بازدید 6563

واکنش دیوان بین المللی کیفری به تهدید آمریکا

کد خبر: ۸۳۳۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۶ 11 September 2018

دیوان بین المللی کیفری (ICC) امروز سه شنبه در واکنش به تهدید آمریکا به تحریم این دادگاه، گفت بدون هراس و نگرانی به اقدامات خود ادامه می دهد.

به گزارش ایرنا از رویترز، این واکنش در پاسخ به تهدید «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا مطرح شد مبنی بر این که اگر این دیوان درباره فعالیت های آمریکا در افغانستان تحقیقات کند، آن را تحریم می کند.
دیوان بین المللی دادگستری که در لاهه هلند قرار دارد، با صدور بیانیه ای افزود: این دادگاه نهادی مستقل و بی طرف است که مورد حمایت 123 کشور قرار دارد.
در این بیانیه آمده است: ICC به عنوان یک دادگاه قانونی به اقدامات خود بدون هراس و مطابق با اصول و ایده غالب حاکمیت قانون ادامه می دهد.
به گزارش ایرنا، آمریکا روز دوشنبه با اتخاذ موضع تهاجمی علیه دیوان بین المللی کیفری لاهه، قضات این دادگاه را به تحریم در صورت آغاز تحقیقات در مورد جنایات جنگی این کشور در افغانستان تهدید کرد.
این درخواست در بخشی از نخستین خطابه مهم بولتون از زمان انتصاب در سمت جدیدش در کابینه مطرح شده که پیش نویس آن به رویت رویترز رسیده است. در این سخنرانی آمده است: «آمریکا از تمامی ابزار لازم برای محافظت از شهروندان و متحدانش در برابر محاکمه های غیرمنصفانه این دادگاه، حفاظت خواهد کرد.»
بر اساس گزارش رویترز، بولتون در این سخنرانی اذعان خواهد داشت در صورتی که دادگاه بین المللی کیفری رسما پرونده ای برای تحقیقات در خصوص جنایات جنگی سربازان آمریکایی در افغانستان باز کند، آمریکا «با آن ها مقابله به مثل خواهد کرد».
دیوان بین المللی دادگستری لاهه به دنبال شکایت ایران از آمریکا به سبب بازگرداندن تحریم ها و خروج از برجام بر اساس پیمان مودت و دوستی دو کشور مصوب سال 1955 در حال رسیدگی به این شکایت نیز می باشد.
دیوان بین المللی کیفری، نخستین دادگاه دائمی بین‌المللی برای رسیدگی به جرایم نسل‌کشی، جنایات علیه بشریت، جنایت جنگی و جنایت تجاوز است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست