بازدید 14920
گزارش بازار سکه و ارز؛

خیز دوباره سکه برای قله ۳ میلیون تومانی با سیگنال افزایشی نرخ ارز

بازار آزاد سکه و ارز در آخرین روز فعالیت در هفته جاری، بر خلاف روز قبل، با شیب بیشتری رشد داشته است و در ساعاتی از روز شاهد عبور نرخ سکه تمام طرح جدید از مرز سه میلیون تومانی بودیم؛ هرچند به گفته برخی از فعالان بازار، افزایش قیمت امروز با توجه به آخرین روز فعال هفته، طبیعی و قابل پیش بینی بوده است.
کد خبر: ۸۱۲۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۱ 28 June 2018

خیز دوباره سکه برای قله ۳ میلیون تومانی با سیگنال افزایشی نرخ ارزبازار آزاد سکه و ارز در آخرین روز فعالیت در هفته جاری، بر خلاف روز قبل، با شیب بیشتری رشد داشته است و در ساعاتی از روز شاهد عبور نرخ سکه تمام طرح جدید از مرز سه میلیون تومانی بودیم؛ هرچند به گفته برخی از فعالان بازار، افزایش قیمت امروز با توجه به آخرین روز فعال هفته، طبیعی و قابل پیش بینی بوده است.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ آخرین خبر‌های رسیده از سطح بازار آزاد ارز و سکه، حکایت از افزایش نرخ انواع سکه و ارز داشته است، به گونه ای که بر اساس این گزارش، قیمت سکه تمام طرح قدیم تا لحظه تنظیم این خبر، با رشد ۱۳۰ هزار تومانی نسبت به روز قبل، به قیمت ۲,۸۵۰,۰۰۰ تومان فروخته شده است.

همچنین هر سکه تمام طرح جدید تا این لحظه، ۲,۹۷۰,۰۰۰ تومان قیمت گذاری شده که نسبت به نرخ پایانی روز قبل، ۱۰۰ هزار تومان گران‌تر شده است. نرخ این سکه در ساعت ۱۴:۴۰ به نرخ ۳,۰۴۰,۰۰۰ تومان هم رسید. پیش از این، سکه تمام طرح جدید یکشنبه سوم تیرماه هفته جاری، از مرز 3 میلیون تومان گذشته بود. هر نیم سکه بهار آزادی نیز در معاملات امروز، با رشد ۶۰ هزار تومانی نسبت به روز چهارشنبه، به قیمت ۱,۴۹۰,۰۰۰ تومان فروخته شده است. هر ربع سکه بهار آزادی نیز ۸۰۰ هزار تومان ارزشگذاری شده که نسبت به روز قبل، ۲۰ هزار تومان رشد داشته است.

همچنین هر سکه یک گرمی در بازار امروز، با ۵ هزار تومان افزایش به رقم ۴۲۵ هزار تومان رسیده است. بازار امروز سکه، بیشتر از آنکه تحت تأثیر روند نزولی بهای جهانی طلا باشد، بیشتر تحت تأثیر سیگنال‌های افزایشی از بازار غیر رسمی ارز بوده است. جایی که بر خلاف روز چهارشنبه، شاهد افزایش نرخ انواع ارز به خصوص دلار، یورو و پوند انگلیس بود.

بر اساس این گزارش، آخرین روز کاری بازار آزاد ارز، همراه با افزایش نرخ دلار آمریکا، یورو، پوند و درهم امارات و دیگر ارز‌ها بوده است. به طوری که هر دلار آمریکا ـ که روز گذشته به کف کانال ۸ هزار تومانی بازگشته بوده ـ امروز دوباره با افزایش همراه شده و بر اساس برخی گزارش ها، به سطح ۸۴۰۰ تا ۸۵۰۰ تومان رسیده است. هر یورو نیز با رشد ۳۰۰ تومانی نسبت به نرخ پایانی روز قبل، به رقم ۹۵۰۰ تومان رسیده است. همچنین هر پوند انگلیس در بازار آزاد امروز، با رشد ۳۰۰ تومانی مواجه شده و به قیمت ۱۰۷۰۰ تومان فروخته شده است. نرخ این ارز در ساعاتی از روز از مرز ۱۱ هزار تومان نیز گذشته بود. هر درهم امارات نیز به عنوان ارز اثرگذار بر نرخ داخلی دلار در بازار آزاد، با رشد کمتر از ۱۰۰ تومان به نرخ ۲۲۵۰ تومان معامله شده است.

کاهش نرخ یورو و پوند در بانک مرکزی بر خلاف بازار آزاد

براساس اعلام بانک مرکزی، نرخ هر دلار آمریکا برای امروز «پنجشنبه هفتم تیر ماه» با ۳۰ ریال افزایش نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار و ۵۹۰ ریال قیمت خورد. همچنین نرخ هر پوند انگلیس نیز با ۴۵۴ ریال کاهش نسبت به روز گذشته ۵۵ هزار و ۸۵۳ ریال و هر یورو نیز با ۳۶۲ ریال افت قیمت، ۴۹ هزار و ۲۶۸ ریال ارزش‌گذاری شد.

خیز دوباره سکه برای قله ۳ میلیون تومانی با سیگنال افزایشی نرخ ارز

بنابراین، هر فرانک سوئیس ۴۲ هزار و ۷۳۶ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۷۵۲ ریال، کرون نروژ ۵ هزار و ۲۰۷ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۶۱۳ ریال، روپیه هند ۶۱۹ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۵۹۷ ریال، دینار کویت ۱۴۰ هزار و ۷۲۶ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۵ هزار و ۳۷ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۶۵۴ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۴۲۷ ریال، ریال عمان ۱۱۰ هزار و ۷۶۰ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار و ۹۴۰ ریال قیمت خورد.

افزون بر این، نرخ راند آفریقای جنوبی ۳ هزار و ۷۶ ریال، لیر ترکیه ۹ هزار و ۱۹۴ ریال، روبل روسیه ۶۷۵ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۷۰۰ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۸۳ ریال، لیر سوریه ۸۳ ریال، دلار استرالیا ۳۱ هزار و ۳۲۷ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۳۵۷ ریال، دینار بحرین ۱۱۳ هزار و ۲۶۳ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۴۹ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هز و ۶۷۴ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۸ هزار و ۵۰۳ ریال تعیین شد.

این گزارش می‌افزاید: نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۸۳۵ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار و ۹۷۷ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۴۳۸ ریال، یکصد بات تایلند ۱۲۸ هزار و ۸۷۶ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۵۶۴ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۷ هزار و ۹۸۸ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۲ هزار و ۴۱۳ ریال، افغانی افغانستان ۵۸۵ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۱ هزار و ۲۷۰ ریال، منات آذربایجان ۲۵ هزار و ۳۱ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۶۶۱ ریال و بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۶۵ ریال ارزش‌گذاری شد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴۱
انتشار یافته: ۱۰
دیگه حالمون به هم میخوره
نمی دونم چرا تو مملکت ما همه افزایش ها طبیعی حساب میشه. آخر هفته، قبل از عید نوروز، قبل از عید فطر، قبل از کریسمس، .... افزایش قیمت طبیعی است.
پس انداز ریالی ما نابود شد. خدا ازشون نگذره، خدا ازشون نگذره
با هنرمندی وزیر سابق اقتصاد اقای طیب نیا که سییتم بانکی را با نرخ سود موهوم ۲۸ درصدی متلاشی گرد و نقدینگی را ۳ برابر کرد امکان ندارد هیچ کس بتواند قیمت ارز را تثبیت کند مگر انکه قیمت ها همان سه برابر مانند نقدینگی شوو. جای تاسف بسبار است که برخی از کارکرد ایشان به صرف تثبیت مصنوعی قیمتها به بهای فاجعه کنونی اقتصاد ایران دفاع می کنند
دوست عزیز تبدیل پول نفت به ارز سایر کشودها مانند یوان ولیر. این راهکار نیست. بزرگترین منبع درامد ارزی ملت ایران نفت است که ان هم فقط به دلار خرید و فروش می شود. با این راهکار ما حداقل باید برای تبدیل هر دلار نفتی به پول ضعیف این کشورها تا ده درصد هزینه به بانک مرکزی این گشورها بدهیم و ار ان بدتر مجبور به خرید از بازار داخلی این کشورها می شویم و چون انها می دانند ما چاره دیگری نداریم حداقل تا ۲۰ درصد و در مجموع ۳۰ درصد به ضرر ما می شود.افسوس
طرح بازارثانویه ارز هم حرفی برای گفتن نداشت
سکه 5 میلیون هم میشه. کی؟ خیلی زود! تا آخر مرداد صبر کنید
تو ایران هرچی که گرون بشه ، دیگه ارزون نمی شه و به قیمت قبلیش برنمی گرده . مردم اینو فهمیدن . اما مسئولین خودشون رو به نفهمی زدن و مدام وعده و حرف مفت می زنند .
به خدا خسته شویم. هیچ کسی دست و دلش به کار نمیره، همه شدیم یک مشت آدم مشاهده گر با خشم فروخورده و حسرت. پولدارا که عین خیالشون نیست ما قشر متوسط و فقیر داریم له می شیم. دولتم که به نظر از این وضعیت رضایت داره و خودش شده دلال. میدونم نظرمو تایید نمی کنی فقط درد دل بود. یاحق
خدا رو شکر رئیسی نیومد چون بقول شماها دلار رو میکرد 5000 تومن ولی شماها با تدبیر مثال زدنیتون فیکس رو 4200 ثابت نگهداشتین . ماشاالله به اینهمه لیاقت و مدیریت
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار