بازدید 2646

پمپئو: خلع سلاح تنها راه کره شمالی است

کد خبر: ۸۳۷۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۶ 27 September 2018

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که تنها راه پیش رو برای کره شمالی، خلع سلاح هسته ای است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وی یادآور شد که کره شمالی در صورت انحراف از مسیر دیپلماسی و خلع سلاح هسته ای، به طور حتم به انزوا و تحمل فشار بیشتر سوق خواهد یافت.
پمپئو که ریاست نشست روز پنجشنبه شورای امنیت سازمان ملل را برعهده داشت: افزود: اجرای تحریم های شورای امنیت باید به شدت و بدون تردید ادامه یابد تا اینکه مساله خلع سلاح کامل، نهایی و تائید شده هسته ای کره شمالی برای ما محقق شود.
همچنین به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزیر امور خارجه آمریکا در این نشست گفت که جهان در آغاز فصل تازه ای در روابط با کره شمالی است.
وی مدعی شد که دستاورد دیپلماتیک دولت آمریکا در ارتباط با کره شمالی، به نقطه ای رسیده است که تهدید هسته ای پیونگ یانگ به زودی از بین خواهد رفت.
پمپئو گفت: آمریکا مدارکی در اختیار دارد مبنی بر اینکه تحریم های محدود کننده واردات نفت و صادرات زغال سنگ کره شمالی، نقض شده است. وی از سازمان ملل خواست از مساله اجرای تحریم ها در کره شمالی، اطمینان کسب کند.
وزیر امور خارجه آمریکا قرار است ماه آینده برای سرعت بخشیدن به روند دیپلماسی با کره شمالی، برای سومین بار به این کشور سفر کند.
وی روز چهارشنبه دیدار خود با «ری یونگ هو» وزیر امور خارجه کره شمالی در حاشیه اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل را بسیار مثبت ارزیابی کرد.
قرار است «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی برای دومین بار با یکدیگر دیدار کنند و مذاکرات خود را از سر گیرند.
ترامپ چندی پیش با رهبر کره شمالی در سنگاپور دیدار کرد. رهبر کره شمالی در آن نشست متعهد شد شبه جزیره کره را از سلاح هسته ای عاری کند.
طبق توافقی که در آن جلسه بین دو کشور منعقد شد، کره شمالی به آزمایش های هسته ای خود پایان داد و بقایای اجساد سربازان آمریکایی کشته شده در جنگ شبه جزیره کره را به واشنگتن بازگرداند، اما آمریکا همچنان با خلف وعده های خود نه تنها اقدامی برای رفع تحریم ها انجام نداد، بلکه سیاستی خصمانه تر را علیه کره در پیش گرفت.
یکی از این موارد خصمانه، تحریم سه شرکت کشتیرانی خارجی مرتبط با کره شمالی از سوی وزارت خزانه داری آمریکا بود.این وزارتخانه مدعی شد که این سه شرکت خارجی با انتقال غیرقانونی کالا به کره شمالی به این کشور در پیشبرد برنامه هسته ای اش کمک کرده اند.
به موجب تحریم های جدید آمریکا، دارایی های شرکت های مزبور در حوزه قضایی آمریکا مسدود می شود و شرکت های آمریکایی اجازه داد و ستد با این شرکت ها را ندارند.
شرکت های تحریم شده متهم اند به کره شمالی کمک کرده اند تحریم های بین المللی را با تعیین مسیرهای جدیدی برای صادرات و واردات از طریق بنادر چین و روسیه، دور زند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار