بازدید 16157
بهرام پارسایی در گفت وگو با «تابناک»؛

خودروسازها به مافیا تبدیل شده اند! آنها به مجلس هم نفوذ کرده اند!

خودروسازها آنقدر برای افراد منافع دارند که به یک مافیا و یا شبه مافیا تبدیل شده اند. آنان حتی حکم دیوان عالی را، که هیچ کس نمی تواند از آن سر باز زند، اجرا نکردند و به تعبیری آنقدر قدرت و نفوذ داشتند که آب از آب تکان نخورد. خودروی ما در خیابان آتش می گیرد و بسیاری از مردم بی گناه، زنده زنده در آتش می سوزند، ولی حتی یک نفر هم سراغ خودروسازها نمی رود.
کد خبر: ۸۳۸۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷ 01 October 2018

دلیل افزایش قیمت خودرو، خلأ قانونی است/ خودروسازهای ما خودمختارنددر روزهای اخیر، بهای خودرو در بازار، به دلیل عدم فروش خودروسازها و بسته شدن سایت فروش به شدت افزایش پیدا کرده است، حال آنکه خودروساز دلیل این کار خود را نبود مواد اولیه و گران شدن ارز عنوان می کنند؛ هرچند برخی شواهد از احتکار برخی خودروها در برخی سایت های خودروسازی نیز گزارش شده است!

به گزارش «تابناک»؛ با این حال، بسیاری از مردم تقصیرها را متوجه خودروسازی ها دانسته و بر این باورند، انحصاری کردن بازار خودرو در کشور، فرصت بی بدیلی را در اختیار خودروسازها گذارده تا در این آشفته بازار، هر طور بخواهند عمل کنند و از آنجا که کسی نمی تواند مانع این کار شود و نظارتی بر عملکردشان نیست، به سادگی هر کار دوست داشته باشند در بازار انجام می دهند.

بهرام پارسایی در گفت وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: دلیل گرانی خودرو در روزهای اخیر، تنها خلأ قانونی است؛ به عبارت دیگر، هم اکنون ما قانونی نداریم که کسی را در این حوزه پاسخگو کند.

این نماینده مجلس گفت: امسال قانون نحوه قیمت گذاری خودرو مشخص نیست و تولیدکننده نیز خوداظهاری کرده و هر میزان که بخواهد قیمت اعلام می کند و سپس به شورای رقابت اطلاع می دهد و آنها با چند درصد پایین و بالا کردن قیمت گذاری می کنند.
خودروسازی ها ما در خدمات پس از فروش به شدت ضعیفند و هیچ راهکار قانونی برای برخورد با افراد وجود ندارد و یا در بحث عدم تعهد هم ما قانون مشخصی برای برخورد با خودروسازها نداریم. هم اکنون هستند بسیاری که خودرو نام نویسی و حدود یک سال پیش مبلغ را واریز کرده اند؛ با وجود آنکه چند ماه نیز از موعد تحویل می گذرد، هنوز پول را تحویل نداده اند!

عضو کمیسیون اصل نود ادامه داد: نحوه قرارداد خودروها نیز از جمله مشکلات قانونی در صنعت خودرو کشور است؛ برای نمونه، سال گذشته خودرو 2008 را با 60 میلیون تومان ثبت نام کرده اند و در قرارداد قید شده در صوت عدم انجام تعهد 12 درصد سود به خریدار خواهد رسید، ولی سود همین 12 درصد در سال گذشته، کمتر از 10 میلیون تومان بوده، در حالی که خودرو در بازار بیش از 200میلیون تومان داد و ستد می شود؛ به عبارتی، ما قانون مشخصی برای قراردادها نداریم و عملا نظارتی روی این کار نمی شود. در واقع خودروسازهای ما الان خودمختار عمل می کنند.

وی گفت: ایراد دیگر خودروسازی ها این است که واگذاری ها طبق اصل 44 صورت نگرفته است. اگر خودروساز کامل به بخش خصوصی واگذار می شد، قطعا اوضاع بهتری داشتیم. مشکل عمده دیگر در کنار خلأ قانونی، ناامن بودن خودروهاست. در ایران، خودروساز ما به دلیل این ناامنی و حتی ایجاد آلایندگی ـ تنها در تهران میزان آلایندگی خودرو 82 درصد مربوط به خودروهای داخلی است ـ به کسی و جایی پاسخگو نیست، حال آنکه یکی از بزرگترین شرکت های خودروسازی اروپایی به دلیل اینکه میزان مصرف بنزین را غیر واقعی اعلام کرده بود، جریمه سنگینی پرداخت.

خودروسازهای ما حتی در قبال ناامن بودن خودروهایشان نیز پاسخگو نیستند. خودروی ما در خیابان آتش می گیرد و بسیاری از مردم بی گناه، زنده زنده در آتش می سوزند، ولی حتی یک نفر هم سراغ خودروساز ها نمی رود؛ دلیل همه اینها ناشی از خلأ قانونی است!

عضو کمیسیون اصل نود همچنین یادآور شد: خودروسازی ها آنقدر برای افراد منافع دارند که به یک مافیا و یا شبه مافیا تبدیل شده اند. آنان حتی حکم دیوان عالی را، که هیچ کس نمی تواند از آن سر باز زند، اجرا نکردند و به تعبیری آنقدر قدرت و نفوذ داشتند که آب از آب تکان نخورد. اینها به قدری قدرت دارند که در مجلس هم راه یافته اند و توانستند مصوبه شش ماه مسکوت مانده در مجلس را از کمیسیون بگیرند، ولی خوشبختانه مجلس با این قضیه مخالفت کرد و امیدواریم در یک ماه آینده، کمیسیون بتواند این قضیه را جمع بندی کرده و به صحن ارجاع دهد.

این نماینده مجلس در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه خودروسازهای ما از هیچ منظری پیشرفتی نداشتند. چند وقت پیش، مسئولان سایپا اعلام کردند، برای فروش 20 هزار خودرو حدود 700 هزار متقاضی وارد سایت شده است؛ اما منهای دیگر مسائلی که در این زمینه وجود دارد، گفتن این حرف، نشان می دهد، ما نه تنها در مورد کیفیت و قیمت پیشرفتی نداشتیم، بلکه نتوانستیم با این خودروهای بی کیفیت هم عرضه و تقاضا را کنترل کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۳۶
انتشار یافته: ۶۹
مافیایی که واراد مجلس شدن دقیقا مشخصا هستن کیا هستند!!! همونایی قبلا عضو گروه خودرو بودن یا در صنایع معائن عضو بودن... ملت احمق نیستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
اگر ملت احمق نبودند به انها راي نمي دادند
ناشناس
| France |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
برای تابناک متاسفم که نظر فردی که ملت را احمق میخواند منتشر میکند ولی اگر موضوعی موافق میلش نباشد منتشر نمیکند.تابناکیها ؛واقع چه لذتی از انتشار نظر برخی می برید؟شما هم مثل بعضی از مسئولین دلتان از دست مردم پر است ؟و حاضرید همه جور بلایی برسر مردم بیاید ؟البته که جواب در نوع انتشار حرف یک فرد ،بصورت مستتر و مشهود «بله »است.
ولی گاهی به پشت سرتان نگاه کنید بد نیست !
یک کلام ختم کلام ، نخرید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
اینکه خودروسازی موتور محرک اقتصاد کشورر ما باشد یک کم عقلی آشکار است

با اینهمه آلودگی هوا و گرم شدن هوا و خشکسالی در کشور ما که نتیجه مستقیم گازهای گلخانه ای است که منبع اصلی آنها دود خودروهاست ، آیا توسعه خودروسازی احتراقی جزخیانت است ؟

اشکال از خود ماست ،، تنها و تنها چاره کار فقط و فقط نخریدن ، تمام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
سایت فارس هم از خودرو سازها وگرانی خودرو نیز غیر مستقیم حمایت میکند شما نوشتار سایت فارس را در مورد خودرو ها توجه کنید یکبار نشده در مورد گلایه مردم از گرانی خودروها بنویسد
تازه فهميدين من تو خودرو سازي كار ميكنم بيا ببين چه غوغايي هست سر پست و مقام
مافیای اقتصاد
زالوهای اقتصاد
رانتخواران صنعت
دلالان خودرو
........
و همه چیز بجز خودروساز !!!!!
مشکل که خودروسازان نستند مشکل شما نمایندگانید که قوانین در رو برای آنها نوشتید و به قانون چتر حمایتی خودروساز در آوردید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
دقیقا
واقعیت را به مردم نمیگید اما از مردم انتظار دارید به شما اعتماد کنند. !!!
خودروسازان ما نه ملی هستند نه مردمی. همشون منابع درآمدی هستند برای چند فرد و نهاد خاص در مافیای اقتصاد
این ملت مظلوم را مافیای زیادی احاطه کرده مافیا
سکه .ارز، خودرو ، و.......... چه باید گرد چون
مظلوم هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
مافیاهای سیاسی هم هستند که نظر مردم پشیزی برایشان ارزش ندارد
اقاي پارسايي- اخه برادر چه چيزمان شبيه اروپاست كه خودروي ما باشد
عالی عالی عالی. ادامه بده.
تابناک امیدوارم این روشنگری هات در زمینه مافیای خودرو و خودروسازی در کشور به نتیجه ملموسی برسه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
روشنگری؟؟!!! شوخی می کنی داداش...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
حتما تابی منافعی در این روشن گری دارد.
از کرامات شیخ ما اینست که عسل خورد و گفت شیرین است.
داداش تازه متوجه شدی مافیا هستند؟!!
چون دولتی است. دولت فقط زورش به بخش خصوصی می رسد. البته اگر رشوه ندهند
اگه بشه اندکی ورود خودرو را به داخل تسهیل و ارزان کرد. اونوقت مافیا سوسک میشه و برای فروش خودرو به ملت التماس میکنه.
ولی ما چه کنیم که ورود خودرو هم مافیایی ست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
همون مافیا در جلوگیری از ورود خودرو هم نفوذ کرده.اگر هم ورود خودرو آزاد هم بشه تغییر شکل میدند و خودشون ورود خودرو را بدست می گیرند.
مقصر اصلي در اين زمينه قوه قضائيه است كه بعنوان مدعي العموم بايد بعلت قتل افراد بي گناه در خودروهاي بي كيفيت خودروسازان داخلي ورود كرده و از حق مردم بي گناه و بي پناه دفاع كند....
ننگ ما ننگ ما وزارت صمت ما
ننگ ما ننگ ما گاری ساز بی بند ما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
آخه مجبوری مگه شرر و ورر ببافی؟ والا
تنها چاره ی کار و تنبیه خودروسازهای داخلی نخریدن خودرو است .
شما به عنوان نماینده مجلس باید جلوی این ها را با تصویب قانون بگیری دیگه . دست ما که نمی رسه بهشون ..........
يه ارگان بفرماييد كه درگير مافيا نباشه
کلا" اداره کشور در بخش های مختلف به صورت مافیایی بوده و منابع و ارکان قدرت بین این گروهها تقسیم شده است.
من پیاده و یا دوچرخه رفت و آمد میکنم، مسیر طولانی رو با اتوبوس و تاکسی
ماشالا نمایندگان که خودشون پدر جد مافیا هستن
سلام، واقعيت را بگويم شركت هاي سايپا و ايران خودرو بيشترين بدهي را دارند اگر واقعا مافيا بودند، آقاي نماينده محترم، اين قدر بدهكاري داشتند؟ عزيزانم فولاد چند صد درصد ، لاستيك چند صد درصد، شيشه و پلاستيك و مواد شيميايي و رنگ و همه و همه چند درصد قيمت شان افزايش يافته، حال مگر مي شود محصول خودرو كه جمع اين ها هست بعلاوه هزينه هاي ساخت قالب و نيز هزينه تجهيزات مونتاژي، افزايش نيابد. چرا هي خودروسازها را مي كوبيد لوازم خانگي، چند درصد گران شدند؟ يك جنسي كه پارسال مي خريديم، امسال چند درصد اضافه شد؟ آقاي نماينده محترم چرا همين نسبت را براي خودروساز قائل نيستيد؟ چرا آدرس غلط به مردم عزيز ما مي دهيد. برويد از دولت بخواهيد،چگونه دلار 5000 تومان كمتر از يك ماه به 19000 تومان مي رسد؟ آقاي نماينده محترم من و شما در برابر خداوند مسئول هستيم راست و حسيني موارد را با مردم در ميان بگذاريد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
ماشالله چه خودرو ساز سر وزبون داری... با همه اینا که فرمودید ضربدر 2 بازم اینا مردم را سر و کیسه کردن ... اینها کروکودیل آب شور هستن
جام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
فرض که حرف شما درست باشد . قبلاً که این چند صد چند صدها رو نداشتیم چرا خودر سازها قیمت ها رو بالا می بردن ؟ جرا فکرشون رو بکار نمیگیرن و با این آهن و پلاستیک و شیشه یه چیز با کیفیت تولید نمی کنن و فقط گاری موتور دار تولید می کنن ؟ اونم با کلی منت کشیدن از فرانسوی ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
کاش دستکم کیفیت داشتند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
هم قبل از گرونی دیدیم وضع خودرو وقبمتها را هم بعدش.....سرتا پای خودروسازی ایران کلاهبرداریه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
در آلمان هگر کسی خودرو آلمانی بخره نصف قیمتشو میگیرن....اینجا این لگنها را بقیمت بسیار بالا بمردم میاندهزند ...برو آقا...برو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
شما که اینقدر عقل داری و حساب کتاب سرت میشه بفرما زمانی که دلار 5000 تومن بود و پراید واست نهایت 4 میلیون تموم میشد چرا 15 میلیون به خلق الله قالب می کردی؟
من
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
آقای خسروی عزیز
بیشترین بدههیا بخاطر همین رابطه و مافیای موجوده
عزیز و گرنه دلیلی برای بدهکاری ندارن
مرگ حقه و خودروهای ایرانی و بویژه پراید وسیله . خیانت و خیانت و خیانت ...
شکی تو این مسئله نیست
از اون بدتر همه میدونن
هیچکسم هیچکاری نمیکنه
مگر خود مردم روزی این کارخانه های خودرو سازی را تعطیل کنند و از شر آنها خلاص شوند. آنروز خیلی از آرزوهای مردم تحقق خواهد یافت. به امید آن روز بزرگ
كابران محترم، اگر در شرايط فعلي مملكت كه نتيجه مديريت همين آقاياني است كه هم وزير بوده اند، هم نماينده مجلس بوده اند، هم رييس سازمان ها بوده اند، هم قاضي بوده اند و كلا فقط جا عوض كرده اند، بخش سالمي پيدا كرديد لطفا به مردم معرفي كنيد.
احتمالا ایشون هم حواله میخواستن بهشون حواله ندادن رفتن توی صف منتقدین
احسنت بالاخره یه نماینده هم هست که دنبال اینا باشه البته اگ بذارن کارشو انجام بده....
مافیایی که کارشون مکیدن خون مردمه و هیچکس پشتیبان ملت نیست. شاید شما یه کاری کردین
اقا جان پس کی میای؟ خسته شدیم خسته
این روهمه میدونن راه چاره چیست
چجوری که در این بگیر وببند سراغ خودروسازها نرفتند با این وضعی که راه انداختند.
کاربر محترم۱۷:۱۸ با کامنتشان سخن آخر و لب مطلب را بیان نمودند.
ولی مقصر اصلی مردم هستند که طبق آن ضرب المثل معروف برای ورود و خروج به حصار شهر تو صف هستند و فقط از حاکم درخواست اضافه نمودن مأموران دریافت مالیات را دارند و هیچ مشکلی با افزایش مالیات و یا هر بلایی که مأمور ان حاکم بسرشان بیاورند ندارند.والله.
بخدا از مافیام گذشتن به پیغمبر از پافیام گذاشتن
تو دولت نفوذ کردن؟؟مملکتو خریدن و فقط دارن خون مردمو میمکن
جالبه دولت زورش به پتروشیمیا رسید ولی به خودروسازا نمیرسه
اگر رای نمایندگان شفاف بشه معلوم میشه چه اشخاصی مافیا هستند مگه میشه معلوم نشه نماینده به چی رای میده حتی امریکا هم مشخصه حتی با تمام جزئیات شماها کهعاشق غربید بعید همچین چیزی نپسندید
بزرگترین بهانه خودروسازها اینه که میگن اگر تعطیل کنیم صدها و صدها نفر بیکار میشن اما نمیگه به ازای هر یک نفر که تو اون شرکتهای بی خاصیت شغل می گیرن هر سال چهل خانواده در اثر تصاددفات جاده ای بی سرپرست و یتیم میشن...
آقا بخورید بکشید بریزید بپاشید اینجا هیچکی به هیچکی نیست هر چی ضعیفتر قربانی تر
جالبه که اظهاردرد وشکایت ازکسانی صادرمیشه که عامل رفع آن درد خود شاکیها هستند . اگرخلا قانونی هست پس شما که درمجلس هستید آنجا چکارمیکنید ؟
مجلس و دولت هیچ توجهی به مسایل داخلی ندارند و فقط حرف می زنند .هیچ برنامه ای برای تولید و اشتغال ندارند و فقط پول بی زبون را در قالب طرح های بی بازده و صوری به ملت و خودشون پرداخت می کنند اون هم با پول نفت و گاز و نوسانات سکه و طلا
آقایون شماها که صدر و جایگاه های مهم در اختیارتون هست بدونید که به این شکل مدیریت کشور تا چند سال دیگه تبدیل به یکی از بیچاره ترین و بدبخت ترین کشورهای دنیا میشه
صنعت خودرو کشور غرق در نا کارآمدی و اتلاف منابع و فساد اقتصادی و اداری است . در غالب شرکت های محوری این صنعت مدیرانی بی کفایت که با لابی گری و حمایت بستگانشان به مسئولیت رسیده اند تعیین کننده مسیر حرکت شرکت ها هستند . بی عدالتی در پرداخت که جای خود دارد . در همین گروه ایران خودرو فاصله پرداخت حقوق و مزایا برای مشاغل مشابه در شرکت ها در برخی از سطوح شغلی بیش از 80 درصد است . در حوزه خودرو های کار سرانه تولید به ازاء هر شاغل در سال به 1 دستگاه خودرو هم نمی رسد . و مزد و مزایای پرسنل بیش از 4 برابر سود خالص سالیانه شرکت است .
آیا با این وضعیت انتظار بهبود و کیفیت و کاهش قیمت، ممکن است . خانه صنعت خودرو در شرایط فعلی از پای بست ویران است . با حمایت مالی و تعرفه ای هم تحولی رخ نخواهد داد . تنها راه خصوصی سازی واقعی مالکیت و به تبع آن جراحی عمیق ساختاری و مدیریتی این صنعت و مشارکت واقعی با خودرو سازان بین المللی است .
خدا نکنه مردم یک جامعه مزه نان به نرخ روز خوری بیاد زیر دندانشون اونوقته که به هیچ صراتی مستقیم نمیشن یه زمانی مردم با نخریدن تودهنی به هرچه راند خوار میزدن ولی حالا دارن تودهنی میخورن و خواهند خورد
وقتی اقتصاد دانان فریادشان از اوایل انقلاب این بود که همه امور اقتصادی را بمردم قرار دهیید و هم حزبی و هم گروهی بی فایده است . گروهی در سی سال پیش در تلویزیون میگفتند که نه کی گفته دولت باید اقتصاد را اداره نکند بیخود میکنند دولت وقتی قدرت دارد که اقتصاد هم دستش باشد بنابراین این شد که آلان داریم حداقل خودرو ساز قوی سدمی نداریم که دیوار قیمت را بشکند
تابی جان تیتر خبری این قسمت و نظرات کاربران را باور کن دو بار خواندم . واقعا کجای دنیا مردم کشورش را محکوم به سیاستی میکنند که راه انتخاب ندارند یعنی در تمام حوزه ها به شهروندانش میگوید تسلیم . نه اجازه ورود خودرو هم نمیدهیم . بنابراین باید دستت را بالا ببری و بگوی چشم هرچی شما گفتید در حوزه سیاست گذاری تسلیم هر چی شما گفتید . رقابت در اقتصاد را ولش کن . یعنی با همین رفتارهای که در اقتصاد ایران اتفاق میفتد به صراحت بیان میکند که آنچه دیگر کشورها رفتند مورد قبول نیست مردم موظف هستند در تمام زمینه ها از الگویی ما تبعیت کنند .
متاسفانه از دوره نوجوانی در سی و پنج سال پیش یادم هست به چنین وضعیتی که خود دولت ها بانی آن هستند دچار هستیم ابتدا دلار را آنقدر اجازه گران شدن میدهند وقتی به خط قرمز رسید بعد در یک قیمت نگه میدارن . اول جو روانی و التهاب درست میکنند که خودرو در حال گران شدن هست عرضه را متوقف میکنند سپس ثبت نام میکنند . با این پولهای ثبت نام میشود بزرگترین شرکت های خودرو سازی را داخل ایران دعوت کرد . بنظرم هیچوقت خودرو سازی و صنایع ایران خصوصی نخواهد شد چون با بودن این شرکت های خصولتی به دلایل سیاسی براحتی میتوانند با ترفند ثبت نام نقدینگی جامعه را سرو سامان بدهند آیا علوم اقتصادی این روش را میپذیرد
کره جنوبی بعد از ما خودروسازی را شروع کرد وضعیت خودرو سازی دو کشور نشان میدهد که خودروسازهای ما بخاطر حمایتها و عوارض گمرگی که روی خودروهای خارجی گذاشتن اصلا دلیلی برای ارتقاع کیفیت ندارند و دائم در فکر لابی کردن برای حفظ شرایط انحصاری هستند مجلس ها هم در بوجود امدن این شرایط مقصر هستند
جان پدرت دوباره مثبت منفی را برقرار کن تابناک
متاسفانه مشکل خودمون هستیم وقتی به احمقانه ترین شکل ممکن هجوم میارم واسه خرید حلب پاره های خوروسازها نتیجه ای جز همین اوضاعی که می بینیم عایدمون نمیشه. از ماست که بر ماست. امیدوارم بالاخره یه روز دست از حماقت و خودخواهی و نان به نرخ روز خوردن برداریم
بزودی کسانی که به دنبال دلار ۲۰ هزار تومانی بودند نقره داغ خواهند شد و فاتحه خودشوتو خوندن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
رسید به 12 تومن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
پنج تومان کاهش در یکروز
میشه لطفا بگین تو مملکت ما مافیا تو چه چیزی نیست از واردات پوشک بگیر تا نفت ماشینو ...
خودروسازهایی که مردم چندین سال بی کیفیتی و گرانی محصولاتشان را تحمل کردند تا مثل امروزی با توان داخلی عصای دست اونها بشن شدند بلای جان مردم.
با این امتحانی که این خودروسازهای داخلی پس دادند دیگه جایی برای دفاع از صنعت خودروی داخلی اون هم به این شکل انحصاری وجود نداره .
چند نفر از مدیران خاین خودرو سازی و بانکی باید برای عبرت حاضران و ناظران مجازات شوند وگرنه با خواهش و دعا و نفرین اینها هدایت نخواهند شد
روز شنبه براساس اعلان ایران خودرو نوبت ثبت نام بود قرار بود سر ساعت ده صبح شروع شود مرتب مینوشت شروع ثبت نام اما خبری نبود ده ونیم تمام وخبری نشد حتی نمایندگی ایران خورو از طریق اینترنت نتوانست برای من ثبت نام کند در روزنامه نوشتند شماره کارت به هشت ملیون تومان بوسیله دلالها خریده میشد این دلالها اگر با ایران خودرو هم دست نبودند چگونه درحالیکه بنده ومسؤل فروش نماینده ایران خودرو موفق به ثبت نام اینترنیتی نشدیم دلال هشت ملیون تومان پول پرداخت میکرد برای تابناک همانروز نوشتم خبری نشد
وقتي برخي وابستگان نمایندگان در شركت هاي اغماري خودرو ساز جذب شدند، چطور نماينده عليه خودرو ساز اقدام كند؟؟؟
واي بر ملت كه به چه افرادي راي دادند!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان