بازدید 4564
اقتصاد و فوتبال (2)

سرعت و پیشرفت اقتصادی کدام کشور حاضر در جام جهانی بیشتر است؟

تنها 5 روز دیگر به آغاز جام جهانی 2018 روسیه باقی مانده است. از کل کشورهای جهان، تنها سی و دو تیم توانسته اند جواز حضور در این بازی ها را کسب کنند و جای بسی خوشبختی است که کشور ما نیز در این رقابت بزرگ حضور دارد. پرسش این است که در بین سی و دو تیم حاضر در جام جهانی، سرعت و پیشرفت اقتصادی کدام کشور بیشتر است؟
کد خبر: ۸۰۶۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰ 10 June 2018

سرعت و پیشرفت اقتصادی کدام کشور حاضر در جام جهانی بیشتر است؟تنها 5 روز دیگر به آغاز جام جهانی 2018 روسیه باقی مانده است. از کل کشورهای جهان، تنها سی و دو تیم توانسته اند جواز حضور در این بازی ها را کسب کنند و جای بسی خوشبختی است که کشور ما نیز در این رقابت بزرگ حضور دارد. پرسش این است که در بین سی و دو تیم حاضر در جام جهانی، سرعت و پیشرفت اقتصادی کدام کشور بیشتر است؟

به گزارش تابناک اقتصادی، تنها 5 روز دیگر به آغاز بازی های جام جهانی 2018 روسیه باقی مانده است. رقابت هایی که با بازی روسیه و عربستان در 25 خرداد 1397 آغاز خواهد شد و در 24 تیر ماه 1397 با برگزاری بازی فینال به پایان خواهد رسید. از کل کشورهای دنیا تنها سی و دو تیم جواز حضور در این رقابت ها را کسب نموده اند و جای بسی خوشحالی است که کشورمان نیز در بین این سی و دو تیم حضور دارد.

در 17 خرداد 1397 اولین گزارش اقتصاد و فوتبال با عنوان "اقتصاد کدام تیم فوتبال حاضر در روسیه قوی تر و بزرگتر است؟" در سایت تابناک اقتصادی تهیه و منتشر شد و ما در آن گزارش سعی نمودیم که سی و دو تیم حاضر در جام جهانی 2018 را از منظر تولید ناخالص داخلی نگاه و رتبه بندی کنیم. امروز دومین گزارش از سلسله گزارش های اقتصاد و فوتبال تهیه شده و در این گزارش به این پرسش، پاسخ داده خواهد شد که سرعت و پیشرفت اقتصادی کدام کشور حاضر در جام جهانی بیشتر از سایر کشور هاست؟

در ادبیات اقتصادی برای بررسی این موضوع که سرعت و پیشرفت اقتصادی کدام کشور بیشتر است به سراغ نرخ رشد اقتصادی کشورها می روند. نرخی که از محاسبه نرخ تغییرات تولید ناخالص داخلی به دست می­آید. به همین منظور ما نیز از آخرین آمار منتشر شده نرخ رشد اقتصادی بانک جهانی برای پاسخ به پرسش این گزارش استفاده می کنیم.

نمودار زیر نرخ رشد اقتصادی کشورهای حاضر در جام جهانی روسیه، در سال 2016 را نشان می دهد. همان گونه که ملاحظه می شود اقتصاد ایران با نرخ رشد اقتصادی 13.4 درصدی در سال 2016 در بین کشورهای حاضر در رقابت های جام جهانی روسیه دارای رتبه اول بدین لحاظ می باشد.  بعد از کشورمان، کشور اروپایی ایسلند با نرخ رشد اقتصادی 7.5 درصد و کشور آفریقایی ستگال با نرخ رشد اقتصادی 6.7 درصد به ترتیب در جایگاه های دوم و سوم قرار گرفته اند.

در انتهای این نمودار نیز کشور برزیل با نرخ رشد اقتصادی منفی 3.6 درصد حضور دارد. قبل از برزیل نیز کشورهای آرژانتین و نیجریه به ترتیب با نرخ رشد اقتصادی منفی 2.2 درصد و منفی 1.6 درصد در جایگاه های سی و یکم و سی ام قرار دارند.

نرخ رشد اقتصادی کشور روسیه میزبان رقابت ها برای سال 2016 منفی 0.2 درصد اعلام شده است. نرخ رشد اقتصادی کشورهای اسپانیا، پرتغال و مراکش سه هم گروه ایران در جام جهانی 2018 به ترتیب 3.3 درصد، 1.6 درصد و 1.2 درصد بوده است.

سرعت و پیشرفت اقتصادی کدام کشور حاضر در جام جهانی بیشتر است؟

بنابراین در بین سی و دو تیم حاضر در جام جهانی 2018، ایران به لحاظ سرعت و پیشرفت اقتصادی در جایگاه اول قرار داشته و برزیل قهرمان چند دوره رقابت های جام جهانی در انتهای این رتبه بندی قرار گرفته است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر