بازدید 3795

کاهش قیمت نفت با ادامه صادرات نفت ایران و افزایش عرضه لیبی

در روز جمعه و آخرین روز کاری بازار نفت در این هفته، قیمت نفت نسبت به قیمت بسته شده در روز گذشته کاهش یافت. دلایل کاهش قیمت نفت در روز جاری از سرگیری فعالیت بنادر لیبی برای صادرات نفت، و احتمال ادامه صادرات نفت ایران علی رغم تحریم های آمریکا عنوان شده است که موجب کم شدن نگرانی ها نسبت به کمبود عرضه نفت گشته.
کد خبر: ۸۱۶۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳ 13 July 2018

کاهش قیمت نفت با ادامه صادرات نفت ایران و افزایش عرضه لیبیدر روز جمعه و آخرین روز کاری بازار نفت در این هفته، قیمت نفت نسبت به قیمت بسته شده در روز گذشته کاهش یافت. دلایل کاهش قیمت نفت در روز جاری از سرگیری فعالیت بنادر لیبی برای صادرات نفت، و احتمال ادامه صادرات نفت ایران علی رغم تحریم های آمریکا عنوان شده است که موجب کم شدن نگرانی ها نسبت به کمبود عرضه نفت گشته.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت نسبت به قیمت بسته شده در روز گذشته ۳۶ سنت کاهش یافت و ۷۴.۰۹ دلار در بازار معامله شد. همچنین، معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با کاهش ۱۲ سنتی، بشکه ای ۷۰.۲۲ دلار صورت گرفت.

اگر امروز قیمت ها در بازار نفت به همین صورت بماند، این دومین هفته متوالی خواهد بود که در طول آن قیمت نفت به طور کلی کاهش داشته. می توان گفت که در این هفته شاخص برنت و شاخص وست تگزاس اینترمدیت هر دو حدود ۴ دصد کاهش داشته اند.

این در حالی است که در اواخر ما ژوئن قیمت نفت به بشکه ای ۸۰ دلار نزدیک شده بود. از جمله دلایل افزایش قیمت نفت در آن بازه زمانی اختلال در عرضه نفت لیبی و ونزوئلا، و همچنین نگرانی از فشار آمریکا بر خریداران نفت ایران در جهت به صفر رساندن واردات نفت ایران از تاریخ ۴ نوامبر، عنوان شده بود.

اما در این هفته پایانه های نفتی لیبی مجددا شروع به صادرات نفت کردند و ویزیر امور خارجه آمریکا نیز از اهدای معافیت به برخی از کشور ها برای واردات نفت از ایران خبر داد.

تحلیلگران می گویند که دلیل اصلی کاهش شدید قیمت نفت در روزهای اخیر، اطلاعیه منتشر شده از سوی شرکت ملی نفت لیبی درباره ی از سرگیری فعالیت چهار بندر نفتی در لیبی بود. در این رابطه گفته شده بود که تولید و صادرات از این پایانه ها به زودی به سطح عادی باز می گردد.

گفته میشود که با بازگشایی این بنادر در لیبی، روزانه ۸۵۰ هزار بشکه نفت به بازار های جهانی بازخواهد گشت.

این در حالی ست که طبق آمار قبلی، تولید ملی نفت لیبی به دلیل مشکلاتی که برای انتقال آن از بنادر نفتی پیش آمده بود، ۵۲۷ هزار بشکه در روز نسبت به تولید روزانه ۱.۲۸ میلیون بشکه ای که در ماه فوریه داشتند، کاهش یافته بود.

در این میان خبر هایی از احتمال بررسی اعطای برخی معافیت ها از سوی آمریکا به کشورهای واردکننده نفت ایران در شرایط تحریمی، موجب شده است که کمی از نگرانی ها برای کاهش عرضه کاهش یابد.

مایک پومپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده روز سه شنبه اعلام کرد واشنگتن در حالی بررسی درخواست های برخی از کشورها برای معافیت از تحریم هایی است که قرار است از ماه نوامبر برای جلوگیری از صادرات نفت ایران اعمال شود.

واشنگتن قبلا گفته بود که کشورها باید تمام واردات نفت خود از ایران را از ۴ نوامبر متوقف کنند یا بدون هیچ گونه استثنایی با اقدامات مالی ایالات متحده رو به رو شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست