بازدید 6151
۲

دو سناریوی پیش رو برای نانوایان

کد خبر: ۸۱۴۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸ 08 July 2018

رئیس اتاق اصناف ایران از قول وزیر صنعت برای تعیین تکلیف مشکلات نانوایی‌ها در اولین جلسه ستاد تنظیم بازار خبر داد. در این حال معاون وزیر جهاد کشاورزی، دو برنامه کارگروه سامان دهی گندم و آرد و نان، برای رفع مشکلات این صنف را کاهش هزینه های مالیات و بیمه و نیز افزایش درآمد نانوایی ها اعلام کرد.

به گزارش تسنیم، قیمت نان به رغم تورم مواد اولیه و نیز افزایش دستمزد کارگران، چند سالی است که ثابت مانده و همین موضوع نارضایتی این قشر زحمتکش را به دنبال داشته است. در این زمینه، دیروز رئیس اتاق اصناف ایران از قول وزیر صنعت برای تعیین تکلیف مشکلات نانوایی‌ها در اولین جلسه ستاد تنظیم بازار خبر داد.

علی فاضلی با بیان این که "بحث نان دقیقاً از یک سال پیش در دستور کار اتاق اصناف قرار گرفت و ما پیگیری‌ها و پیشنهادهای مختلفی را درباره قیمت نان به دولت ارائه کردیم"، اظهار کرد: درباره قیمت نان، مؤلفه‌های مختلفی تأثیرگذار هستند که این موضوع باعث افزایش قیمت تمام‌شده آن می‌شود. وی با اشاره به این که نان قوت اساسی مردم بوده و باید در افزایش قیمت آن تدبیر خاصی اعمال شود، گفت: اگر قرار بر افزایش قیمت نان نیست باید سیاست‌های تشویقی برای کاهش هزینه‌ها از جمله بحث مالیات، حق بیمه کارفرمایان و اختصاص یارانه به بخشی از آرد مورد نیاز نانوایان در نظر گرفته شود تا به‌دنبال آن هزینه‌ها کاهش پیدا کند.

فاضلی با اعلام این که در جلسه اخیر خود در استانداری که وزیر صنعت هم حاضر بود موضوعات مختلفی از جمله قیمت نان مطرح شد، تصریح کرد: در آن جلسه تأکید کردیم "اگر نمی‌خواهید قیمت نان را افزایش دهید لااقل سیاست‌های تشویقی را برای نانوایان مصوب کنید" که هنوز این موضوع مورد تصویب نهایی نشده است. وی در ادامه گفت وزیر صنعت قول داده در اولین جلسه ستاد تنظیم بازار وضعیت نانوایان بررسی و تصمیمات لازم اعمال شود.

از سوی دیگر معاون وزیر جهاد کشاورزی، کلیت دو برنامه کارگروه سامان دهی گندم، آرد و نان را تشریح کرد. یزدان سیف گفت: برای تصمیم گیری قیمت نان با حضور اعضای کارگروه سامان دهی گندم، آرد و نان به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت، سناریوهای مختلفی استخراج و هزینه های تمام شده و درآمدهای نانوایی ها در دست بررسی است.

وی افزود: دو برنامه کارگروه سامان دهی گندم، آرد و نان شامل کاهش هزینه‌های نانوایی ها با توجه به خدمات دولتی همچون مالیات و بیمه و افزایش درآمد نانوایی ها ناشی از افزایش نرخ نان است که این موارد اکنون در دست بررسی است.

سیف ادامه داد: گندم و آرد استحصالی مد نظر مصارف صنف و صنعت در کشور با پرداخت یارانه تامین است. هرچند که گندم مصرفی برای خوراک دام نیز محدودیت هایی دارد.وی با بیان این که قیمت آرد نانوایی ها تغییری نداشته است، تصریح کرد: برای عرضه گندم به نانوایی های یارانه ای به نرخ 665 تومان و برای تامین آرد و گندم نانوایی های آزادپز، قنادی ها، شیرینی پزی ها، صنایع و تولیدکنندگان ماکارونی به قیمت 900 تومان هیچ محدودیتی نداریم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۲
نگران نباشید خود نانوایی ها از قبل وزن چانه را بشدت کاهش داده اند
باسلام / لطفا راجع به نظافت و بهداشت نانوائیها در همه جا مخصوصا تهران رسیدگی شود.بهداشت کف و دیوار و تنور و وسایل مورد استفاده و خود نانواها ظرف خمیر گیزی محل نگهداری آرد و جای خواب نانواها همگی باید مورد بررسی و نظارت قرار گیرد.انشاالله.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان