بازدید 14008
اقتصاد و فوتبال (1)؛

اقتصاد کدام تیم فوتبال حاضر در روسیه، قوی تر و بزرگتر است؟

تا چند روز دیگر، جام جهانی 2018 با حضور 32 تیم در روسیه آغاز خواهد شد. همان گونه که سطح فوتبال 32 تیم حاضر در جام جهانی با یکدیگر متفاوت است، وضعیت اقتصادی آن ها نیز با یکدیگر متفاوت است. به نظر شما، اقتصاد کدام تیم حاضر در جام جهانی بزرگتر و قوی تر است و جایگاه ایران به لحاظ اقتصادی در بین 32 تیم حاضر کجاست؟
کد خبر: ۸۰۵۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱ 07 June 2018

اقتصاد کدام تیم فوتبال حاضر در روسیه قویتر و بزرگتر است؟تا چند روز دیگر، جام جهانی 2018 با حضور 32 تیم در روسیه آغاز خواهد شد. همان گونه که سطح فوتبال 32 تیم حاضر در جام جهانی با یکدیگر متفاوت است، وضعیت اقتصادی آن ها نیز با یکدیگر متفاوت است. به نظر شما، اقتصاد کدام تیم حاضر در جام جهانی بزرگتر و قوی تر است و جایگاه ایران به لحاظ اقتصادی در بین 32 تیم حاضر کجاست؟

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ در چند روز آینده، تب فوتبال، همه جهان را فرا خواهد گرفت و همه دیدگان برای یک ماه به قاب تلویزیون ها جلب خواهد شد. جام جهانی 2018 که بیست و یکمین دورۀ جام جهانی فوتبال است، از 14 ژوئن مصادف با 24 خرداد تا 15 ژوئیه 2018 مصادف با 24 تیر ماه 1397 در کشور روسیه آغاز خواهد شد.

در این مسابقات، 32 تیم حضور دارند و برای به دست آوردن عنوان قهرمانی با یکدیگر رقابت خواهند کرد. همان گونه که 32 تیم حاضر در این رقابت ها به لحاظ سطح فوتبال با یکدیگر متفاوت هستند، قطعاً وضعیت اقتصادی کشورهای این 32 تیم نیز با یکدیگر متفاوت است.

در این گزارش به این پرسش ها پاسخ داده خواهد شد که اولاً اقتصاد کدام تیم حاضر در جام جهانی بزرگتر و قوی تر است و ثانیاً جایگاه ایران به لحاظ قدرت اقتصادی در بین 32 تیم حاضر کجاست؟

اقتصاددانان برای سنجش اقتصاد یک کشور، شاخص تولید ناخالص داخلی (GDP) آن کشور را بررسی می کنند. این شاخص که نشان دهنده قدرت تولید یک اقتصاد است، از جمع ارزش کالاها و خدمات نهایی تولید شده در داخل یک اقتصاد در یک بازه زمانی مشخص (یک سال) به دست می آید. هر چه تولید ناخالص داخلی یک کشور بیشتر باشد، نشان از آن دارد که اقتصاد آن کشور بزرگتر و قوی تر است.

بنابراین برای پیدا کردن پاسخ پرسش ها، باید به سراغ آمار تولید ناخالص داخلی این کشورها برویم. برای این منظور از داده های بانک جهانی استفاده خواهیم کرد.

نمودار زیر، میزان تولید ناخالص داخلی کشورهای حاضر در جام جهانی روسیه در سال 2015 را نشان می دهد. همان گونه که دیده می شود، در این رده بندی، ژاپن با تولید ناخالص داخلی به میزان 4383 میلیارد دلار دارای قوی ترین و بزرگترین اقتصاد در بین 32 تیم حاضر در جام جهانی روسیه است. بعد از اقتصاد ژاپن، اقتصاد آلمان قرار دارد که میزان تولید ناخالص داخلی آن در سال 2015، 3364 میلیارد دلار بوده است.

در رتبه سوم نیز اقتصاد انگلستان با تولید ناخالص داخلی 2886 میلیارد دلار قرار گرفته است. در انتهای این رده بندی نیز اقتصاد کشورهای سنگال، ایسلند و صربستان قرار دارند که به ترتیب میزان تولید ناخالص داخلی آن ها در سال 2015، 14، 17 و 37 میلیارد دلار بوده است. روسیه میزبان این رقابت ها دارای هفتمین اقتصاد قوی و بزرگ در بین 32 تیم است و ایران نیز با تولید ناخالص داخلی به میزان 393 میلیارد دلار در رده هجدهم این رده بندی قرار گرفته است.

میزان تولید ناخالص داخلی تیم های هم گروه با ایران یعنی اسپانیا، پرتغال و مراکش در سال 2015 به ترتیب 1193، 199 و 101 میلیارد دلار بوده است. ایران در گروه خود بعد از اسپانیا، دارای دومین اقتصاد بزرگ و قوی است.

اقتصاد کدام تیم فوتبال حاضر در روسیه قویتر و بزرگتر است؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۱۱
جی دی پی به ازای افراد رو شما بگو اونوقت میبینی میریم پایینتر. مثلا دانمارک از ما پایینتره تو این جدول دلم سوخت براشون ولی ما 16 برابر دانمارک جمعیت داریم
این نوع مقایسه بسیار اشتباه است. اولا جمعیت این کشورها برابر نیست. ثانیا منابع طبیعی این کشورها برابر نیست. تولید ناخالص روسیه بیشترش تنها بخاطر فروش نفت خام و گاز طبیعی است که تاثیر زیادی در ارزش افزوده اقتصاد داخلی نخواهد داشت. همچنین عربستان و ایران. اقتصاد کشوری مثل دانارک بارها و بارها از اقتصاد روسیه یا عربستان یا ایران پربارتر و با ارزش افزوده بیشتر است. بهترین مقایسه نسبت تولید ناخالص داخلی بدون احتساب نفت و گاز و معادن بر جمعیت است.
این مقایسه اشتباهه چون تولید ناخالص وقتی بادلار محاسبه میشه حتما باید ضریب برابری با قدرت خرید رو هم در نظر گرفت در ابن صورت رتبه ایران بالاتر میره
ایران از پرتغال اقتصادش بزرگتر نیست چون 80 درصدش مال نفته اگر این نباشه ایران میشه آخر
بالاخره بعداز سه بار خواندن این متن متوجه نشدم جایگاه ایران درچه رتبه ای است!!!
این مقایسه درست نیست برای مقایسه اقتصاد کشورها باید نسبت میزان تولید ناخالص ملی و جمعیت همان کشور مد نظر قرار گیرد مقایسه میزان تولید ناخالص یک کشور با جمعیت ۸ میلیون و کشور دیگری با جمعیت ۸۰ میلیون اساس منطقی ندارد! واقعا این مطلب سطح سواد نویسنده را نشان میدهد
ایران از دانمارک چلوتره خخخخ
چه ربطی به تیم فوتبال داره !!!!!!!؟
اینا شاخصهای اقتصادی کشورها هستند
ژاپن، آلمان، انگلستان، کره جنوبی و فرانسه ... از قوی ترین اقتصاد ها هستن. ایران بدلیل وابستگی به صادرات نفت خام از اقتصادی قدرتمند برخوردار نیست و بسیار آسیب پذیره. نهایتا در رتبه 25 از میان این 32 تیم جام جهانی. فقط اوضاعی بهتر از سنگال، تونس، مصر، نتیجریه و پرو و مراکش داره.
تولید ناخالص داخلی به هیچ عنوان تنها شاخص سنجش قدرت اقتصادی یک کشور نیست. بلکه باید بر اساس جمعیت آن کشور این رقم تولید ناخالص داخلی را ارزیابی کرد. کشوری که 80 میلیون جمعیت داره با کشوری مثل سنگاپور که 5 میلیون جمعیت داره، اولی حداکثر 80 میلیارد دلار صادرات داره و دومی 300 میلیارد دلار صادرات.
به قدرت اقتصادی عربستان در جدول دقت شود که تنها کشور اسلامی داری قدرت اقتصادی بیشتر از ایران در لیست فوق
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی