بازدید 17446

پیام بارزانی به مردم بصره جنجال‌آفرین شد

کد خبر: ۸۳۱۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴ 08 September 2018

در پی نشر پیام مسعود بارزانی رهبر حزب دموکرات کردستان عراق خطاب به معترضین بصره برخی رسانه های کردستان عراق آن را به باد انتقاد گرفتند.

به گزارش ایرنا شبکه تلویزیونی «ان.آر.تی» با اشاره به پیام مسعود بارزانی خطاب به معترضین شهر بصره گفت: در حالیکه بارزانی از نبود خدمات عمومی در بصره انتقاد کرده و تاکید می کند این امر قابل قبول نیست که در ثروتمندترین شهر جهان آب اشامیدنی وجود نداشته باشد در اربیل سه ماه است که در برخی محلات آب آشامیدنی توزیع نشده است.

این شبکه اضافه کرد: در بسیاری از حوزه خدمات عمومی وضعیت اقلیم نه تنها بهتر از سایر بخش های عراق نیست بلکه بدتر از سیار بخش های عراق است.

شبکه آن .آر.تی تاکید کرد که در کردستان عراق صدها بار مردم اعتراض کرده و خواهان بهبود وضعیت معیشیتی شدند که هیچ کدام از خواسته های آنها عملی نشده است.

براساس آمار منتقدین در کردستان عراق و در جریان اعتراضات تاکنون 17 معترض کشته شده و 300 تن دیگر نیز مجروح شدند بدون اینکه به خواسته های آنها رسیدگی شود.

رسانه های کردستان عراق همچنین اضافه کردند: خواسته عمده مردم بصره، آب آشامیدنی، برق و حل مشکل بیکاری است در حالیکه در اقلیم کردستان عراق ما شاهد وجود 24 درصد بیکاری در میان جوانان هستیم .
مسعود بارزانی رهبر حزب دموکرات کردستان عراق در پی تجمعات اعتراضی در بصره خواهان حل مشکلات مردم این منطقه توسط دولت شده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار