بازدید 4920

برای دیدار پمپئو و ظریف برنامه‌ای وجود ندارد

کد خبر: ۸۲۱۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۶ 31 July 2018

ایرنا نوشت: یک مقام وزارت خارجه آمریکا گفت که 'مایک پمپئو' وزیر امور خارجه این کشور برنامه ای برای دیدار با 'محمدجواد ظریف' وزیر امور خارجه ایران در سنگاپور ندارد.

به گزارش رویترز، این اظهارات یک روز پس از آن اعلام شد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفت آماده است بدون هیچ پیش شرطی با ایران مذاکره کند.

یک مقام آمریکایی درباره سفر هفته جاری پمپئو به سنگاپور، اندونزی و مالزی گفت: ایران عضو هیچ یک از نشست های چندجانبه نیست و برنامه ای برای تعامل با ایران وجود ندارد.

اجلاس اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) شنبه هفته آینده در سنگاپور برگزار می شود.
10 کشور شامل تایلند، اندونزی، مالزی،سنگاپور، فیلیپین، برونئی، ویتنام، لائوس، میانمار و کامبوج عضو این اتحادیه هستند. ظریف و پمپئو نیز در این نشست شرکت می کنند.

ترامپ بعدازظهر دوشنبه به وقت محلی در نشست مشترک خبری با 'جوزپه کونته' نخست وزیر ایتالیا گفت: اگر رهبران ایران بخواهند دیدار کنند، هیچ پیش شرطی هم ندارم و هر وقت بخواهند با آنها دیدار می کنم.

وی اظهار داشت: این موضوع هم برای ما، هم برای آنها و هم برای جهان خوب است. اگر آنها بخواهند ،من هم دیدار خواهم کرد.

اما ساعاتی بعد از این اظهارات، پمپئو در مصاحبه با شبکه خبری «سی ان بی سی» موضع متفاوتی نسبت به ترامپ اتخاذ کرد و گفت: اگر ایرانی ها تعهد نشان بدهند که می توانند تغییرات اساسی در رفتار با مردمانشان داشته باشند، رفتارهای سوء خود را کاهش داده و وارد توافقی واقعی در حوزه منع گسترش تسلیحات هسته‌ای شوند، آنگاه می توان برای گفت وگو آماده شد.

صحبت از مذاکره درحالی است که ترامپ 18 اردیبهشت از برجام خارج شد و اعلام کرد که تحریم ها را علیه ایران ازسر می گیرد.

مرحله اول تحریم های ضدایرانی 4 آگوست (13مردادماه جاری) اعمال می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار