بازدید 4485

ماموریت وزارت‌اطلاعات در موضوع دوتابعیتی‌ها

کد خبر: ۸۰۴۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰ 30 May 2018

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: وزارت اطلاعات را مامور کرده ایم تا موضوع مدیران دو تابعیتی را پیگیری کند تا اگر مدیران دولتی چنین وضعی دارند سریعاً عکس العمل نشان دهیم.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمود واعظی در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره انتشار گزارش اخیر در مجلس شورای اسلامی درباره مدیران دو تابعیتی گفت: دوتابعیتی ها را باید تعریف کنیم اگر کسی دو گذرنامه داشته باشد یک معنی دارد و کسی که کارت اقامت موقت از هر کشوری گرفته باشد معنی دیگر؛ این در هیچ جای دنیا بعنوان دو تابعیتی تلقی نمی شود.
وی تاکید کرد: ما همواره اعلام کرده ایم که اگر اسامی مدیرانی که دو تابعیتی هستند به دولت داده شود بلافاصله اقدام می کنیم و اگر خودمان هم متوجه شویم اقدام خواهیم کرد اما تاکنون فهرستی به ما نداده اند.

واعظی درباره گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس درباره مدیران دو تابعیتی گفت: من این گزارش را نخوانده ام اما آنچه در این باره مطرح می کنند مدیران دو تابعیتی و کسانی را که از هر کشور کارت اقامت موقت داشته باشند مخلوط می کنند.

وی افزود: برخی به جای اینکه مرتب و در دوره های شش ماه یکبار یا یکسال یکبار روادید بگیرند اقامت موقت یک یا چند ساله دریافت می کنند اما در این گزارش این دو را با هم ادغام کردند.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به پرسش دیگری درباره بررسی مشکلات کامیون داران گفت: اقدامات لازم برای رفع این مشکل، جلسه ای که آقای ربیعی با انجمن های مربوط به کامیون داران داشت و نیز جلسه ای که در وزارت صنعت برای تامین لوازم موردنیاز کامیون داران و مساعدت های لازم برای آنان برگزار شد در بخش های خبری پخش شده است.

واعظی افزود: عملاً تلاش ما بر این است که همانطور که در این جلسات برای رفع مشکلات رانندگان تفاهم شده است عمل شود.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره لابی دولت برای کاستن از امضاهای مربوط به طرح پرسش از رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کاری در این باره در مجلس آغاز شده که سابقه هم نداشته است و به یک معنی، مبنای حقوقی هم ندارد چنان که در نامه ای به آقای لاریجانی نوشتیم که موضوعاتی که وزرا متولی آن هستند باید از وزرا پرسیده شود.

واعظی افزود: در این نامه همچنین نوشته ایم موضوعاتی که یک بار درباره آن پرسیده اند یا در کمیسیون های مجلس مطرح شده و از حد نصاب افتاده است دوباره با ادبیات دیگری مطرح می شود که این غیر از اینکه وقت دولت و مجلس را بگیرد چیزی نیست .

وی گفت: گروه محدودی در رودربایستی می روند و امضای نمایندگان را روی رفاقت و انسی که دارند جمع می کنند؛ بالاخره این حقی است که آنان دارند و ما نمی توانیم به آنان بگوییم که چرا امضا جمع می کنند اما این حق هم برای دولت هست که توجیه کند و با کسانی که اطلاعات درستی به آنان نرسیده است صحبت کند تا امضاهایشان را پس بگیرند.

رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: هم آنان به وظیفه خود عمل می کنند هم ما. این دور باطل است و این کاری که انجام می شود درست نیست زیرا وقت خودشان و دولت را می گیرند آن هم برای هدفی که نمی دانیم چیست .
واعظی همچنین از بررسی ساماندهی ته لنجی و کوله بری در مرزها در جلسه امروز هیات دولت خبر داد و افزود: در گذشته مجوزهایی برای ته لنجی و کوله بری صادر شده بود و امروز نیز بحث مفصلی در این باره کردیم تا اینها را ساماندهی کنیم.

وی گفت: البته از نظر ما کاری که طبق مصوبه دولت باشد قاچاق نیست اما بالاخره چون از چارچوب خارج شده بود آن را ساماندهی کردیم تا همه عزیزانی که در مرزها از این فرصت برای ارتزاقشان استفاده می کنند یا کسانی که در سواحل ما از ته لنجی بهره می برند ساماندهی شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی