بازدید 16587
نهادهای اطلاعاتی و امنیتی، بهانه‌ای برای باج‌گیری از مدیران شهرداری و شورای شهر؛

جزئیات دستگیری یک نفوذی در شهرداری تهران/ چرا مدیران به صرف ادعای ارتباط با نهادهای خاص باج داده‌اند؟

نکته قابل تأمل اینجاست که چرا باید مدیران عالی شهرداری، اعم از معاونان، مدیران کل و شهرداران مناطق و همچنین برخی از اعضای شورای شهر که گفته می شود توسط فرد دستگیر شده، مورد باجگیری و اخاذی قرار گرفته اند، باید به واسطه ادعای یک فرد مبنی بر ارتباط با نهادهای اطلاعاتی و امنیتی، تن به درخواست های خلاف قانون بدهند؟
کد خبر: ۸۱۴۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹ 07 July 2018

خبر دستگیری «فردی که با استفاده از سادگی شهرداری و جعل عنوان و تقلید صدای مقامات امنیتی در دفتر شهردار جدید نفوذ کرده و به باجگیری و کلاشی از مدیران ارشد شهرداری و اعضای شورای شهر می‌پرداخت» در رسانه ها و شبکه های اجتماعی دست به دست می چرخد. البته رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران ادعای بازداشت فردی در دفتر شهردار تهران را تکذیب کرده است.

به گزارش «تابناک»؛ مسئولان اطلاع رسانی شهرداری تهران، با رد ادعای مطرح، در توئیتی مبنی بر بازداشت فردی که با جعل عنوان و صدای مقامات امنیتی در دفتر شهردار جدید نفوذ کرده و به باجگیری و کلاشی از مدیران ارشد شهرداری و اعضای شورای شهر می پرداخت، عنوان کرده است: «چنین فردی در دفتر شهردار وجود نداشته و کسی از دفتر شهردار بازداشت نشده است.»

البته در توضیحی که شهرداری تهران پیرامون این مسأله داشته، تأکید شده است: «در این زمینه به زودی اطلاع رسانی می‌شود.» همین موکول شدن ارائه اطلاعات پیرامون این مسأله نشان می دهد که موضوع احتمالا جدی است و خالی از واقعیت نیست؛ بنابراین، خبرنگار «تابناک» اطلاعاتی پیرامون موضوع کسب کرده که در این گزارش به آن اشاره می شود.

اصل ماجرا «مبنی بر اینکه فردی با جعل عنوان و ادعای ارتباط با نهادهای اطلاعاتی و امنیتی در شهرداری تهران بازداشت شده است» صحت دارد؛ اما همان طور که مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات شهرداری پایتخت توضیح داده، فردی از دفتر شهردار بازداشت نشده است.

از قرار معلوم، فردی با جعل عناوین امنیتی و با ادعای ارتباط با نهادهای اطلاعاتی و امنیتی در شهرداری تهران نفوذ کرده بوده و البته توانسته ارتباطات گسترده ای با معاونان، مدیران ارشد، شهرداران مناطق و حتی برخی اعضای شورای شهر برقرار کند.

فرد مذکور گویا طی ارتباطاتی که با افراد یاد شده گرفته است، توانسته با ادعای ارتباط با نهادهای اطلاعاتی و امنیتی دست به باجگیری، اخاذی و کلاشی زده و تلاش کرده که امتیازات خاصی را دریافت کند که البته پس از مدتی از فعالیت این فرد، مرکز حراست شهرداری تهران به موضوع پی برده و این شخص را مورد تعقیب و بررسی قرار می دهد.

پس از اثبات برخی اقدامات خلاف و تلاش برای انتساب به نهادهای اطلاعاتی و امنیتی و تحت فشار قرار دادن برخی مدیران عالی شهرداری از این ناحیه و باجگیری از آنان، حراست شهرداری تهران، فرد مورد نظر را با هماهنگی دستگاه های ذیربط بازداشت کرده و تحویل نهادهای مسئول تحویل داده است.

نکته قابل تأمل اینجاست که چرا باید مدیران عالی شهرداری، اعم از معاونان، مدیران کل و شهرداران مناطق و همچنین برخی از اعضای شورای شهر که گفته می شود توسط فرد دستگیر شده مورد باجگیری و اخاذی قرار گرفته اند، باید به واسطه ادعای یک فرد مبنی بر ارتباط با نهادهای اطلاعاتی و امنیتی، تن به درخواست های خلاف قانون بدهند؟

اینکه مدیران ما چرا باید حتی در صورت صحت ادعای یک فرد «باج» بدهند و مورد اخاذی قرار بگیرند، موضوعی است که نیاز به تأمل و بررسی جدی دارد. چه اتفاقی باید باعث شود که یک مدیر به واسطه ادعای یک نفر مبنی بر ارتباط با نهادهای خاص، به افراد اینچنینی باج بدهد؟ به نظر می رسد، باید در کنار فرد بازداشت شده، مدیرانی که حاضر شده اند به چنین فردی «باج» بدهند نیز احضار شوند.

باید بررسی دقیقی صورت بگیرد و مشخص شود آیا اقدام خلاف قانونی از سوی مدیران شهرداری که مورد اخاذی از سوی فرد دستگیر شده قرار گرفته اند، انجام گرفته که این افراد حاضر شده اند، صرفا به واسطه طرح ادعای ارتباط با نهادهای اطلاعاتی و امنیتی به یک نفر باج بدهند یا خیر؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۴۰
این سوال رو هم باید پرسید که چرا افراد این نهادها این قدر ترسناک هستند؟ آیا چون کاملا منطبق بر قانون عمل می‌کنند ترسناکند یا چون اقدامات آنها گاهی خارج از قوانین است و در نتیجه غیرقابل پیش‌بینی، این قدر ترسناک شده‌اند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
این موضوع ربطی به لاپوشانی مشکلات شهردار قبلی ندارد
شما از هر شخص فاسدی میتونید باجگیری کنید. راست باز و پاک باز و امیر باش!
به نظرت میشه بدون رانت وارتباطات و معامله های کلان و داشتن امضای طلایی مریر شد توی این مملکت ....زهی خیال باطل
هرچند تئوری انجام اقدام خلاف قانون هم بعید نیست، اما این هم بعید نیست که عده‌ای به این علت تسلیم باج‌گیری شده‌اند که از مقامات امنیتی و اطلاعاتی واهمهٔ بیش از اندازه داشته‌اند. علت این ترس هم این هست که مردم رفته‌رفته اعتماد خود را نسبت به پایبندی این نهادها به قانون از دست داده‌اند و برداشت خیلی‌ها (درست یا غلط) این هست که این‌ها اگر بخواهند به‌راحتی انسان‌های بی‌گناه را هم تا پای چوبهٔ دار می‌برند.
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
برداشت خیلی‌ها درست هست
شهرداری حاصل رای « تکرار» بهتر از این نمی شود..
سوالات مهم:

1- این مدیران بخاطر انجام چه کاری حاضر شدن باج بدن؟
2- این فرد از چه طریقی به این موارد پی برده که توانسته باج بگیره؟
3- آیا یک فرد عادی بوده یا یک مامور اطلاعاتی؟ فرد عادی چگونه به اطلاعاتی پی برده که اطلاعاتی ها به آن پی نبردند؟
4- اگر فرد اطلاعاتی بوده چرا وزارت اطلاعات تخلفات رو راسا دریافت و پیگیری نکرده است؟
آن را که حساب پاک است از ....
تمام افرادی که باج داده اند باید دستگیر شوند تا مشخص شود چه ریگی به کفش داشته اند که باج داده اند و اگر ریگی به کفش ندارند از کار اخراج گردند چرا که اینگونه افراد برای حفظ پست و سمت خود تن به هر کاری می دهند که باج دادن یکی از آنهاست.
معنی دیگر خبر این است همه این مدیران ارشدی که باج داده اند همه مسئله دار بوده اند؟ اگر پاکدست بوده اند چرا حراست شهرداری را در جریان قرار ندادند؟
سلام. علت باج دادن مديران اينه كه اكثر قريب به اتفاق به خودشون شك دارن و تو كاراشون يك عالمه خلافكاري دارن.لذا ميترسن.
اگه آدم سالم باشه و تخلف نداشته باشه از هيچ كسي نميترسه
این فرد منتصب به جایی نبوده بلکه از همان نهاد های اطلاعاتی و امنیتی بوده و در این آشفته بازار هر کی به هر کی مملکت سهم خودش را خواسته
خخخ مسئولین مارو نیگا
یعنی چی؟ نمیدونی؟
گذشته از اینکه اکثر مدیران متاسفانه نقطه ضعف دارن تو این مملکت اینقدر هرکی هرکی هست که اگر یک مامور امنیتی بخواهد همه جوره می تونه پاپوش درست کنه و با یه برچسب عامل بیگانه و امثالهم طرف رو نابود کنه .نمونه کم نداشتیم تو چند سال گذشته
جواب سوالات شماواضح و مبرهن است. چوب را که برداری، گربه دزده فرار میکنه!!!!!
اشكال از نيروهاي اطلاعاتي كشور است
جالبه، مدیران ارشد چی کارا کردن که این تونسته به این راحتی ازشون اخادی کنه...
من که در کارم ندارم اعتبار/ باج باید دهم تا بمانم ماندگار
مدیران فاسد باج داده اند. مهم تر از این فرد مدیران باج بده فاسد هستند
به جنبه منفی باج دهی مدیران شهرداری که باید در جای خود بررسی شود کاری ندارم .ولی تو مملکتی که اول می کشند ( با کسره زیر حرف ک ) بعد میشمرند.خیلی هم جای تعجب ندارد
مسئول محترم بررسی نظرات .چندبارراجع خبرا تحلیل‌های شما نظردادم ولی منتشرنمیکنین.چرا ؟
هیچ فرد دلسوزی بین این مسئولان پیدا نمیشه ؟
این حرفا دروغه.
خب این که اینقدر بحث نداره
آن را كه حساب پاك است از محاسبه چه باك است
نکته قابل تأمل اینجاست که: «چرا باید مدیران عالی شهرداری، اعم از معاونان، مدیران کل و شهرداران مناطق و همچنین برخی از اعضای شورای شهر که گفته می شود توسط فرد دستگیر شده مورد باجگیری و اخاذی قرار گرفته اند، باید به واسطه ادعای یک فرد مبنی بر ارتباط با نهادهای اطلاعاتی و امنیتی، تن به درخواست های خلاف قانون بدهند؟»
تو رو خدا نخندونین مارو .
تاریخ مصرف یارو تموم شده اینهمه بهش انگ میزنین
بابا شما هم که از چکا بدترین
البته در مکتب اخوند اموزش دیدن انسان را شیطان شدن چه اسان
آنکه حساب باز است، از معامله چه باک است!
در مناطق دیگر چه آیا افراد نفوذی وجود دارد
باسلام .ملک دهمیلیاردیرا برداشتند حالا ملک یکمیلیاردی راهم باج دادند
احتمالا یه ریگی به کفش مدیران هست.
ببین چقدر سابقشون خراب بوده که سریعا بند و اب داده
کار خودشان است
سادگی اونم شهرداری؟
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یه دونه هم در اصفهان داشتیم
چون اگر نمی دادند کارشان راه نمی افتاد
اونوقت همین مدیرا برای اینکه بمونن دست بهر کاری میزنن
دیناری بده پنهان و خود را وارهان !
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی