جدید صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان گلستان با بیان اینکه در راستای نظارت بر واحد های صنفی ۲۳ هزار مورد بازدید از این امکان صورت گرفته است، تصریح کرد: در همین راستا ۷۹۸ واحد صنفی متخلف پلمب شده است.

وی در رابطه با کشفیات قاچاق کالا و ارز گفت: بیشترین کالاهای کشف شده در ۶ ماهه امسال مواد خوراکی، برنج، سوخت، لوازم یدکی، لاستیک، لوازم خانگی، قطعات رایانه ای، کود شیمیایی و سموم بوده که ارزش ریالی آن حدود ۱۴۴ میلیارد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۲ درصد افزایش داشته است.

بالاترین آمار تصادفات متعلق به عابران پیاده و موتوسوران است

فرمانده انتظامی گلستان در ادامه با بیان اینکه در حوزه تصادف درون شهری و برون شهری با افزایش و کاهش آمار روبرو بوده ایم، تصریح کرد: در شش ماه نخست امسال تصادفات منجر به فوت تعداد ۶۰ نفر و در حوزه مصدومان ناشی از تصادفات هم ۱۲۶ نفر معادل ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته ایم.

وی افزود: در همین زمان تصادفات درون شهری ۱۱ درصد افزایش داشته که در مهرماه با کاهش روبرو بوده و تعداد مجروحان هم سه درصد کاهش داشته است.

جاویدان اظهار کرد: به رغم تدابیر پیشگیرانه، ۸۶ درصد از متوفیان تصادفات درون شهری و برون شهری را عابران پیاده و موتوسوران تشکیل می دهند که از بالاترین آمار در سوانح رانندگی برخوردارند.

وی افزود: از ابتدای سال تا کنون ۹۵۸ هزار و ۲۹۰ مورد در حوزه پلیس راه اعمال قانون انجام شده که رقم بسیار بالایی است.

جاویدان در رابطه با کشف مواد مخدر در استان گفت: در سه سال اخیر کشفیات مواد مخدر در استان افزایش داشته و این ناشی از هوشیاری و دقت بالای نیروی انتظامی در برخورد با کشفیات مواد مخدر است که در این سال ها حدود ۱۲ تن و ۱۰۰ کیلو مواد کشف شده که از ین رقم ۸ تن و ۲۰۰ کیلو تریاک، یک تن و ۸۰۰ کیلو حشیش و یک تن و ۸۰۰ کیلو هم مورفین کشف شده که در مجموع ۲۰۰ درصد افزایش کشفیات در این حوزه انجام شده است.

فرمانده انتظامی گلستان تصریح کرد: در همین راستا ۲۷ باند اصلی مواد مخدر منهدم شده است و تعداد هشت دستگاه خودرو، ۲۶ موتور سیکلت و چهار قبضه اسلحه از قاچاقچیان کشف و ضبط شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل