بازدید 4780

جنگ تجاری شروع شد: چین هم ۲۵‎٪ تعرفه بر ۳۴ میلیارد دلار کالای آمریکایی وضع کرد

درست چند ساعت پس از آنکه ایالات متحده تعرفه های تجاری ۲۵ درصدی را بر روی ۸۱۸ قلم از کالا های چین به ارزش ۳۴ میلیارد دلار اعمال کرد، پکن اقدامات متقابل برابری را علیه واردات محصولات آمریکایی انجام داده است.
کد خبر: ۸۱۴۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۱ 06 July 2018

جنگ تجاری شروع شد: چین هم ۲۵‎٪ تعرفه بر ۳۴ میلیارد دلار کالای آمریکایی وضع کرددرست چند ساعت پس از آنکه ایالات متحده تعرفه های تجاری ۲۵ درصدی را بر روی ۸۱۸ قلم از کالا های چین به ارزش ۳۴ میلیارد دلار اعمال کرد، پکن اقدامات متقابل برابری را علیه واردات محصولات آمریکایی انجام داده است.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از Russia Today، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، لو کنگ گفت: "پس از اینکه ایالات متحده تعرفه های جدید را معرفی کرد، اقدامات متقابل چین نیز فورا آغاز شد. او مقدار یا نوع کالاهای وارداتی از ایالات متحده را، که چین بر روی واردات آن ها مالیات وضع کرده است، مشخص نکرد.

جنگ تجاری شروع شد: چین هم ۲۵‎٪ تعرفه بر ۳۴ میلیارد دلار کالای آمریکایی وضع کرد

وزارت بازرگانی چین پیشتر گفته است که کشور بعد از “آغاز بزرگترین جنگ تجاری در تاریخ اقتصاد" توسط ایالات متحده، هیچ گزینه ای به جز مبارزه ندارد. پکن همچنین واشنگتن را متهم به نقض قوانین تجارت سازمان تجارت جهانی (WTO) کرده است.

این وزارتخانه روز جمعه گفت که "این تعرفه ها ناقض قوانین سازمان تجارت جهانی و نشان دهندهٔ نوعی «قلدری تجاری» است که تهدید جدی برای امنیت صنعت جهانی و زنجیره ارزش ها است. این امر، با در معرض آسیب قرار دادن بسیاری از شرکت های چندملیتی، شرکت های تجاری و مصرف کنندگان عادی، مانع بهبود اقتصادی جهانی و موجب آشفتگی بازار جهانی خواهد شد.

این وزارتخانه افزود: که به جای "خدمت به منافع شرکت ها و مردم آمریکا، ثابت خواهد شد که این حرکت منفی و به ضرر آن ها تمام خواهد شد."

تعرفه های ۲۵ درصدی ایالات متحده بر روی ۸۱۸ قلم از کالاهای وارداتی از چین به ارزش ۳۴ میلیارد دلار، اولین مرحله از عملیاتی شدن تهدید ترامپ برای اعمال مالیات بر روی کالاهای چینی به ارزش ۴۵۰ میلیارد دلار است.

روز پنج شنبه دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، گفت که در طی دو هفتهٔ آینده تعرفه های ایالات متحده بر ۱۶ میلیارد دلار دیگر از کالاهای چینی اعمال می شود. وی افزود ایالات متحده آماده است تا بر ۲۰۰ میلیارد دلار دیگر تعرفه اعمال کند و سپس بر روی ۳۰۰ میلیارد دلار دیگر از کالای چینی وارداتی مجددا این برنامه را اجرا کند.

این امر در مجموع ۵۵۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی را مورد هدف قرار میدهد که بیشتر از ۵۰۶ میلیارد دلار کالایی است که چین در سال گذشته به ایالات متحده صادر کرده است.

پکن پیش از این لیستی از کالای آمریکایی، از جمله خودروها و محصولات کشاورزی، به ارزش ۳۴ میلیارد دلار را منتشر کرده بود که با ۲۵ درصد تعرفه از جانب چین مواجه خواهند شد.

وزارت تجارت چین گفت: "چین قول داد که اولین سنگ را پرتاب نکند، اما برای دفاع از منافع ملی اساسی و منافع مردم، هیچ گزینه ای به جز مقابله به مثل در صورت لزوم وجود ندارد."

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار