بازدید 3593

تأکید پمپئو بر ضرورت تشدید فشارها علیه ایران

کد خبر: ۸۱۵۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۶ 11 July 2018

تمرکز اصلی وزیر خارجه آمریکا در حاشیه نشست اعضای ناتو در بروکسل، تشدید فشارها بر ایران و اطمینان خاطر دادن به متحدان واشنگتن در مورد منابع نفتی جایگزین خواهد بود.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، یک مقام وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد «مایک پمپئو» قصد دارد در حاشیه اجلاس «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو) ضمن تأکید بر تشدید فشارها علیه ایران، به متحدان واشنگتن در مورد منابع نفتی جایگزین اطمینان خاطر دهد.

این مقام وزارت خارجه آمریکا که خواست نامش فاش نشود، اظهار داشت که در اجلاس ناتو، پمپئو با وزرای کشورهای انگلیس، فرانسه، آلمان پیرامون ایران گفتگو خواهد کرد.

وی همچنین گفت که دیدار با مسئولان سیاسی این سه کشور بزرگ اروپایی (فرانسه، آلمان و بریتانیا) که از امضاء کنندگان توافق بین المللی هسته ای با ایران (برجام) هستند، روز چهارشنبه یا پنج شنبه در بروکسل برگزار خواهد شد.

گفتنی است که وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه برای شرکت در اجلاس ناتو وارد بروکسل، پایتخت بلژیک شد.

مایک پمپئو پیش از سفر به بروکسل، در ابوظبی با سران امارات متحده عربی پیرامون ایران گفتگو و از آنان به دلیل همکاری در روند مقابله با ایران تشکر کرد!

وزیر خارجه آمریکا در پایان دیدار خود با «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی و «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات در پیامی توئیتری از مشارکت این دو مقام اماراتی در تعمیق پیوندهای راهبردی، اقتصادی و امنیتی میان آمریکا و امارات و پایبندی مستحکم آنها به مقابله با «فعالیت‌های بدخیم» ایران در منطقه تشکر کرد!

یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا نیز به خبرنگاران گفت که مقامات بلندپایه این وزارتخانه مذاکرات سه روزه با مقامات عربستان سعودی پیرامون ایران را به پایان رسانده و در خصوص «راههای جدید برای محروم سازی دولت ایران از منابع درآمدی» بحث و گفتگو کردند.

لازم به ذکر است که آمریکا در ماه مه از توافق هسته ای گروه ۱+۵ با ایران (برجام) خارج شد. پس از آن، واشنگتن از سایر کشورهای جهان خواست تا از تاریخ چهارم نوامبر سال جاری واردات نفت از ایران را متوقف نمایند؛ وگرنه بدون استثناء مشمول تحریم مالی واشنگتن خواهند شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی