بازدید 14951
گزارش بازار سکه و ارز؛

عقب نشینی سکه از مرز ۳ میلیون تومانی با کاهش نرخ انواع ارز در بازار آزاد

بازار آزاد ارز و سکه در چهارمین روز هفته، با کاهش همراه قیمت همراه شده است. به طوریکه سکه تمام برخلاف روز قبل که در کانال سه میلیون تومانی معامله شد، امروز در ساعاتی از روز به سطح ۲ میلیون و ۹۳۳ هزار تومانی هم کاهش یافت. این در حالی است که نرخ دلار، یورو و پوند نیز با افت قیمت مواجه شده اند.
کد خبر: ۸۱۳۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۸ 03 July 2018

عقب نشینی سکه ارز مرز ۳ میلیون تومانی با کاهش نرخ انواع ارز در بازار آزادبازار آزاد ارز و سکه در چهارمین روز هفته، با کاهش همراه قیمت همراه شده است. به طوریکه سکه تمام برخلاف روز قبل که در کانال سه میلیون تومانی معامله شد، امروز در ساعاتی از روز به سطح ۲ میلیون و ۹۳۳ هزار تومانی هم کاهش یافت. این در حالی است که نرخ دلار، یورو و پوند نیز با افت قیمت مواجه شده اند.

به گزارش تابناک اقتصادی، نرخ سکه بر خلاف روز قبل، با کاهش قیمت همراه شده است. به طوریکه بر اساس این گزارش، قییمت سکه تمام طرح قدیم با افت ۶۰ هزار تومانی نسبت به روز قبل، به قیمت ۲,۷۵۰,۰۰۰ تومان فروخته شده است. همچنین هر سکه تمام طرح جدید نیز در حال حاضر، ۲,۹۶۰,۰۰۰ تومان ارزشگذاری شده است که نسبت به نرخ پایانی روز قبل، ۲۳ هزار تومان ارزان شده است. نرخ این سکه در ساعاتی از روز به رقم ۲ میلیون و ۹۳۳ هزار تومان هم کاهش یافته بود. هر نیم سکه بهار آزادی نیز در معاملات امروز با افت ۲۵ هزار تومانی به رقم ۱,۴۳۰,۰۰۰ تومان رسید و هر ربع سکه بهار آزادی نیز ۷۵۰ هزار تومان ارزشگذاری شد که نسبت به روز قبل، ۱۰ هزار تومان ارزان‌تر شده است. همچنین هر سکه یک گرمی در بازار امروز، با ۲ هزار تومان کاهش به رقم ۴۱۸ هزار تومان رسیده است.

همچنین در بازار معاملات آتی سررسید سکه، آخرین اطلاعات بازار حکایت از این دارد که قرارداد آتی سکه طلا تحویل تیر ماه ۱۳۹۷ در کمترین و بیشترین نرخ به ترتیب در سطح ۲,۹۹۵,۰۰۰ و ۳,۰۷۲,۰۰۰ تومان قرار دارد. همچنین قرارداد آتی سکه طلا تحویل شهریور ماه ۱۳۹۷ به ترتیب کمترین و بیشترین نرخ، به قیمت‌های ۳,۲۰۲,۰۰۰ و ۳,۲۹۷,۰۰۰ تومان ارزشگذاری شده اند.  قرارداد آتی سکه طلا تحویل آبان ماه ۱۳۹۷ نیز به نرخ‌های ۳,۳۵۷,۰۰۰ و ۳,۴۶۹,۰۰۰ تومان معامله شده اند. همچنین قرارداد آتی سکه طلا تحویل دی ماه ۱۳۹۷ در آخرین قیمت مشخص شده در بازار آتی به رقم ۳,۵۶۳,۰۰۰ تومان معامله شده است.

بازار آزاد ارز در مسیر کاهشی حرکت کرد

جدیدترین اطلاعت دریافتی از سطح بازار آزاد ارز تهران، حکایت از جو کاهش در نرخ انواع ارز دارد. به طوریکه بر اساس این گزارش، نرخ دلار آمریکا با کاهش قیمت نسبت به روز قبل، از سطح ۸ هزار تومان اندکی فاصله گرفته و در محدوده ۷۹۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان معامله شده است. همچنین نرخ هر یورو در بازار آزاد، با کاهش ۱۲۵ تومانی نسبت به روز دوشنبه، به رقم ۹۵۰۰ تومان رسیده است. هر پوند انگلیس نیز با افت ۱۴۵ تومانی همراه شده و تا این لحظه، به قیمت ۱۰۷۵۰ تومان رسیده است. همچنین هر درهم امارات به عنوان ارز اثرگذار بر نرخ دلار آمریکا در بازار داخلی، در معاملات امروز با افت ۴۰ تومانی به قیمت ۲۲۲۰ تومان فروخته شده است. آنچه مشخص است،  برابری ثبات دلار به درهم در عدد۶۷/ ۳، ارزش درهم به ریال در میان معامله‌گران از اهمیت زیادی برخوردار است، چون با توجه به آن، ارزش دلار به ریال را می‌توان تخمین زد.

رشد ۷۵ ریالی نرخ دلار در بانک مرکزی

براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای امروز (سه شنبه دوازدهم تیرماه) با ۷۵ ریال افزایش نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار و ۷۰۰ ریال قیمت خورد.

همچنین نرخ هر پوند انگلیس با ۱۱۷ ریال کاهش نسبت به روز دوشنبه ۵۶ هزار و ۶۹ ریال و هر یورو نیز با ۳۰ ریال اُفت در مدت مشابه ۴۹ هزار و ۶۷۳ ریال ارزش‌گذاری شد.

براین اساس، هر فرانک سوئیس ۴۲ هزار و ۹۳۳ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۷۶۱ ریال، کرون نروژ ۵ هزار و ۲۲۴ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۶۶۶ ریال، روپیه هند ۶۲۰ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۶۲۷ ریال، دینار کویت ۱۴۱ هزار و ۵۷ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۵ هزار و ۷۹ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۵۲۳ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۴۴۳ ریال، ریال عمان ۱۱۱ هزار و ۵۴ ریال و دلار کانادا ۳۲ هزار و ۳۵۴ ریال قیمت خورد.

همچنین نرخ راند آفریقای جنوبی ۳ هزار و ۷۷ ریال، لیر ترکیه ۹هزار و ۲۳۷ ریال، روبل روسیه ۶۷۴ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۷۳۱ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۹۵ ریال، لیر سوریه ۸۳ ریال، دلار استرالیا ۳۱ هزار و۳۳۸ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۳۸۷ ریال، دینار بحرین ۱۱۳ هزار و ۵۶۲ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۱۲۴ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۶۹۸ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۸ هزار و ۵۳۵ ریال تعیین شد.

نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۸۵۰ ریال، دینار لیبی ۳۱ هزار و ۴۴ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۳۷۵ ریال، یکصد بات تایلند ۱۲۸هزار و ۳۸۴ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۵۴۶ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۸ هزار و ۴۷ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۲ هزار و ۴۸۷ ریال، افغانی افغانستان ۵۸۲ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۱ هزار و ۴۵۷ ریال، منات آذربایجان ۲۵ هزار و ۹۷ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۶۵۷ ریال و بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۷۶ ریال ارزش‌گذاری شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۶
بااغازتحریمهای امریکا نرخ دلار ازده هزارتومان هم عبورخواهدکرد همه اینرامیدانند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
همه منتظزن یکم دیگه زور بزنن بیارن پایین بعد همه هر چی دارایی دارن تبدیل کنن به دلار و طلا قبل از ابان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
اشتباه میکنی . بازار دلار دیگه جذابیتی نداره . اونی که میدونه چه خبره داره دلاراش رو میفروشه . این رو تو خیلی از مدیران بالایی دارم میبینم . دوم اینکه سفرهای خارجی هم کمتر شده و بسیاری از کسانی که قصد سفر خارجی داشتند امسال روسیه رفتند و اومدن . مورد بعدی هم ارز با قیمت دومه که تاثیرش رو میزاره . اتفاقا بخاطر تحریم فلزات و صادرات اون خیلی از قیمت ها از جمله مصالح ساختمانی بشدت پایین میاد دوره از نیمه مرداد تا
نیمه آبان دوره کاهش قیمت مصالح ساختمانیه . بسیاری از کسانی که فولاد انبار کردن دارن زیر قیمت میفروشند . نمیدونم سرمایه ها سمت کدوم بازار میره ولی بازار طلا و ارز جذابیتی نداره . ما تو بدترین شرایط تحریمی تو دوره احمدی نژاد اسما فروش نفتمون کم شد درصورتی که ایران کامل نفتش رو میفروخت . خلاصه بلدیم چیکار کنیم شما نترس . دنیا رو هم اینجور نبین . این هوچی گری ها ترامپ رو هم نبین . همینقدر میدونم در پشت پرده
مذاکرات به شدت در جریانه . خیلی ها ضرر میببنن . چند ماه صبر کن
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
البته بیشتر به نظر میاد خیلی ها دوست دارن اینجوری بشه
تانیمه ابان قیمت دلار رکوردتاریخی خواهدزد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
من که فروختم سودمم کردم شما منتظر سودت باش
این عقب نشینی موقته والان درارامش قبل ازطوفان بسرمیبریم
قیمت ارز خارجی و سکه طلا در ایران ، مثل چیزهای دیگر تابع هیچ منطقی نیست
خدایا این ارزونی رو از ما نگیر !!
ندیدم وقتی قیمت دلار 1000 تومن 1000 تومن رشد میکرد تیتر یک بزنی تابناک، چرا رسانه آزاد نداریم تو این مملکت؟
دلم واسه اون بیچاره هایی که دلار خریدن می سوزه همین روزاست که ترامپ دلارای داخل ایرانو باطل کنه اونوقت خواهیم دیدکه دلار چند میشه.من که یورو خریدم خدا رو شکر
وقتی 50 یا 100 هزار تومان دلار و سکه ارزون تر میشه واقعا ارزش خبر زدن داره
؟؟؟؟
عقب نشینی به کجا؟ عقب نشینی با نوسان معمولی فرق داره. چند سال میشه که روش خبر رسانی شما اینگونه است. بس کنید
امیدوارم قبل از اینکه بدبخت بشیم مسئولین دست از لجبازی بردارند.
دورخيزي كوچك براي پرشي بلند است
3 ملیون تومان شده 2.980 عجب عقب نشینی
سکه تمام دوهزارپانصدتومانی زمان میرحسین موسوی رابه بیش از3میلیون تومان رساندند حال افتخارمیکنند چندتومان ارزان شده واقعا در ظرف سی سال گذشته هرسالمان دریغ ازسال گذشته بود
اگر بانکها نتوانند نقدینگی را جمع آوری کنند دلار تا آخر سال به ۱۵۰۰۰ تومان را رد خواهد کرد و سکه ....و وووو
بهتر بود احمدینژاد ریس جمهور می ماند
مهم اینه که سکه در عرض یک ماه دوبرابر شده. حالا تا ۵۰ تومن میاد پایین تیتر میزنین. یعنی چی؟ چشماتونو باز کنین و حقیقت ورشکستگی اقتصادی رو ببینین.
پیشنهاد طرح جایگزین...
تا سقف 100 سکه را تحویل دهند و بالاتر از آن دو گزینه داشته باشند
الف- مابقی پولشان را با نرخ 1.3 درصد به ازای هر یک ماهی که از ثبت نامشان گذشته پس بگیرند.
ب. هر شش ماه 100 عدد دیگر از سکه هایشان را تحویل دهنداا
این اقدام قطعا از هر دو حالت تحویل تمامی سکه ها و یا تنها 10 سکه اثرات منفی کمتری دارد.
اوف بر این دولت که هنوز نرخ ارز رو بر مبنای 4200 اعلام میکنه ... چرا واقعیت رو نمیبینی روحانی
باید دولت به هر وسیله این شده اطمینان مردم به اقتصاد رو نگه داره
مسافرت بیشتر به همه جاید دنیا مذاکره در عمان و .... حتما لازمه
امریکا به هدفش نخواهد رسید اگه نتونه مارا منزوی کنه اونهم باید امتیازاتی بده تا کشورها نفت ما را نخرند اگه قیمت نفت بالابره هزینه مصرف کنندگان بالا میره حتی خود مردم امریکا هم ناراضی میشوند.
روند تغییرات قیمت سکه را در سالهای 91 و 92 خودتان بررسی کنید و گول دلال ها رو نخورید. تو اون سالها سکه از حدود 400 رسید به 800 بعد شروع ثبت نام کم شد به حدود 600 بعد یک مدت ثبات رسید به 1200 بعد از اون هم روی حدود 800 ثابت موند. حالا در این دوره از حدود 1400 رسید به 2000 با شروع ثبت نام کم شد به حدود 1700 اما چون دوره ثبت نام نسبت به 91 کمتر بود بعد یک ثبات کوتاه رسید به 3000 تومان با توجه به تغییرات سکه در سالهای 91 و 92 خودتون قضاوت و خرید و فروش کنید. فقط گول دلال های کثیف و نخورید و یادتون باشه سود دلال در ضرر شماست چون اون ها نه کالا و نه خدماتی ارائه نمی دن که از اون سود کنن. یا علی
افرادی که میان نظر میدن خودشون هم به ایجاد تنش تو کشور کمک میکنند.
حرفهای نا امید کننده ، به دلالان بیشتر کمک میکنه. هرچند احتمالا بعضی از نظر دهنده ها خودشون جز همون دلال ها هستند که حتی اسم مستعارشون رو هم ذکر نمیکنند.
حالا ا ن دو. هزار تن سكه جمشيد بسم ا... چه تاثيري تو بازار داره
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس