بازدید 6435

ایرانیان دو تابعیتی مقیم خارج محدودیت رفت و آمد ندارند

کد خبر: ۸۰۲۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷ 26 May 2018

نایب رییس فراکسیون ایرانیان خارج از کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس قوانین و مقررات کنونی هیچ محدودیتی برای تردد ایرانیان دوتابعیتی به جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد و مقررات مورد عمل درباره این افراد کاملا شفاف است.

بحث محدودیت برای افراد دوتابعیتی که در روزهای اخیر در برخی رسانه ها مطرح شده برای ایرانیان دو تابعیتی مقیم خارج از کشور نگرانی ها و سوالاتی را به وجود آورده است. در همین حال، دکتر علی اکبر کریمی نایب رییس فراکسیون ایرانیان خارج از کشور در مجلس شورای اسلامی در خصوص مباحث مطرح شده درباره ایرانیان دوتابعیتی گفت: بر اساس قوانین فعلی هیچ گونه محدودیتی متوجه افراد ایرانی دوتابعیتی نیست و در طی سالهای گذشته همواره این موضوع وجود داشته و از نظر قانونی وضعیت این افراد مشخص است و هیچ‌ مشکلی برای این افراد وجود ندارد.

وی در گفتگو با مقیم اظهار داشت: اخیرا در رسانه ها مطالب و شایعاتی منتشر شده مبنی بر اینکه در صورت کسب تابعیت مضاعف توسط اتباع ایرانی، افراد دو تابعیتی از داشتن اموال غیرمنقول در ایران محروم می شوند و این افراد برای رفت و آمد به ایران با مشکل و محدودیت مواجه می شوند و این شایعات و اخبار نادرست باعث نگرانی ایرانیان مقیم خارج از کشور شده است.

کریمی ادامه داد: این مطالب بهیچ وجه صحت نداشته و صرفا در حد شایعه است. وی ادامه داد: جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز هفته پیش با انتشار بیانیه ای اعلام کردند که پیگیریهایی که در مجلس در مورد بحث دوتابعیتی‌ها و افراد دارای گرین‌کارت و تابعیت‌های مضاعف در حال انجام است صرفا در خصوص مقامات و مسئولین کشور و خانواده‌های آنها می باشد و ربطی به سایر ایرانیان در داخل یا خارج از کشور ندارد و اساتید دانشگاهها، پزشکان، تجار و فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران و سایر اقشار ایرانی به راحتی می‌توانند به خارج کشور تردد کنند.

وی تصریح کرد: در این نامه ضمن تاکید بر ضرورت زندگی، فعالیت و تردد آزاد همه ایرانیان تأکید شده که هرگونه رصد و پیگیری نهادهای امنیتی و اطلاعاتی در مورد افراد دوتابعیتی‌ صرفا متوجه مقامات و مسئولین کشور و اعضای خانواده آنهاست. همچنین نویسندگان این نامه به تمامی ایرانیانی که به دلایل علمی و تجاری و دلایل دیگر از کشور خارج شده‌اند، اطمینان داده است که می توانند بدون هیچ گونه محدودیتی از خارج به ایران سفر نمایند و هیچ مشکلی برای این افراد پیش نمی‌آید.

وی افزود: ضروری است تا رسانه ها با شفاف سازی در مورد ابهامات و شایعات موجود، اطلاع رسانی مناسب به عموم مردم کشور بویژه ایرانیان مقیم خارج از کشور داشته باشند تا این افراد فریب برخی اظهارنظرها و شیطنت‌ها را نخورند و بدانند که قرار نیست هیچ مشکلی برای کلیه اتباع ایران چه در داخل و چه در خارج از ایران ایجاد شود.

حساسیت های کنونی موجود در رابطه با مقامات و مسئولین دوتابعیتی و خانواده های آنها به دلیل ممنوعیت ها و محدودیتهای قانونی برای تصدی مدیریتها و مسئولیتهای کشور توسط افراد دوتابعیتی و تهدیدات و آسیب هایی است که از این ناحیه متوجه امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار