بازدید 34289

عطش روزافزون ایرانی‌ها برای خرید خانه در ترکیه و چند نکته مهم!

خبر کوتاه و گویاست. آمار خرید خانه توسط ایرانی‌ها در ترکیه سه برابر سال گذشته شد. این حقیقت، اما در پس کوتاهی خود حکایتی بلند از کوتاهی مسئولان و شهروندان ایرانی در مورد بررسی همه جانبه چنین اقدامی دارد؛ رویه‌ای که پیش از این هم در برخی کشور‌های همسایه رخ داد و در نهایت خسارات‌ سنگینی را متوجه شهروندان ایرانی کرد.
کد خبر: ۸۲۰۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱ 28 July 2018
عطش روزافزون ایرانی‌ها برای خرید خانه در ترکیه و چند نکته مهم!خبر کوتاه و گویاست. آمار خرید خانه توسط ایرانی‌ها در ترکیه سه برابر سال گذشته شد. این حقیقت، اما در پس کوتاهی خود حکایتی بلند از کوتاهی مسئولان و شهروندان ایرانی در مورد بررسی همه جانبه چنین اقدامی دارد؛ رویه‌ای که پیش از این هم در برخی کشور‌های همسایه رخ داد و در نهایت خسارات‌ سنگینی را متوجه شهروندان ایرانی کرد.

به گزارش «تابناک»؛ بنا بر جدیدترین آمار در مورد میزان خرید خانه از سوی شهروندان خارجی در کشور ترکیه، شهروندان ایران در سال جدید میلادی سه برابر مدت مشابه سال قبل در این کشور خانه خریده اند و پس از عراقی‌ها و عربستانی‌ها در رتبه سوم از این حیث قرار گرفته اند.

بر اساس گزارش اعلام شده از سوی مرکز آمار ترکیه، عراقی‌ها با خرید یک هزار و ۹۸۷ واحد مسکونی در این کشور در صدر لیست شهروندان کشور‌هایی قرار دارند که در ترکیه به خرید خانه مبادرت ورزیده اند.

این داده‌های آماری نشان می‌دهد، ایرانی‌ها پس از شهروندان عربستان سعودی، در رتبه سوم این لیست قرار دارند.

بیشترین فروش منازل مسکونی به اتباع خارجی در شهر استانبول به تعداد سه هزار و ۹۹۹ واحد بوده است و شهر‌های آنتالیا و بورسا در رتبه دوم و سوم جای دارند.

اطلاعات بیشتر در مورد علت افزایش خرید واحد مسکونی در ترکیه نشان می‌دهد، استفاده شهروندان کشور‌های خارجی از خدمات مجوز اقامت و حق شهروندی و نوسان نرخ ارز در ترکیه و کشور‌های خریدار بوده است.

این افزایش موج و علاقه شهروندان ایرانی برای خرید خانه در کشور ترکیه که سابق بر این در نمونه‌های مشابه دیگری مثل خرید خانه در کشور امارات و یا حتی کانادا، مالزی و چند کشور دیگر رخ داده بود، بیش از آنکه دلیلی مثل سرمایه گذاری و انگیزه‌هایی برای حفظ ارزش پول داشته باشد، به واسطه تبلیغات و فعالیت‌های نمایندگی‌های فروش خانه از این کشور‌ها در ایران صورت می‌گیرد که یا در شهر‌های بزرگ کشور دارای دفاتر غیرقانونی، ولی ثابت هستند و یا از طریق فضای مجازی با شهروندان ایرانی ارتباط می‌گیرند.

همان طور که گفته شد، عمده دلیلی که برای این رخداد ـ چه در حال حاضر و چه پیش از این مطرح می‌شود ـ ماجرای تلاش شهروندان ایرانی برای بهره مندی از خدمات اخذ مجوز اقامت و حق شهروندی در کشور ترکیه است.
اتفاق و هدفی که در سال‌های گذشته در مورد کشوری مثل امارات هم رخ داد و هزاران شهروند ایرانی با امید برخورداری از حق شهروند ی در این کشور اقدام به خرید خانه کردند، اما خیلی زود متوجه اشتباه خود شدند و در ادامه تلاش‌های جدیدی را برای احیای پول از دست رفته خود آغاز کردند.

در مورد اتفاقی که برای خریداران خانه در کشور امارات در سال‌های گذشته رخ داد، به طور مشخص اینکه آن‌ها به واسطه توان مالی کمتر کشور‌های همسایه را برای سرمایه گذاری و ادامه زندگی انتخاب کردند، اما پس از دنبال کردن پروسه مهاجرت و آگاهی از جزییات آن، از خرید ملک در این کشور‌ها پشیمان شده و تصمیم گرفته اند سرمایه خود را از معطلی در یک کشور خارجی درآورده و در جایی دیگر هزینه کنند.

جدا از وعده غیر واقعی اخذ تابعیت و حق شهروندی کشور‌های همسایه به واسطه خرید خانه که در عمل به دلیل قوانین سخت گیرانه رخ نمی‌دهد، در گذشته مواردی هم وجود داشت که دلال با سند صوری خانه‌ای را به ایرانی‌ها فروخته بود که اساساً وجود خارجی نداشت و یا صاحب آن فرد دیگری بود!

در زمینه خرید خانه در کشور امارات مواردی وجود دارد که واسطه با نشان دادن خانه اجاره‌ای به مشتری و با هویت جعلی ملکی را فروخته است، اما در مراجعات بعدی موضوع کلاهبرداری فاش شده و مالباخته به دلیل آشنا نبودن با قوانین حقوقی کشور مورد نظر و در دست نداشتن مدرک معتبر موفق به تعقیب مجرم نشده است.

این مسأله البته محدود به کشور امارات نبوده و در بسیاری از کشورها از جمله گرجستان و ترکیه نیز موارد مشابه فراوانی در این رابطه رخ داده است.

اردیبهشت ماه سال جاری بود که جواد قوام شهیدی سفیر ایران در گرجستان با اشاره به آمار روزافزون خرید خانه توسط ایرانی ها در گرجستان تأکید کرد: خرید ملک در گرجستان تضمینی برای اخذ اقامت دایم در این کشور نیست. چند وقتی است دلالان و کاسبان با دادن تضمین از این بابت که با خرید ملک در گرجستان می توانید اقامت دایم بگیرید مردم را به سمت و سوی خرید مسکن و ملک در این کشور هدایت می کنند این در حالی است که هیچ تضمینی برای این کار نیست.

اکنون و با وجود تجربه‌های تلخی که در سال و دهه‌های گذشته در این رابطه برای ایرانیان رخ داده بود، نه تنها عطش برخی شهروندان برای خرید خانه در کشوری مثل ترکیه کاهش نیافته، بلکه افزایش نیز یافته است.

ساده انگارانه است اگر تصور کنیم این شهروندان بدون بررسی‌های دقیق و حداکثری نسبت به خرید خانه در ترکیه اقدام کرده باشند، اما نمی‌توان این مسإله را نیز منکر شد که از آن سو فرصت طلبان نسبت به این تجربه‌ها بی تفاوت نیستند و قطعاً راه‌های جدیدی را برای فریب کاری انتخاب و اجرا می‌کنند.

فارغ از این مسأله، نکته مهم دیگری که نباید از آن غافل شد، بالا رفتن نوسانات ارز و بی ثباتی اقتصادی در کشور است که قدرت ریسک و خطرپذیری برخی شهروندان را بالا برده است و آن‌ها حاضر شده اند حتی با احتمال وجود خطا اقدام به گرفتن چنین تصمیاتی کنند.

باید منتظر ماند و دید در آینده نزدیک، سرنوشت این صاحب خانه‌های جدید ترکیه‌ای چه خواهد شد، آیا موفق می‌شوند اقامت دائم این کشور را بگیرند و سرمایه‌های خارج شده خود را افزایش دهند و یا با کوله باری از تجربه به کشور مادری شان باز خواهند گشت؟!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۷۷
انتشار یافته: ۸۱
حداقل جایی برید بخرید که ثبات اقتصادی داشته باشد و نه صرفا بر اساس تبلیغات رسانه ای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
فکر کنم منظورت مسکن مهر هست ای کلک
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
خرید خانه در کشوری با فرهنگ مغولی - سلفی کاری عبث و در واقع دور ریختن پول است.
متاسفانه هیچ امیدی به ریال نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
حداقل مانند خاوری علمی و بانکی دفتار کنید. ده سال پیش با دلار ۸۰۰ تومانی کانادایی خانه ای در تورنتو خرید ۳۰۵ میلیون دلار یعنی ۴ میلیارد تومان. الان ان خانه ۱۰ ملیون دلار است و با دلار ۸ هزار تومانی کانادا ۸۰ میلیارد تومان. علی برکت الله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
یک آپارتمان داغون 15 سال ساخت تو تهران تا فروردین داشته میگفته 350 الان داره میگه 550 خوب مگه مغز خر خوردم یا پولم دزدیه؟؟ میرم ترکیه میخرم هوای خوب آرامش غذای سالم ثبات اقتصادی
ناشناس
| Sweden |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
گربه دستش به گوشت نمیرسید میگفت پیف پیف بو میده
ربطی به تبلیغات نداره. اکثر این ها دنبال تبدیل سرمایه شان به غیر از ریال و نیز مکانی برای رفتن از ایران هستند...
اگه ترکی بلد بودم می رفتم، قیمت ها بسیار مناسبه و کشورش شاید اروپا نباشه اما اقتصاد به مراتب بهتری از ایران داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
سطح قیمت انجا بر اساس لیر مقابل ریال تقریبا یکی است با ایران
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
تابلوئه که ترکی بلد نیستی خخخخخخخخ
باتوجه به گذشت 5سال ازوعده های سال 92 شیخ حسن روحانی که همگی بدون تحقق باقی مانده وتنها افتخارش از سال 92 فقط کنترل تورم بود که آن راهم باتوجه به تورم بیسابقه چند مکاه گذشته ازدست داد ملت به چه امیدی درایران باقی بمانند روحانی با سیاستهای اقتصادی ویرانگر کمر اقشارآسیب پذیر منجمله کارمندان وبازنشستگان وکارگران را خرد نمود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
دوست عزیز نگاهت به قدری کوته بینانست که نهایت دور اندیشیت دعوای جناخیه. عز دل برادر هر دو جناح سیاسی ایران به بدترین شکل ممکن شکست خوردن
حسین
| United States of America |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
وقتی محمود و تندروها می گفتند تحریم ها کاغذ پاره هست کجا بودید بیچاره روحانی چهار سال قبل رو دوید بخاطر اینکه گندی رو که محمود زدند درست کنه ولی در حد مسکن تونست اینکارو بکنه چون دیونه ای مثل ترامپ اومد
شما بفرماييد چطور بايد در ايران به آرامي و بدون نگراني از وضعيت يك ساعت بعد مي توان زندگي كرد تا ما بر اساس فرمايشات گهربار شما در همين جا زندگي كنيم.
اگه به فکر منافع مردم بودین چرا در باره ی موئسسات داخلی حرف نمیزدین تا مردم بدبخت نشن
اینقدر مردم ناکارامدی در کشور دیدیم که تنها راه رفتنه به هر قیمتی!!!واقعا فکر کردید به شاخص امید به زندگی و شادی در ایران مخصوصا جوانان!
از قیمت سکه و طلا خبر دارید؟ اینجا هر روز داره داراییمون نصف میشه،هر روزم داریم درجا میزنیم
مسولین باید از مردم حمایت کنه و بهشون اطلاع رسانی کنه. نباید بزارتشون به حال خودشون و از ضرر کردن مردم لذت ببره!
همه میدونن اینکار بهترین گزینه ممکن هست
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
چوخ ممنون
تجربه ثابت كرده وقتى مردم ايران جهت سرمايه گذارى به جايي هجوم ميبرند بايد عكسشو عمل كنى.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
من به گفته جنابعالی عکسشو عمل کردم ..ده تومنم شده سه تومن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
یعنی ما اینقدر نخبه هستیم
ناشناس
| Ukraine |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
فعلا که هجوم بردن سکه خریدن سود خوبی هم بردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
عزیزم خوب تو عکس عمل کن
خونه داغون تو تهران را بايد 500 ميليون بدي حداقل اونجا با آب و هواي مناسب و زيرساخت هاي شهري مناسب يك اپارتمان مبله ميخري
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
حرف حق
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
قارداش به تبلیغات ماهواره ای توجه نکن چون خونه های اونها در شهرهای مهم مثل استانبول و ازمیر از تهران داغون تره
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
این یارو با پرچم امریکا کوهی از عقده است یه بار ترکیه را مغولی می خونه یه بار سلفی بعد چوخ ممنون تو همون برو ارمانستان
اینها دیگه چقدر بیچاره هستند که رفتن ترکیه و گرجستان اقامت بگیرند؟!
شماها که پول دارید و میخواهید اقامت بگیرید اقلا به یک کشور معتبر اروپایی بروید ...
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
تو که ترکیه رو مطمئنا ندیدی مجبور نیستی اظهار نظر کنی
باید منتظر ماند و دید در آینده نزدیک، سرنوشت این صاحب خانه‌های جدید ترکیه‌ای چه خواهد شد، آیا موفق می‌شوند اقامت دائم این کشور را بگیرند و سرمایه‌های خارج شده خود را افزایش دهند و یا با کوله باری از تجربه به کشور مادری شان باز خواهند گشت؟!
ظاهرا شما خیلی بدت نمی یاد که با کوله باری از تجربه به کشور مادری برگردند!
اگه اینجا اوضاع عادی بود، شب نمی خوابیدی صبح پاشی ببینی کل پس انداز یک عمرت (البته اگه جزء خوش شانس های دارای پس انداز بودی) شده یک سوم یا حقوقت دیگه از بیخواصیت به غیر قابل رویت رسیده چون بلافاصله مثل مه صبحگاهی با اولین نور خورشید محو میشه! مگه مریضن مردم برن کشورهای دیگه ملک بخرن؟
کدوم اروپایی ، آمریکایی، ژاپنی یا حتی کره ای میره یه کشور دیگه ملک بخره فقط برای حفظ ارزش سرمایه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دولتمداران ترکیه که منتسب به حزب اسلامی عدالت و توسعه هستند از دوره ی تورگت اوزال و بعد اربکان تاکنون با تاسی از موازین و مقررات اسلامی و تلفیق آنها با سیاست و نظام بین المللی توانسته اند از یک ترکیه ی عقب افتاده و مقروض و کودتا زده ترکیه ایی بسازند که هم اکنون عضو G20 هستند و در میدانهای اقتصادی و سیاسی بین المللی در حد خود تاخت و تاز می کند و به دشمنانش هم چنگ و دندان نشان می دهد این یک اما دوم اینکه خیلی وقت است که مردم ما به سیستم اقتصادی کشور اعتمادی ندارند و هر کس تا می تواند و از طرق مختلف پارتی و بازی و رانت خواری و هزاران حفره ی دیگر پول و پله ای جمع می کنند و از ایران خارجش می کنند تا روز مبادا به آنجا پناه برند هر چند بسیاریشان هم اکنون در ایران هستند و اما این مصلحت اندیشان روز مبادا متاسفانه بسیاریشان فرزندان آقازاده ها در مقامها و درجه های مختلف از رده های بالا تا رده های میانه و گاهی دون پایه هستند و تیشه به ریشه ی انقلاب و ایران را زده و متاسفانه می زنند و کسی هم جلودارشان نیست چرا که مافیا چون کلافی سردرگم به هم پیچیده است و دستهای محکم و قدرتمندی می خواهد تا این کلاف راست شود و سره از ناسره جدا اما تابناک عزیز سایر مردم بینوای ایران که از آسمان پرستاره فقط ستاره ی گرانی و غم و اندوه شرمندگی در مقابل خانواده و سایر برایشان مانده نه می توانند در آنالیاو غیر سرمایه گذاری کنند و نه می توانند یک دلار پس انداز و مردم بیچاره مانده اند هاج و واج
تابناک عزیز، مسئولیت این نوع معضلات و مشکلات کشور در درجه اول به سیاست گذاران و مسئولان می شود و صرفا یک وزیر، نماینده یا مدیر را مخاطب قرار دادن و مشکلات را ناشی از کوتاهی و عدم توجه آنها دانستن، صحیح نیست.

خوب مردم دنبال سرمایه گذاری امن هستند. در اطرافیان بنده چند نفر اقدام به این کار نمودند و علیرغم خطرها ناچار به فکر آینده خود و خانواده خود هستند.
اصلا چرا باید ایرانی ها برای استفاده از پاسپورت کشور دیگه ملک بخرند؟؟ به جای صغری کبری چیدن اول لطفا جواب این سئوال رو بده.. چون به نظر میرسه واقعا متوجه نمیشید یا اینکه خودتون رو زدین به اون راه
داشتن ملک در ترکیه قطعا بهتر از ملک در ایرانه ولی بحث اقامت کمی نگران کنندست . به عنوان مثلا کوچکترین مشکلی بین ترکیه و ایران میتونه برای اقامت افراد مشکل ایجاد کنه. اگر از نظر اقامت فکر میکنید مشکلی نیست خرید ملک در ترکیه در مقایسه با ایران بهتره
خودتون رو زدید به خواب؟ یعنی واقعا نمی دونید برا چی می ریم ترکیه خونه می خریم؟!؟!؟ واقعا؟ واقعا نمی دونید!؟
پاسخ ها
یک فرد از خارج
| Georgia |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
سلام
بسیار عالی فرمودین
جناب تابناک عزیز اگر توانشو دارین و جراتشو درباره علت موضوع مقاله بزارین و نه معلول
این مقاله شما جز واضحاته که مردم تو مملکت خودشون سرمایه داشتن بهتره
و لطفا بفرمائید که چه شده که مردم حاضرن به هر جا برن و مالشونو ببرن ولی در ایران نباشن
بازم عرض می کنم درباره علت اینکار مقاله بدین و نه معلول و کاری نکین که فکر کنیم اینگونه مقالات فرمایشیه
با تشکر
تو افغانستان هم خونه بخریم بهتره
نا امنی اقتصادی در ایران باعث این کارها شده. چرا مردم کویت و قطر و امارات و....اقدام به این کار نمی کنند.
ترکیه خیلی بهتر از کشورهای همسایه دیگه هستش
و شاید منطقه ایی به نسبت امن در زمان جنگ احتمالی
این دولت حتی یک مسکن برای جوانان نساخت.
تکلیف من بی پول چیه؟
بابا همش ۱۰۰۰ خونه است که اینقدر روش مانور میدید. رقم زیادی نیست
این خبر یعنی مردم از بهبود وضعیت اقتصادی کشور کلا ناامید شده اند، و صدالبته حق هم دارند
می خوان به هر قیمتی شده فرار کنند . افتاد ؟
بنظرم علت اين موضع اظهر من اشمسه و مسئولين محترم بايد علتشو دريابند بسيار حرف پشت اين رويداد خوابيده وگرنه كي حاضره خانه و كاشانه و فاميلو و وطنشو ول كنه بره غربت خونه بخره ..اونم كجا گرجستان و تاجيكستان كه تا چندسال پيش كسي نميدونست كجاي نقشه هستن.. !!! . من پولي براي خريد در كشورهاي ديگه ندارم ولي كساني كه اين كار رو كردن ملامت نميكنم . چون مردم هم مثل مسئولين حق دارن به فكر آينده ي زن و بچه اشون باشن . حالا يكي ميره آمريكا و اروپا و كانادا يكي ام زورش به گرجستان و تركيه ميرسه چه ايرادي داره .
مسأله اینه عزیزم آنهایی که دستشون به دهنشون می رسد دارن میرن ما می مونیم و شما
قیمت ارز رو بیارید پایین همه برمیگردن، مقصر سیستم اقتصادیه نه مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
عزیزم قیمت ارز بیاد پایین که بیشتر میرن
اصطلاحا دو زیست میشن
اینجا به ریال پول در میارن، دولت فخیمه بهشون یارانه میده با پایین آوردن قیمت ارز، و خارج شاهانه زندگی میکنن
اتفاقی که تو چهار سال اول دولت روحانی به شدت فراگیر بود
مردم برخی خودشان می روند
برخی ( مانند تجار ) سرمایه شان را می بردند
و برخی هم پس اندازشان را .
در ایران نمی شود سرمایه گذاری کرد
امنیت اقتصادی وجود ندارد
اولا : بازار مسکن داخلی از دلالی و قیمت گذاری غیر واقعی خارج کنید ، چرا یه اپارتمان زیر 80 متر بالای 500-600 ملیون تومان باشه ؟
ثانیا : ازادی شخصی ا احترام بگذارید
وقتی درایران قیمتها لحظه به لحظه درحال بالارفتن هستند و میزان بی کاری بیداد میکند وامنیت شغلی وجودندارد ودرتمام زمینه ها عقبگرد داشتیم مردم به چه امیدی بمانند
وقتی در ایران روی ثانیه ها هم نمی شه حساب کرد معلومه مردم در کشورهای دیگه سرمایه گذاری می کنن، من خودم اگر شرایط مالیم مناسب بود حتما از ایران می رفتم. حداقل بقیه عمر رو با آرامش و بدون دغدغه قیمت دلار و سکه و طلا و........می گذروندم
وقتی ثبات اقتصادی و امنیت روانی برای سرمایه گذاری نیست انسان نااگاه میخاد بیاد پولشو نگه داره ببینید تو یه سال چه بلایی سر پول ملی افتاد، قشر متوسط و کارمند رو بیچاره کردن
تابناک جان
فکر میکنید وعده و وعید مقامات رده پایین و دست چندم ترکیه و بنگاهداران در مورد ملک و اقامت بدتر از وعده و وعید برخی مسولین میباشد.
ببخشید فکر کنم تحلیلگر شما فکر میکند که سواد دیپلم دارد و بقیه مردم اکابر خوانده اند
چشم مسئولین که میگن ایران گلستانه روشن...
چرا در این بحبوه افزایش قیمت دلار و تحریم ها و ... مردم به فکر خرید خانه در خارج از کشور رو اورده اند .

چرا قبلا اینگونه نبود؟ به نظر شما علتش چی میباشد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
رسیدن جون به لب
بهتر است برای افرادی که خارج از ایران خانه ای خریدند مالیات در نظر گرفته شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
مالیات چی ؟!!!!! خخخخخ
اقایان دانشمندان از ما بهتران گرین کارت داران ویرا داران دلار داران فرزندخارج نشین ژن برترها و ...... به چه زبانی بگیم ماخیلی خسته ایم دیگه بریدیم ما هم می خواهیم مثل ادمیزاد در اسایش و ارامش زندگی کنیم و بمیریم اخه این چه وضعیه چقدر نگرانی از جنگ و بدبختی چقدر نگرانی از جنگ تنگه ها ما چه گناهی کردیم خدایا توبه خدایا غلط کردیم خدایا خودت رحمی بفرما
شما که این خبر رو تهیه کردید لطفا علل یا عواملی که باعث میشه ایرانیها ثروتشون رو ببرن جای دیگه و بغیر از ایران سرمایه گذاری کنند رو هم بنویسید
اگر پول داشتم حتما می رفتم
شما که لالایی بلدی چرا خوابت نمیبره. وضع مملکت خودمونو تحلیل کن. اینجا ثبات داره؟ دلالها اینجا یه خونه رو به ده نفر نمیفروشن؟ بسازبفروشا با تف خونه نمی سازن؟ مردم امنیت اقتصادی دارن؟
با اینکه اوضاع اقتصادی ترکیه هم بهم ریختست اما بازهم به مراتب از ایران خیلی جلوتره! ارزش پولشون افت داشته اما بازهم بسیار بیشتر از ایرانه!
وقتی با 500 تا 700 میلیون میشه در یکی از بهترین نقاط خوش آب و هوای اروپا (استانبول) با مناظر دیدنی خونه ای مدرن با زیرساختهای روز جهان خرید چرا اون هزینه باید برای یه خونه کاملا معمولی تو یه شهر آلوده با ترافیک بشه؟
منم اگه این مقدار پول داشتم حتما میخریدم...مزایاش بیش از معایبشه!!!
35 سال پیش از ایران دمپایی کفش ملی میبردیم ترکیه رو هوا ازمون میخریدن الان تمام جنسهای خوب بازارمون اعم از صنعت کفش و پوشاک شده حنس ترک تمام صتایع نساجیمونم تعطیل کردن در صورتیکه نساجی ایران خیلی از ترکیه قویتر و همه ماشین الات نساجی از آلمان خریداری شده بود و جرء بهترین بود که الان تبدیل به موره ماشین الات نساجی شده ترکیه با برنامه ریزی قوی سالها دنباله بازار ایران عراق بوده که نمونه ای از آن شبکه های ماهواره ای است که الان سرگرمی از کودک تا بزرگسال شده که تو این شبکه ها تبلیغ کشورشون اعم از توریست و سرمایه گزاری میکنن ... با مدیریت صحیح مس تبدیل به طلا مثله ترکیه میشه
چرت و پرت نوشتی منم میرم
مردم از ترس جنگ این کارو می کنند تا اگه جنگ شد بتونند برند به ترکیه که به ایران نزدیکه و همسایه هست و شرایط خوبی داره بخصوص آذری ها که ترکی بلدند در شرایط جنگ تو ترکیه راحت تر می تونند زندگی کنند،
حق طبیعی همه مردم دنیاست تا برای حفظ سرمایه و ارامش زندگی شون محل زندگی خود را انتخاب کنند و
مسولین کلاهشون را بالا بگذارند...واقعا مقصر کیست ؟
حتی اگر هدف این افراد گرفتن اقامت کشورهای دیگر باشد (نه سرمایه گزاری اقتصادی)، باید پرسید چه بر سر ایرانیان آمده است که حاضر به قبول چنین ریسک‌های بالایی هستند تا بتوانند در صورت لزوم کشور خویش را ترک کنند! ای کاش این آمارها تلنگری باشند بر مسولین کشور!!!
مردم ترجیح میدن خودشون برن ولی اونایی که توانش رو ندارند ...؟؟؟
این گونه اخبار نشان دهنده چندین پیام است که مسئولین محترم ایران می باید در نظر و نسبت به آن اقدام نمایند:
1) مردم ایران احساس امنیت اقتصادی نمی کنند که ملک در کشور خارجی با ریسک بالا خریداری می کنند. 2) اگر قوانین کسب و کار در ایران منطبق با منافع ملی و مردمی بود، نباید بنگاه هایی در کشور بوجود آیند که به راحتی بتوانند مردم را گول بزنند. 3) اگر دولتی در جذب مردم خود و آگاهی به آنان اهتمام نداشته باشد، آنگاه مردم به اشتباه به بیگانگان برای نجات دست دراز می کنند. «آیا رخداد اینگونه حوادث نشات گرفته از بی مهری و مدیریت ضعیف در کشور نیست؟؟؟» التماس تفکر.
سالها دل طلب جام جم از ما میکرد .
آنچه خود داشت زبیگانه تمنا میکرد .
فرارایرانیان مقیم امارات است به ترکیه.گرانی وتکس وگرمای بیسابقه وافت چشمگیربیزنس وسختگیری ویزا وتوهین وازارو اذیت محاکم امارات باعث فرارایرانیان شده.شمابرید تو زندانG5العویر دبی ببینیدچقدرایرانی تاجرومغازه دار وصراف توشه.سفارت کاری نمیکنه چون رابطه نداریم باامارات.ترکیه وگرجستان وصربستان خیلی بهتراز اماراته وقوانین ساده وارزانتر.امارات فکرکرده باچندبرج میشه لاس وگاس.اول بره قانونشو درست کنه.
مردم چاره ای جز رفتن ندارند.برخی مدیران حاضر نیستند پول نفت و گاز را صرف رفاه ملت کنندریال هم که به بی ارزش ترین پول جهان تبدیل شده .
اقلا تو ترکیه کاری به زندگی فردی مردم ندارند . مزدم این را دوست دارند و ترجیح میدهند بروند انجا.
تابناک از حسادت دست بردار، در رابطه با ترکیه واقع بین باش
خود ما ۱۵ سال پیش ترکیه خونه خریدیم تو استانبول، دو تا از فامیلامون ۵-۶ سال پیش تو ازمیر. هم سرمایه و زندگیمون رو نجات دادیم و هم از زندگی و سفر به ترکیه بیشتر لذت بردیم.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر