بازدید 1824

دارو‌های اعصاب برای حج نیازمند نسخه عربی است

کد خبر: ۸۱۸۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷ 20 July 2018

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: نسخه عربی پزشکان فقط برای دارو‌های اعصاب و روان ضرورت دارد و حتما باید این دارو‌ها توسط پزشکان تایید و سپس با نسخه عربی همراه شود.

به گزارش میزان، سید‌علی مرعشی رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمربا بیان اینکه باید زائرانی که دچار بیماری‌های خاص هستند دارو‌های خود را به همراه داشته باشند، گفت: به غیر از دارو‌های اعصاب و روان که نیازمند نسخه عربی است، سایر دارو‌ها را نیز می‌توان با نسخه پزشکان کاروان و پزشکان متخصص و حتی عمومی دریافت کرد.

سیدعلی مرعشی گفت: دارو‌های ممنوعه و غیر مجاز شامل آمپول پتیدین، آمپول مرفین، قرص و شربت متادون، هیدرومرفین، متیل فنیدات هیدرو کلراید، قرص و آمپول ترامادول، اکسپکتورانت کدیین و استامینوفن کدیین است.

وی افزود: زائرانی که به عللی، چون بیماری‌های دیابت، چربی خون، بیماری‌های ریوی، قلبی و ... دارو مصرف می‌کنند، باید دارو‌های خود را به اندازه یک و نیم برابر زمان سفر به همراه داشته باشند.

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر تصریح کرد: زائران می‌توانند نسخه‌های قدیمی خود و حتی نسخه‌های مربوط به پزشک معالج یا پزشک کاروان را به همراه داشته باشند و برای این داروها، نیازی به نسخه عربی نخواهد بود.

به گفته مرعشی، نسخه عربی پزشکان فقط برای دارو‌های اعصاب و روان ضرورت دارد و حتما باید این دارو‌ها توسط پزشکان تایید و سپس با نسخه عربی همراه شود.

وی تاکید کرد: زائران حتما دارو‌های مصرفی را به اندازه سه روز ابتدایی سفر در ساک دستی همراه خود قرار دهند و الباقی دارو‌ها را در چمدان خود جای دهند.

مرعشی همچنین تصریح کرد: زائرانی که از عصا، عینک، سمعک و ... استفاده می‌کنند، یک جایگزین برای آن‌ها به همراه داشته باشند تا در مواقع گم شدن یا آسیب دیدن کالا‌ها از کالا‌های جایگزین بهره بگیرند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان