بازدید 6239

به‌خدمت‌گیری اولین زیردریایی موشکی در کره جنوبی

کد خبر: ۸۳۴۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۸ 15 September 2018

در حالی که شبه جزیره کره در حال تجربه دوره تازه ای از تنش زدایی است، کره جنوبی از به خدمت گرفتن اولین زیردریایی موشکی اش خبر داد.

به گزارش ایرنا تارنمای روزنامه کوریا تایمز روز شنبه گزارش داد این اتفاق در شرایطی می افتد که تنها یک هفته دیگر سران دو کره قرار است با یکدیگر در پیونگ یانگ دیدار کنند.

'مون جائه این' رییس جمهوری کره جنوبی روز جمعه در آیین رونمایی از این زیردریایی با اشاره به اینکه صلح در سایه قدرت بدست می آید از این دستاورد نظامی کشور استقبال و از سازندگانش تقدیر کرد.

او قرار است روز 18 سپتامبر (27 شهریور) برای یک دیدار رسمی سه روزه و گفت و گو با 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی برای سومین بار در سال جاری میلادی به آن کشور سفر کند.

زیردریایی سه هزار تنی 'دوسان آنچانگ' کره جنوبی با قابلیت حمل موشک های بالستیک و کروز با هزینه ای نزدیک به 700 میلیون دلار ساخته شده است.

بر اساس برنامه ای که نیروی دریایی کره جنوبی تدوین کرده است این کشور تا پنج سال آینده دو فروند دیگر از این زیردریایی های برقی ـ بنزینی می سازد.

رییس جمهوری کره جنوبی در پایگاه کشتی سازی 'دایه وو' این کشور ساخت این زیردریایی موشکی را یک جهش و پیشرفت به سمت توسعه توان دفاعی کشورش دانست و گفت ما برای خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره تلاش می کنیم اما با راهبردهای دفاعی قوی و در لوای قدرت است که صلح نیز بدست می آید.

کره جنوبی دارای 18 زیردریایی کوچکتر نیز هست که همه آنها با همکاری آلمان ساخته شده اند.

کره شمالی نیز بر اساس آمارهای موجود دارای حدود 70 زیردریایی است که بسیاری از آنها قدیمی هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر