بازدید 7876
۱

آیا می‌توان در ماه رمضان ورزش کرد؟

کد خبر: ۸۰۲۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 26 May 2018

اگر قصد دارید که در ماه رمضان ورزش کردن را متوقف کنید در اشتباه هستید. متخصصان معتقدند که ورزش و روزه گرفتن با هم منافاتی ندارند. تنها باید نکاتی را در برنامه غذایی و ورزش رعایت کنید.

به‌ گزارش ‌ایسنا، متخصصان معتقد هستند که ورزش کردن در زمان روزه گرفتن خطری برای سلامتی ندارد می‌توان با روزه گرفتن ورزش کرد و به بدن آسیبی نزد.

ورزش در زمان روزه باعث می‌شود که مغز، موتورهای عصبی بدن و فیبرهای عضلانی جوان بمانند.

یک متخصص در این باره می‌گوید: وقتی هم زمان با روزه ورزش می‌کنیم بدن مجبور به آب کردن چربی‌ها می‌شود. چربی سوزی بدن زمانی آغاز می‌شود که فعالیت داشته باشید و غذا نخورید. افرادی که همیشه ورزش می‌کنند باید به ورزش کردن در ماه رمضان ادامه‌ دهند ، زیرا باعث کنترل وزن و سالم ماندن می‌شود.

متخصصان پیشنهاد می‌دهند که افرادی بعد از افطار یا کمی قبل از آن ورزش کنند. ورزش یک ساعت قبل از افطار باعث جوان ماندن بدن می‌شود.

بهتر است ورزش خیلی شدید که ضربان قلب را بالای ۱۵۰ در ‌دقیقه می‌برد انجام ندهید. ورزش بهتر است با شدت کم یا متوسط انجام شود.

ورزش‌هایی همچون پیاده روی، پیاده روی سریع، دوچرخه‌سواری و ورزش‌های باشگاه با شدت کم مناسب هستند.

در کنار این نوع ورزش بهتر است تغذیه متناسبی داشته باشید و به اندازه کافی مایعات مصرف کنید. مصرف کربوهیدارت را در ماه رمضان فراموش نکنید که باعث تولید انرژی می‌شود. مصرف پروتئین نیز در زمان افطار به جوان سازی بدن کمک می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
ورزش قبل از افطار اشتباه است چون با تعريق آب بدن در ورزش و كم آبي بدن در طي روز خطر تغليظ ادرار و سنگ كليه و درد شديد آنرا در پي دارد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل