بازدید 2580

خلع سلاح هسته‌ای، محور مذاکرات سران دو کره

کد خبر: ۸۳۴۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۷ 17 September 2018

سخنگوی کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی با اشاره به برگزاری مذاکرات رهبران دو کره در روزهای سه شنبه و چهارشنبه (27 و 28 شهریور) در پیونگ یانگ تاکید کرد: خلع سلاح هسته ای محور اصلی مذاکرات رهبران دو کشور در این نشست است.

به گزارش ایرنا از یونهاپ، 'کیم ایو کیون' روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: 'مون جائه این' رییس جمهوری کره جنوبی فردا سه شنبه ساعت 10 صبح به وقت محلی وارد پیونگ یانگ می شود.

روز گذشته (یکشنبه) کاروانی متشکل از 90 تن از همراهان رییس جمهوری کره جنوبی راهی کره شمالی شد تا مقدمات سومین نشست سران دو کشور را در پیونگ یانگ فراهم کند.

'مون جائه این' رییس جمهوری کره جنوبی قرار است در راس یک هیات 200 نفره روز سه شنبه با پرواز مستقیم جهت برگزاری سومین دیدار خود با 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی به پیونگ یانگ سفر کند.

تیم پیشرو با سرپرستی 'سو خو' دبیر وزارت وحدت کره جنوبی شامل 93 نفر از مقامات دولتی، کارکنان مربوط به بخش فناوری و خبرنگاران بودند که با 19 اتوبوس از طریق مرز پانمونجوم عازم پیونگ یانگ شدند.

مذاکرات دو کره به منظور تحقق صلح شبه جزیره، 7 اردیبهشت ماه امسال و با حضور رهبران دو کشور در روستای پانمونجوم در مرز دو کره برگزار شد.

رهبران دو کره در بیانیه پایانی این اجلاس که به بیانیه 'پانمونجوم' شهرت یافت در مورد «خلع سلاح کامل شبه جزیره کره» به توافق رسیده و موافقت کردند «توافق متارکه جنگ به معاهده صلح تبدیل شود و هر اقدام خصمانه علیه یکدیگر را از این به بعد خاتمه دهند».

'مون جائه این' رییس جمهوری کره جنوبی و 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی همچنین در بیانیه 'پانمونجوم' به صورت مشترک موافقت کردند خلع سلاح هسته ای را محقق و برای این هدف با جامعه بین المللی همکاری کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر