بازدید 6313

کانادا رهبر میانمار را سلب تابعیت کرد

کد خبر: ۸۳۷۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۰ 28 September 2018

قانونگذاران کانادایی در اعتراض به جنایت دولت میانمار علیه مسلمانان روهینگیا، شهروندی افتخاری کانادا را از رهبر این کشور پس گرفت.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، مجلس عوام کانادا در اقدامی نمادین شهروندی افتخاری این کشور را از «آنگ سان سوچی» رهبر میانمار پس گرفت.
این اقدام اگرچه بدون تایید مجلس سنای کانادا دارای اثر نیست، اما نمایندگان مجلس عوام این کشور در اعتراض به جنایت های دولت و ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا دست به این اقدام زدند.
جاستین ترودو نخست وزیر کانادا نیز روز گذشته برای بررسی خلع سوچی از شهروندی افتخاری کانادا اعلام آمادگی کرده بود.
کانادا در سال 2007 زمانی که سوچی به عنوان منادی صلح و حامی حقوق بشر شناخته می شد، برای حمایت از وی شهروندی افتخاری به او اعطا کرد.
این در حالی است که سوچی پس از به قدرت رسیدن هیچ اقدامی برای پیشگیری از جنایت های ارتش کشورش علیه مسلمانان روهینگیا و بازگرداندن آوارگان به این کشور انجام نداده است.
مجلس عوام کانادا هفته پیش نیز در اقدامی اعتراضی به اتفاق آرا به شناسایی کشتار مسلمانان میانمار توسط ارتش این کشور به عنوان «نسل کشی» رای داد.
از اواخر اوت 2017 (شهریور96) پس از شدت یافتن سرکوب نظامیان میانمار، بیش از750 هزار نفر روهینگیایی به بنگلادش گریختند و در نوار مرزی میان میانمار و بنگلادش در شرایط بسیار سخت و دشواری اسکان اجباری یافته اند.
نظامیان و بودائیان افراطی روهینگیایی ها را مهاجران بنگالی غیرقانونی درمیانمار می دانند و تاکنون مانع از اعطای حق شهروندی به اقلیت مسلمان روهینگیایی دراین کشور شده و جنایات گسترده ای را علیه آنها اعمال کرده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی