بازدید 2863
۲

تاثیر معدل سوابق تحصیلی گامی در راستای حذف کنکور

کد خبر: ۸۳۶۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷ 25 September 2018

نماینده مردم آبادان با اشاره به بررسی طرح دو فوریتی تاثیر مثبت سوابق تحصیلی در مجلس از موافقت با این طرح برای کاهش تب کنکور در کشور خبر داد.

به گزارش مهر، عامر کعبی با اعلام نظر موافق با این طرح گفت: با تاثیر مثبت معدل در کنکور موافقیم و البته بایستی سوابق تحصیلی طبق استاندارد و عدالت برای تمامی مناطق و شرایط اموزشی در نظر گرفته شود.

وی افزود: البته نباید دانش آموزانی که دارای سوابق تحصیلی نیستند از این تاثیر ضرر کنند و باید آمادگی و اطلاع کافی و به موقع از نحوه تاثیرگداری سوابق تحصیلی در کنکور را داشته باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: گاهی اوقات ممکن است نمرات دانش آموزان در شهرهای مختلف به دلیل نظر متفاوت تصحیح کننده تفاوت داشته باشد و یا طبق گزارش های رسیده سئوالات امتحانی لو رفته است، اینها مشکلاتی است که شاید به دانش آموز آسیب وارد کند.

کعبی با تاکید بر لزوم برقراری عدالت آموزشی در ورود به دانشگاه های برتر کشور تصریح کرد: بایستی در این طرح برای مناطق محروم و کمتر برخوردار سهمیه و شرایطی در نظر گرفته شود و نباید دانش اموزی که در خوزستان از کمترین امکانات آموزشی و محیطی بهره می برد در شرایط برابر با دانش آموز شهرهایی که سیستم اموزشی و امکانات مجهزتر و بروزتری دارند، سنجیده شود.

وی با اشاره بر لزوم حذف تدریجی کنکور اضافه کرد: باید به سمتی برویم که تب کنکور را در کشور به تدریج کاهش دهیم چرا که کنکور فشار زیادی به خانواده ها و دانش آموزان وارد کرده ضمن آنکه ملاک ارزیابی درست و جامعی از میزان توانایی دانش آموزان به شمار نمی رود لذا مجلس به دنبال حرکت در این مسیر است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
واقعا باید با منطق استدلال کرد و همه جوانب رو در نظر گرفت. مواردی که شورای محترم سنجش و پذیرش دانشجو برای کنکور 98 اتخاذ کرده به پریشانی و استرس دانش آموزان و همچنین والدین دامن زده است. تاثیر مثبت سوابق تحصیلی بهترین گزینه هست حداقل برای کنکور 98 که دو بسته سوالات متفاوت هم داریم و آخرین سال کنکور با منابع نظام قدیم هست. امیدوارم مسئولان حرف دل دانش آموزان رو بشنوند و اهیمت بدن؛ پس نه-به-تاثیر-قطعی-معدل ...
تنها راه مقابله با مافیا و غول کنکور این هست که حداقل 60 درصد دبیرستانهای ایران تبدیل به هنرستان شوند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر