بازدید 1783

دانشگاه بیرجند مرکز جذب دانشجو از افغانستان شد

کد خبر: ۸۳۸۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷ 30 September 2018

دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به عنوان «فوکال پوینت» قطب منطقه ۹ آمایشی علوم پزشکی کشور برای جذب دانشجو از افغانستان انتخاب شد.

به گزارش مهر، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، دکتر احمد آموزشی مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اعلام این خبر افزود: ایجاد اداره بین الملل دانشگاه، تشکیل کمیته ای جهت جذب دانشجویان خارجی، تصویب مصوبه جهت افزایش انگیزه و علاقه اعضای هیات و تدوین فرآیند جذب دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه از سایر اقدامات این حوزه بوده است

وی با اشاره به اینکه ایران کشوری دارای تمدن و پیشینه طولانی در عرصه علوم و آموزش است و در زمینه آموزش و مطالعات بین المللی نیز از پیشینه درخشانی برخوردار است، اظهار داشت: استان خراسان جنوبی و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با توجه به هم مرز بودن با کشور افغانستان و اساتید متخصص در حوزه پزشکی بهترین شرایط برای عملیاتی کردن این امر مهم را دارد.

آموزشی به تدوین قراردادها و تفاهم نامه ها با دانشگاه های کاتب، غزنین، خاتم النبیین افغانستان اشاره کرد و گفت: بازدید مسئولین دانشگاه های فوق از امکانات آموزشی و درمانی دانشگاه، تدوین دوره های آموزشی مشترک به صورت کوتاه مدت برای دانشجویان افغانستانی، برگزاری کلاس های جراحی برای دانشجویان افغانستانی به صورت تله کنفرانس انجام شده است.

مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از برگزاری دوره ۴ ماهه مامایی برای دانشجویان مامایی افغانستان در ایران، برگزاری دوره یک ساله تکمیلی پزشکی برای دانشجویان افغانستانی در ایران و جذب دانشجویان افغانستانی در رشته های متعدد در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به عنوان سایر برنامه های این دانشگاه نام برد.

وی از تشکیل کلاس زبان انگلیسی برای اساتید دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد و اضافه کرد: تدوین طرح های تحقیقاتی برای گسترش امور بین الملل در دانشگاه، کمک به دو زبانه شدن سایت دانشگاه، به روز رسانی سایت educationiran، تدوین کتابچه معرفی دانشگاه به زبان انگلیسی نیز از سایر فعالیت های حوزه بیم الملل دانشگاه است.

آموزشی از کاربرد سامانه تائید صلاحیت دانشجویان غیرایرانی به صورت متمرکز در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند جهت دانشجویان غیرایرانی، هماهنگی جهت پذیرش دانشجو و بیمار از دانشگاه هرات افغانستان، برگزاری دوره های آموزش WFME برای دانشکده پزشکی، معرفی رابط کنسولی به عنوان بخشی دیگر از اقدامات این حوزه نام برد.

مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: ارائه و پذیرش چندین مقاله، سخنرانی و طرح تحقیقاتی مرتبط با بین المللی سازی، دیدار با نماینده رادیو دری در مشهد، تدوین پروپوزال دوره آموزشی blended جهت دانشجویان غیرایرانی و تدوین مقطع MBBS جهت دانشجویان پزشکی غیرایرانی از دیگر اقدامات حوزه بین الملل دانشگاه است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار