بازدید 8020
۱

ترامپ بیانیه پایانی نشست گروه ۷ را تایید نکرد

کد خبر: ۸۰۶۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۰ 10 June 2018

رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتر خود اعلام کرد که بیانیه پایانی نشست گروه 7 را تایید نمی‌کند و آماده اعمال تعرفه‌های بیشتر بر واردات خودورها از کشورهای عضو این گروه است.

به گزارش فارس، در حالی که هنوز ساعاتی از نشست خبری «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا درباره امضا شدن بیانیه پایانی نشست گروه 7 از سوی تمام اعضا نگذشته، اما رئیس‌جمهور آمریکا این مسئله را تکذیب کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتر خود اظهارات ترودو را اشتباه خوانده و خود او را فردی «ضعیف و غیرقابل اعتماد» در مذاکرات نشست گروه 7 در کانادا توصیف کرد.

ترامپ با اشاره به اینکه کانادا تعرفه‌های گزافی را بر کمپانی‌ها، کشاورزان و کارگران آمریکایی اعمال کرده، گفت که به نمایندگان آمریکا در گروه 7 دستور داده تا بیانیه پایانی نشست را تایید نکنند.

وی همچنین مجددا تهدید کرد که در حال بررسی اعمال تعرفه‌های بیشتر روی واردات خودرو از کشورهای عضو گروه 7 هستند.

نخست‌وزیر کانادا به عنوان میزبان و رئیس نشبت گروه 7، بامداد یکشنبه در نشست خبری گفته بود علی‌رغم تنش‌های تجاری اروپا با آمریکا، تمام کشورهای عضو، بیانیه و تفاهمنامه پایانی نشست شنبه را امضا کردند.

ترودو همچنین تاکید کرد: «آمریکایی‌ها و کانادایی‌ها شانه به شانه هم ایستاده بودند. اگر ترامپ به اعمال تعرفه‌های غیرعادلانه ادامه دهد، کانادا نیز اقدامات تلافی‌جویانه را بدون هیچ تعللی انجام می‌دهد».

سران هفت کشوری صنعتی دنیا همچنین در بیانیه پایانی بر ضرورت «تجارت آزاد، عادلانه و پایاپای» و اهمیت مبارزه با سیاست «حمایت‌گرایی» تاکید کردند.

گروه 7 ضمن حفظ تحریم‌ها علیه روسیه به بهانه‌های حقوق بشری، از مسکو خواست تا به نقض دموکراسی پایان دهد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پیش از آغاز سفرش به کانادا برای شرکت در نشست کشورهای صنعتی موسوم به «جی 7» اظهار داشت که این گروه باید دوباره روسیه را در جمع خود بپذیرد و «جی 8» را احیا کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جهان با یک پدیدهٔ گشفت آوری روبرو شده است که اگر از احمق بودن ،وخودشیفته بودن ون صرف نظر کنیم ؟ شاید ماموریتی برای تخریب جهان دارد ؟ که مانند آدمهای عاقل ،وروسای جمهوری رفتار نمیکند ؟،،
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان