بازدید 9408
۵

سردترین منطقه کره زمین کشف شد

کد خبر: ۸۱۲۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۰ 28 June 2018

در سال ۲۰۱۳ گروهی از محققان از شناسایی سردترین منطقه زمین با دمای منفی ۹۳ درجه در قطب جنوب خبر دادند. اما حالا مشخص شده که نقاطی سردتر از این هم وجود دارد.

به گزارش مهر به نقل از نیوزویک، بررسی مجدد مناطق گوناگون به شدت سرد در قطب جنوب با استفاده از تصاویر و داده های ماهواره ای نشان می دهد که سرمای هوا در نقاط خاصی از قطب جنوب پایین تر از میزانی است که قبلا تصور می شد.

بررسی که در سال ۲۰۱۶ در این زمینه صورت گرفت مشخص کرد برودت هوا در نقاطی از قطب جنوب در حد فاصل سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۶ به منفی ۹۸ درجه سانتیگراد هم رسیده است. اما تحلیل مجدد همین اطلاعات و تکمیل آنها با استفاده از داده های ایستگاه های هواشناسی زمینی توسط محققان دانشگاه کلورادو ثابت کرده که سرمای هوا در نقاطی از شرق قطب جنوب به رکورد بی سابقه منفی ۱۰۰ درجه سانتیگراد هم رسیده است.

البته سرد شدن هوا تا این حد مستلزم وجود هوایی صاف و وزش باد آرام برای مدت چند روز است تا رکورد مذکور ثبت شود. دانشمندان هم اکنون در حال بررسی های بیشتر هستند تا مشخص شود این میزان برودت هوا در قطب جنوب تا چه مدت دوام می آورد. وسعت منطقه ای که رکورد سرمای منفی ۱۰۰ درجه در آن ثبت شده به اندازه کشور استرالیا است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵
با اهواز مقایسه کنید 160 درجه تفاوت دمای این دو نقطه هست . . . .
اقامت ميدن؟
عالی بود

دمای منفی 100
میشه دقیقاً مشخص کنید شرق قطب جنوب کجاست. این از اون حرف‌هاست. کافی به نقشه نگاه کنید. قاره قطب جنوب دقیقا روی قطب زمینه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۷
دقیقا پایین شمال بالی جنوب کنار شرق بیخ غرب قطب جنوبه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان