بازدید 7507
سکوت بانک مرکزی و آمارهای متفاوت در مورد پیش خرید سکه:

بالاخره نفر اول چند عدد سکه پیش خرید کرده است؟

در مورخه 6 تیر ماه 97 اخبار تازه ای پیرامون افرادی که سکه پیش خرید کرده اند توسط رئیس سازمان بازرسی کل کشور منتشر شد. ناصر سراج اعلام کرد که جوانی 31 ساله حدود 38 هزار و 250 عدد سکه پیش خرید نموده است. این آمار در حالی منتشر شد که تا قبل از این، آمارهای متفاوتی در مورد سکه پیش خرید شده توسط نفر اول منتشر شده بود. چرا بانک مرکزی در این زمینه سکوت کرده است و فهرست افراد را منتشر نمی کند؟
کد خبر: ۸۱۲۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷ 28 June 2018

بلاخره نفر اول چند عدد سکه پیش خرید کرده است؟در مورخه 6 تیر ماه 97 اخبار تازه ای پیرامون افرادی که سکه پیش خرید کرده اند توسط رئیس سازمان بازرسی کل کشور منتشر شد. ناصر سراج اعلام کرد که جوانی 31 ساله حدود 38 هزار و 250 عدد سکه پیش خرید نموده است. این آمار در حالی منتشر شد که تا قبل از این، آمارهای متفاوتی در مورد سکه پیش خرید شده توسط نفر اول منتشر شده بود. چرا بانک مرکزی در این زمینه سکوت کرده است و فهرست افراد را منتشر نمی کند؟

به گزارش تابناک اقتصادی، بانک مرکزی برای کاهش التهابات بازار سکه از مورخه 18 فروردین ماه 97 شروع به پیش فروش سکه با سررسیدهای متفاوت نمود. در این طرح بانک مرکزی، سکه یک ماهه یک میلیون 590 هزار تومان، سه ماهه یک میلیون و 540 هزار تومان، شش ماهه یک میلیون و 475 هزار تومان، 9 ماهه یک میلیون و 410 هزار تومان، 12 ماهه یک میلیون و 350 هزار تومان، 18 ماهه یک میلیون و 245 هزار تومان و دو ساله یک میلیون و 160 هزار تومان اعلام شد. 

در حالی که تنها 17 روز از آغاز پیش فروش سکه می گذشت اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مراسم رونمایی از سامانه نیما طی مصاحبه ای اعلام کرد که در جریان پیش فروش سکه 65 هزار نفر چند میلیون سکه پیش خرید کرده اند که برخی از این افراد به تنهایی حدود 26 هزار قطعه سکه خریده اند.

این اولین آماری بود که توسط یک مسئول در مورد خریداران سکه ارائه می شد. در مورخه 27 خرداد 1397 ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور در زمینه پیش فروش سکه توسط بانک مرکزی گفت: 7 میلیون و 600 هزار ثبت نام سکه داشتیم که 50 نفر، 5 درصد این سکه ها را در اختیار دارند و هر سکه ای یک میلیون سود دارد.

بعد از این صحبت های قاضی سراج، در مورخه 2 تیر ماه 1397 شهباز حسن ‌پور بیگلری عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی اعلام کرد فردی بیش از 39 هزار سکه و فرد دیگری بیش از 20 هزار سکه در ماه‌ های اخیر خریداری کرده اند.

در آخرین اظهار نظر در مورد افرادی که بیشترین تعداد سکه را پیش خرید کرده اند ناصر سراج در مورخه 6 تیر ماه 97  اعلام کرده است: نفر اول که فردی 31 ساله می باشد، 38 هزار و 250 عدد سکه خریداری کرده و برای این خرید، رقمی معادل 53 میلیارد و 550 میلیون تومان پرداخت کرده است. وی همچنین گفت: نفر دوم 23 هزار قطعه و نفر سوم نیز 4 هزار و اندی سکه خریداری کرده اند.

با این آمار ارائه شده، این پرسش به ذهن متبادر می شود که بلاخره نفر اول چند عدد سکه پیش خرید کرده است؟ چرا آمارهای متفاوتی در مورد پیش خرید سکه توسط نفر اول منتشر می شود؟ آیا بهتر نیست که بانک مرکزی سکوت خود را در این زمینه بشکند و برای پاسخ به این پرسش ها و در راستای شفاف سازی موضوع، اقدام به انتشار اسامی این افرادی که به صورت میلیاردی اقدام به پیش خرید سکه نموده اند، بکند؟ آیا بهتر نیست بجای آن که محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت از مردم بخواهد که برای بازگرداندن آرامش به بازار، طلا و سکه خود را به بازار عرضه کنند، از بانک مرکزی بخواهد که اسامی این افراد را منتشر نماید؟ شاید مردم با دیدن این فهرست و شفاف سازی، بیشتر بتوانند به یاری دولت در این کارزار سخت اقتصادی بشتابند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی